Philips 8000 series BDP8000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series BDP8000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hussie 18-12-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Ik heb deze machine gekocht toen hij net uitkwam. Ik kocht een blue ray machine maar kreeg een media center. Met net tv uitzending gemist kijken zonder daar voor te hoeven betalen, werkt perfect, ik heb ook interactive te van ziggo met deze mogelijkheid maar van deze machine werkt veel beter. Foto's kijken via dit apparaat is spat zuiver. Films kijken blue ray maar ook gewone films zien er absoluut top uit. Via de usb een harde schijf aansluiten en dan full hd films kijken via mkv bestanden werkt ook perfect. Dan is het ook nog mogelijk om muzien of foto's die op je computer staan via je speler en wifi op je tv te tonen. Een media center dus. Ik kreeg er van philips gratis een sd kaart opgestuurd met daarop software om films via het internet te bestellen en te kijken.
Een echte aanrader dus.

Charley-hd 23-11-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Apparaat mede gekozen ivm de NET-TV en WIFI , beiden werken prima , aanmelden op het draadloze netwerk ging
simpel .
Net-TV werkt ook goed met RTL-XL en uitzending gemist
films van de PC via het netwerk verloopt ook prima.
Uiteraard is het afspelen van disc's geen probleem.
Geluid aangesloten via een coax op mijn receiver.
Afstand bediening is een beetje cheap maar daar gebruik
ik een universele philips SRT8215 voor .

Tonbors 08-07-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Tot op heden erg tevreden over dit apparaat. Het apparaat ziet er erg mooi uit.

Het laden van dvd's en blue ray's gaat erg snel. Sneller dan ik had verwacht, en ook nog geluidloos. Tijdens het afspelen hoor ik de blue-ray spler niet.

Het beeld ziet er erg goed en mooi uit, maar dat hangt natuurlijk af van meerdere factoren, zoals je tv. Dvd's worden ook goed en mooi weergegeven. Beter dan mijn dvd-speler, en die was niet goedkoop.

Geluid is van uitstekende kwaliteit, maar dat wordt ook weer door meerdere factoren bepaald, zoals speakers en versterker.

Afstandbediening ziet er goedkoop uit, desondanks toch degelijk en reageerd snel. Wat erg mooi en leuk is, is dat je de taal kan veranderen als de film speelt.

Internetten via dit apparaat doe ik niet, omdat dat niet te doen is via een afstandbediening.

Streamen vanaf mijn nasserver via dit apparaat gaat prima. Kan snel en goed door de directories bladeren.

Marten1984 07-10-2011

Hallo Tonbors,

Ik zie dat het apparaat een HDMI-Uitgang heeft. Kan je het geluid van de televisie wel afspelen via het apparaat ? (mits boxjes aangesloten zijn uiteraard) En kan je ook radio beluisteren ?

Bram Mertens 29-04-2011

getest voor buzzer:

Ik heb inmiddels NetTV aardig uitgebreid kunnen testen, het is zeker een leuke aanvulling. Ook wat zo'n apparaat allemaal kan is onvoorstelbaar. Helaas heb ik de 3D functie niet kunnen testen, bij het gebrek aan een 3D TV (misschien volgende keer erbij doen? :))

Een prachtige futuristische afstandsbediening, echter zit er een maar aan. Het typen duurt wel ontiegelijk lang en is onwijs onhandig. In de tijd van QWERTY-toestenbordjes op telefoons moet dat op een afstandsbediening toch helemaal mogelijk zijn. Nu word je niet uitgenodigd om even snel te surfen.
Ook de optie van internetbankieren, zou ik persoonlijk niet vertrouwen. Hoe veilig is nu zoiets echt?

Verder viel me op dat wanneer je internet, of je filmpje op you tube op volledig scherm zet, dat niet alles binnen de kaders van je tv valt.

Het aansluiten was een eitje, wel beetje jammer dat er geen HDMI kabel bij zit, het is toch een prijzig apparaat, wanneer je daar ook nog eens een HDMI kabel van € 30 bij moet kopen zit je toch al gauw tegen de € 300,- aan te hikken.

