LG HRX550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HRX550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

P.K.Y. 20-03-2012
Geschreven voor: LG HRX550

Ik heb mei 2011 2 van deze recorders gekocht.
binnen 1 maand de eerste poblemen o.a. beeld wegvallen ook tijdens opnemen, regelmatig tijdens het gebruik de melding I07-4.
Grote ergenis tijdens het voor/terugspoelen erg laat reageren van het apparaat.
Vervolgens 4x aangeboden voor reparatie, iedere keer iets anders gerepareerd maar de klachten bleven.
Na de 4x koop ontbonden en geld terug gekregen.
Gelukkig ben ik van deze ramp recorders verlost.

NIET AANSCHAFFEN!!!!!!!!!!!!!.

P.K.Y.

31759 09-01-2012
Geschreven voor: LG HRX550

Eerder een rewiew gegeven, maar na half jaar is de recorder terug naar verkoper gegaan voor reparatie, hij kon geen HDTV spelen-zoeken en dat voor een Bluray speler!
Het door en terugspoelen was ook een ramp, daarnaast liep hij regelmatig zo vast dat alleen de stekker uit het stopcontact oplossing kon bieden, nu zit er een nieuw moederbord in, helaas werkt daarin de wifi niet meer, maar in mijn nieuwe 3DTV zit dat en alle andere apparaten ook ingebouwd, deze recorder gebruik ik alleen nog om mkv films te bekijken met bluray speler, ik zou hem zeker niet aanraden!

Nappo 13-12-2011

---------Update review, 13-12-2011---------
Prima blue ray speler.Geeft prachtig beeld en geluid. Heb via internet update gedraaid en de fabrieksinstellingen hesteld. Sindsdien gaat het door- en terugspoelen van opnames op de harddisk een stuk vlotter. Ben dik tevreden!

----------2e review, 26-9-2011-----------
Heb al eerder een review geschreven maar begin steeds meer te balen van dit apparaat.
Het even snel door- of terugspoelen is een verschrikking. Voordat ie begint verstrijkt er al een eeuwigheid. En als je dan op play drukt duurt het weer een halve dag voordat hij stopt met snel spoelen.
Soms vertoont het beeld om de paar minuten blokkerige storingen. Ook al een paar keer gehad dat hij tijdens het bekijken van een opgenomen film opeens stopt.
En als ik me dan heb voorgenomen om hem terug naar de winkel te brengen, doet ie het weer een tijdje goed om daarna weer te gaan klieren.
Conclusie: MISKOOP!!!

---------1e review, 7-6-2011----------
Beeld en geluid zijn perfect! wat dit betreft id het een fantastisch apparaat. Maar er zijn me toch een paar dingen zwaar tegengevallen:
Als je met de time shift functie een programma kijkt, kun je niet alsnog beslissen om het op de harddisk op te nemen.
Als je een opgenomen film bekijkt, kun je het tegelijkertijd spelende live programma niet met de time shift functie terugspoelen.
Je kunt echter wel een via de EPG geprogrammeerde uitzending opnemen en tegelijkertijd een eerder opgenomen programma bekijken.
Maar wat ik als een gigantische ergernis ervaar is het volgende:
Als je de reclames op hoge snelheid wil doorspoelen duurt het ten eerste al een eeuwigheid voordat ie begint. En als er dan eindelijk 5 pijltjes vooruit in beeld staan en de reclames zijn afgelopen en je drukt weer op "play", blijft ie nog vrolijk een tijdje doorspoelen. Kun je weer engelengeduld uitoefenen om terug te spoelen, wat weer een hoop vertraging oplevert.
Als ik dit allemaal van tevoren had geweten, had ik dit ding nooit aangeschaft.

EJ 27-12-2011

Hallo Nappo, wil je nog even laten weten welke internet update je precies gedraaid hebt, en van welke website je die hebt gehaald?

