De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-Link Tapo C425 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tim 26-07-2024

Goede slimme Camera

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

De camera filmt goed in 2K en de live weergave is scherp en helder beeld. Als je via de TAPO app praat met diegene die voor de camera staat ben je goed verstaanbaar en de ander kan je ook goed horen.
Helaas werkt de wifi niet zo goed en is die vaak buiten bereik. Een ander nadeel is de accu. Deze loopt toch sneller leeg dan ze beloven. Hij hang nu 3 weken op maar de batterij geeft al aan dat die voor 40 procent leeg is gelopen. Een ander voordeel is het draadloze systeem in combinatie met de magneet. Hierdoor kan je de camera gemakkelijk alle kanten op bewegen.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Makkelijk in te stellen

Minpunten

• Wifi bereik
  • Batterij

KlaasWAG 24-07-2024

Slimme camera, makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Na een paar weken testen, ben ik zeer tevreden met deze camera. De magnetische voet maakte het mogelijk om de camera zonder schroeven direct aan mijn plafond te bevestigen, waardoor hij binnen vijf minuten op de juiste plek hing. Na het afstellen viel het me op dat de beeldhoek van de camera uitzonderlijk groot is, bijna zijwaarts. Met de Tapo-app kon ik de camera snel instellen en aan mijn account koppelen. Ik probeerde de camera met anderen te delen, maar zij kunnen de camera niet uitschakelen of de instellingen aanpassen, dus delen we nu één account. De batterijduur van de camera is indrukwekkend, hij verbruikt minder dan één procent per dag.

Pluspunten

• Goede accu
  • grote kijkhoek

Tom S. 18-07-2024

Slimme (buiten)camera

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Afgelopen weken heb ik dit product mogen testen. De Tapo C425 is een mooie toevoeging op de collectie Tapo producten reeds in bezit. Tot nu toe het meest eenvoudig te installeren dankzij de accu en magnetische houder.

De installatie gaat zoals ik gewend ben eenvoudig via de Tapo-app. Maar omdat de camera achter in de tuin hangt duurt het iets langer dan normaal tot er verbinding is. Ook na de installatie duurt het iedere keer even tot het recente beeld zichtbaar wordt in de app. Zodra er dan verbinding is, is de beeldkwaliteit wel top. Dankzij de AI mogelijkheden worden mijn katten netjes herkend.

Ook andere slimmigheden werken goed, zoals het laten afgaan van alarm en licht wanneer er een persoon of beweging wordt geregistreerd.

De geluidskwaliteit valt wel wat tegen. Als ik mijn volume helemaal omhoog zet, dan hoor je een soort echo. Niet heel fijn. Ook is de kwaliteit van gesprekken niet geweldig.

Overall is het een goede camera, met prima beeldkwaliteit en slimme features.

Pluspunten

• Beeldkwaiteit
  • AI persoons-, dier- en bewegingsherkenning
  • Installatie
  • Magnetisch

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Alleen wifi 2.4ghz

h*******@g******** 17-07-2024

Fijne camera, veel mogelijkheden, zeker aan te raden.

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Ik heb deze Tapo C425 enkele weken mogen testen.
Het is een robuuste camera voor zowel binnen als buitenshuis. De camera is eenvoudig te plaatsen dmv de bijgeleverde houder. Deze houder bevestig je dmv schroeven of het bijgeleverde magnetische plaatje op de muur. De camera zelf heeft een sterke ingebouwde magneet, waarmee je hem in de wandhouder vastklikt.
Wil je de camera schoonmaken en/of opladen, dan trek je hem eenvoudig uit de houder.
Via de Tapo app kan je de camera koppelen (wifi verbinding vereist) en naar eigen keuze instellen.
Enkele instellingen hiervan:
-waarop moet de camera reageren (persoon, dier, voertuig of beweging)
-het alarm wel of niet activeren, geluid van alarm zowel via camera als gsm
-video-opnames maken en afspelen in 720P, automatisch of 2K QHD. 2K QHD heel zuiver beeld, maar dat gaat dan weer ten koste van de accu duur
-instellen van nachtmodus, infrarood of kleur (kleurmodus weer ten koste van accu duur)
-het krijgen van meldingen op je gsm
-de afstand voor detectie
-frame snelheid en het instellen van de privacy modus.

Voor het opnemen van video-opnames heb ik een micro sd kaartje in de camera geplaatst.
De opgenomen beelden zijn heel duidelijk en ook het geluid is goed.

De camera heeft een lange batterijduur van ongeveer 300 dagen, daar mijn testperiode te kort was kan ik hier niet over oordelen.

