LG BD370

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BD370 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

paulissimo 28-12-2010

Een apparaat voor puzzelaars,
Het aansluiten op je tv gaat het beste met een HDMI kabel.
Het aansluiten op de router met een lan-kabel cat.5 adsl/isdn, maar vergeet de router niet te grondig te resetten na het inklikken van de stekkers in de poorten. Het apparaatje moet daarna rustig zoeken naar de connection.
Vantevoren moet u wel nog in NETWERK de IP modus op dynamisch zetten. Bovendien moet u ook bij ANDERS een software updat uitvoeren, dat gebeurt natuurlijk na het resetten. Ook is het handig op internet een YOUTUBE account vantevoren aan te maken. Ook dient u op de speler de nationaliteit door te geven door de vlaggetjes te selecteren. Wanneer u de waarschuwing 'congestion' krijgt is de software update in ANDERS niet goed uitgevoerd, of u heeft de router niet gereset door de stekker er even uit te halen, dan zoekt hij eerst zelf de connection. Succes ermee, als alles werkt is het reuze kicken om online te kunnen tv kijken.

sjaak58 02-08-2010
Geschreven voor: LG BD370

Sinds een aantal weken deze speler. Bevalt goed met duidelijke menu structuur.Na de handleiding te hebben gelezen heb ik -middels LAN - direct een s/w update uitgevoerd (driver H51203 en softwareversie V7.173.00.26). Tijdens het updaten bleef het proces hangen, na enige tijd (ongeveer 10 minuten) heb ik de spanning van de speler afgehaald, even gewacht en de speler wederom ingeschakeld; resultaat was dat de nieuwe versie er gewoon opstond en alles naar behoren werkt.
Ik heb de speler middels HDMI aangesloten naar mijn Yamaha receiver voor Audio en video. De Yamaha lust het video door naar mijn full HD tv waarvan ik het audio in het menu van de tv heb uitgeschakeld.
De receiver voort decoding van het audio uit. Instellingen voor audio staan op primary, voor video op 1080P en 24fps.
Beeld en geluid zijn goed, vooral Bluray. DVD upscaling is OK, geeft echter soms een onscherpte bij hoog-contrast bewegingen.
Internet werkte bij mij direct en zonder problemen.

wiseguyworks 05-06-2010

---------Update review, 5-6-2010-----------
Probleem is al opgelost. Waarom weet ik niet maar het zat hem in de WD Elements. Een Samsung HD in een Icy Box HD Docking Station werkt zonder problemen. Ook is het me nu gelukt om via een conversie naar mkv dvd's vanaf de harde schijf af te spelen met ondertitels. Geweldig apparaat nu.

----------1e review, 1-6-2010-----------
Onlangs heb ik deze speler gekocht vooral voor bluray en voor mkv's. Beeldkwaliteit is top. Ik vond het beeld zelfs beter dan het nieuwe type de 570. Nadeel is alleen dat de 370 via usb alleen fat32 kan lezen. Tot voor kort gebruikte ik usb sticks maar nu probeer ik een 1tb HD aan te sluiten met films en series kleiner dan 4gb. Voor het formatteren naar fat32 onder windows 7 heb ik Acronis True Image gebruikt. Dit ging zonder problemen. Windows ziet hem gelijk als Fat32 schijf. Alleen ziet de LG mijn harde schijf. Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doe. Ik heb de WD Elements 1TB.

Gr Jan.

JoViFilm 27-04-2010
Geschreven voor: LG BD370

Apparaat aansluiten op TV en reciever, wat een fluitje van een cent was, en alles werkte. Pefect beeld en geluid.Kortom een perfect apparaat.

wim19a46 04-04-2010
Geschreven voor: LG BD370

Ik heb deze LG BD370 sinds een maand in gebruik en ik ben er tevreden over.
Omdat ik de film 2012 niet kon spelen, hij kwam niet verder dan het begin menu, heb ik een update gedaan via een cd-rw. Dit ging gemakkelijker dan ik had verwacht. Daarna geen probleem meer gehad. Beeld en geluid van goede kwaliteit in combinatie met Toshiba lcd tv en Onkyo 607 receiver. Om cd's te luisteren gebruik ik toch liever een aparte cd speler, die heeft meer mogelijkheden en een uitgebreidere display.

