Samsung BD-C8500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung BD-C8500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Corne 03-07-2024

bevalt gewoon goed lees de beschrijving gewoon goed

Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Na een update was alles oke dus weet niet wat de rest zeurt over dit product gewoon toppie

Pluspunten

• te veel om op te noemen

Jos Huizer 10-01-2012
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Het meest gebruikers-onvriendelijke product ooit gezien:
1. de navigatie knoppen zitten onder het midden van de afstandsbediening, zeer lastig om FF vlot te navigeren
2. Je kunt GEEN programma opnemen en gelijkertijd op een ander digitaal kanaal kijken. In het manual staat dat het wel kan. Dat Samsung beweert dat het niet anders kan met 1 smardcard is flauwe kul. Kijkt maar eens naar de Cisco HD recorder die Ziggo aanbiedt: 1 smartcard en gewoon op een ander kanaal kijken tijdens het opnemen.
3. bij het weergeven van digitaal opgenomen programma's lijkt het geluid weg te vallen. Dat los je op door in het recordermenu naar een ander geluidskanaal te gaan. Staat nergens in het manual, moet je zelf maar achter zien te komen
4. het manual lost absoluut niets op, het beschrijft slechts wat je zelf ook al op het scherm ziet maar gaat er niet dieper op in.

Om toch maar positief te eindigen, beeld en geluidskwaliteit is prima, maar neem een pilletje tegen de hoofdpijn die je krijgt van de rest.

vromanr 23-08-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

De irritatie over dit apparaat groeit met de dag. Opnemen en een ander tv of radio zender afspelen is geen optie. Met Samsung gebeld, krijg daar te horen dat dit niet mogelijk is. Op de vraag wanneer dat wel mogelijk wordt, krijg ik het antwoord dat ze het niet weten.

Ik heb er een digitenne kaart in zitten. Regelmatig moet ik de kaart er uit halen en opnieuw erin steken zodat hij weer gaat werken.

Even lekker zappen is er niet bij, omschakelen naar een volgende zender duurt ongeveer 15 seconde.

Een gedownloade film moet wel aan specifieke voorwaarden voldoen, anders werkt de ondertiteling niet. Samsung zou dit software matig op kunnen lossen, ik heb geen idee of dat ergens bij hun in de pen zit.

Het beeld en geluid kwaliteit zijn wel goed, helaas maakt dat de bovenstaande irritaties voor mij niet goed.

Ik ben zeer teleur gesteld door het apparaat. Voor mij gaat hij eruit.

wiheda10 29-01-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

We kochten deze Samsung voor HD tv met een module van Ziggo.
Even een programma opnemen doe je niet zomaar. En naar SBS6 kijken en RTL4 opnemen gaat niet lukken. Je kan maar naar één kanaal kijken. En gelijk dit kanaal opnemen, waarom?
Een opgenomen programma op een dvd zetten gaat ook niet.
Bij De Block hele mooie praatjes en het zou een paradepaardje zijn. Mooi niet dus.

Ook veel last van het iedere keer zoeken naar het CI kanaal. De kaart wordt meerdere malen per avond gezocht, wat erg vervelend is als je iets aan het volgen ben.

johnz40 21-01-2011
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

De Samsung BD-C8500 Het beeld is erg mooi,ook een DVD die je er in afspeeld ziet er prima uit,maar als ik van tevoren had geweten,wat wel en niet kon,had ik hem zeker niet gekocht,veel nadelen,je kan niet eens een kopie naar een DVD maken,belachelijk,het menu is ook niet echt makkelijk,erg omslachtig,je ziet niet of hij welof niet opneemt,zo goed als geen informatie in het Display,alles moet via de TV,nee een echt handig product is het zeker niet,maar ja het beeld maakt veel goed,maar dan heb je het ook wel gehad vind ik,als je echt een leek bent, zou ik hem niet kopen,veel te omslachtig,geen aanrader voor mijn collegas.

