Philips Blu-ray Disc player

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Blu-ray Disc player op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

peter 41 24-03-2009
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

hallo ik heb deze bleu ray speler gekocht met 50 procent korting bij een winkel in alphen aan de rijn omdat het de laatste was heb ik ook nog wat afgedwongen. altijd doen. nu blijkt dat er nog niet de nieuwste filmware op deze speler zit maar deze licht al klaar bij mijn oom. verder is het een sublieme speler met een weergaloos beeld kwaliteit. alleen vind ik de opstart tijd wat langzaam maar who cares.en het geluid is ook top met mijn receiver van pioneer. vooral de nieuwe geluids optie op de meeste bleurays dts hd master audio is een heel mooie verbetering voor het geluid. kot om ik heb gemazeld met deze speler voor 160 euries. plus twee bleuray films.

Jwamd 08-02-2009
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Omdat ik ben geslaagd voor mijn vwo examen, mocht ik ook een nieuwe bluray uitzoeken, ook omdat mijn vader korting kan krijgen. Dit is mijn 2e bluray speler. Tov mijn vorige samsung, is deze top! perfect beeld. met hdmi aangesloten op mijn marantz sr8002!

Yuri79 31-08-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Zeer mooi apparaat. Dit model past goed bij mijn televisie qua design.
Geluid en beeldkwaliteit zijn erg mooi.
Enkel vindt ik het jammer dat er geen resumefunctie opzit, dat vindt ik erg waardeloos. Als je hem even op pauze zet en staat langer als 5 minuten op deze stand dan springt hij op het instellingsmenu. Ja kan dan wel weer op oke drukken of op weergave, maar dan begint hij negen van de tien keer weer helemaal opnieuw.
Ook heb je wel eens met normale dvd's dat je zwarte balken links en rechts van het beeld krijg. Dus meer een 4.3 instelling. Heb hem gewoon op 16.9 staan en de televisie op automatische beeldformaat. Ondertiteling met Blue Ray loopt niet synchroom maar met dvd loopt het wel synchroom.
Buiten dat ben ik er wel tevrede mee.

aklase 23-08-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Een schitterend apparaat wat een beeld en geluid overtreft op alle fronten de dvd heb nu alles van philips nooit echt een fan geweest maar de laatste producten zijn zowel mooi en erg goed.
Aanrader koop de disc Earth je weet echt niet wat je ziet makkelijk aansluiten via hdmi en zeer mooie afstandsbediening
Ben zeer dik tevreden

Earth 09-03-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Ik heb deze speler nu een paar weken. Heb hem aangesloten op een Philips 37pfl9632 lcd. Een full hd tv. Ik zie geen verschil met een gewone dvd en blu-ray. normale dvd's die geupscaled worden naar 1080p zien er hetzelfde uit als op mijn dvd speler.(harman/kardon dvd25). Erg jammer eigenlijk. Mijn grootste ergernis is dat de nummer-toetsen niet werken bij het afspelen van een muziek dvd of een gewone cd. Je kan dus niet zeggen bijv: ik wil liedje 7 horen ofzo. Het is opzich geen slecht apparaat,maar ik had er meer van verwacht.

DBerlijn 17-02-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Ik heb deze speler nu drie weken, tezamen met de Philips 52pfl9632D/10, en heb er inmiddels enkele blu-ray's en dvd's op gespeeld. Zowel het beeld als het geluid zijn f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-! Vooral films met DTS-true HD klinken (via optische kabel aangesloten op mijn Sony STR-DB910, 6.1 set) nog weer beter dan 'normaal' DTS op dvd's (voller en zuiverder geluidsveld).

Het beeld - en daar gaat het toch om - is bij blu-ray super gedetailleerd, scherp en kleurrijk. Ook normale dvd's worden d.m.v. 'upscaling' naar full-hd een stuk mooier. Uiteraard haalt het niet de blu-ray kwaliteit, maar het komt werkelijk een heel eind in de buurt.
De speler kan upscalen naar zowel 720p als 1080p.
Kortom, ik kan iedereen blu-ray aanraden en de Philips speler is een hele goede speler. De prijs varieert overigens nogal.