Marc RS 01-11-2011
Geschreven voor: LG HRX550

We hebben hem destijds gekocht vanwege de DVB-C tuner welke er in zit, deze werkt bij onze aanbieder (lijbrandt) gelukkig goed. Maar het gebruiksgemak en de mogelijk heden laten te wensen over. Neem nooit 2 films in één keer op, want je zult de eerste film moeten door spoelen op de hoogste snelheid (slechts in blokjes van 40sec) en bent op deze manier lang zoet. Ook als je de verkeerde toets tijdens het spoelen raakt ben je de pineut en kun je opnieuw gaan zoeken naar de plek waar je gebleven was met kijken. Ik erger me rot aan dit apparaat en overweeg een ander aan te schaffen.

MacSchulte 22-11-2011

Bedankt voor dit verhaal. Gebruixgemak is erg belangrijk en veel reviews gaan daar nogal achteloos mee om. Mijn huidige CD-speler is een Samsung die zo slecht is in gebruixgemak dat ik nooit meer een Samsung wil. En als een apparaat van een merk een slecht gebruikersinterface heeft, zal dat van een ander apparaat van dezelfde fabrikant niet veel beter zijn. Dus geen LG voor mij.

31759 21-09-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Ook eerder een uitstekende review gegeven, maar na een update via internet is het systeem geheel verandert, eerst kon ik wel een ander digitaal kanaal kijken dan ik opnam, dit kan nu niet meer, ook bij mij is het doorspoelen een echte ramp, als hij eenmaal sneller gaat wil hij er niet meer mee stoppen, ook digitale zenders zoeken doet hij niet goed hij slaat er enkele over ook met een atenneversterker lukt dat niet het brengt wel beter beeld tot stand, zo gauw er bij Ziggo weer HD ontvangers met harde schijf zijn gaat deze naar zolder.
Een bluray speler heb ik al, welke wel alles kan afspelen, want deze wil gedownloade bestanden niet afspelen.

marcelsmit 18-08-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Ik heb al eerder een review gegeven maar ik kom steeds meer minpunten tegen, o.a ook wat iedereen hier verteld.
Het vooruit en terug spoelen wat voor geen meter reageert als je iets wilt kijken dat van de hdd afkomt,als je een dvd kijkt reageert het wel goed.
soms neemt ie ingestelde dingen niet op.... axeman gemist en house... zucht.
Zenders die je niet kunt verplaatsen naar een ander nummer.
verder is het een heel onhandig en niet logisch menu.
Het enige wat wel goed is is de beeldkwaliteit.

Het is gewoon een slecht ding en ik had hem nooit moeten kopen! ik had het kunnen weten maar iig nooit meer LG.

Jb1970 10-07-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Heb zelf de 570. Alles in 1, maar de digitale ontvanger is een probleem. Grote misser is dat je het geluid niet kan bedienen zoals bij andere digitale ontvangers. Verder het probleem dat de digitale ontvangst steeds wegvalt. Dat heb ik deels verholpen door het signaal te versterken, maar wat echt helpt is BE ipv NL als regiocode kiezen (Menu>Slot>regiocode).
Nu gaat Ziggo naar interactieve TV dus mag ik weer een ander soort ontvanger uitzoeken (zucht)

31759 03-06-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Uitstekend apparaat, omdat er heel veel op zit ging er af en toe iets niet goed, veel lezen en alles werkt, ik heb ondertussen ook al 2000 foto's van mijn pc op picasa gezet en op mijn 42 inch scherm bekeken, ook geen enkel probleem met wifi meer, wel een antenneversterker gebruikt vanwege ook digitale tv boven, hoewel hier wordt beschreven niet naar een andere zender dan het opgenomen te kunnen kijken, hier werkt dat wel, misschien dat je digitaal moet kijken.
Ook het programeren van de zender positie werkt wel ook bij ziggo, werk dan met de programmalijst.
Het werkt ook goed met een externe harddisk om films en series en video's(eigen full HD) op te nemen en ook om terug te zetten op externe harddisk.
Ik vind het zelf ook wel makkelijk dat ik voor teletext niet meer hoef terug te schakellen naar de tv.

marcelsmit 29-04-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Het eerste minpunt wat ik tegenkom is dat je niet zelf de zenders kunt instellen,bijvoorbeeld RTL4HD op nummer 4 (die zit nu op 69),ik heb de klantenservice gebeld en die zeggen dat het onmogelijk is omdat ziggo die plekken bepaalt,dat is dus je reinste kolder want op mijn sony tv kan ik wel alle zenders instellen waar ik ze wil hebben.
Ik vind het erg onhandig dat het niet kan.