Daar de camera alleen maar via de magneet in de houder vastklikt is hij wel diefstal gevoeliger.

Pluspunten

• Zeer duidelijk beeld
  • Alarm met geluid
  • Video opnames zeer duidelijk
  • Detectie instelbaar op mens, dier etc.
  • Nachtmodus eventueel in kleur

Minpunten

• Magneet bevestiging diefstal gevoelig
  • Goede wifi verbinding nodig

Wendy 16-07-2024

Prima beveiligingscamera met goede beeldkwaliteit

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Een camera met veel gebruiksgemak. Makkelijke installatie mede door de magnetische voet. Ook de app is niet te ingewikkeld, het meeste wijst zich vanzelf. De beeldkwaliteit is goed, het enige nadeel is dat de camera niet kan draaien. De gevoeligheid is goed in te stellen, en de camera is ook goed binnen te gebruiken. Zelf gebruik ik een camera voor de dieren, om als wij weg zijn alles in de gaten te kunnen houden. Daar is deze wat minder geschikt voor omdat deze niet kan meebewegen. Maar als beveiligingscamera is deze zeker geschikt.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk

Minpunten

• niet draaien

N*******@g******** 16-07-2024
Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Deze camera 2 weken mogen testen en tot nu toe erg tevreden. De camera is makkelijk te plaatsen en te installeren. Hierdoor was de camera binnen een paar minuten in gebruik. De app wijst zichzelf en kunnen meerdere camera's van Tapo op aangesloten worden. Binnen de app kan je meerdere functies instellen en kan je de camera bedienen. Via de app is er ook een spreek luister verbinding mogelijk en kan je een alarm aflaten gaan mocht iemand te dichtbij de camera komen. Middels een sd kaart of een abonnement op de cloud van Tapo kan je beelden opnemen en opslaan. Abonnement op de cloud is de 1e 30 dagen gratis en is in vergelijking met andere beveiligingssystemen goedkoop.

De camera kan je aansluiten op een vaste voeding of de camera loshalen van de voet en aan de oplader leggen. Wij hebben het 2e gedaan en waren zeer tevreden over de accuduur. De accu gaat zeker 2 weken mee.

Enige minpunten vonden wij dat het nachtzicht waziger is dan wij gewend zijn van tapo camera's. Maar wel duidelijk genoeg voor mocht je de beelden nodig hebben. Het andere minpunt vinden wij dat de camera zo losgemaakt kan worden van de voet en meegenomen kan worden. Maar als je het alarm instelt zal dat wel afschrikken.

Kortom een prima gebruiksvriendelijk camera met vele opties.

Janneke2081 15-07-2024

Camera met goed beeld en veel opties

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Een mooie camera die gemakkelijk op te hangen is. De base kan magnetisch, geplakt of geboord worden, de camera klikt magnetisch aan de base (lijkt me wel wat diefstalgevoelig). Handig dat er geen stroomtoevoer nodig is. De installatie (via de app) verloopt soepel.
Via de app kun je veel opties instellen: tijd waarin wel/geen detectie moet plaatsvinden, of personen/huisdieren/auto's wel/niet gedetecteerd moeten worden. En je kunt rechtstreeks praten, een alarm af laten gaan en licht aan laten gaan.
De beeldkwaliteit is goed en scherp. Overdag kunnen we onze diepe tuin geheel duidelijk zien. 's Nachts is het beeld binnen de detectiezone ook duidelijk.
Enige nadeel is dat het detectiegebied niet heel ver gaat en niet onze hele tuin overziet.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Veel opties

Minpunten

• Detectiebereik mag verder

Robert Jan 15-07-2024

Veelzijdige camera met uitstekende beeldkwaliteit

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

De Tapo C425 is een slimme beveiligingscamera van TP-Link, ideaal voor zowel binnen als buiten.

De installatie van de Tapo C425 is een eitje. De camera zit met een magneet vast in de basis, die zelf ook magnetisch is. Hierdoor kun je 'm makkelijk op metalen oppervlakken plaatsen of vastmaken met de meegeleverde bevestigingsmaterialen. Met de Tapo-app heb je de camera snel verbonden met je Wi-Fi. De app is wel even wennen door de vele functies, maar biedt uiteindelijk volop mogelijkheden.

Het grootste voordeel van de Tapo C425 is de 2K-resolutie. Dit betekent scherpe, heldere beelden, zelfs als je inzoomt op details. Overdag krijg je levendige kleuren en een breed dynamisch bereik. 's Nachts schakelt de camera automatisch over op nachtzicht, waarbij infrarood LED's voor duidelijke beelden zorgen.

