Marantz UD5005

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz UD5005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Paul-12345 26-01-2013
Geschreven voor: Marantz UD5005

(zie eerdere review Paul-1234)
Speler nu een jaar in bezit. Heb inmiddels ook 3D kunnen bekijken (op Philips LED TV, met actieve brillen) en dat werkt uitstekend. Enige nadeel dat ik heb ontdekt is dat de speler soms niet meer op de AB reageert en/of zeer traag reageert op het commando 'lade open'. Het opstarten wil nog wel eens lang duren, of zelfs niet lukken (valt terug naar stand-by). Remedie: spanning er af, 10 min wachten, en weer aansluiten. Mijn TV heeft hier ook last van. Ik vermoed dat de interne computer zo af en toe een volledige reset nodig heeft.
Wat betreft de geluidskwaliteit: de eerlijkheid gebied te zeggen dat het signaal digitaal naar mijn AV-receiver gaat, dus de DA converter in de speler wordt niet gebruikt.

Bert review 20-04-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005

Overall erg tevreden over deze speler, heb 400,- voor deze speler betaald en dat vind ik 'm waard (let op ivm de dagelijkse fluctuaties in de prijs). Ik combineer de speler met een marantz nr1501

Geluid is mooi, zowel in 5.1 opstelling, als analoog cd's afspelen, beeld is echt fantastisch. Gebruiksgemak heb ik een 6 gegeven want de GUI is onder de maat, een soort windows explorer in grijs/zwart opstelling. De de afstandsbediening is na enige gewenning erg handig.

Je moet 'm niet kopen voor 't streamen, want daar zijn inderdaad veel (goedkopere) betere opties voor. En als je het dan toch gaat gebruiken valt het me op dat ik toch veel films (zowel gedownload of van videocamera) en fotos van mijn qnap NAS kan streamen. DLNA vind eenvoudig de computers in mijn netwerk. Enig probleem is dat de speler soms niet de mappen in mijn NAS kan vinden. Even uit/aan is helaas de oplossing. Daarom voor degelijkheid een 6 gegeven. Verder geen problemen ondervonden met afspelen ed. of met 'lawaai' van de speler (loopwerk).

WallieV 17-04-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005

Sinds enige tijd heb ik de UD5005. Qua uiterlijk een prachtig apparaat, maar voor zijn prijs valt de netwerk functionaliteit mij tegen. Ik had meer verwacht. Het apparaat wordt niet gezien door andere apparatuur d.m.v. DLNA. Verder is het mij al verschillende keren gebeurd dat hij vastloopt wanneer ik een film wil streamen. Ook de GUI valt mij bijzonder tegen. Traag en geen thumbnail van de film.
Ik hoop dan ook dat deze punten worden verholpen bij een firmware update.

Paul-1234 29-01-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005

Bijna plug & play. Aansluiten middels de HDMI op de receiver, vervolgens middels HDMI naar de TV. Schijf erin (apparaat 'slikt' alles), afstandbediening in de hand (niet de mooiste, wel effectief) en het werkt. Enig nadeel: opstarten gaat langzaam. Daarnaast is het een forse kast, zeker ivm de goedkopere spelers van andere merken. Blu-ray beeld is op een goede TV verbluffend.

tuttuttut 17-01-2012
Geschreven voor: Marantz UD5005

Mooie heldere cd/ superaudio/blue ray speler. Helder beeld en start snel op. Hoorde voor het eerst groot verschil tussen cd en sacd. Combi met marantz pm6004 en dynaudio dm2/6.

De bediening werkt beter dan mijn vorige dvd speler maar het blijft drama als je het vergelijkt met apple gemak. Via netwerkwerk is media player te bereiken. Moet wel via scherm en vindt hem niet altijd even snel. Wellicht icm airportnetwerk en imac programma playback.

Alleen de ipod krijg ik op mijn speler niet aan de praat. In winkel bij RAF wel maar thuis geeft hij een error. Speel nu via airplay op airport express en een d/a converter (zucht...)

rjdeklein 10-11-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005

Wat een waardeloze machine is dit! hapert aan alle kanten, speelt maar weinig formaten af en slaat regelmatig stukjes over van CD of DVD. duidelijk niet erg degelijk. Ook heeft het een enorm irritante menustructuur, reageert het heel sloom op alles (inclusief de afstandsbediening). blijf hier vandaan, ik ga hem proberen kwijt te raken!

Subaru driver 13-11-2011

Mmm vaag heb de zelfde al een aantal maanden
Samen met de Marantz SR5005 receiver
En heb er Chario 5.1 speakers aan zitten
En ik ken deze probleemen helemaal niet
Hij doet het perfect internet ook top aparaat
Mooi beeld en wat een geluid niet normaal.

Arjo

peter-1970 17-08-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005

Ik ben erg tevreden met deze speler!

Lang getwijfeld over de aanschaf van een Blu-Ray speler. Na veel vergelijken met andere merken is het toch deze Marantz alleseter geworden. Beeld en geluid is ronduit fantastisch en stukken beter dan 200 euro spelers! 3D werkt overigens ook probleemloos.

Mikey1982 04-04-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005

Eindelijk eentje in bezit.
Ik moet eerlijk bekennen dat het wel spannend was wat Marantz zou verstaan onder een Universal Drive.
Ik kan bevestigen dat hij tot heden nog aan al mijn eisen voldoet.

In de handleiding staat dat het toestel alleen FAT32 ondersteun, via USB heb ik gewoon NTFS 2,5 harddisk aangesloten en kan gewoon probleemloos .MKV (AC3/DTS/SRT) (DivX support) incl. ondertiteling afspelen.
De kleine dingen als de ondertiteling verplaatsen en andere lettergrote (zoals ik dat gewend was van de WDTV Live) komt helaas niet terug en ik heb de YouTube of NetFlix nog niet kunnen ontdekken (zou het toestel moeten ondersteunen)
.MP3 en .FLAC bestanden worden tevens goed ondersteund en een DVD (upscale 1080p) kijken of een CD luisteren is geen probleem.
Ik hoop alleen dat ze de interface een Marantz look geven.

Verder kan ik vertellen dat we de firmware ontwikkelingen moeten afwachten, zeker wat betreft de YouTube optie.
Blu-Ray filmpjes speelt hij moeiteloos en eigelijk start hij ook nog snel.

De Blu-Ray (Universal Drive) Marantz UD5005 is aangesloten met een AV Reciever Marantz SR5005.
Zeker de moeite waard om de combi aan te schaffen, tevens Mordaunt-short alumni set aangeschaft incl. alumni 8 (zuiltjes)

Verder had ik begrepen dat het toestel UD5005 moeilijk te krijgen is omdat er enkele onderdelen niet meer worden geprodiceerd door een fabrikant.

audica 02-01-2011
Geschreven voor: Marantz UD5005

sinds drie dagen heb ik de blu ray speler in bezit.
mijn bestelling gedaan in november 2010 en dus nu pas binnen!
marantz kan de bestellingen niet aan in europa doordat er een chipfabrikant problemen heeft.
de eerste in het jaar 2011 zullen naar verwachting eind januarie komen.
het apparaat is echt geweldig,niet allen in beeld maar ook in geluid.
ik heb audica speakerset er op dus dan moet het eigenlijk wel goed zijn.
tot nu toe geen min punten kunnen ontdekken.
hennie