Wat ik ook nog een verbeterpuntje vind is dat bij het opstarten het apparaat automatisch een blu-ray opstart. Wanneer je even snel op youtube iets wil opzoeken moet je eerst wachten tot je je blu ray hebt stil gezet.

Al met al een prachtig apparaat met schitterend design. De opties die er op zitten zijn ongekend en van goede kwaliteit. Wel zijn er een aantal verbeterpuntjes maar dat moet makkelijk op te lossen zijn.

Al met al een dikke 7 voor Philips NetTV

sammoos buzzer 28-04-2011

Getest voor buzzer:
Na echt alles geprobeerd te hebben vind ik het apparaat goed functioneren. Net tv (bekabeld) werkt prima. Verschillende apps gebruikt, maar vooral rtl XL en uitzending gemist. Werkt prima. Jammer dat je alleen stapsgewijs kan doorspoelen. Videoland app ook gebruikt. Werkt verbazend snel. Heb alleen wel bij iedere filmgehad dat de film een fractie van een seconde haperde. Misschien een zeur, maar ik vind dat dit niet hoort. BR afspelen en dvd afspelen gaat goed, maar het opstarten duurt wel lang.....
Al met al een leuk apparaat, maar de prijs die je er voor moet betalen.....

David123456 20-04-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Aan het testen voot Buzzer.

Het apparaat ziet er qua vormgeving mooi uit, de aansluitmogelijkheden zijn zeer uitgebreid.
Mijn vriendin gebruikt het af en toe om uitzending gemist te kijken, maar is er met haar vriendinnen die meekijken niet erg tevreden over.
Het contact maken met internet via het netwerk verloopt erg langzaam, af en toe is ie 5 minuten aan het laden.
En dit ligt echt niet aan het thuisnetwerk, omdat ik daarnaast de labtop draadloos het zelfde probeer te laten doen, om te kijken welke sneller is!
Ook de keuze om een dvd te huren zijn niet groot.
En als laatste opmerking, wat dachten ze bij philips toen ze deze afstandsbediening maakte, durf te kijken naar de smartphones van tegenwoordig, het werk voor geen meter!!
Voor mij geen NetTV, ook al kreeg ik het bijna gratis!!!

wodan74 17-04-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Wou gisteravond weer eens een fim huren op videoland on demand maar kon er weinig op vinden. Het aanbod is niet echt vernieuwend en niet veel helaas. Toch maar weer kijken wat de tv te bieden heeft. Hoop wel dat het aanbod in de toekomst wat meer gaat worden. Het lijkt mij logisch waneer het aanbod gelijk wordt aan wat er in de videotheek ligt, ook de prijs zou wel wat lager kunnen zou je denken, geen duur personeel. Wachten af!! Kortom een leuke speler maar nettv zou het een en ander nog wel wat aan kunnen veranderen.

Pauladg 03-04-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Via Buzzer heb ik Net TV getest op deze blue ray speler. Er zijn veel mogelijkheden binnen Net TV; het is dus erg uitgebreid met verschillende app's. Wat ik zelf heel erg handig vind is:

- App van de NOS, dat je op ieder moment de laatste nieuwsuitzending terug kunt kijken
- TV Gids.nl, handig in gebruik, duidelijk en dat wil je op je tv hebben
- Wat ik ook leuk vind is dat je radiozenders kunt beluisteren, want dan hoef je geen aparte stereoinstallatie meer te hebben. Scheelt weer ruimte in de kast.
- De mogelijkheid om video's te huren bij Videoland vind ik echt geniaal! Dit is naar mijn idee voor Videoland (en soortgelijke bedrijven) de redding om te kunnen blijven bestaan. Ik moet wel zeggen dat het erg lang duurt om een film binnen te halen; dat bufferen duurt lang. En ik vind de prijs per film aan de hoge kant, aangezien ze geen overhead meer hoeven te hebben voor deze mogelijkheid van het aanbieden van films.
- Je vraagt je bijna af: "Wat kun je er niet mee..."; je kunt zelfs je foto's erop zetten, eten bestellen via thuisbezorgd en je reis plannen op 9292ov.nl en kijken of de NS geen vertraging heeft in de NS-app.

