Philips BDP7500BL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BDP7500BL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

alpho 05-04-2012
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

na 2 jaar : vastlopers, geen herkenning dvd's en defect display....

Henry Leenheers 06-04-2012

Het bekende liedje bij deze blu-ray-speler. Je kunt hem wel laten repareren, maar het euvel komt na enige tijd toch weer terug. Gewoon een slecht produkt. Ik heb hem inmiddels vervangen door een Yamaha Blu-ray-speler.

GGeb 12-12-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Beeldkwaliteit is prima. Net TV werkt zonder problemen en intuïtief. Kan er ook mee browsen, alhoewel dat met een afstandsbediening traag gaat. De USB ingang is nauwelijks open te krijgen. Staat niks over in handleiding. Je moet het schuifje van rechts naar links schuiven, wat erg stroef gaat. Speler heeft een retro glimmende rand, wat niet opvalt op de foto's op internet. Hij viel behoorlijk qua vormgeving uit de toon met de rest van de redelijk nieuwe installatie. Front van speler zat vanaf begin los. Audio gaf af en toe een digitale ruis op vol volume.

jeroen1963 26-10-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Sinds een paar dagen dit geweldige apparaat in huis. In combinatie met mijn Philips TV en Yamaha-receiver is het een genot voor oog en oor.
De beeldkwaliteit is subliem en flijmscherp. Het geluid is geweldig maar heeft mogelijk ook te maken met de kwaliteit van de receiver en de magnat-boxen.
Als je dit (oude) model nog op de kop kan tikken dan moet je zeker niet twijfelen. Prijs-kwaliteit-verhouding is fenomenaal!

Maarten98765 21-10-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Prima speler. Enige nadeel: alhoewel ik PCM downsampling heb geselecteerd wordt Dolby AC3 niet naar PCM gedownsampled waardoor mijn externe stereo DAC het signaal niet kan verwerken.

Overigens is bij korte lengte (<2 meter) elke fatsoenlijke HDMI kabel (ook de goedkope kabels) geschikt om zonder enig kwaliteitsverlies het signaal door te geven. Het advies van Jasper om minimaal een peperdure Monster kabel te kopen is klinkklare nonsense en puur snobisme. Wees gewaarschuwd en trap niet in die flauwekul verhalen om een onzinnig dure kabel aan te schaffen. Zo'n dure kabel heeft geen enkel effect op de beeldkwaliteit maar spekt enkel de kas van de leverancier.

japie21 06-10-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

paar weken in huis. bevalt mij prima. Had last van een pixel in het midden die niet "meewerkte". Update gedaan via philips, werkte prima en blue ray werd daarna prima afgespeeld!
goed geluid via de harman kardon, wordt goed aangestuurd. Iets vertraging van het geluid t.o.v. de beelden, niet storend vindt ik.
Verder "slikt" hij alles en leest ook alles ok.

Naar aanleiding van onderstaande wat ik veel lees:
Vergeet niet dat de kabel tussen de blue ray en tv erg belangrijk is. Een kabel van 7 euro is niet ok. Moet minstens een geschikte monster cable o.i.d. tussen! dat scheelt veel in beeld en geluid.

blokhuis 13-04-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Deze speler 4 weken geleden gekocht. Ben er zeer blij mee want het werkt super. Speelt echt alles af en is zeer scherp met avchd dvd's van mijn gebrande Hd camera. Vergeleken met een pioneer en een JVC blu-ray maar die waren stuken minder scherp en die liepen vast op gebrande dvd's. Voor een goede prijs en een zeer scherp beeld een echte aanrader.

zoeker2 22-03-2012

Kan jij me zeggen met welke software je die avchd dvd's gebrand hebt. Ik gebruik Nero Burning Rom voor het branden van mijn avchd dvd's en als ik die tracht af te spelen in de BDP7500 MKII krijg ik altijd de melding "Ongekende disc" en gebeurt er derhalve verder niets.
Bedankt voor een antwoordje.

RB007 27-03-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Ik heb deze blu-ray speler nu bijna drie maanden in bezit. Qua design erg mooi, maar vooral beeld- en geluidskwaliteit zijn erg goed. Belangrijk aandachtspunt bij het afspelen van DVD's: als de HDMI-resolutie op 1035i of 1080 staat, worden sommige DVD's niet afgespeeld. HDMI terugzetten op 525 is hier de oplossing. Wat ik helaas mis bij deze speler is het handmatig instellen van helderheid, contrast, kleur etc. op de speler zelf. Verder is het gewoon een aanrader!