ted63 16-02-2010

Vorige week deze LG BD370
gekocht en een topper ook de
subtitels bij MKV files
worden keurig mee genomen als
je maar de SRT files de zelfde
naam geeft als de film,alleen
jammer dat de LG 370 geen NTFS
kan lezen maar misschien komt
er nog eens nieuwe firmware
die dit wel mogelijk maakt
dan is het helemaal OK

bip2000 02-01-2010

Geweldige speler!
Super mooi beeld en geluid en zeer stil.
Ben er erg blij mee, maar heb wel 1 minpunt!

De display op de speler geeft helaas geen tracknummer weer bij het afspelen van een audio-cd.

Vind dit wel lastig, want zo moet je altijd je tv aan doen om dit te kunnen zien.
Of weet iemand hier een oplossing voor?

Snip 23-12-2009
Geschreven voor: LG BD370

Deze Blu-ray speler nu anderhalve maand in bezit.

Bevalt prima, lekker stil, start vlot op.

ook het upscalen van dvd's naar HD formaat doet hij mooi.

Echter 1 ding waar ik tegen aan loop, dit blijkt na wat research vaker voor te komen bij LG en Samsung;

Zodra je een LG of Samsung aansluit op een nieuwere Denon versterker (bv mijn 1610, of 2310 o.i.d)Geeft hij niet de juiste audio kwaliteit door via hdmi.

Ik heb sinds een week de eerste blu-rays binnen met DTS HD master audio en Dolby True HD, maar zodra je deze speelt, krijg je geen geluid door de speakers of erg slecht geluid....

Enige oplossing die ik kon vinden is HDMI rechtstreeks van bluray naar de TV en optisch vanaf bluray naar Denon versterker.

Echter nu downgrade hij de dts hd master audio tot 'gewoon' DTS 5.1 en dolby true hd naar dolby digital...

Dit blijkt bij andere merken (Sony, Panasonic e.d) niet voor te komen... Dat vind ik dus wel een nadeel van de LG.

Ik heb getest met een playstation 3 en toen kwam er wel netjes geluid uit op True HD en DTS HD master audio...

rara hoe kan dit?

Verder bevalt de blu ray en de audio en video kwaliteit prima. super prijs / kwaliteit verhouding

Bas Reijerkerk 08-12-2009
Geschreven voor: LG BD370

Voor mij is de BD370 vooralsnog een grote teleurstelling. Ik heb nog geen blu-ray film gezien, want bij alle blu-rays die ik er in stop geeft hij een disc error. Hij speelt wel dvds af, dus ik had gehoopt dat het aan de firmware lag. Maar ik heb daar al twee updates van gehad en dat lost niks op.

Danny70 30-11-2009
Geschreven voor: LG BD370

Speler 2 weken geleden gekocht. Bevalt prima, alles werkt goed. USB aansluiting is ook erg handig. Het enige wat ik niet 'aan de praat' krijg is Youtube.
Update gedaan, PC uit of aan maakt niet uit ik blijf de melding "Netwerk ovebelast" krijgen.

skullgoof 30-11-2009
Geschreven voor: LG BD370

ik heb deze prachtige blu-ray speler nu een paar dagen in huis en ik vind hem prachtig als in een film een stilte moment is is alles ook gewoon doodstil

heb al een hele zooi dvd blu-rays en cd geprobeert alles werk tot nu toe

ik gebruik hem met de LG 42sl8000 TV en de marantz sr 5004 reciever waar ook mijn reviews staan :)

aanrader

The Comedian 19-09-2009
Geschreven voor: LG BD370

Jammer, al deze negatieve verhalen over de BD370. Ik heb hem nu een paar maanden, en ben zeer tevreden!