Als je alles zo naast elkaar zet wordt je TV met Net TV eigenlijk een televisie, computer en radio in 1.

Het is makkelijk in gebruik, maar ik moet daarbij wel opmerken dat Net TV veel tijd nodig heeft om te laden en te bufferen. Dat is wel een nadeel. Misschien komt dat omdat er te veel apps worden aangeboden? In mijn optiek zitten er ook apps tussen waar van ik denk: wat moet ik daarmee op mijn tv. Denk aan bijvoorbeeld een auto-magazine en e-mail.

Desalniettemin is Net TV een absolute aanrader. Maar qua laden/bufferen kunnen er nog flink wat verbeteringen worden doorgevoerd.

ErikdG 01-04-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Installeren en aansluiten ging best makkelijk. Hoewel: dat apparaat zegt dat er een update beschikbaar is nog voordat je netwerk hebt ingesteld. Best knap van dat ding, helaas mislukt update omdat je netwerk nog niet hebt ingesteld. Dat kan dus beter: laat gebruiker eerst netwerk instellen, kijk dan (vanuit apparaat gezien) of er updates beschikbaar zijn.
In het begin neem je de moeilijkheid van invoeren van letters met de afstandsbediening voor lief ("zal wel aan mij liggen, vingers doen blijkbaar niet wat ik wil"). Je strompelt, met een hoop keer "letter terug", door allerlei dingen heen. Zo had ik bij registratie bij Videoland blijkbaar foutje gemaakt bij invoer van email-adres. Dan krijg je dus nooit bevestigingsmail. Correctie van email-adres: ik kan het niet vinden, apparaat wil alleen wachtwoord weten. Die gratis film laat ik dus maar gaan, is trouwens toch oude meuk.
Samengevat: ik krijg zelfs mijn kinderen niet zo gek iets op apparaat op te zoeken ("Pa, doe ff normaal, uitzendinggemist.nl heb ik zo op PC, ik ga echt niet met die kl*te-afstandsbediening wat invoeren, voordat ik daarmee klaar ben heb ik het op PC allang gezien").

Is vervelende recensie, ik weet het, maar apparaat staat hier nu alleen maar stof te vergaren.
Trouwens, Philips, waarom is dat ding zo giga-groot?
Veel kleinere apparaten doen ongeveer hetzelfde (met m'n media-player van 69,95 kan ik ook Net TV kijken, en ding download ook nog, en is 3 maal zo klein)

Alwin1969 30-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Ik heb dit apparaat ter test en om eerlijk te zijn ben ik nogal teleurgesteld.
Ten eerste het apparaat. Installeren is een eitje. Dat is goed geregeld. Het afspelen van een Blue Ray disc is kinderlijk eenvoudig en de kwaliteit van beeld is top. Geluid komt ook met een niet standaard kabel niet boven het maaiveld uit. Matig dus. De afstand bediening is ook eenvoudig en begrijpelijk maar reageert heel erg traag, of het ligt aan de menu's. Dit euvel ken ik ook van andere Philips apparaten.
Dan Net TV. Om heel eerlijk te zijn zie ik geen toegevoegde waarde. Het geheel draagt niet bij aan het toegankelijker maken van zaken als uitzending gemist of YouTube. Ik heb normaal gesproken een laptop die op de tv is aangesloten en dat werkt vele malen gebruiksvriendelijker. Het is ook veel sneller. Belangrijkste minpunt is wat mij betreft het gemis van een toetsenbord. Het downloaden van films is ook veel trager dan gewoon via torrent (25 Mbit verbinding)
Voor het apparaat in het algemeen kom ik niet verder dan een 4, voor Net TV blijf ik steken op een 3. Ik zal het apparaat zeer zeker niet afnemen.

Bas OR 28-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

De Philips BDP8000 is in essentie een prachtig apparaat. Een hoop mogelijkheden.

