Philips BDP5000/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BDP5000/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

CeesPostma 11-02-2010
Geschreven voor: Philips BDP5000/12

Deze speler vorige week aangeschaft. Had voorheen een Pioneer. Deze Philips start zeer snel op en leest zeer snel de DVD. Geen problemen met zelf gebrande VOB en ISO files. Zeer gemakkelijk om aan te sluiten.
Perfect beeld en zeer snel en geruisloos. Strakke vormgeving. Kortom een zeer goede koop, een aanrader....

Snaaf 28-12-2009
Geschreven voor: Philips BDP5000/12

Ik heb deze blu ray speler gekocht bij de MM, voor de mooie prijs van 166 euro.

De kwaliteit is qua degelijkheid echt geweldig te noemen. Een heel mooi en zwaar ogende speler.

Het beeld is bij bluray weergave echt heel erg mooi. Echter het geluid (over coax naar pioneer reciever) loopt niet synchroom met het beeld. Het beeld van de upscale van dvd's is gewoon slecht. En de framerate is niet lekker. Het schokt gigantisch. Tsjaaa ik ben kritisch. Dit schokken is te verhelpen door de 1080p 24hz stand uit te zetten maar dat moet je dan iedere keer aan en uit zetten. Ik gebruik een 42" 600hz plasma(Hama kabel) van pana.

Concluderende kan ik zeggen dat ik dacht dat ik voor deze instapprijs een vrij deugdelijke speler zou krijgen. Hij is wel leuk, maar dankzij deze nadelen echt niet leuk genoeg !!

Simon74 30-08-2009
Geschreven voor: Philips BDP5000/12

Ik heb sinds een paar dagen deze speler. Ik heb de speler aangesloten op mijn Philips HD-prepered CRT toestel (32PW9551) via HDMI. Dit zijn mijn ervaringen:

> Beeldkwaliteit van Blu Ray is uitstekend.
> DVD en Blu Ray starten vrij snel op.
> De menu's zijn zeer overzichtelijk en eenvoudig in te stellen.
> Het updaten van de firmware via USB ging zeer eenvoudig en snel.
> Tijdens het afspelen hoor je de speler vrijwel niet.
> Ik kon alle formaten AVI (DivX/Xvid)en MPEG probleemloos via DVD+RW en USB afspelen.

Voor de prijs is dit een zeer goede en veelzijdige speler waar ik eigenlijk geen minpunten van kon ontdekken. Misschien dat de beeldkwaliteit van DVD (upscaled) minder goed is dan een losse high-end DVD speler. Maar voor de meeste mensen zal dat niet merkbaar zijn. Tenzij je een zeer dure (grote) TV hebt.

Frits Borgman 04-08-2009
Geschreven voor: Philips BDP5000/12

Sinds een paar dagen in het bezit van deze Blu Ray speler.
Aangesloten op mijn Philips HDTV en het resultaat is een werkelijk schitterend beeld en geluid.

Aansluiten en installeren is erg eenvoudig, HDMI kabel naar de TV en digitale coaxkabel naar de Dolby 5.1 set en we kunnen beginnen.
Audio en Video-settings zijn eenvoudig in te stellen en verder is de speler erg gebruiksvriendelijk.

Kortom, een mooie speler met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, daarvoor heb ik de speler te kort.

Martijn 79 01-06-2009
Geschreven voor: Philips BDP5000/12

Na lang wikken en wegen gekozen voor deze Philips. Speler heeft veel mogelijkheden en ik vind het ideaal dat er voorop een USB aansluiting zit. Heb nu een HD-ready beeldscherm en kan nog niet alle mogelijkheden van de speler benutten. De speler leest snel de discs in en de kwaliteit is goed.

Sjaak52 23-05-2009
Geschreven voor: Philips BDP5000/12

Ik heb deze blu-ray speler sinds enkele dagen in bezit.Ik heb voor mij zelf de keuze moeten maken tussen de Philips BDP7300 en deze speler, die ongeveer honderd euro goedkoper is. De technische verschillen tussen beide blu-ray spelers zijn mij persoonlijk, gezien de manier waarop ik hem ga gebruiken, te gering. Vandaar dat ik bij de goedkoopste aanbieder op deze site BDP 5000 heb gekocht. Ik vind het een speler met een mooie vormgeving. De installatie was heel simpel. Ned. gebruiksaanwijzing zowel schriftelijk als op cd bijgeleverd. In tegenstelling tot wat je nog wel eens leest, worden de blu-ray dvd's super snel ingelezen en heb je praktisch direct beeld.
In combinatie met mijn Philips 42 inch full HD scherm een perfekte combinatie. Ik geef voor degelijkheid een hoog cijfer, maar uiteindelijk moet de speler zich op de lange duur nog bewijzen.