Samsung BD-C8200

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung BD-C8200 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

martind 29-08-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8200

Sinds een week of 2 / 3 in gebruik. Is wel gevoeliger voor het kabelsignaal dan bijvoorbeeld een humax ontvanger. Als je zorgt voor goede kabels en aansluitingen, dan heb je een fantastisch veelzijdig apparaat: tv kijken en opnemen in HD kwaliteit, een blu ray speler en een mediaspeler. Hij speelt alleen niet alle bestanden af. Ik gebruik voornamelijk mkv en DivX en daat prima. Zowel via de harde schijf als via de stream. Het had nog wel wat voeten in de aarde voordat ik het streamen onder de knie had (bleek dat ik in het mediacenter van de pc - windows 7 - nog wat aan moest vinken nadat ik pc share manager van Samsung geïnstalleerd had, wat ik nergens in de handleiding tegen was gekomen. Ook telefonisch advies van Samsung leverde niets op, maar gewoon domweg wat dingen proberen.)
Voor mij is het een redelijk ideaal apparaat en zou hem zeker aanbevelen. Bedenk alleen wel wat je met je apparaat wil. Zo zie ik negatieve recensies omdat mensen een ander verwachtingspatroon hadden en dat is doorgaans te voorkomen. In de handleiding wordt trouwens gesproken over 2 tuners, maar er zit slechts 1 tuner in.

John Nijsten 18-06-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8200

Iedereen raad ik aanschaf af.

Dit apparaat kan niet opnemen en kijken tegelijk. Dus als er ongeveer tegelijkertijd twee programma's zijn die je interessant vindt, heb je aan dit apparaat niets. Ik kan dus alleen opnemen als ik in bed lig of weg ben.

Voorts is er een opnameprobleem. Indien je via de eenvoudigste weg opneemt, via Guide, en de film loopt uit mis je het laatste stuk. Is mij in het begin overkomen. Wil je zeker zijn, moet je de omslachtige manier volgen waarbij je de tijd zelf kunt instellen.

Door dit relatief duur apparaat, althans toen ik hem aanschafte, voel ik mij bekocht.

linden 24-01-2012

Vervelend als je een dou tuber verwacht en er niet op zit.

Ik heb aan 1 tuner voldoende omdat in de TV een CI+ cam module zit. Dus ik zal de digitale tuner alleen gebruiken voor de opname.

Dat het als je opneemt via Guide en het programma loopt uit is niet het probleem van het apparaat maar ligt aan de TV zender. Ik heb nog een DVD recorder van sony. Ik neem op via de Guide maar kan dan wel de start/eindtijd aanpassen en doe dit dan ook altijd.

rjg1 29-04-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8200

Mooi apparaat. Geluid en beeldkwaliteit is goed.
Ook handig is dat je met de afstandbediening de voornaamste functies van de TV (ook andere merken) kunt bedienen. Ik had eerst een DVD-HDD recorder en settopbox van Ziggo, met 3 afstandsbedieningen (incl. Sony TV) en nu alles in één.
Internet (Youtube/ Apps)werkt goed. De Blueray speler leest alle schijfjes snel zonder lange wachttijden. Het opstarten van het apparaat zelf duurt wel wat langer doordat hij de digitale kaart van Ziggo steeds gaat verifieren. Bij de settopbox had ik direct beeld.

Grootste nadeel van het apparaat is de omslachtige en niet altijd even logische bediening. Naast de menu toets (waarbij een mooi een menu op de TV verschijnt) kun je via de gekleurde toetsen en de knop "tools" op de afstandbediening weer pop-up menu's krijgen met allerlei verborgen opties, zoals de eerder genoemde timeropname. Dat kan echt veel eenvoudiger! Ook de handleiding is niet altijd even duidelijk en volledig. Het was dus in het begin wel even zoeken naar bepaalde opties.
Het is helaas niet mogelijk om een opgenomen programma te kopieren naar een externe schijf/ USB. Kopieren van foto's, video van USB naar de ingebouwde harde schijf en omgekeerd kan wel.

charal 24-02-2011

--------Update review, 24-2-2011---------
Na het vervangen van de vorige (veel problemen) nu zeer tevreden.
Prachtig beeld en geluid, ook van TV en DVD's.
Er is via de Share manager veel te doen, maar DVD menu's en HD bestanden met instelbare subtitles werken niet via het netwerk. Wel beeld geen ondertiteling. Sommige delen van de bediening zijn wat chaotisch. Mooi apparaat maar nog niet ideaal.