Positief:
Beeld en geluidskwaliteit zijn goed
Streamen van video over het netwerk gaat goed. Let hierbij wel op dat je de juiste software op je PC hebt staan, Windows 7 werkt bijvoorbeeld slecht.
NET Tv is een geinige optie (zie ook nadelen)

Nadelen:
Het opstarten van het apparaat duurt lang. Dit geldt ook voor het scrollen door de verschillende menu's
Navigeren op NET TV (& internet) is moeilijk. Zou goed zijn als er een toestenbordje bij geleverd zou zijn.

Samengevat. De positieve punten heb ik de cijfers laten zien. De nadelen heb ik tot uiting laten komen in de mogelijkheden (idee is top, maar werkt net aan) en gebruikersgemak (bediening is makkelijk, muv NET TV, maar wachttijden zijn te lang)

Greta76 28-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

We mogen NET TV van Philips testen.
We hebben hem nu een maand in huis.
Gisteren met vrienden een film gehuurd via NET TV.
Goede beeldkwaliteit.

De Apps zijn leuk!!

DVD's gaan moeilijk in het apparaat.

Helaas voor ons geen toevoeging.
Wij hebben interactieve TV en kunnen daar ook film huren.
En Internet via de TV doen wij via de WII.
Dus nu.nl, youtube.nl en uitzendinggemist kunnen wij ook op de TV zien.

Jammer want het apparaat is erg mooi vormgegeven!

gert28 25-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

ik heb nu een aantal avonden met mijn vrienden georganiseerd en we zijn wel tot een duidelijke conclusie gekomen. Net tv is een leuke extra bij je blueray speler, maar niet iets waar wij extra geld voor zouden betalen. de apps zijn nog niet top, het typen is lastig op de afstandbediening, de films bestellen kan ik ook via ziggo interactief, en voor het internet is de laptop makkelijker. Kortom net tv is een grappig iets, maar wij waren er snel op uitgekeken.

Lodewijk Horvers 21-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Ik mag net zoals wat andere mensen dit apparaat 2 maanden testen. Dit voor de NetTV functionaliteit. Ik heb geen Blue-ray films gekeken!!

Aansluiten is een fluitje van een cent.

Er zitten in de NetTV wat handige apps.
Sommige apps zijn handig maar de meeste doe je via je laptop of telefoon, gewoonweg omdat de a.b. slecht is. en het formaat beeld niet voledig met de TV overweg kan.

De videoland app laat ook niet veel van kwaliteit zien. Na afgelopen zaterdag 2 films geprobeerd te hebben, vonden we met zijn zessen dat de kwaliteit van het beeld niet goed genoeg is. Het lijkt meer op een slechte DivX film dan een DVD laat staan HD kwaliteit. constant haperingen, alleen maar digitale vlekken en blokjes. En het geluid is slechts stereo.

De a.b. is al slecht de kwaliteit van beeld van uitzending gemist is niet goed en dan de telleurstelling van de Videoland app.

Tevens valt het apparaat geregeld uit, als men met de a.b. wat aan het intypen is voor bijv. zoek opdracht tekst. zeer vaag.

Wat me ook uitermate irriteerd is het blauwe led lampje wat constant brand als het aan staat. Dit kan men niet uitzetten. En zeker niet onbelangrijk, als men al wat audio video apparaten heeft staan weet men dat deze een standaard breedte hebben, nouja philips heeft een knap staaltje prutswerk geleverd om deze net 3 centimeter minder breed te maken zodat hij er net niet goed bij past.

Conclusie:
We zijn niet onder de indruk, en we zitten niet op een apparaat te wachten wat het net niet is. Als men de kwaliteit van de a.b. (toetsenbord) en de kwaliteit van de online video (uitending gemist, RTL gemist en videoland) verbeterd naar HD, wat toch op zijn minst in deze tijd zou moeten met Full HD tv's (42 inch)en geluid naar 5.1 voor mensen met versterkers, zou het nog iets kunnen worden. (vergeet de breedte en het uitvallen niet) Maar voor dat geld kan men beter een stand alone 3D blue-ray spelers kunnen kopen en een mediaspeler met apps waarvan de kwaliteit wel goed is.

