Denon DCD-2000AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DCD-2000AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

BDC 19-05-2010
Geschreven voor: Denon DCD-2000AE

Niets dan lof over deze speler, heb hem nu in de aanbieding kunnen kopen omdat er een nieuw model is gekomen. Perfect!! Een echte tank die letterlijk niet te tillen is, elk detail is hoorbaar. Speler is stil en de lade loopt, zoals je mag verwachten, erg mooi. Verder speelt hij naast gewone cd en sacd ook hdcd af (dit moet de verterker dan wel als zodanig herkennen om er nog iets mooiers van te maken). Ik kan deze,goed geteste, speler aan iedereen aanraden.

cleansound 30-07-2009
Geschreven voor: Denon DCD-2000AE

Deze sacd cd-player heb ik voor een redelijk normale prijs van iemand kunnen overnemen. Maar de prestaties zijn abnormaal goed. Mijn B&W 603 s3 klinken als nooit tevoren. Details in de muziek waarvan ik het bestaan niet wist komen nu boven. Het gewicht van 13,3 kg is wel een vermelding waard. Verder een sacd/cd met weinig toeters en bellen, maar bij de high-end players van 2000 euro of meer gaat het om het geluid. Niet meer en niet minder. Dit is een blijver.

Wijnands 14-11-2007
Geschreven voor: Denon DCD-2000AE

In diverse internationale testen scoort de Denon DCD 2000 AE met een goede prijs kwaliteit verhouding. Nu moet je natuurlijk niet alles geloven wat er wordt geschreven.
Eerst maar eens rustig luisteren en vergelijken. Daarom een leverancier van Denon gebeld met de vraag of het mogelijk was deze speler eens te beluisteren. De winkel had deze speler niet staan, maar bood dat ik de speler thuis mocht uitproberen en vergelijken met mijn Musical Fidelity A3.2cd-speler. Die A3.2 is overigens een hele goede speler in ongeveer dezelfde prijscategorie als de Denon. Als de Denon niet zou bevallen, mocht ik deze teruggeven. Een goede deal, zonder risico.

Direct na het aansluiten ‘koud uit de doos’ maakt de Denon een heel goede indruk. Vervolens eerst enkele weken in laten spelen, om daarna pas echt te vergelijken met de Musical Fidelity. Een andere reden om nog even te wachten met vergelijken, was dat ook nog de nieuwe Mission Elegante E83 luidsprekers moesten inspelen.

De Musical Fidelity kent geen sacd-weergave. Daarom bij het vergelijken eerst de Denon teruggezet op gewone cd weergave. Eerst is bij het vergelijken gelet op de verschillen met behulp van een sacd van een fantastische uitvoering van de cantates van Bach door het Bach College Japan o.l.v. Masaaki Suzuki. Van deze uitvoering heb ik 2 exemplaren, wat het vergelijken van beide cd-spelers gemakkelijker maakt.

De verschillen in cd-weergave zijn gering maar wel duidelijk. De Denon heeft wel een rustiger en transparanter geluidsbeeld. Op die punten is de Denon beter. Daarna de Denon omgezet op stereo sacd weergave en opnieuw vergeleken met de Musical Fidelity. Het verschil ten gunste van de Denon wordt dan nog groter. Alsof de ‘pixels’ in het geluidsbeeld kleiner zijn.

Maar is de Denon echt beter? Of zit het tussen de oren? Om het in zulke gevallen helemaal zeker te weten, haal ik mijn vrouw erbij. Die heeft bovendien betere oren. In een A-B-A-vergelijking, (waarbij zij niet wist naar welke cd-speler ze luisterde) wees zij zowel bij gewone cd-weergave als bij de sacd-weergave de Denon aan als de betere speler.

Er zijn nog meer verschillen tussen beide cd-spelers: De Denon is minder gevoelig voor trillingen. Een bewijs dat de kast en constructie van de Denon degelijker is gebouwd dan van de Musical. De Denon is dan ook ruim twee keer zwaarder dan de Musical Fidelity. Degelijk is ook de afstandbediening, die bovendien - ook van opzij - een goed bereik heeft.

Deze Denon (sa)cd-speler heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. Engelse sacd-spelers zijn toch snel 3x duurder dan deze Denon. Niet alleen sacd's geeft deze speler op een hoog niveau weer, maar ook gewone cd's. Ongetwijfeld zullen er betere spelers zijn, maar dan praat je toch over een heel andere prijscategorie. Gelet op de prijs en (geluids)kwaliteit-verhouding verdient deze speler een 10.

