AEG BS 12 X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG BS 12 X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

willy3 28-09-2010
Geschreven voor: AEG BS 12 X

Goede, krachtige machine. Accu houdt het lang vol en mindert pas kracht als hij echt bijna leeg is.
Als je hem lang niet gebruikt merk je dat de accu vanzelf leegloopt. Moet dan een uurtje laden voor hij gebruiksklaar is. Dat is wel lastig als je even snel een schroefje wil indraaien, maar een enkel schroefje kan ook met een schroevendraaier natuurlijk.

scheep 20-11-2008
Geschreven voor: AEG BS 12 X

Dit is volgens mij de beste accuboor voor het geld. Vergelijkbaar met de professionele modellen van meer dan 250 euro. Aeg heeft dit model ook duurder met enige verschil een zwaardere accu.
Heb naast deze aeg ook een hitachi en nog een makita maar deze is krachtiger en het vastzeten van je boor/bitje bij aeg is ook makkelijker. Enige nadeel is misschien dat machine wat zwaar en groot is.

david h 08-10-2008
Geschreven voor: AEG BS 12 X

Prima accuboormachine, voor zowel boren als schroeven. Snelle electronische acculader en mooie (te forse?) koffer. Ook de acculader lijkt nogal groot voor wat er in zit.

Ik had eerst een Bosch gekocht maar daarmee kon ik niet schroeven (of langzaam zonder kracht of turbo snelheid: mijn schroeven gingen eraan). Daarom heb ik in navolging van mijn oude AEG een nieuwe gekocht. Ook met deze kan je heel langzaam schroeven met een enorme kracht/moment. Daarnaast is het maximale draaimoment ook tot veel hoger in te stellen dan bij de Bosch.

Er zit veel rubber op, voor de grip. Verder ziet het plastic er broos uit (al kan ik het me niet voorstellen dat het het ook echt is). De knopjes voor het omwisselen van de draairichting en de snelheid (1 of 2) zijn niet echt overtuigend maar het zal wel werken. De boorhouder en momentinstelling voelen wel zeer solide aan.