LG BX580

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BX580 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

tangerine dream 30-09-2013
Geschreven voor: LG BX580

Al eerder schreef ik dat het afspelen van de subs bij een MKV zwarte balken gaf. Afgelopen weekend kwam ik erachter dat wanneer je de subs los bij een film brand de zwarte balken weg zijn. Kortom het afspelen van MKV gaat nu fantastisch. Speler bevalt nog steeds uitstekend, zowel qua beeld en geluid en is een alleseter.

Danny Peters 13-12-2011
Geschreven voor: LG BX580

afgelopen zondag de speler gekocht. ziet er goed uit, installatie is makkelijk.
maar....1e disc erin en na 1 uur loopt deze vast, balen.
2e disc erin loopt na 1 uur vast, ook balen.
Update gedaan die overigens erg lang duurde en weer geprobeerd af te spelen: hetzelfde resultaat, lopen weer vast.

Blurays geruild en er een paar bijgehaald, weer geprobeerd en weer hetzelfde resultaat: na ongeveer 1 uur lopen de films vast.

Conclusie: de speler gaat terug naar de winkel en we gaan een andere halen

tangerine dream 13-12-2011

Danny,
ik adviseer je deze speler direct om te ruilen. Maar ik zou deze toch zeker niet omruilen voor een ander merk/type. Deze LG is absoluut een prima speler met uitstekende beeld en geluids kwaliteit. Verder is het een echte alleseter Succes.

De David 08-07-2011
Geschreven voor: LG BX580

Goedkoop apparaat met bijzonder veel mogelijkheden. Ik kocht het apparaat ter vervanging van mijn defecte dvd speler en hoopte dat de optie wireless streamen van netwerk een beetje zou werken.

Tot mijn verbazing heeft dit apparaat mijn "oude" media player (HDX1000) inmiddels vervangen. De LG speelt alle videobestanden die ik op mijn netwerk heb staan.
Enige nadeel is dat ik de ondertitels niet synchroon kan leggen wannneer deze uit de pas lopen met het beeld.

robalo 12-01-2011
Geschreven voor: LG BX580

De 1e indruk was goed maar na 2 weken heb ik toch wel een aantal kanttekeningen.
Updaten doet erg lang, meer dan 1 uur en het beeld is er slechter van geworden.
Terug gaan naar de vorige versie is niet mogenlijk.
Hij is HDMI aangesloten op de TV en audio coaxiaal naar de Onkyo Receiver.
Deze manier van audio doorgeven geeft GEEN DTS-HD en DD-HD formaten en word door mijn receiver gezien als gewoon DTS en DD (balen)
HD formaten zijn alleen beschikbaar via HDMI, maar welke receivers zijn daar tegenwoordig al geschikt voor.
Als iemand weet hoe ik wel HD signaal naar de receiver krijg dan hoor ik het graag.
3D content (1 demo BD Space station) zag er prima uit op de LG 55LX9500.
Ook het grote aantal video fomaten dat deze speler aan kan is goed.

TV- 55LX9500
Onkyo TX-NR906
BD BX580 HDMI 1.4 naar tv
Alles High speed HDMI kabels 1.3

tangerine dream 26-12-2010

---------- update review 26-12-2010 ----------
Afgelopen zaterdag deze LG gekocht daat mijn Panasonic DMP-BDT300 vrijwel geen één avchd-schijf afspeelt Deze speler die de helft goedkoper is heeft daar geen enkel probleem mee. Ook mkv en mpg speelt hij probleemloos af. Geluid en beeld zijn dik in orde. Updaten duurde wel erg lang nl. 1.15 maar kan ook aan de grootte van het bestand liggen. Streamen gaat ook prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om bij sommige films subs te krijgen terwijl ik die wel heb als ik ze afspeel op mijn pc. Kortom een prima speler zeker als je de prijs in ogenschouw neemt.
n.b. updaten is in de toekomt misschien niet verstandig daar er al een aantal avchd-bestanden zijn met Cinavia. Mocht dit in een toekomstige update zitten kan je bestanden met Cinavia niet meer afspelen, dus let op wat er in een update zit.

---------- oude review 24-12-2010 ----------
Vanmiddag deze speler gekocht daar mijn Panasonic DMP-BDT300 vrijwel geen AVCHD 's afspeelt. Al mijn schijven spelen nu netjes af zonder problemen, zelfs mkv vanaf usb-stick met subs. Kortom deze speler ondersteund heel veel codexen. Ondervond wel dat updaten heel veel tijd koste (1.15u.)
Zal na verder uittesten later een recensie plaatsen maar voorlopig ben ik hier heel blij mee.

Hendge 07-11-2010
Geschreven voor: LG BX580

goed geluid; helder en sprankelend.

beeldkwaliteit ook prima; verbeterd het beeld van gewone dvd's en streaming content. mijn netwerk werd zonder problemen automatisch gevonden. mijn films in mijn netwerk werden zonder problemen afgespeeld.

interface wat omslachtig. had wat eenvoudiger gekund.