Sony BDP-S370

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDP-S370 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

jan20121 29-12-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Wat me tegenviel is het probleem om het apparaat "even" aan te sluiten op internet. De software herkent een bepaalde routerinstelling niet. Hierdoor moet de router opnieuw worden geconfigureerd. Dat is nog al wat werk. Vooral als je dat nooit gedaan hebt. Verder lijkt het wel een goed apparaat te zijn.

Christiaan_ned 29-11-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Recentelijk heb ik mijn Digitale TV / DVD installatie vernieuwd. Ik maakte gebruik van een Sony 32D3000 LCD + AlphaCrypt (oude versie, werkt prima)voor Ziggo DTV en een Philips CDR610 DVD Recorder.

De DVD Recorder was me al jaren een doorn in het oog. De betrouwbaarheid van het ding was echt 0,00. Getimed opnames namen niet op, DVD RW's werden niet herkent, drama.

De stoute schoenen aangetrokken en een Humax iHDR5200c gekocht (zie andere review) en een Sony BDP S370 BluRay speler.

Met deze combi ben ik in staat om alles maar dan ook alles op hoog digitaal niveau op te nemen en af te spelen. Ik speelde nog met de gedachte om iTV van KPN te nemen, maar heb vernomen dat de kwaliteit te wensen overlaat.

In feite is de BDP S370 een instapper, maar wel met de kwaliteit die je van Sony mag verwachten. Het menu is intuitief en snel(leer dat maar eens aan Philips) en wat me opvalt is dat ze dezelfde structuur als mijn PSP hanteren. Afgelopen weekend de Band of Brothers BD box gekocht. Magnifiek beeld. Even op display drukken leer dat er met 40Mbit/s beeld door de door wordt gepompt. Werkelijk geweldig.

Had ik de Humax al op mijn thuisnetwerk zitten, nu zit de Sony BluRay dat ook. Heb vanmiddag even een Sitecom switch gehaald. Plug and play, hoeft niets aanvullends te configureren.

Op mijn laptop staat veel beeldmateriaal (DIVX/XViD/AVI enz). Deze weet de Sony feilloos te vinden. Je kan dus gewoon content van je laptop/pc afspelen met je Sony BD. Geweldig! Daarnaast kan de Sony ook online, waardoor je een soort van uitzending gemist hebt. Dit is echt lachen en voel me zeker door deze laatste move gesterkt in mijn keuze voor deze set ipv KPN iTV.

Als je al zin had om deze Sony BD S370 te kopen, dan zou ik zeggen: gewoon doen. Alleen koop hem wel via Internet. Ik kocht hem bij de ITS in Apeldoorn en ben toch voor 50 euri geript. Dat is dus de prijs voor ongeduld. Veel plezier er mee.

JanDeGpsMan 06-11-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Dit toestel is recent in prijs verlaagd en ik las zoveel goede kritieken, daarom deze Sony gekocht in plaats van een Pioneer BDP-320 zoals ik eerst van plan was. Ik heb me die keuze al sterk beklaagd. Het beeld valt enorm tegen, en dan vooral de fletse kleuren. Ook het geluid is neutraal en gevoelloos, met te weinig sprankelende details. Als ik de kleuren kon bijregelen dan was er misschien nog iets te verhelpen, maar helaas kan dat niet wanneer je via de composietstekker aansluit. Tot overmaat van ramp slaagt dit toestel er niet in om te onthouden waar je gebleven was als je de film tijdelijk stopt of het schijfje eruit haalt. Zelfs de goedkoopste dvd-speler kan dit. En ook het upscalen van dvd laat serieus te wensen over in vergelijking met mijn Pioneer DV-420 dvd-speler. Het is nauwelijks te geloven dat er een Sony-logo op deze blu-ray mag prijken.

Locutis 08-10-2010

----------Update review, 8-10-2010---------
Naar aanleiding van de problemen met koppeling van deze speler met een beamer door middel van HDMI switch en ATEN extender is er nu eindelijk een ontknoping.
Het was vastgesteld, dat de extender alle content doorgeeft behalve Blu-Ray. UIteindelijk heb ik 15 m HDMI 1.4 kabel besteld.
Echter voordat ik de 2 x CAT5e kabel voor de extender verwijderd heb, heb ik buitenom de DDS linkkabel vervangen door een 10 m lange comerciele CAT5e kabel.
Tot mijn grote verbazing werkte Blu-Ray nu wel. Van de bestaande kabel een RJ45 vervangen (50% kans)en zowaar het werkt nu ook met de originele installatie.
De conclusie is, dat ik op het verkeerde been ben gezet, doordat alle content werkte en de extender dus niet verdacht was. Alle heisa is voor niets geweest en er is niets mis met de SONY BDP-S360/370, dan wel met de HDMI 1.3 Switch, cq ATEN extender.
EEN gebroken draadje in een RJ45 plug is de boosdoener geweest.