Een puntje van kritiek: vergeleken met dvd-spelers is de opstarttijd (plmn. 20 a 30 sec.) wel wat lang. Dat zal er bij deze nieuwe techniek wel bij horen...

FransM 16-02-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Prima en mooi apparaat. Zeer goede beeldkwaliteit van Blu Ray (maar zeker ook van DVD) op FullHD scherm (Philips 42PF9731) via HDMI. Het appraat speelt ook Blu Ray recordables/rewritables (BD-R en BD-RE) , iets wat bijvoorbeeld SONY players niet doen!!!

HDMI CEC hab ik echter nog niet aan de praat in die combinatie. Ook de digitale 5.1 naar een Philips receiver (FR996) heb ik nog niet aan de praat. Tot dusver heb ik alleen stereo via die verbinding. Het lukt me wel via de analoge 5.1 aansluiting.

Paulus1960 06-02-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Ik heb 10 dagen geleden een Philips Aurea tv (42 PFL 9900D/10) gekocht. Een prachtig toestel en ik zal hier binnenkort op de site nog een review over schrijven.

Aangezien mijn tv dus een Philips is, dacht ik er goed aan te doen om ook maar een Philips blu-ray speler te kopen. Op zich een prima keus. Hij ziet er best goed uit en laadt 'A Night At The Museum' binnen een halve minuut, wat best snel is in vergelijking met andere spelers. Bij de tweede film die ik gekeken heb (Master and Commander) duurde dit iets langer. Dat zal wel aan de disc liggen, want er was aan het begin ook een 'slide show' (een halve minuut...) te zien voordat de film begon af te spelen.

Het is volgens mijn informatie een profiel 1.0 speler (er zijn nog maar weinig spelers die profiel 1.1 hebben). Maakt mij ook niet uit, als hij maar netjes blu-ray discs afspeelt. En dat doet hij goed! De beeldkwaliteit is super!Over de audio kan ik nog niet echt oordelen want ik moet mijn 5.1 Dolby Digital installatie nog aansluiten. Maar daar ben ik niet bang voor, dat zal wel goed zitten.

Nog wat kleine minpuntjes. Het blijkt dat het HDMI CEC menu in mijn tv niet voorhanden is. Hierdoor kan mijn Philips blu-ray speler niet 'communiceren' met mijn Philips Aurea tv. Dit mis je volgens mij alleen maar bij het aanzetten van de speler. Als de HDMI CEC goed werkt, wordt automatisch de juiste ingang geselecteerd. Dit kan ik wel missen hoor, maar ik heb Philips toch maar een mailtje gestuurd. Dit hoort toch te werken bij zo'n dure tv en blu-ray speler van hetzelfde merk!

Alleen bij het openen van de lade hoor je even een 'krakend' geluid. Maar goed: dit is maar heel eventjes bij het begin van het openen.

Ook de koeler van de speler is niet geheel geruisloos. Maar bij een normaal audio-volume beslist niet storend.

Verder is het frontje boven de disc-lade iets losgekomen. Ik stuur hem hiervoor beslist niet terug. Een beetje silicone-kit netjes erachter, aandrukken en klaar! Voor de duidelijkheid: voor de rest zit hij degelijk in elkaar.

Tot slot: laat je geen dure HDMI-kabel aanpraten. Voor die van mij heb ik 19,95 euro betaald en het werkt prima (wel een 1.3 kabel kopen).
Beslist geen spijt gehad van deze aankoop, groetjes,

Paulus

johan50 03-02-2008
Geschreven voor: Philips Blu-ray Disc player

Ik heb sinds een aantal dagen deze speler in huis en ben er zeer tevreden over hij is lekker stabiel gebouwd en makkelijk te bedienen en het beeld en geluid zijn super mooi op mijn 119 cm full HD scherm PFL9732 van Philips en surround set ook van Philips!Ook de gewone dvd's worden mooier weer gegeven als ooit.
Kortom een prachtig toestel en een aanrader!