---------1e review, 25-12-2010---------
Apparaat loopt vaak vast, moet dan de stekker eruit halen om het weer werkend te krijgen.Nieuwe firmware heeft geen resultaat. heeft soms problemen met gebrande DVD's. Als het werkt is het beeld en geluid prachtig. Bediening is met sommige instellingen wat ingewikkeld. DVD bestanden op een andere pc worden niet als DVD's gezien maar als losse bestanden, je kan dus geen menu's gebruiken en ondertitels aankiezen. Als mediaplayer voldoet de speler dus niet. Al met al is het mij tot nu toe tegengevallen, hepelijk dat als ik hem terug breng om na te kijken er wat aan gedaan kan worden.

bgt 24-02-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8200

Net een paar dagen in huis. Erg mooi beeld. Mooier dan met mijn SMT-C7140A. Bediening vind ik minder dan die van de 7140. Valt mij op hoe slecht de ingebouwde DVB-C tuners zijn van televisies.

Milco2 24-09-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8200

Ik dacht dat ik met de Samsung HD 360 digitale ontvanger al het mooiste beeld had wat je kunt krijgen, maar met deze Samsung kan het dus nog beter! Niet alleen HD-uitzendingen maar ook de normale digitale TV-uitzendingen zijn echt heel mooi. Kopen, aansluiten met HDMI op mijn Denon receiver en vanuit de Denon naar mijn Panasonic Viera 50 inch plasma, supereenvoudig. Enige nadeeltje is dat je nog een CI+ module moet kopen voor de smartcard van Ziggo. Tot nu toe geen haperingen of storingen in het ontvangstgedeelte, daar had de 360 in het begin wel last van (was dan ook de eerste HD-ontvanger geschikt voor Ziggo). Voor de meerprijs tov een gewone HD-ontvanger nu dus ook meteen BluRay en Harddisk en internet TV, helemaal goed.

Lee1 13-08-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8200

Tsja, ik heb em nu ook enige tijd kunnen uitproberen. Interessant concept, om alles in een apparaat te stoppen, maar dit is ook wel weer een nadeel. Het is net geen goede harddisc-recorder/HD tuner, omdat het geen dual tuner heeft, ik heb mijn oude digitale tuner erachter gezet, en dat werkt ook wel in die gevallen. Maar dan heb ik geen HD-tv meer, maargoed, zo vaak komt dat ook weer niet voor. Wat idd irritant is is dat je tijdens opname dan niks anders tegelijkertijd ermee kan doen.
Het is net geen goede mediaplayer, omdat je bijvoorbeeld van mkv bestanden met verschillende geluidssporen of ondertiteling, niet kan selecteren.
Maar t beeld is strak en t geluid is ook ok.
Resume: het is een apparaat waar je veel mee kunt, maar tot op zekere hoogte! Voor het geld een prima prijs kwaliteit verhouding.

zomaar34 25-07-2010

Ik heb 'm!

Pro's:
Het apparaat kan zowat bijna alle bestandsformaten via usb of streaming afspelen (ja, ook mkv, mp4, noem maar op - WMV wil vaak audio het niet doen)

Er zit een CI+ slot in (let op je moet wel zelf nog zo'n CI+ houder kopen waarin de smartcard) wat daadwerkelijk op een HD tv prachtig beeld geeft (ik heb film1 HD en het is te vergelijken met blu ray kwaliteit, 1080i en bloedmoo. Veel films ook in 5.1 geluid die via film1 HD worden uitgezonden).

Het is ook nog een harde recorder dus je kan opnemen en later terugkijken.

Con's:
Het hele, hele grote nadeel: zodra je wat opneemt kan je niet browsen op je harde schijf of bestanden via USB bekijken, alles gaat in 'lock mode' om maar te zeggen. Dus als je opneemt, en er zit geen dual tuner in, kan je nix anders doen.

Ik denk dat het laatste voor veel mensen een grote afknapper is, echter gezien het prachtige beeld (ook SD signaleren zien er top uit) en de vele mogelijkheden heb ik geen spijt; als ik wat opneem switch ik nu over naar 'analoog beeld' net zoals vroeger. Zo vaak opnemen en wat anders willen zien heb ik niet snel gelukkig ;-))
Wellicht komt er ooit een firmwarde upgrade die dit oplost, dan is het echt een 10 waard dit apparaat. Maar voor nu persoonlijk een 9.