Je kunt kiezen voor lokale opslag met een microSD-kaart (tot 256 GB) of betaalde cloudopslag. Deze opties geven je de vrijheid om te kiezen hoe je beelden wilt opslaan en beheren. Met de Tapo-app kun je makkelijk live beelden bekijken en opgenomen beelden terugzien, zodat je altijd weet wat er aan de hand is.

De Tapo C425 is een top beveiligingscamera met geweldige beeldkwaliteit en veel handige functies. Het gebruiksgemak, de betrouwbare prestaties en de stevige bouw maken het een waardevolle aanvulling voor iedereen die zijn huis goed in de gaten wil houden. Of je nu thuis bent of onderweg, de Tapo C425 geeft je gemoedsrust door je huis goed te bewaken.

Pluspunten

• Beeldkwalieit
  • Montagevrijheid

Minpunten

• App vergt wat tijd

d*********@l****** 14-07-2024
Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Deze camera hebben wij nu al even hangen en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Dankzij de magneet hing hij zo en hoefden we niet te boren. Hij hangt met de magneet boven de voordeur vast en hangt heel stevig. De camera heeft een prima design en is qua formaat ook prima. Hij valt daardoor in eerste instantie niet op. Wat ik echt top vind, is dat je via de camera kunt praten. Daarnaast kan je een alarm instellen. De camera heeft dus echt goede opties. De beeldkwaliteit is ook goed. Wat ik wel jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om de beelden gratis op te slaan op je telefoon. Je kunt alleen kiezen voor betaalde cloudopslag of sd, maar bij diefstal van de camera ben je dan dus ook je beelden kwijt.
Buiten dit minpunt alleen maar tevreden over deze camera.

Stukato 14-07-2024

Elegante en functionele draadloze camera

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Deze TP-Link Tapo C425 is wat mij betreft een eenvoudig te installeren en in te stellen camera. Afhankelijk van het type oppervlakte zijn er verschillende opties om installeren. Deze camera die ik heb mogen testen heb ik zelf met behulp van de zelfklevende sticker op een vlakke oppervlakte gemonteerd. Op de basisplaat kan vervolgens de camera geplaatst worden met de sterke magneet die erin zit. Dit werkt bijzonder goed.

Er is een mogelijkheid om van de cloud gebruik te maken en dat kan ook 30 dagen kosteloos zonder betaalgegevens door te geven. Maar ook zonder cloud is de camera uitstekend te gebruiken door middel van de lokale opslag welke tot 512Gb mogelijk is. Zaken als persoons- en bewegingsdetectie zijn beschikbaar evenals activity zones.

In gebruik blijkt dat de camera met 10.000mAh een vrij goede en lange gebruiksduur heeft. 300 dagen vind ik persoonlijk wel wat ruim geschat, maar de camera lijkt energiezuinig. Desgewenst kan de camera ook gecombineerd worden met een (niet meegeleverd) zonnepaneel. Het beeld van de camera is heel scherp, zowel overdag als in de nacht. En de lampjes geven in het donker behoorlijk wat licht. Beelden kunnen live via de app bekeken en opgeslagen worden. En verder kent de camera een tweeweg audiosysteem dat ook voldoende werkt. Kortom, wat mij betreft een goede functionele camera.

Pluspunten

• Geen hub nodig
  • Goede accu
  • Goed beeld

mir_z26 13-07-2024

helder beeld en goede detectie

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Ik heb deze Tapo C425 beveiligingscamera enkele weken mogen testen.
Het instaleren is vrij gemakkelijk via de app op het 2.4 GHz Wifi netwerk.
Het bevestigen van de camera kan op verschillende manieren, ook zonder boren. Het fijne van de camera is dat hij een accu heeft dus je hoeft geen stroom in de buurt te hebben, zolang er maar wifi is. De accu is na een paar weken 85% dus gaat wel lang mee. De camera is makkelijk te richten omdat deze door middel van een sterke magneet aan de houder vast zit, je kunt hem dus alle kanten opdraaien. Als de accu opgeladen moet worden haal je de camera er zo vanaf en dan kan je hem ook meteen even schoonmaken.
Het beeld is helder en de bewegingsdetectie werkt perfect. Bij beweging krijg je een melding in de app.

Pluspunten

• helder beeld
  • eenvoudig op te hangen
  • accu
  • makkelijk richten
  • fijne app

Minpunten

• diefstal gevoelig dus hoog ophangen

ejansen 10-07-2024

Geeft ook snachts een goed beeld!

