Sharp BDHP90S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp BDHP90S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

johan154 10-06-2014
Geschreven voor: Sharp BDHP90S

Erg mooi apparaat ,wel erg duur veel duurder dan de concurentie.

Let op apparaat werkt helemaal perfect na de firmware update VIA de duitse sharp site!
Mooi plat apparaat erg mooi bij een quatron sharp tv

johan154 20-11-2011

--------Update review, 20-11-2011--------
er is een nieuwe update sinds 16-11-2011

nu met dlna

en apparaat is stabieler geworden speelt nu alles

----------1e review, 22-1-2011---------
Erg mooi apparaat ,wel erg duur veel duurder dan de concurentie.

Mooi plat apparaat erg mooi bij een quatron sharp tv

Geert Bouckaert 18-07-2011
Geschreven voor: Sharp BDHP90S

Afgehaald op vrijdagavond 15.07 rond 17:00.

Op zaterdag netjes op z'n plaats gezet en aangesloten.
Ik had nog geen BlueRay schijfje ter beschikking, dan dus maar met een usb stick gaan proberen. Enkele filmpjes er op gezet en tot mijn verbazing zag het toestel slechts 1 van de geplaatste filmpjes. Nochtans allemaal hetzelfde formaat (avi). Heel eigenaardig.
Op zaterdag een film gehuurd, knusjes in de zetel en loeren maar. Echter niet voor lang, na een aantal scenes start de film gewoon terug van het begin. Goed, kan aan de schijf liggen. Op zondag twee films gehuurd, om zeker te zijn. Wat blijkt? opnieuw hetzelfde probleem, na elke scene start de film terug op van nul, eender hoeveel hoofdstukken er in een scene staan. Op maandag (deze morgen dus) nog eens vanaf nul begonnen, je hoor, nog altijd dezelfde gebreken.

Het geluid: via een optische kabel mijn mijn Bose systeem. Cool!! maar niet lang. Na een tiental minuten krijg ik lager geluid en veel ruis door de speakers. Uitschakelen, kabel er uit, terugplaatsen en opnieuw beginnen. Lukt aardig, voor een kwartiertje en terug hetzelfde probleem.

Draadloos internet; alles in orde gekregen na een drietal keer opnieuw te moeten beginnen. Dan, verbinding controleren, alles goed, naar de update functie, boodschap: server error, try again later. verbinding nagezien, moet goed zijn. Draadloos netwerk nagezien op mijn computer, wat blijkt? Geen verbinding te zien van de speler! Nog niet opgelost.

Dan via de Duitse!! website een update binnengehaald, op usb stick gezet en in de speler gezet. De update goed uitgevoerd, heropgestart en nu op hoop van zegen.
Nee hoor! nog altijd dezelfde miserie.
Trouwens, voor de modale gebruiker een firmware update via usb stick? lijkt me niet opportuun.

Morgen (vandaag dicht)terug naar de winkel en mijn centen terugvragen. Hopelijk krijg ik mijn centen terug.

Het enige die er echt goed aan was is het design. Daarvoor een grote pluim.

twoglory 07-01-2011
Geschreven voor: Sharp BDHP90S

Heb deze dvd speler 2 weken geleden bij Mediamarkt gekocht en het viel mij gelijk al op dat bij het afspelen van een blueray schijf het beeld constant bleef hangen alsof je hem in slowmotion afspeelt.
Ook loopt het geluid steeds verder achter op het beeld waardoor het net is alsof je een telsel show aan het kijken bent.
Update voor dit model niet beschikbaar gebeld met Sharp.
Kortom gewoon kijken voor een andere, gelukkig kan ik hem nog terugbrengen.

Ook het aansluiten van internet werkt niet makkelijk

honda 05-11-2010
Geschreven voor: Sharp BDHP90S

Heb deze BR receiver gelijk met de TV van Sharp type LC-60LE925E aangeschaft.
Is een zeer mooi vorm gegegeven BR receiver die dan ook alle mogelijkheden van cd/dvd -/+/HD/BR/DiVx afspeel.
Heb er diversen DVD en BR op afgedraai dzonder problemen zo ook de eigen brand versie en DiVx alleen Foto cd/dvd wou hij niet afdraaien denkelijk is dit nog een upgrade of aanvulling van verzoeken in de toekomst nog mogelijk.
Alleen wat de prijs aangaat vond ik hem wel zeer overdreven hoog.
Zit geen HDMI kabel of shutter bril bij zo ook geen demo DVD/BR om het even uit te testen.
Wat de HDMI kabel aangaat hoor je of lees je veel b.v bij samsun dat ze er een 1.4 HDMI moeten tussen zetten ik heb een gewone 1.3 HDMI en werk gelijk met het menu van de Sharp TV als je hem in het menu configureer als BR Sharp.
zodra je een 3D DVD/BR op zet dan gaat de TV gelijk schakelen naar het 3D menu met de mededeling dan de 3D bril kan worden opgezet en de start op de bril kan worden ingedrukt.
Je kan er ook een HD aanhangen waar je eventueel alle films of foto's op heb staan en deze dan eventueel kan afspelen via de interne media player.
De 3D weergaven werkt goed als het dan wel een 3D DVD of BR is waar je met een shutter bril naar 3D moet kijken.
Heb nu ook een aantal 3D films gekocht zijn er nog zeer weinig van op de markt bij Bol.com zie je wel 3D staan maar zijn meestal 3D die je met een cartonnen brilletje kan bekijken en er een bepaald 3D effect uit moet komen maar werkt niet met de nieuwe BR recievers van Sharp.
Het menu is vrij eenvoudig het netwerk is meer voor upgrade receiver misschien met de tijd nog wat upgrade's dat dit dan wel weer mogelijk is.
Je kan hem met een meegeleverde voet rechtop plaatsen of gewoon liggend of met een beugel aan de muur bevestigen aan de onder zijde zit een shuif knopje om het IR oog te kunnen laten werken smal liggend of frond staand anders heb je misschien probleme met de afstand bediening of je doet het menu via de TV van sharp dan maakt het niet uit want dan gaat het via de HDMI kabel.
Wat het opstarten aangaat is het geen Ferrari want bij opstart en DVD/BR plaatsen heeft hij wel even nodig om alles op een rijtje te plaatsen maar na dit gedaan te hebben kun je snel door de munu's heen werken.
Heb deze BR receiver gekocht met de gedachten gang van 3D misschien niet mogelijk was met een andere BR receiver als dit wel mogelijk zou zijn dan is het misschien toch raadzaam om hier een type Samsun of Sony voor te nemen wat de prijs en extra bijgeleverde bril HDMI kabel of BR 3D aangaat want die zal je dan toch ook moeten aanschaffen. een extra bril ben je weer € 119,00 voor kwijt en een goede HDMI € 20,00 en de DVD/BR 3D zijn zo gemiddeld € 20,00 tot € 29,95 alles bij elkaar kom je aan een aardig bedrag alleen om te kijken.