----------1e review, 26-9-2010----------
Fantastisch apparaat.
Over de degelijkheid kan ik geen zinnig woord zeggen, wegens te kort gebruik.
De mogelijkheden heb ik laag beoordeeld wegens het feit dat de speler niet functioneert als deze aangesloten wordt op een externe HDMI 1.3a 3 x 1 aut/man switch met daaraan een HDMI 1.3a over CAT5e Extender. Een HUMAX 5050c en POPCORN HOUR C200 aan deze switch werken prima. Direct aangesloten op een LCD TV of HD Beamer met HDMI aansluiting werkt deze speler uitstekend. Dit probleem doet zich ook voor met de BDP-S360 en misschien andere SONY spelers.

egokhan 01-09-2010

Great Blu-ray player.

Everything is working according to what has been advertised. Even internet with an ethernet network cable was possible to fix with internet sharing from a mac laptop.

If you want a blu-ray player with the possibility to have internet connection sometimes (you can watch NOS journals, National Geographic shows from internet and also makes it possible to update its version from time to time) it is a good option.

Vliet12 17-08-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Ik heb deze Sony puur aangeschaft omdat ik kort daarvoor een Sony LCD heb gekocht. De Sony KDL 32 EX700. Ik heb er eerst aan gedacht om een Philips te kopen, maar een aantal beoordelingen hebben ertoe geleid dat de keuze op de 370 is gevallen. Ik wilde een Bluray van hetzelfde merk ivm het autom. herkennen van de apparatuur.
En ik ben absoluut tevreden met mijn keuze. Het enige nadeel is dat deze machine, voor BD live, geen intern geheugen heeft. Maar echt vervelend is dit niet omdat een USB stick zo aangesloten is. Wat natuurlijk het belangrijkst is, is de beeldkwaliteit. Ik heb nu een aantal Blurays en Avatar bijvoorbeeld, is prachtig om te zien. ENG mooi zou ik eigenlijk moeten zeggen. De machine is mooi stil, maar gek genoeg niet bij elke Bluray. Je hoor wel dat hij opstart, maar dat is geen probleem. Ook de Dvd's worden heel goed weergegeven. Absoluut veel mooier dan de oude speler. Maar dat geldt niet voor iedere dvd. Ik heb inmiddels een aantal dvd's bekeken, met heel veel plezier overigens. Wat een beeld! De kwaliteit verschilt, maar is nog stukken beter dan met de oude dvd speler. De bediening van deze speler is heel prettig, de menustructuur en gebruiksgemak is uitstekend. Wat ik ook prettig vind is dat de speler onthoudt waar je het laatst gebleven bent. Heel prettig als je de speler per ongeluk uit zet in plaats van op pause. Kortom mensen, kopen deze Sony. Zeker in combinatie met de EX700.

vanderveldenton 23-06-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Uitstekende BD-speler voor een goede prijs. Hij start meteen en mijn DVDs zijn mooier dan op de DVD-speler. Kopen van Blu-Ray discs heeft niet altijd veel zin, zeker de oudere niet. Ik heb "The Mission" op Blu-ray gekocht maar zie geen verschil met de DVD.
Dat ie ook CDs speelt is helemaal fijn al is het geluid wat blikkerig via mijn koptelefoon, maar daar koop je normaliter geen BD-speler voor.

I-Know 16-05-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Mijn oude Pioneer deed het nog prima, maar was toe aan een blu-ray speler!
Vooral na het zien van diverse films kon ik het niet laten er een aan te schaffen.
Keuze is op Sony gevallen omdat zij gewoon het meeste ervaring hebben met deze techniek oa door hun Playstation 3.

