Makita BHP451RFE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Makita BHP451RFE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

piet van putten 27-01-2011
Geschreven voor: Makita BHP451RFE

Al vele boormachines versleten omdat de accu's het niet meer deden. Twee nieuwe accu's kostten dan meer als de boormachine gewoon weggooien en een nieuwe kopen.
Nu dan toch maar een keer geinvesteerd in een duurdere machine en daar heb ik geen spijt van.
3 snelheden om te schroeven. Wat een enorme kracht. Je moet hem echt goed vasthouden anders slaat hij uit je handen. (begrenzer gebruik ik nauwelijks) Klopboren in muren van steen gaat prima en je kunt best een aantal gaten boren voor de accu leeg is. Boren in beton gaat niet. Dan pak ik toch de Bosch boorhamer. Maar schroeven van 13 cm lengte in hout draaien is geen enkel probleem. Wat een power.
2 Li-ion accu's erbij die een langere levensduur zouden moeten hebben als ni.cd accu's en bovendien zijn zij van Makita na 10 jaar nog bij te bestellen. Het opladen vergt minder dan een half uur.
Een nadeel vind ik wel, dat het overschakelen van schroeven naar boren of klopboren af en toe wat zwaar gaat. Eigenlijk Makita onwaardig. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de complexe constructie van de versnellingsbak. Maar voor de rest dik tevreden.