Denon DCD-700AE-S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DCD-700AE-S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Lamers 21-02-2009
Geschreven voor: Denon DCD-700AE-S

Ik heb de DCD-700AE i.c.m. een PMA-700AE aangesloten op een paar Dynaudio's Audience 42 achter en een set B&W DM2A's voor. Sublieme combinatie. Mooi vol, warm diep laag en een sprankelend detail.

Gebruik hierbij de volgende interlinks: IXOS XHA215-300, twisted Pair. Het is onvoorstelbaar wat een andere interlink voor invloed kan hebben op het totale geluidsbeeld. van schel naar warm en vol. En ook hierbij geldt: dure kabels abslouut overbodig. Hoe meer je betaald hoe meer je zal zeggen dat het beter klinkt, waarom betaal je anders zoveel voor een paar kabels. Probeer het verschil maar eens tussen koperen bedrading en zilveren/tin bedrading. Zilver/tin klinkt feller. Koper warmer. Het is maar net wat je mooi vindt en hangt ook sterk van je muziekstijl af.

Het minimalistiche design van de 700AE spreekt mij aan. Dit is zoals het hoort bij HI-FI. Hoe minder omwegen hoe natuurgetrouwer het geluid overkomt.

Een oprechte High End CD speler voor weinig geld.

FS 27-09-2007
Geschreven voor: Denon DCD-700AE-S

absolute topspeler in deze prijsklasse. vervanger van mijn oude trouwe Philips CD-650 (1987). Ik hoor details die ik voorheen niet hoorde. zeer prettig geluid.

aangesloten met Vandenhul The Bay C5 op (nu nog) een Yamaha RX-V595 en Kef C20. Heb nu steeds de neiging om nieuwe CD's te kopen. TV blijft steeds vaker uit

Inspelen werkt!!! naarmate ik 'm langer heb, gaat-ie steeds beter klinken

boertje_ned 24-09-2007
Geschreven voor: Denon DCD-700AE-S

Na het teloorgaan van mijn oude NADC510 (prima speler) moest ik op zoek naar een vervanger. De nieuwe NADs vond ik errug prijzig, dus terug naar mijn oude liefde DENON. Van jullie allen begrepen dat de 700AE zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit had voor CD/MP3/WMA spelen. Ik moet zeggen: niet teleurgesteld. Mooie klankvulling, goede plaatsing, nog beter geluid dan mijn oude vertrouwde NAD. Werkt prima met mijn NAD C350/KEF Cresta 2.
Anders gezegd: zeer tevreden

Wen5 27-02-2007
Geschreven voor: Denon DCD-700AE-S

Naar aanleiding van de lovende kritieken in de Duitse vakbladen heb ik deze Denon aangeschaft. 24 bit d/a-conversie, AL24-processing; zaken, die het apparaat inderdaad het geluid meegeven zoals de vakbladen beloven! Rond, warm (maar niet wollig), harmonieus en veel detail!! Enig puntje van kritiek zou je kunnen hebben op het loopwerk; het openen en sluiten van de cd-lade gaat wat lomp! Bij nadere bestudering blijkt er een DVD/cd-romloopwerk ingebouwd te zijn i.p.v. een cd-loopwerk zoals bij de DCD 500 AE (het loopwerk bij de 700 tilt de cd omhoog voor afspelen en laat hem weer zakken bij uitwerpen van de cd en dit gaat wat lomp) . Vandaar ook dat de 700 MP3 en WMA-bestanden afspeelt. En afspelen doet ie feilloos; leest cd's snel uit, tijdens het afspelen is het loopwerk muisstill en skippen en zoeken naar muziekstukken doet ie razendsnel en geruisloos (geen 'krassende' laser). Deze speler matcht perfect met mijn Cambridge Audio 640 V2 versterker en B&W 600 S3 speakers (en QED Qunex-3 interconnect). Kortom, een cd-speler die voor zijn geld aan mijn verwachtingen voldoet!!