Deze Sony is zelfs sneller dan een Denon of een Maranz die zo’n 300 euro duurder zijn.
Daar komt nog eens bij dat deze Sony twee USB poorten bezit.
Heb tevens nog even getwijfeld tussen de Sony BDP-S470 met 3D.
Maar na het kijken met een 3d brilletje naar diverse schermen kwam ik er al snel achter dat je daar werkelijk doodmoe van werd.
Er bestaat ook een Sony BDP-S373 serie, het verschil zit hem alleen in de afstandsbediening.

Deze spelen van Sony geeft een prachtig beeld zonder hikjes, en het geluid is werkelijk perfect te noemen.
Dvd slikt hij zonder problemen, en SACD spelen vrolijk hun deuntje !

Kortom een prima allround speler voor een vriendelijke prijs.

Michael_H 11-04-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Na 2 weken de LG BD370 in huis te hebben gehad heb ik nu deze Sony BDP-S370 staan. De LG had een vreselijk uitgekleed menu en de playback was niet vloeiend. Nu ik deze Sony heb kan ik weer echt genieten van bluray. Van een luidruchtig loopwerk heb ik totaal geen last. Hij is heel erg stil. Nog stiller dan mijn vorige Sony (BDP-S550). Ik ben benieuwd wat er precies allemaal mogelijk wordt als de firmware update in juli er is voor de DNLA ondersteuning. Ideaal om de mkv's e.d. te kunnen streamen naar de speler. Omdat deze speler alleen FAT16/32 ondersteund kun je geen bestanden groter dan 4GB gebruiken en het meerendeel is groter, dus moet ik nu alles splitsen. Dat is ook niet handig. Dan straks alleen nog een externe HDD met UTP aansluiting en streamen maar!

Pluspunten:
-haarscherp beeld en prachtig helder geluid, ook bij het afspelen van MKV en AVI bijvoorbeeld
-goede ondersteuning voor SRT ondertitels
-2x USB
-mooi design
-uitgebreide ondersteuning voor diverse videoformaten
-uitgebreide internetvideo mogelijkheden
-zeer snelle laadtijden met blu-ray. Nog vele malen sneller dan de grote concurrenten en de PS3 bijvoorbeeld.
-soepele werking van de bluray menu's
-Gracenote!
-SACD afspeelmogelijkheid!!

Minpunten:
-geen ondersteuning voor NTFS geformatteerde HDD's en USB sticks
-geen ingebouwd geheugen voor BD Live
-geen meegeleverde USB stick (was bij de BDP-S550 wel het geval, nu maar een simpel 1GB stickje gekocht

Conslusie: voor dit geld krijg je een speler met zeer veel mogelijkheden waar menig ander merk een puntje aan kan zuigen. Een speler met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

PeterAH 23-03-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

In WhatHifi gelezen dat de Sony S360 een zeer goede keus was. De S370 is de opvolger met een aantal extra mogelijkheden.
Ik heb even geaarzeld nav de opmnerking over het gammele en lawaaïge loopwerk.
Ik moet zeggen dat het me meevalt en bij mij is de speler erg stil.
Geen seconde spijt en ben blij verrast met de vele streaming mogelijkheden over mijn netwerk en het internet. Zo wordt oa standaard YouTube ondersteund en best goed ook!
Besteld bij RedCoon en na 2 dagen keurig thuisbezorgd!

Kerr 13-03-2010
Geschreven voor: Sony BDP-S370

Plezierige speler met vele pluspunten en enkele minpunten.

+/+ Goed ontworpen en fraaie afstandsbediening (it's a Sony :-)
+/+ Speelt via USB losse bestanden in bijna alle formaten (containers):
avi/divx/mp3
mkv/x264/aac
wmv (microsoft)
mpeg (mpg)
Daarbij worden hoge resoluties ondersteund (heb getest tot 1280x720)
+/+ Uitgebreide info over bestand oproepbaar via Display-knop op afstandsbediening (dit ziet er heel mooi uit)
+/+ Vooruitspoelen en achteruitspoelen in 3 snelheden (dit werkt perfect, in alle formaten, zelfs het vaak problematische wmv-formaat)

-/- Loopwerk maakt een gammele indruk. Het piept, tikt en ratelt zo erg dat het draaien van een DVD niet leuk meer is...
-/- Beeld van een DVD of avi-bestand is niet beter dan op mijn 2 jaar oude Pioneer DV-410 dvd speler, mogelijk zelfs wat minder goed.

Blu-ray heb ik nog niet getest, meer info volgt...