Elly247 12-12-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Wij hebben deze Blue Ray(DVD recorder) gekocht omdat er internet op zit om uitzending gemist te bekijken. Wat blijkt nu uitzending gemist komt er misschien in de toekomst op, dat is een lelijke tegenvaller.
Wij kochten hem met dvd speler omdat we dan opgenomen programma's en zelf gemaakte filmpjes op DVD zouden kunnen zetten. Ook dat blijkt achteraf niet mogelijk. We kunnen zelfs de filmpjes niet eens op deze Samsung bekijken en op de harde schijf zetten. Dit was bij de aankoop niet verteld. We vinden het eigenlijk een miskoop.

huppe 04-12-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Heb nu 6 maanden de BD-8500 in huis en kan nu dus wel een goede beoordeling geven lijkt mij.
Beeld en geluid:Dvd's en Blue-ray worden prima weergegeven.Dvd's worden goed opgeschaald en zijn inderdaad beter als op een normale Dvd speler.En over Blue-ray kan ik kort zijn,dat ziet er prachtig uit.Een genot om te kijken.
Geluid wordt ook goed afgespeeld,zowel cd's en films.
Mp3,mits op een hoge bitrate,is ook goed alhoewel het afspelen via een opgenomen cd wat traag gaat.

De mogelijkheden zijn aan de andere kant absoluut onvoldoende.Internet tv stelt helemaal niets voor.Je kan alleen maar de applicatie's van Samsung gebruiken en na een half jaar zijn dat er nog steeds veel te weinig en vaak nutteloos.
Streamen vanaf de pc gaat zonder haperingen maar de bijbehorende software(samsung pc share manager) mag je van mij gelijk in de prullenbak kieperen.Het is verschrikkelijk traag en slaat regelmatig vast,wat weer leidt tot een paar frustrerende uurtjes voor dat alles weer werkt.Wel wordt alles afgespeeld,van hd tot foto's.

Gebruiksgemak vind ik voldoende,alles werkte vrij vlot(behoudens dan de software),maar afspelen en opnemen,kanalen instellen was zo voor elkaar.De afstandsbediening heb ik gelijk gekoppeld aan de tv,zodat 1 remote voldoende is(vindt mijn vrouw wel zo fijn).

Als digitale ontvanger werkt alles ook erg goed,beeld en geluid zijn goed.Je moet nog wel een CI-module aanschaffen,maar een hele verbetering.Allen moet je goed in de gaten houden dat er maar een module is,dit maakt het niet mogelijk om op te nemen en een andere zender te kijken.Persoonlijk heb ik daar gaan moeite mee,want als ik opneem dan doe ik dat om dat ik niet thuis ben en anders kijk ik het programma wel.Een oplossing is een tv met een module,wat tegenwoordig bijna standaard is geworden.
Opnemen via Guide heeft tot nu toe geen te kort opgenomen programma's opgeleverd en ik gebruik niets anders meer.Maar of dat te maken heeft met de provider weet ik niet.Mijn vorige harddisk recorder had nl. wel regelmatig dit probleem.

Vormgeving blijft een persoonlijk iets,maar ik vind deze wel mooi.Het blauw oplichten van de schijven is een leuk iets(je kan het ook uit zetten via het hoofdmenu).Regelmatig met een zacht doekje afnemen voor de stof en alles blijft mooi.Wat ook wel fijn is dat er geen schreeuwerige teksten op de speler staan zoals wat er allemaal afspeeld kan worden.Deze tekst staat donker afgedrukt en valt dus niet op.

Zoals in eerdere recensie's aangegeven een prima speler en recorder(500 Gb is meer als voldoende),maar de software is helemaal niks.Dit geldt tevens voor de prima service van Samsung.Mag wat mij betreft ook gelijk in dezelfde prullenbak.

Jongones 15-10-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Prima speler die doet wat hij moet doen: blue-ray/dvd spelen en HP-Digitale opnamen maken.
Mogelijkheden zijn wat beperkt: kan niet dagelijks programma op zelfde plek opnemen - mijn vorige dvd speler met harddisk kon dit wel; een groot gemis.

Wisselen van zenders kan wel! Ik heb veel HD zenders in mijn (standaard) pakket en die zet hij std. vanaf 500. Hernummer de zenders in de lijst en sorteer: voila, ze staan vooraan...

willy1970 09-10-2010

Mijn bevindingen over de samsung BD-C 8500 tot nu toe:

Conclusie:
De speler is nog niet af. Er ontbreken in mijn ogen nog te veel essentiële functies die met name bij mijn vrouw en kinderen tot onbegrip en frustratie leiden. Ook de afwerking doet goedkoop aan. Aan de service en klantvriendelijkheid van Samsung kan het nooit liggen: die is er niet. Samsung heeft inmiddels meegedeeld niets te gaan veranderen aan onderstaande tekortkomingen.
Mijn advies: wacht nog even op een toestel dat wel af is. Andere merken zullen vast binnenkort met een vergelijkbaar toestel komen, hopelijk zonder tekortkomingen.