Bovendien is deze speler zeer degelijk gebouwd. Ook een punt waar de Denon in deze prijsklasse een 10 verdient. De vormgeving is precies zoals het hoort: gewoon eenvoudig. Geen geld verspillen aan onzinnige uiterlijke frutsels, maar investeren in de (geluids)kwaliteit. Prima! Ook een 10. Verder heeft de DCD2000AE geen overbodige mogelijkheden en dat maakt de bediening heel eenvoudig: Opnieuw een 10.

Conclusie: deze Denon is in deze prijsklasse de (sa)cd-speler met de beste prijs-kwaliteitverhouding die ik tot nu toe ben tegengekomen. Eenmaal ingespeeld staat de DCD-2000 AE garant voor veel luisterplezier op hoog niveau.

alf 10987 20-09-2006
Geschreven voor: Denon DCD-2000AE

nou ik heb hem , heb er lang op moeten wachten , ik heb de versterker van denom
de pma 2000r , echt een mega versterker , verder heb ik er biwire musicwave
kabels van het merk transparent voor de speakers en die zijn de zuil l6 van jbl
, alles met interconects ( ook musicwave ) verder staat alles op een
audiotavel van solidstael , is een tavel zonder lasnaden waar van elk plankje
los op spikes inclusief het fream , dit heb ik zo`n 6 jaar geleden gekocht , op
aanraden van een vriend van me heb ik toen een budget speler gekocht van rond
de 1200 gulden , dat was een omgebouwde maranz van het merk tjoeb , die
plaatsten er buizen in waar door het geluid ging zweven , nadeel was echter dat
je de speler zo`n 2 uur aan moest hebben voor dat dat zweven begon , nou had ik
daar toen de tijd voor maar als je ouder wardt is tijd kostbaar aan het worden
en heb ik het altijd als een overgang speler gezien om mee te beginnen , voor
je gevoel zat je voor een dubbie op de eerste rij , nou we 6 jaar verder zijn
en mijn versterker nog prima intact is is het tijd om te upgraden , nou ben ik
uitermate tevreden over denon dus als ze in de pers komen lees ik het al gauw
door , toen viel me oog op een artilel van de dcd-2000ae , verder alles uit
geplozen en hij komt gewoon goed uit de vakbladen , ook op internet staat niks
dan lof , komt nog een bij dat hij word aangeraden op de opvolger van mijn
versterker en die scheelt bijna niks van mij ( kijk daar hou ik nou van ) ,
keuze was simpel dat was de one , nou dan mijn ervaring , het eerste wat mij
opviel was de zuivere bas , echt een verschil , super strak , verder de hoge
tonen , vooral de belltjes in de muziek vond ik zwaar kicke , wat ook grappig
was dat ik gelijk al efecten hoorde waar mijn maranz zo`n 2 uur over deed , dan
heb ik het over overgalm ( ken er geen ander woord voor vinden ) met de zang ,
ook zwaar kicke , of je ook het feedbacke hoord van de gitaar weet ik niet want
ik heb er pas 3 uur naar geluistred en dat weet ik morgen of over een maand ,
het spul is gloedniew en moet ingebrand worden en ik heb pas 4 cds geluisterd
en elke cd heb zijn sjarme , 1 ding kan ik je alvast verklappen , dit ding is
een juweeltje ,tuurlijk hij kost een paar centen maar dan heb je ook wat , en
wat ik nu al gehoord heb kan alleen maar beter worden zeker na 1 avond
luisteren , verder 1 tip , zorg dat je vrouw of kinderen niet thuis is , ze
praten tegen je en wat ze ook zeggen je wilt alleen maar dat ze hun mond houden
, want jij wilt luisteren , luister naat muziek zoals het bedoelt is , ik denk
dat ik morgen maar eens ga kijken op mijn koptelefoom (ik heb elektrostaten van
stax ) kan ook niet verkeerd zijn denk....verder veel sucses met je keuze maar
als het deze speler word ben je een gelukkig man voor de komende 10 jaar ik heb
voor de geluidskwalieteit een 8 gekozen maar dat zal denk wel een 9 worden ,
een 10 kan je niet geven want zoals altijd is er ergens wel een betere......als
je 7500 euro hebt...........