Sony PSP Go 16GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PSP Go 16GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

BenjaminF 13-10-2010

De PSPgo heeft vele leuke mogelijkheden. Als je hem toeklapt krijg je op het scherm een leuke klok tezien. Als je vervolgens op de schoudertoetsen drukt krijg je een kallender. Deze kun je dan verzetten naar een andere maand. Mocht je jarig zijn, dan feliciteerd de PSPgo je ook bij het toeklappen. Als het nieuwjaar is is dit ook het geval. Hij doet dit echter alleen maar als je in het XMB-menu zit.

De Bluetooth werk geweldig goed, met deze optie kun je op het internet via je laptop, computer en GSM! Wat ik wel mis is de functie om bestanden te verzenden.

Bij het voor het eerst opstarten moet je je al direct klaarmaken voor een update. Dit licht er aan of je PSPgo al up-to-date is of niet. Zonder update kun je namelijk niet in PlayStation Store. Al is dit niet echt een nadeel, aangezien updates bijna altijd nieuwe functies toevoegen of nieuwe mogelijkheden beschikbaar maken.

De beeldkwaliteit is tegenover de PSP 1000 en PSP 2000 stukken verbeterd. Hier ben ik ook zeer tevreden over; het licht kaatst ook niet meer zoveel op het scherm als bij zijn voorgangers. Het geluid is ook mooi en helder!

Deze PSP is ook veel dunner, en hij licht fijner in je handen. Sommige games (zoals LocoRoco -Midnight Carnival-) kun je spelen met een dichtgeklapt scherm. Dit licht er wel aan als je de instellingen voor het dichtklappen van het paneel hebt ingesteld op standaard of op Stand-By.

Ik vind de PSPgo een geweldig ding! Met zijn 16GB intern geheugen kun je ook direct beginnen met gamen. Dit is ook weer een voordeel van de PSPgo. Want je hoeft niet, zoals bij zijn voorgangers, een apparte Memory Stick kopen. Het geheugen is ook nog eens uitbreidbaar met het Memory Micro (M2) slot.

Internet werkt ook zeer goed, het kleinere scherm is hierbij helemaal niet storend maar juist prettiger. Wat wel niet kan is filmpjes kijken van het internet. Wat ik eigenlijk geen nadeel vind want de snelheid waarmee een PSP(go) media van het internet kan ophalen is standaard al zeer laag, maar daar kan Sony niet eel aan doen.

Als je nu een PSPgo koopt krijg je je geld eigenlijk terug betaald in games. En dit zijn dan nog niet van de slechste! Je krijgt bv. LittleBigPlanet, Gran Turismo, Need for Speed: SHIFT, etc. (in totaal 10)! Dit zijn allemaal topgames!

De PSPgo is dus een geweldig ding en wel zeker een aanrader voor (verfande) gamers!

thibault099 13-05-2010

ik heb nu al 2 weken een psp go en ben er niet zo tevreden over je kunt geen filmpjes bekijken op youtube ofzo en je moet als je hem hebt een nieuwe update doen voor op de playstation store te kunnen ik denk dat ik hem ga verkopen ook een nadeel is dat je de bleuthoot niit met een gsm kan verbinden(ale bij mij toch)

grtjs thibault