Functioneren:
Blu ray:
Uitstekend beeld valt niets op af te dingen. Ook het geluid is uitstekend. De meest gangbare formaten worden ondersteund. Jammer dat er geen analoge 7.1 aansluiting op het apparaat zitten, dan had ik mijn versterker nog even kunnen behouden. Nu heb ik hem moeten vervangen door een digitale (HDMI) uitvoering.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk waarom de speler niet op 1080P 24 fps blijft staan maar terugspringt naar standaard 1080P. Dit format wordt gewoon door de TV en de receiver ondersteund.
Bij Blu rays en DVD’s zonder DTS wil het geluid soms niet doorgegeven worden. Er moet dan handmatig teruggeschakeld worden naar standaard PCM terwijl het apparaat dit volgens de beschrijving automatisch zou moeten doen. Dit krijg ik mij vrouw en kinderen natuurlijk nooit uitgelegd.

Harddisk:
De harddisk van 500 Gb lijkt voldoende groot. Bij HD-uitzendingen loopt de schijf wel erg snel vol. 1Tb was dan beter geweest.
Het opnemen van een programma verloopt via de elektronische programmagids, maar kan ook handmatig worden uitgevoerd. De laatste optie is noodzakelijk om het hele programma op te nemen en niet de eerste of laatste paar minuten te missen. Het was een stuk gebruiksvriendelijker geweest wanneer het opnemen van de programma’s standaard enkele minuten eerder start en enkele minuten later eindigt dan in de EPG is aangegeven, zoals b.v. in windows mediacenter of andere computersoftware.
Tijdens het opnemen op de harddisk kun je alleen dat programma kijken. Het is dan niet mogelijk om naar andere zenders te kijken of foto’s te bekijken.

Menu:
Het menu is overzichtelijk opgezet. Het zou echter wenselijk zijn om wat meer informatie op het display van de BD-speler te krijgen en niet alles via de TV te hoeven doen. Om even snel een MP3-tje te selecteren of af te spelen, zou ik liever niet de TV aan willen zetten.

Internet@TV:
Deze mogelijkheid klinkt leuk. In de praktijk heb je er zo goed als niets aan. Samsung bepaalt welke internetsites bezocht mogen worden, en dit zijn er maar ca. 18 en bovendien met oninteressante inhoud. Hier zou een opera of internet explorer-achtige browser meer op zijn plaats zijn.
Daarnaast is de bediening bijzonder traag. Dit geldt overigens voor veel functies. Het invoeren van teksten, b.v. op youtube, gaat op dezelfde wijze als de telefoon. Je moet daarbij wel de afstandsbediening goed op de TV gericht houden wat weer tot RSI-klachten kan leiden.

Netwerk:
De netwerkfunctionaliteit is matig. Het zoeken van media op andere computers in het netwerk verloopt vervelend traag. Daarbij is het kopieren van media niet altijd mogelijk of erg omslachtig. Van een pc files naar de harddisk van de speler kopieren is b.v. niet mogelijk. Andersom kan overigens ook niet. Wat op de harddisk staat krijg je er niet vanaf om b.v. via de PC op een dvd te branden.

Media:
De meest gangbare bestandsformaten audio, video en foto worden afgespeeld. Foto’s kijken gaat niet erg snel. De muziek die je tijdens een diashow af wil spelen, moet in dezelfde map staan als waar ook de foto’s in staan. In de praktijk zijn dit altijd verschillende mappen op de PC.
Het rippen van CD’s op de speler is mogelijk. De files die dan ontstaan zijn erg groot. Beter is deze op de computer te rippen en dan te kopieren.
Kopieren van media is erg omslachtig. De speler kan geen complete mappen van het netwerk kopieren. Het systeem wil alleen hele reeksen met audio, video of fotobestanden uit 1 map tegelijk kopieren. Het structureren van data gaat dus niet lukken.
De harddisk is niet vanaf een PC in het netwerk te beheren. Er kunnen alleen gegevens van een gedeelde PC worden gebruikt of gekopieerd door BDC-8500.
Het afspelen van een CD resulteert bijna altijd in het aan moeten zetten van de TV om te kijken waar ik nu verdwaald ben in het menu. Bij een CD zou ik gewoon met play en stop etc. moeten kunnen bedienen en het menu door hoeven lopen.