PierreO 17-01-2012

Volgens mij is het apparaat toch gewoon 43½cm breed net als de rest van mijn apparatuur, ben je niet in de war met je koffiezet apparaat.

Bertrand1969 20-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Een mooi apparaat wat ik twee maanden mag testen via buzzer, misschien net als anderen. Het instellen gaat wat moeilijk door de kleine toetsen. Maar als de instellingen staan, dan ook weinig problemen. Beeldkwaliteit is zeer goed via hdmi. Sinds de update is hij ook wat sneller en geeft minder fouten. Wat ik wel storend vind is dat via de afstandsbediening van de canal digitaal decoder, ook philips hij te pas en te onpas vanuit standby overgaat naar het root menu. Het net tv werkt prima, even de goede apps instaleren en je hebt ruime mogelijkheden. Geluidskwaliteit is wat laag, maar als je er een geluidssysteem achter zet dan wordt het al weer ruim voldoende. Al met al een systeem wanneer de prijs goed is van philips en buzzer ik wel over zou willen nemen als vervanger van onze gewone dvd speler

sukkie 16-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

ik mag dit apparaat 2 maanden testen via Buzzer. hij blijft regelmatig vastzitten waarbij zelfs uitzetten niet meer mogelijk is elke keer opnieuw verbinding maken met je netwerk is niet handig, zeker door de onhandige afstandbediening een toetsenbord zou handig zijn
Bij het bekijken van tvprogramma's kun je niet vooruit of terugspoelen wat op de pc wel kan. Weinig mogelijkheden bij TV-programma's opzoeken, kan maar max 1 week terugkijken Kortom, het idee is absoluut leuk, maar de uitvoering is nog te beperkt, onhandig en onvolledig. Nog veel verbeteringen nodig Een pc/laptop aansluiten op je TV levert meer mogelijkheden op.
Als je echt van plan was om een BluRayspeler aan te schaffen is het misschien een overweging om dit apparaat aan te schaffen, je krijgt er dan gewoon wat extra opties bij.

Flurrie 16-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

PLUSPUNTEN
- apparaat is weliswaar wat groot, maar ziet er toch mooi uit
- afstandsbediening ziet er overzichtelijk uit en ligt lekker in de hand
- de apps you tube en uitzending gemist worden zijn handig, net als buienradar.
- spelletjes zijn leuk, zeker ook voor kinderen.

MINPUNTEN:
- afstandsbediening werkt via sms-systeem. Niet te doen met die kleine toetsjes die je ook precies moet raken anders werkt het niet. Ook moet je exact op apparaat richten anders werkt het ook niet.
- laadtijd duurt soms lang. Tussendoor bufferen is zeer storend.
- slecht aanbod films videoland en ook erg duur.
- onhandige navigatie bij de diverse apps, steeds verschillend.
-niet duidelijk wat je met sommige apps aan moet (538, wat moet je dr mee als je niets kunt?)
-andere internetadressen invoeren (dus buiten apps om) is gewoon niet doenlijk met deze afstandsbediening.

CONCLUSIE
Algemene conclusie is dat het best een leuk apparaat kan zijn, maar dat er nog heel veel aan verbetert moet moet worden. Op deze manier roept het vooral irritatie op en dat wil je niet. De prijs is ook veel te hoog t.o.v. wat je er voor krijgt.
Wij hebben onze laptop in de kamer staan en die gekoppeld aan de tv, dit gaat een stuk sneller en geen frustratie over tussendoor bufferen. Ook beeldkwaliteit is dan beter.

Het is wellicht een leuke aanvulling is voor mensen die geen digitale tv hebben met deze opties en voor mensen die hun pc/laptop bijvoorbeeld boven hebben staan.
Voor de rest een gevoel van: what you see is niet what you get....

nienke88 08-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

De philips net tv is een leuk speeltje. Het is ideaal om vanuit je bank op de televisie op internet te kunnen en films te huren en uitzending gemist e.d. Het gebruiksgemak is alleen niet ideaal. Doordat je op internet geregeld wilt typen zou een toetsenbord handig zijn i.p.v. een afstandsbediening. Ook zijn de apps traag en loopt rtl gemist soms vast. Het idee is geweldig, nu de uitvoering nog..