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

De camera is met veel opties uitgerust, zo komt het met een magnetische houder en schroefjes zodat je het op gewenste manier kunt monteren. De camera heeft een ingebouwde accu en kan daardoor totaal draadloos worden opgehangen. Lekker makkelijk voor als je geen gaten wilt boren en/of hem snel wilt verhangen. De camera heeft een 2K beeldsensor die gemakkelijk mensen, dieren of andere objecten herkend. Je krijgt dan ook via de app meldingen als er wat wordt gedetecteerd. De camera beschikt over een infrarood sensor voor nachtbeeld. Ook kun je hiervoor de spot lichten gebruiken voor volledig kleurenbeeld snacht, al gaat dit wel ten koste van de batterij duur. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over de batterij duur en blijft hij lang aan staan, ik kijk er ook niet continue op (1 a 2 per dag). Verder is deze camera weersbestendig en makkelijk schoon te maken gezien het een mooi strak design heeft. Ook de installatie was zeer gemakkelijk

Pluspunten

• batterijduur
  • beeldkwaliteit
  • makkelijke montage
  • makkelijke app installatie

Minpunten

• korte usb oplaadkabel
  • opladen duurt lang

Emstelon 10-07-2024

Goed werkende beveiligingscamera

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Ik heb deze beveiligingscamera een paar weken mogen testen. Ik vind het een mooi product, dat ook eenvoudig schoon te houden i.
Deze camera is zeer eenvoudig met de Tapo app te installeren, stapsgewijs wordt je steeds verder geholpen.
2 richtingscommunicatie mogelijk, extra lamp, bij detectie wordt beeld opgenomen op micro sd kaart of in Cloud.
De beeldkwaliteit is echt super, heel duidelijk zowel overdag als 's nachts. Veel instelmogelijkheden zoals detectiebereik, bewegingsdetectie, persoonsdetectie, voertuigdetectie en detectiezones. In de app kan je ook de batterijstatus in de gaten houden. Tot 300 dagen werking afhankelijk gebruik. Lekker zonder stroomaansluiting of internetkabel.
Zeker een aanrader met deze grote batterijcapaciteit. Na een paar weken slechts 7% verbruikt.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Geen stroompunt nodig
  • Overal te plaatsen
  • Fraai model
  • Veel instelmogelijkheden

j**************@g******** 10-07-2024

Bevalt erg goed, zeker een aanrader.

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Ik heb de Tapo C425 een aantal weken mogen testen, wat me in deze camera aansprak was de ingebouwde accu.
Omdat ik de camera los van het huis op wilde hangen, was de voeding daarnaartoe nogal een probleem.
Of hij werkelijk 300 dagen meegaat betwijfel ik, maar door de magnetische bevestiging is het geen probleem om hem er eerder af te nemen om op te laden.
Het is een kleine en bescheiden camera die gelukkig geen ongewenste aandacht zal trekken, want door zijn magnetische bevestiging is diefstal door plaatsing op makkelijk te bereiken plaatsen wel een dingetje.
De eenvoudig in te stellen zones, waarbinnen hij moet alarmeren c.q. opnemen voorkomt onnodige meldingen, deze meldingen komen via de eenvoudig te bedienen app op mijn telefoon.
Het beeld is in één woord geweldig en zeker ook ’s nachts bij weinig licht.
Een aanrader dus, zeker voor die prijs.

Remdamann 08-07-2024

Buitencamera. Op accu en wifi dus overal te plaatsen.

Geschreven voor: TP-Link Tapo C425

Het installeren was erg eenvoudig en het werkt goed op mijn 2.4 GHz Wifi netwerk.
Het monteren buiten gaat eenvoudig en kan op verschillende manieren. Op een metalen ondergrond super eenvoudig met de magnetische houder. Ook op 50 meter afstand is de wifi verbinding prima.

De app werk erg intuïtief en helpt goed door de stappen van installeren.
Helaas werkte mijn MicroSD kaart niet in het apparaat. Het is verstandig om goed op de website van Tapo na te kijken welke soorten en merken geheugen kaarten compatible zijn.

Het instellen van verschillende zones voor auto’s, beweging, personen en dieren werkt goed en de AI helpt dit redelijk goed herkennen zodat je niet al te veel onnodige meldingen krijgt.
Bij inzoomen wordt het beeld wel iets minder scherp, maar in lijn met de ingestelde resolutie.

Na één week gebruik is bij gemiddeld gebruik en beweging de batterij slecht 5% leeg geraakt. Dus het lijkt er op dat deze lang mee gaat.

Erg tevreden met het gebruik.

Pluspunten

• Goed beeld
  • ook zonder abbonement beelden opslaan op SD kaart
  • Eenvoudige installatie

Minpunten

• Pakt niet alle MicroSD kaarten