Aansluitingen:
Het is even puzzelen hoe de andere HDMI-apparaten op de speler moeten reageren. Moeten bij het inschakelen de TV en receiver ook meteen aangaan of wil ik dit handmatig kunnen inschakelen. Inmiddels heb ik mijn Onkyo Receiver en Sony TV zo kunnen instellen dat we geen onverwachte schakelacties meer krijgen.

DVB-C tuner:
De tuner ondersteunt zowel digitale kabel (ook HD) als digitenne-signalen. Een heel groot gemis is het ontbreken van de mogelijkheid om de zenders in een zelf gekozen volgorde te zetten. Samsung vindt dat de kabelprovider deze volgorde mag vaststellen. Ik vind van niet. Bij Kabelmaatschappij KBG worden alle Nederlandse zenders (incl. de RTL-en SBS en Net 5) in HD uitgezonden op kanaal 801 t/m 809. Erg lastig dat deze dan niet vooraan staan. Iedere TV heeft deze mogelijkheid, waarom deze speler dan niet?

Afstandsbediening:
Met de afstandsbediening kunnen zowel de BD als de TV bediend worden. Jammer alleen dat hier niet ook de mogelijkheid om de receiver te bedienen aan is toegevoegd.
De knoppen zitten niet echt logisch en liggen ook niet lekker onder handbereik.

Uiterlijk:
De afwerking van zowel het apparaat als de afstandsbediening doen wat goedkoop aan. Het apparaat is van hoogglans plastic. Erg krasgevoelig.

Service:
De service van Samsung is beroerd. De houding is over het algemeen: sorry, dat kan dit apparaat niet … succes verder hè, of “deze klacht hebben wij nog nooit gehoord”, maar alle forums staan vol met dezelfde klacht van honderden mensen.
Kom op Samsung, hou eens op met deze struisvogelpolitiek. De firmware bijwerken is toch een kleinigheidje. Dit is al mijn tweede apparaat waar jullie je schouders ophalen bij de grote stroom klachten.

Anoniem 03-09-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Het is een kwalitatief goede speler (heel mooi beeld en goede opname) alleen functioneel zit alles nog niet helemaal lekker in elkaar. Daar komt nog bij dat de documentatie je ook niet veel verder helpt en inderdaad veel te veel knoppen op de afstandsbediening. Het is zeer lastig als je naast het opnemen nog andere functionaliteit wilt gebruiken (bv alvast kijken van wat je aan het opnemen bent lukt nog wel maar een eerder opgenomen film kijken lukt op dat moment niet????). Waar ik zelf tegen aanloop is dat ik het geluid van de tv behoorlijk harder moet zetten bij het afspelen van een blu-ray film en na het afspelen snel weer terug naar het normale niveau. Ik krijg de beide apparaten niet gelijk qua volume.

Ik heb een Europees model wat betekent dat je eerst de upgrade moet uitvoeren want anders werkt de CI+ module niet, als je deze wilt gaan gebruiken. Vergeet daarna niet de stroom eraf te halen want anders is de update niet goed actief en doet de speler rare dingen (geen enkele schijf werd meer geaccepteerd).
Ik hoop dat de nieuwe update's deze ongemakken gaat oplossen.

Wat ik aan deze speler ideaal vind is de geïntegreerde decoder zo heb ik ook een Philips tv met een geïntegreerde decoder (32PFL9705) zodat ik wel tegelijkertijd kan kijken en iets anders opnemen.

Poesiemau 15-07-2010
Geschreven voor: Samsung BD-C8500

Het apparaat werkt inderdaad in combinatie met een Ziggo CI+ module. Of ik een europees model heb, geen idee. Ik heb dit model gewoon in een Nederlandse winkel besteld. Beeld ziet er goed uit, ook de opnames zijn prima. Ik vind de afstandsbediening een beetje druk met alle toeters en bellen die erop zitten. Komt mede ook door de grote knoppen, voor mensen met grote handen/dikke vingers niet verkeerd. Ik vind het apparaat op zich best gebruikersvriendelijk, de meeste functies op beeld duidelijk. Slecht een enkele keer had ik de handleiding erbij nodig. Ik heb nog niet alles kunnen uitproberen omdat ik dit apparaat pas afgelopen dinsdag heb ontvangen, maar so far so good.