YB50 05-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Sinds een paar weken de blue rayspeler van Philips BDP 8000 is huis als test voor Buzzer.

Wij hebben het apparaat al niet eens meer aangedaan. Internetten is niet te doen met de afstandbediening. Een film huren is wel gelukt maar het aanbod is niet erg groot. Uitzending gemist is echt niet leuk. Hij staat steeds stil. Dus een blijvertje is het voor ons niet.

EgbertvD 04-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Tot op heden ben ik erg tevreden over mijn Philips BDP 8000 plus Net TV. Iedere dag probeer ik wel even een of meerdere apps uit, ik heb al een film bij videoland gehuurd, en ik moet zeggen dat dat prima werkt: Vanuit je luie stoel een film uitzoeken, die bestellen en kijken vind ik erg handig. Ik heb ooit een Videolandpas gehad omdat ik wel eens een leuke DVD wilde huren, maar dat was echt eenmalig. Ik ben niet iemand die even de stad in gaat om een film te huren. Veel te tijdrovend en te omslachtig. Dit vind ik ideaal. Dat dit dan misschien iets minder snel gaat dan een Blu-Ray disc in je speler schuiven en op play drukken... a la...
De apps zijn wel aardig, maar ik merk dat ik toch altijd weer bij de bekende apps uit kom die ik ook op mijn kantoor op de laptop even pak. Alleen zit ik in dit geval dan dus lekker op de bank... Ik vind het heen en weer gesleep met laptops ook maar niks, dus prima zo. Uitzending gemist, Nu.nl, YouTube,Iconcert, Buienradar... dat zijn de populairste Apps.
Andere mogelijkheden zoals het aansluiten van een externe harde schijf moet ik nog even uittesten. Internetten via NetTV doe ik niet. Ik heb het wel geprobeerd en ik weet dus dat het prima werkt, maar dat vind ik echt te onhandig met de bijgeleverde afstandsbediening. Als ik het www wil afstruinen doe ik dat dus gewoon nog even op de laptop.

JSmith19 02-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Sinds een paar weken via een 'buzzkit' van Buzzer.nl in het bezit van dit apparaat, om te testen.

Mijn ervaring tot nu toe:
- Bluray werkt goed maar traag.
- NetTV leuke optie maar weinig bruikbaar zonder qwerty toestenbord.
- NetTV op een TV toestel lijkt me bruikbaarder dan eerst een DVD/Bluray speler te starten om bijv even naar het weer te kijken of file info.
- Vormgeving is wel erg mooi
- VideoLandOndemand werkt wel goed al is ook dit wat traag wbt het zoeken naar en scrollen door de films.
- Niet alle mediaformaten worden ondersteund

KoenBteS 02-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

ja, afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd en even mijn nieuwe Item gebuzzed...

Moet bekennen dat ik voorgaande reacties opzettelijk niet heb gelezen om mijn eigen (en van vrienden) de ervaring door te geven.

Ik ben inmiddels iets minder enthousiast over het apparaat.
Grootste tegenvaller vind in de afstandsbediening.
Waarom hebben ze er niet een toetsenbord onder gemaakt zodat je, net als bij mobiele telefoons, het bovenste deel wegschuift en daar onder een volledig toetsenbord zit. Qua productie kosten zal het mischien hoger liggen maar zal de gebruiksvriendelijkheid ten goede komen.

Volgende tegenvaller vind ik de Apps. Op zich een ruim aanbod (kan natuurlijk altijd meer). Maar bij mij werken ze niet allemaal. Neem bijvoorbeeld de CineTeaser. Kan maximaal 1 filmpje kijken en daarna is het klaar. Kan ze wel openen, opzoeken, aanklikken. Maar afspelen doet hij met geen mogelijkheid. Erg jammer.
Telebankieren heb ik (nog) niet geprobeerd, maar met de huidige afstandsbediening zie ik mijzelf dit ook niet snel doen. duurt te lang / te omslachtig.

