Weber Q 100 gasbarbeque / metallic / aluminium / rechthoekig

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Weber Q 100 gasbarbeque / metallic / aluminium / rechthoekig op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans Birth 14-05-2017

De kleine grill met grote mogelijkheden

Met deze gasgrill en de goede temperatuur regeling kan alles gegrillt en gebakken worden. Heb alles van hele kip op bierblik tot pizza gedaan en elke keer goed resultaat. Door een beetje met aluminiumfolie te spelen krijg je een goed oven effect en indirekt wamte, kijk voor de grill tips op youtube.
Ik heb hem aangesloten op een grote gasfles

sjhinnoe 29-05-2013
Nou ik heb de q120 aangeschaft voor het gemak, effe snel een biefstukje grillen. Dat gaat perfect. Snel en heel eenvoudig.
Maar mis wel de rook smaak (kolen)
Kortom dure grill pan met deksel.

gruethiehl 17-06-2013

OK dan maar volgens vele onafhankelijke tests en vergelijkingen is er absoluut geen smaakverschil in hout of houtskool of gas. Zelfs meerdere topkoks in Duitsland hebben zelf getest (blind) en kunnen niet zeggen of het van een houtskool of gasgrill komt.

Willemsfamily 11-05-2013
Na al jaren met een grote kolen Weber te hebben gegrild hebben we deze baby Q erbij gekocht voor even snel een steak, hamburger of zalm te grillen door de weeks bij het eten. Zonder het hele BBQ ritueel van kolen.

Echt een super apparaat! Door het zware gietijzeren rooster kun je de grill mega heet stoken waardoor je mooie 'grill strepen' krijgt.
Schoonmaken stelt niets voor want je laat het vuil op de hoogste stand helemaal verbranden en borsteld het rooster dan eenvoudig schoon.

Enige nadeel is dat hij de kostbare gasbusjes niet helemaal goed leeg maakt en bij 30% vulling nog maar een heel klein vlammetje geeft. Hier moet ik nog mee terug naar de winkel.

Door dit apparaat gril je elke week wel een keertje iets. Ook al is het geen BBQ weer. De geur en de gril smaak krijg je met een pan niet voor elkaar.

Baas1971 28-03-2012
Wij hebben deze BBQ al een jaar of vijf en nog steeds iedere zomer weer veel plezier van het gemak (een onderstel op wielen erbij gekocht) en een heerlijk resultaat. Snel, niet veel rommel en je kan best een aantal keer doen met de gasfles. Kortom: een prima product die ik kan aanraden!!!

Marelian 10-05-2011
Wij hebben deze barbeque nu twee jaar en regelmatig in gebruik. Het rooster maak ik schoon door eerst de etensresten te laten verbranden en het daarna met een speciale borstel verwijderen. Voor het gebruik leg ik het rooster in een kunstofbak met water en haal mbv een schuursponsje het laaste roet eraf. Gaat allemaal snel en eenvoudig.
De bakresultaten zijn uitstekend, niet snel zwart en door het verbranden vetten ook rooksmaak.
Al met al een degelijke, goed werkende barbeque die goed schoon is te maken.

Smartsie 06-06-2010
Wij hebben hem aangeschaft naast de briketten-Weber. Bij een briketten BBQ duurt het altijd zo lang voordat je daadwerkelijk kunt eten. Bij deze kun je eigenlijk direct aan tafel. Lekker!

Geweldige BBQ. Gemakkelijk aan te sluiten, gemakkelijk schoon te maken en het eten is goed te bereiden als je je aan de gebruiksaanwijzing houdt: deksel dicht als er iets op de grill ligt. Aansluiten van het gasflesje gaat goed, aansteken ook. Ik kan er geen negatief punt over schrijven. Gewoon een superding.

mac2007 08-05-2009
geweldig apparaat, heb hem inmiddels wel verkocht en een grotere spirit gekocht, omdat deze toch wat meer mogelijkheden heeft. Maar heb er wel spijt van dat ik hem verkocht heb. Ik had hem graag naast mijn spirit gehouden. Hij ging veel mee naar het park voor een picknic. Jammer van de review hieronder, gasbusjes zijn hier het hele jaar door te krijgen, en als je hem veel gebruikt, is het inderdaad handiger om de aansluiting voor de grote gasfles te kopen. bijsmaak, is een kwestie van het rooster goed schoonbranden voor en na gebruik, dus goed heet laten worden op vol vermogen, min 10 minuten tot dat alle etensresten verkoolt zijn en dan met een borstel schoonkrabben. meer deed ik nooit met het rooster. en droog vlees? nog nooit last van gehad, kwestie van techniek denk ik! voor mij krijgt ie nog steeds een dikke 10!
ps service van weber is geweldig, schroefdraad van de drukregelaar was kapot, 1 belletje naar weber en zonder te vragen naar garantieperiode of bonnetje een nieuwe gekregen, met de vermelding ongeluk zit in een klein hoekje!