Verder lijkt de beeldkwaliteit wel prima maar ik vind het gebruiks gemak niet zo,misschien ben ik nog te gewend aan mijn oude pioneer hdd recorder.

c_b van oosterhout 11-03-2011

ik heb de hrx550
ik heb nu al de derde speler
de eerste twee kreeg ik geen zenders op
en nu met de derde valt hij af en toe uit en krijg ik code i07-4 te zien en naar een paar tellen start hij dan weer op maar af en toe valt de speler op een scherm dan krijg ik het lg logo te zien en zegt de speler geen ontvangst
ik heb hier over met lg gebeld
eerst werd ik naar ziggo gestuurd en die stuurde mij terug naar lg
nu bij lg 4 keer gebeld te hebben zou ik terug gebeld worden binnen 2 werk dagen dat gebeurde dus niet ik heb maar zelf weer gebeld
en daar kreeg ik te horen we zijn er nog meer bezig maar het kan wat langer gaan duuren nu 1,5 week verder ben ik terug gebeld
en krijg even te horen dat ik mijn speler maar even bij de buuren moet gaan aansluiten
want ze denken dat het in de kabel van ziggo ligt
maar ik heb ook twee ontvangers van ziggo en die doen het wel goed dat heb ik gezegt en ze gingen het weer aan het uit zoeken en daar zit ik nu op te wachten
ik heb wel gezegt als ik dit eerder had geweten dat ik de speler binnen de twee weken terug had gebracht en een andere had gekocht nu heb ik een maand een nieuwe speler en hij werkt nog niet goed maar kan hem niet meer terug brengen dat kan alleen maar binnen twee weken

bob1010 30-01-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Deze speler 2 weken geleden gekocht bij Foka Rotterdam. Bij het installeren bleek de harddisk al 100 GB aan opnames te bevatten en er was al een password ingevuld. (Die ik niet kende.)
Ik kon er dus niets mee en heb hem omgeruild voor een ander (nieuw) exemplaar. Daar had men had mij nogmaals verzekerd dat de harddisk vanuit de pc benaderbaar was als “shared volume” en dat ik gewoon programma’s kon opnemen net als een video recorder. Nou 2x nee dus, de harddisk is alleen benaderbaar via de afstandbediening en moet de harddisk van de pc geshared worden. Ook kan ik geen zenders programmeren omdat het ding kennelijk alleen maar digitale zenders slikt. Bij Foka hebben ze mij dus maar wat voorgehouden. Bij de website van LG heb ik dit voorgelegd en hoewel ze op de site beweren binnen 24 uur te reageren is er grote stilte ontstaan, ook in mijn postvak in.
Op een of andere manier voel ik me nu genept, gek hé.

heijnele 07-01-2011
Geschreven voor: LG HRX550

Ik heb deze LG HRX550 gisteren aangesloten en dat ging heel makkelijk. Ook gelijk "verbonden" aan mijn draadloze netwerk en kan op die manier toegang krijgen tot de harde schijven van de computers die we in huis hebben. Ik heb deze LG ook voorzien van een CI+ module met een Ziggo smartcard en ook dat werkt perfect! (wel even opletten hoe de smartcard erin moet, voor het gevoel moet het "verkeerd om". Het afspelen van Blu Ray's leverd een prachtig beeld en geluid op. Ook de optie om direct YouTube filmpjes of de weersverwachting te bekijken zijn heel aardig. Kortom na de eerste ervaringen is het een prima apparaat met heel veel mogelijkheden (Blu Ray/HD decoder/HardDisc recorder en Medaplayer)