Beeldkwaliteit van Blu-ray is goed, DVD upscaling is goed, gebruiksgemak is goed, Youtube is leuk.

Lord Zarak 05-09-2009
Geschreven voor: LG BD370

Afgelopen maand heb ik de BD 370 gekocht. Ik was op zoek naar een goede betrouwbare en betaalbare BR speler voor mijn Samsung LE32R82 HD Ready TV. Ik heb ook een groot aantal R1 DVD's dus hij diende ook regiovrij gemaakt te worden.

Na openmaken en aansluiten kon ik direct aan de gang. HD upscaling van normale DVD's verloopt uitstekend. Kwaliteit is echt beter dan het upscalen van een normale DVD speler zoals bijvoorbeeld de Philips DVP 5960.

Bij aansluiten op internet kreeg ik in eerste instantie de bekende network congestion foudmelding. Echter na software upgrade (gewoon aansluiten met ethernet kabel op je modem en vervolgens kiezen voor software update in het menu) werkte de Youtube functie perfect. Ik gebruik hem overigens niet, maar het kan wel :-)

Volgende stap was het regio vrij maken van het toestel. Ook dit was een fluitje van een cent. Downloaden en uitpakken van de 6000.zip file (zie diverse fora op internet) en de juiste directory met Nero branden op DVD. Daarna schijf in de tray, speler aanzetten en je krijgt gelijk de keuze in beeld naar welke regio je de codering wil overzetten. Kies regio '0' en je kunt alles afspelen. Inmiddels is dit geprobeerd met zowel R1 DVD's als R1 BR schijfjes en alles werkt 100% perfect.

Nadelen? Op dit moment geen. Ik wilde onder de Eur 170,- een snelle, stille BR speler die ik makkelijk regiovrij kon maken en die heb ik in de BD 370 gevonden. De andere functionaliteiten heb ik zelfs nog niet gebruikt (harde schijf aansluiten en als media player gebruiken), dat wordt het volgende project.

Uiterlijk is dik in orde, hij start snel op en hij onthoudt ook de positie van films die je eerder hebt gekeken nadat je deze uit de tray hebt gehaald. Kortom: klasse aparaat met vele mogelijkheden.

Walter60 04-09-2009
Geschreven voor: LG BD370

Dit bericht is voor de toekomstige kopers van de BD370.
Advies koop hem niet ,WANT de reden is dat deze speler niet alla schijven afdraaied.
Het blijkt wel als mijn BD370 twee gerepareerd is en hij speelt nog niet de films die ik wilt afdraaien zoals Narnia.
Ze de reparateur heeft onder ander een nieuwe Mainboard vervangen en de Laser oo ( Blue Ray ,met toestemming van LG zelf),hier uit blijkt datdit een ondeugdelijk product is .
Ik heb sinds 29-06-2009 ,en geen plezier gehad met deze speler ,en hier is bij LG bekend,ikzou zeggen mensen die een probleem hebben met deze speler ga terug naar de winkel ,vraag om een deugdelijk product,en niet zelf een sleutelenmet de software en dergelijke.
Degene die dit leest weet al genoeg wat hij moet kopen ,geen LG ,zonde van je geld

Chiel72 17-08-2009
Geschreven voor: LG BD370

Een snel opstartende speler met een mooi uiterlijk. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb deze gekocht ivm de zoomfunctie die erop zit, AVCHD ondersteuning, de snelle starttijd zoals beschreven en een aantrekkelijke prijs. Ik ben tevens in het bezit van een Sony BDP-S300, dit apparaat is zo tergend traag dat die maar naar een ander plekje verhuisd is. Best verkrijgbaar beeld m.i. is in de 1080P/24fps mode. Echter de beeldkwaliteit van de Sony is toch wel een tikkeltje beter, iets scherper en veel betere DVD-upscaling. Zoals in de review van Joost Janssen hieronder beschreven, zie ik ook af en toe schaduwen, ondertiteling wordt er niet fraaier op. Wat ik verder nog mis is de resterende tijd functie (kan dit igg nergens vinden) en info over de bitrate. Maar voor de rest zeer handelbaar apparaat!