Ayur 13-03-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Heb deze speler nu twee maanden in mijn bezit en ik moet eerlijk zeggen, hij valt tegen. Niet qua beeld of geluid maar degelijkheid. Binnen twee weken weigerde de speler alle Blu-Ray/DVD's af te spelen, terug naar de winkel waar ik een andere speler kon meekrijgen. Hartstikke leuk natuurlijk maar sinds gisteren reageert de speler niet meer op de AB, batterijen verwisseld van zowel de originele AB als de Logitech (die ik normaal gebruik) maar helemaal niets. De verkoper zei dat er waarschijnlijk een probleem is met de ontvanger in het apparaat, maar ja dit is nu al de tweede speler binnen twee maanden die ik verslijt. Helaas kon ik deze niet meer ruilen dus opgestuurd naar Philips.
Ik gebruik deze Blu-Ray speler i.c.m. een Philips TV (die overigens ook al een keer kapot is gegaan), voor mij de volgende keer geen Philips meer...

HenryLeenheers 10-03-2010
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Heb deze blu-ray speler nu zo'n twee weken in mijn bezit en uitvoerig getest. Perfect beeld via mijn Samsung LED TV en perfect geluid via mijn Denon versterker en B&W boxen.
aansluiten was een fluitje van een cent. Geweldig apparaat.

cgelissen123 10-12-2009
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Een paar dagen in bezit en zeer tevreden. Glashelder beeld, Geweldig geluid (aangestuurd door een combi van Philips en Bose), en voor zover ik kan oordelen heel gebruiksvriendelijk.
Kortom Philips doet zijn naam wederom eer aan.

Donthuis 21-11-2009
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Nu vandaag net via FOKA en TNT Post de 7500SL binnen gekregen en onmiddelijk aan de tand gevoeld. Perfect beeld van de Blue Ray van Harry Potter (net uit en bij Blokker heel even in aanbieding) en ook weergaloze kwaliteit vanaf de DVD "Mongol". Wel afgespeeld op mijn 37PFL9604 via HDMI, dus alle instellingen gaan dan automatisch goed, alleen moest nu op beide apparaten de Easy Link aangezet worden om maar met één afstandbediening te werken. Dus de wel zéér fraaie van de TV wordt hèt te gebruiken apparaat. Netwerkinstelling happerde even maar werkt nu ook (anders dan voor de TV kan je jammer genoeg het IP-adres niet handmatig instellen). Automatisch/DHCP adres werkt OK, voor bijna alle gebruikers is die automatische keuze toch de meest op PC's en ADSL-routers voorkomende optie.
O ja, één minpunt totnutoe: op de DVD-weergave (upscaling dus) zijn de ondertitels erg rafelig van vorm. Dat kwam bij DVD-weergave via een DVD-speler en SCART absoluut niet voor. Of dat met een instelling valt weg te werken weet ik niet. Ook wist ik dat de USB ingang helaas alleen Harde schijven op FAT32 formattering ondersteunt, geen NTFS zoals de TV. Voorlopig dik tevreden over dit prachtig vormgegeven apparaat. En de HDMI kabel zat er netjes bij, daar doen andere merken niet aan.

Donthuis 04-05-2012

DVD afspelen blijkt uiteindelijk vaker problematisch dan BluRay. Meestal levert dat ten onrechte de melding "onbekend videoformaat" op (controle op de PC geeft wel degelijk een standaard indeling en codering aan.
Ook geven sommige heel nieuwe BluRay's problemen als bepaalde "extra's" (dus niet de hoofdfilm) in een afwijkende resolutie zijn. En er komen ook wel foute BluRAy's voor waar het menu bijvoorbeeld alleen goed werkt als de taalkeuze voor de ondertitle juist NIET op Nederlands staat. Dit laatste zie ik als iets dat mede mogelijk is gemaakt door steeds maar doorgaande ontwikkeling van BD-Java en niet zozeer door Philips. Het meest frustrerende blijft weldat voor het minste of geringste vastlopen van de machine: er zit kennelijk geen enkele automatische herstelfunctie in de software (dit is de TV's van toen wel aangebracht)

frankvdb 18-10-2009
Geschreven voor: Philips BDP7500BL

Ik gebruik deze BDP7500 sinds een paar dagen in combinatie met een Optoma Full HD DLP beamer. Voorganger was een Samsung 1400 blu ray speler. Heb de Philips aangeschaft omdat de Samsung geen DTS HD Master audio ondersteunt (ik gebruik de analoge audio uitgangen i.c.m. meerdere stereo versterkers). Bovendien kan ik met de Philips de ondertitels verschuiven (werkt perfect) en heeft hij geen ventilator (leuk, maar minder belangrijk bij een beamer). Beeld-, en geluidskwaliteit zijn prima, net als het upscalen van DVD's. Wat dat betreft functioneren bijna alle huidige blu ray spelers (inclusief de Samsung 1400) eigenlijk fantastisch goed. Op blu ray geeft de Philips nog net wat sterker de micro contrasten (putjes in gezichtshuid e.d.) weer dan de Samsung, verder zie of hoor ik geen noemenswaardige verschillen.
Met de Action beeldinstelling worden details in donkere scenes wat versterkt, en zijn de kleuren wat feller (wat té fel in het rood, maar dat is met de kleurinstelling van de beamer prima te corrigeren). Die beeldinstelling doet het op mijn beamer heel goed. Kortom, tot nu toe zeer tevreden!