Edwin. 04-02-2007
Geschreven voor: Denon DCD-700AE-S

Ik heb een cd-caroussel van Denon en op zich geeft dat bakbeest een goed geluid. Alleen, zelf zou ik het ding nooit hebben gekocht. Mijn partner wilde een caroussel; dus kwam die er. Ikzelf irriteer me mateloos aan het ding en wilde ik een speler die gewoon één cd kan draaien. Dus dat álles dat in het apparaat zit is gebouwd om juist die ene cd feilloos en kwalitatief hoogwaardig af te spelen. Daarom kwam ik in eerste instantie uit op de 500 AE; die speler heeft namelijk een 24 bit D/A conversie en tja, da's natuurlijk erg lekker! Eigenlijk was mijn keus al gemaakt; moest het ding alleen nog goed beluisteren. Alleen, bijna geen zaak had het ding op voorraad. Nee, ze hadden allemaal de 700 AE. En dat was volgens de verkopers niet voor niets. De 700 AE heeft namelijk niet zomaar een 24 bit D/A conversie; het ding maakt ook gebruik van Denon's AL 24 Prosessing. Dat is een converter die de digitale gegevens (van de cd) nauwkeuriger omzet naar analoge gegevens (het geluid dat je uiteindelijk hoort). Je mag het vergelijken met een gewone televisie en een HD-televisie. HD-televisie maakt het beeld helderder, zuiverder en scherper. Zo ook met AL 24 Prosessing. Die maakt het geluid helderder, sprankelender, meer gedefinieerd. Neem een ander vergelijk... Normaal levert een goede cd-speler appelmoes af. Lekker, leuk en fijn; maar het is en blijft appelmoes. Deze speler laat appels horen. En samen vormen die appels een prachtige mand met heerlijkheid. Elk instrument, elke toon, elke nuance komt duidelijker en sprankelender je oren binnen. En dat allemaal ZONDER koud en analytisch te klinken. Nee, de Denon 700 AE biedt juist warm, diep en vol geluid. En daarmee bedoel ik niet dat de bas de overhand krijgt. Nee, alle tonen (laag, midden en hoog) komen prachtig tot uitdrukking en de luister-ervaring is als nooit te voren. De AL 24 Prosessing komt van de grotere broers van de Denon cd-speler-familie. Die grotere broers hebben nu de Advanced AL 24 Processing in zich. De 700 AE heeft dus de 'gewone' AL 24 Processing en echt... Ik heb dingen gehoord die ik nog nooit eerder heb gehoord. Alsof de muziek veel meer gaat leven. Het klinkt wellicht allemaal wazig en raar; maar de speler brengt de cd echt tot leven. Vergelijk het zelf maar eens in de winkel! Verder is de 700 AE erg sober opgezet. Geen toeters of bellen (behalve dan de Pitch-control waar ikzelf helemaal niks mee heb en ook niks aan heb). Het ding ziet er verder gelikt uit; lekker degelijk, redelijk strak design en naar mijn smaak gewoon mooi. Mensen, als je voor een goede speler gaat, neem dan de Denon 700 AE. Okay, het ding is vrij prijzig. Dat is zeker waar. Toch... Als je een echte muziekliefhebber bent, dan is het je geld echt meer dan waard!

peerkatwijk 26-10-2006
Geschreven voor: Denon DCD-700AE-S

Een geweldige cd speler! Heeft een mooie warme heldere klank en geeft veel
details weer. Ook de mp3 functie is erg handig en werkt goed. Ik ben een zeer
tevreden mens!

CDCD 08-09-2006

Eindelijk een kwalitatief hoogstaande CD-speler die ook MP3 afspeelt. Ik heb
hem ongev. een maand in gebruik en ben er supertevreden mee: heldere en toch
volle klank ook bij MP3. Bovendien zit er ook een shuffle funktie op wat erg
handig is bij MP3 en zit er een MP3-tag funktie op! Je kan wel niet via
TV-scherm navigeren maar toch heel goed opgevangen via afstandbediening en
schermpje. Een absolute aanrader!