Derde en laatste tegenvaller is het afspelen van mp3's van mijn eigen pc. Het serven er naar toe gaat probleemloos. Maar er is geen mogelijkheid om een knop in te toetsen om alles af te spelen. Je moet persee een afspeellijst maken. Knopje erbij met Shuffle en Alles afspelen zou hier ook de gebruiksvriendelijkheid verbeteren/vergroten.

Tot op dit moment zie ik helaas niet echt een verbetering ten opzichte van mijn pc/laptop.
Op de bluray na dan...

De Bluray zelf heb ik geen opmerking over. Die is gewoon goed.

Het Serven over mijn thuisnetwerk gaat ook probleemloos (op de afspeelllijsten na dan). Ik zie alle computers en NAS binnen mijn netwerk en kan ze ook allemaal openen.

het is niet dat ik geheel ontevreden ben, maar had er gewoon meer van verwacht. Ik was ook zeer enthousiast dat ik uitgeloot was om dit product te mogen buzzen, zie ook zeker een mogelijkheid dat het een zeer goed product wordt, maar dan moet er wel wat gedaan worden aan de hiervoor gemelde punten. Ben benieuwd wat Philips ermee gaat doen.

Even ter info. De mening welk hierboven gemeldis, is mijn eigen bevinding, alsmede de ervaring van de mensen welk deze bij mij thuis hebben uitgeprobeerd.

Marina1988 02-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Nu ik het apparaat een tijdje in mijn bezit heb kan ik een reële review geven over Philips net Tv (BDP8000)

Voordelen:
+ Blueray speler met een hoop extra's
+ strak design
+ De opties uitzending gemist, rtl gemist, NOS
laatste nieuws e.d.
+ Voor mensen die geen digitaal tv pakket hebben
waar de opties uitzending gemist op zit.

Nadelen:
- Apparaat is aan de grote kant
- Apparaat is niet altijd even snel
- Draadloos netwerk niet te gebruiken vanwege storing van andere netwerken en/of apparaten in de buurt

Dit apparaat is zeer geschikt voor mensen die geen digitaal tv pakket hebben waar uitzending gemist in zit e.d. (ps hier betaal je ook iedere maand weer voor en voor dit apparaaat niet)

Makkelijk in gebruik, ook voor iets oudere mensen, erg intuïtief.

Al met al ben ik redelijk te vreden over dit apparaat al zouden er nog wel verbeteringen kunnen zijn in de werking (snelheid) en het aantal apps en de werking van de apps.

Darkcrystal 02-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Ook ik mag dit apparaat 2 maanden testen via Buzzer. Het apparaat hangt vrij regelmatig helemaal vast, waarbij zelfs uitzetten niet meer mogelijk is. Elke keer opnieuw verbinding maken met je netwerk is niet handig, zeker door de onhandige afstandbediening.
Bij het bekijken van TV-programma's kun je niet vooruit- of terugspoelen, wat op de pc wel kan. Weinig mogelijkheden bij TV-programma's opzoeken, kan maar max 1 week terugkijken (waarbij de kleine lettertjes bij RTLgemist vrijwel onleesbaar zijn). Kortom, het idee is absoluut leuk, maar de uitvoering is nog te beperkt, onhandig en onvolledig. Nog veel verbeteringen nodig om een meerwaarde te zijn tov al bestaande mogelijkheden. Een pc/laptop aansluiten op je TV levert meer mogelijkheden op.
Als je echt van plan was om een Blu-Rayspeler aan te schaffen is het misschien een overweging om dit apparaat aan te schaffen, je krijgt er dan gewoon wat extra opties bij. Echter als het je om die opties te doen is, kun je beter wachten tot de kinderziektes verholpen zijn en er gebruikersvriendelijkere opties te vinden zijn.

Bartje83 02-03-2011
Geschreven voor: Philips 8000 series BDP8000

Apparaat nu tijdje in huis en vind het eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben. Apps zijn zeer beperkt. Video's huren bij videoland gaat prima, maar aanbod is matig.
Denk dat je de meeste dingen ook wel met een laptop zou kunnen.