Joost Janssen 16-08-2009
Geschreven voor: LG BD370

Als Blu-rayspeler ongetwijfeld een mooi apparaat voor een nog leukere prijs. Maar om DVD's mee af te spelen veel minder geschikt. Het upscalen gaat redelijk. Want als je goed kijkt dan zie je een soort schaduw, vergelijkbaar met teveel gecomprimeerde JPEG's. Erg lelijk is de ondertiteling, die wordt zeer grof en te groot getoond. Al met al een teleurstelling en dus omgeruild voor een Panasonic DMP-BD35.

woeii 05-08-2009
Geschreven voor: LG BD370

ben echt heel goed tevreden over deze bleu speler super mooi beeld en super goed geluid.!!! mooi model ook om te zien echt een topper !!!

Piotje 13-07-2009
Geschreven voor: LG BD370

Perfecte Blu-Ray speler, aangesloten op de LG 47LH5000 Lcd en werkt super!
Ik heb een aantal blu-rays gekeken en dan wil je niet meer anders. Wat een beeld!

In deze prijsklasse een echte aanrader!

tetelepta 11-07-2009
Geschreven voor: LG BD370

Zeer goede speler alleen jammer dat ik mijn favorieten op Youtube niet kan bekijken, de speler loopt hier op vast!
Ik heb hem voor 149 euro bij de Block gekocht!!!!!

twinkelstarr 01-07-2009
Geschreven voor: LG BD370

Heb sinds zaterdag de LG BD 370 gekocht.Mooi apparaat ben zeer tevreden.Alleen heb ik een probleem waar iemand mij misschien mee kan helpen.Als ik mijn harde schijf aan de bleuray speler koppel krijg ik perfekt beeld allen de ondertiteling wil maar niet goed komen.Heb hele vette letters en is bijna niet te lezen,wie kan mij hiermee helpen,voor de lg geef ik een 9 groetjes en alvast bedankt namen s twinkelstarr

nielsnathaniel 29-06-2009

Heb hem net in bezit
erg mooi uiterlijk

ik heb lang getwijfeld tussen de
sony bdps 3oo
of de
lg bd 370

toch maar de LG genomen
omdat deze sneller is en extra functies heeft, ook omdat de sony er lelijk uitziet

ik heb hem bij media markt gekocht
erg goed geholpen,
heb ook een dag de sony mogen proberen, is idd erg sloom
LG is stuk sneller

erg gebruiksvriendelijk
menu ziet er erg mooi uit

enige nadeel ervan is(voor mij dan)
Ik heb een oud surround set zonder optische uitgang, en kan dus niet op de LG, op de sony weet ik het niet.
nu nog even een nieuw surround set kopen;)

SmTh99 24-06-2009
Geschreven voor: LG BD370

Erg mooi beeld en prima te bedienen! Ik ben er helemaal gelukkig mee!

Mvg

freddy23 12-06-2009
Geschreven voor: LG BD370

Op zich een mooi apparaat en snel.
In de set up met een sony 40V4000 full HD gaf het toch wat schokkerig beeld in de snelle bewegingen aangesloten via HDMI.
Dit in vergelijk met de sony S350 waar dit niet het geval is en het stabieler en briljanter is.

WD1946 11-06-2009
Geschreven voor: LG BD370

Dit is mijn eerste Blue Ray speler maar ik kan in een woord zeggen voor het geld grote klasse speelt alle formaten correct af en als je er een normale DVD op afspeeld
wordt hij ook nog wat ge upscald.
P.S.de Consumenten heeft dus voor de zoveelste keer het gelijk aan hun kant.

willem_69_limbo 28-05-2009
Geschreven voor: LG BD370

Ik heb deze online besteld en ben er heel erg tevreden over. De upscaling van gewone DVD's erg echt super! Bijna eng, zo scherp is het beeld!
De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en deze DB370 speelt vrijwel alle formaten en discs af. Een echte aanrader voor weinig geld!!!