Officiele reactie van Bol.com 28-04-2021

Je kan altijd op ons rekenen, Marlo!

jdb-007 17-06-2014

Q 120. Bij het wisselen van korte gasslang naar lange brak het ZEER kwetsbare dekseltje van de gaskraan af. Het probleem is bij Weber bekend en komt regelmatig voor. Echter van coulance levering geen sprake, laat staan rechtstreekse levering.

Mr. Benk 31-08-2008
Deze barbeque gekocht naar aanleiding van depostieve reviews hier. Echter ik vind deze bearbeque helemaal niks.

Gasflesjes zijn laat in het seizoen bijna niet verkrijgbaar, schoonmaken van het rooster is een ramp.

Barbeque geeft bijsmaak, Weber noemt het een buitensmaak!

Het vlees droogt heel snel uit.

De prijs kwaliteit verhouding vind ik heel slecht ondanks dat ik deze Q100 met 40% korting in de opruiming heb gekocht. Inmiddels heb ik de barbeque dan ook weer te koop gezet.

richy69 05-08-2007
Heb hem nu een paar maand in bezit. Door slechte weer nu een keer of 4 gebbqed. Werkelijk een perfecte BBQ. Geen gedoe met kolen. Je denkt kom laten we BBQen steekt de Weber aan en binnen paar minuten klaar voor de start. Subliem resultaat , net zo goed als kolen, veeeel beter dan electrisch. Kan op een busje bijna drie keer BBQen. Absolute aanrader en is elke cent meer dan waard.

MadX2 29-06-2007
Deze BBQ nu ruim een jaar in het bezit. De resultaten en het gemak zijn geweldig. Het eten smaakt prima. Je pakt hem eenvoudig op, hij is snel warm en eenvoudig schoon te houden. Dit jaar meegenomen op vakantie. Nam niet te veel ruimte in de auto in. Kort om zeer te vreden.
Echter... ik heb wel regelmatig (25%) dat een gasflesje het niet doet. Als ik het flesje aansluit dan wordt het fentiel niet geopend. Kortom, kan ik het flesje weer omruilen. Ik dacht dat de flesjes de oorzaak waren, maar ik ben er nu niet zo zeker meer van.

(In de beoordeling van de degelijkheid heb ik hier geen rekening mee gehouden.)

Angelique v. Woerkom 07-05-2007
We hebben de laatste maand met dit goede weer de Q100 al zo'n 12 keer gebruikt. Hij is snel op temperatuur, geeft een prima grill-resultaat. Je kunt nadat je hem heb aangemaakt al op de laagste stand prima grillen.
Wij hebben ook een grote Weber gasbbq maar deze doet daar wat betreft grillresultaat zeker niet voor onder.

Hans Donkersloot 06-05-2007
Zeer degelijk apparaat, bbq smaak uitstekend.
Redelijk makkelijk schoon te maken

aj2 04-05-2007
Helemaal OK deze barbeque. Heb er ook het onderstelbij gekocht en gebruik deze barbeque echt veel. OK,ok, houtskook zal wel beter smaken (?) maar het gemak van dit apparaat overtreft werkelijk alles.
Mooi degelijk gebouwd en prima in het gebruik.

q100 04-05-2007
Ik heb verschillende goedkope gasbarbecue's gehad maar deze Q100 is perfect, temperatuur is goed te regelen, alle materiaal is degelijk en het eindresultaat van een avondje bakken, mag er wezen. Hij is ruim genoeg voor 4 personen. Ik heb hem samen gekocht met het onderstel, wat een zeer stabiele constructie is. Deze barbeque is iedereen aan te raden, het enigste minpuntje is de prijs (erg duur)

Ton Pijpers 10-06-2006
Deze barbecue heeft een effectieve gietijzeren grilplaat van ca 30X45 cm.
Geschikt voor ca 4 a 5 personen. De afgifte van warmte is zeer goed, mede
doordat de grilplaat de warmte gelijkmatig verdeelt en de deksel die de warmte
binnenhoudt. De standaard gas aansluiting is alleen geschikt voor Propaan gas
(Weber bussen van 450gr). Het apparaat is zeer robuust en kan gerust worden
meegenomen op een camping. Voor het bakken gebruik ik de laagste stand van de
gas regelaar. Dit is meestal voldoende voor een rustige barbecue tempo. De
barbecue is zeer spaarzaam in gasverbruik. De mogelijkheid bestaat de
drukregelaar te vervangen voor het aansluiten van butagas. De smaak van het
vlees doet niet onder voor een met houtskool gebakken vlees. Ik heb zeer goede
ervaring met deze barbecue en kan al niet meer missen.