Microsoft Xbox 360 Premium System 20GB / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 65 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Microsoft Xbox 360 Premium System 20GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Leslie de Groot 20-09-2008

Ik had al eerder een xbox360 maar heb deze anderhalf jaar weggedaan vanwege het probleem dat de console al mijn spellen sloopte. Toen heb ik mij een poos alleen op de PS3 gericht. Toen zeg maar dik een jaar later kreeg ik het idee, van nu zullen de problemen wel opgelost zijn, laat ik het er maar weer op wagen.
Echter was mijn console binnen een maand alweer defect, al moet ik wel zeggen dat de reparatieprocedure enorm verbeterd is. Je meld hem online aan, stuurt hem op en met een week heb je ook echt een vervangende console. Geen weken lange wachttijd meer. Maar als we de hardware problemen even buiten beschouwing laten, dan is het zeker een mooie console voor zijn prijsklasse. Online werkt het gewoon perfect, veel keus in spellen, maar helaas geen BluRay ondersteuning.

Een 6 voor de mogelijkheden van het apparaat, vanwege het ontbreken van BluRay en het ontbreken van de mogelijkheid je eigen HDD erin te schroeven zoals we dat bij de PS3 zien.

Beeldkwaliteit is vrij goed, maar helaas wint ook de PS3 het op dit gebied. In de games is dit zichtbaar, maar tijdens het streamen van Full HD materiaal wordt dit pas echt pijnlijk duidelijk, soms kan de console de framerate dan niet handhaven, dus ook voor dit een 6.

Als we dan kijken naar de geluidskwaliteit, dan is deze naar mijn mening redelijk gelijk aan de PS3, maar toch krijgt hij een 8 vanwege het ondersteunen van veel meer geluidscompressies (WMA10 etc.)

De vormgeving vindt ik zelf een 7 waard, maar dat doet er verder niet zo toe vind ik, aangezien dit per persoon kan verschillen. Maar als je terugkijkt naar de eerste XBOX (welke in mijn ogen spuuglelijk was) zijn ze zeker vooruit gegaan.

De degelijkheid is helaas niet van hoog niveau, ik zie de consoles bij mijzelf en bekenden redelijk vaak kapot gaan, ook vandaag de dag bestaat nog steeds het krasprobleem, maar pluspunt is, de garantieafhandeling is uitmuntend.

Kamikaze 11-08-2008

een hele goede console is dit ik heb een ps3 en een wii maar ik speel alleen de 360 maar ook soms de ps3 en over xbox live dat is echt ongelooflijk veel beter dan PSN mijn XBOX 360 ELITE Met zn 120gb HDD is naast Mn PS3 60GB beter met zn geheugen ik heb'nog 23gb over en dat is nog zat om een hoop spellen te ''SAVEN'' dankjewel mocrosoft voor dit goeie console

MarciianoBos 05-08-2008

Ik heb de Xbox360 Premium versie en ik ben hier algemeen niet zo tevreden mee. Ik heb al 4x mijn Xbox360 moeten opsturen wegens de Red Ring of Death en hierdoor begin ik erg te twijfelen aan de Xbox360 zijn degelijkheid. De service van Microsoft is wel top want het kostte me telkens niets voor de reparatie kosten maar 4x in anderhalf jaar stuk gaan van een dure gameconsole vind ik erg veel.

De graphics zien der wel redelijk goed uit en het online spelen gaat goed ondanks dat er wel eens lag zit in sommige spellen.

Het nadeel is dat je voor online games te kunnen spelen een redelijk hoog bedrag moet betalen om tegen vrienden online te kunnen gamen en als je dat vergelijkt met de PS3 is dat gewoon duur. Ook moet je nog eens betalen voor een draadloze netwerk ontvanger dat ook bij de PS3 is ingebouwd en dan ben ja veel geld kwijt om alleen al online te kunnen gamen.

Het geluid dat uit de Xbox360 maakt is behoorlijk storend want je hoort de console maar blazen en blazen.

Voordeel van de Xbox360 is dat je achievements kan halen met games om het leuker te maken en uitdagender. Hierdoor speel je een game langer om hem uit te spelen en niet als je hem 1x heb uitgespeeld dat je hem laat liggen en nooit meer aanraakt.

John Guyt 25-07-2008

De Xbox360 is een console die eigenlijk geschikt is voor iedereen! Dit is een aanrader voor iedereen die van PC naar console wil overstappen, ik raad de X360 aan, Xbox Live is tevens echt prachtig, vol met extra's je kunt Trailers, Game Demo's downloaden en tevens kan je MSNen via de X360, ook kan je online gamen maar hiervoor is wel een abonnement vereist (dit kost maar 5 euro per maand). Ik gebruik de X360 tevens ook als Media Center Extender!

Kwa geluid valt het wel mee, maar ik zelf heb een Nyko Intercooler op de X360 aan gesloten voor extra koeling in het systeem, de X360 is namelijk wel gevoelig voor de Red Ring Of Death (een term voor een Defect in de X360, je kan dit vermeiden door gewoon een Nyko Intercooler er bij te kopen)

I-Know 24-05-2008

Op de DevDays 2008 met diverse Xbox console gespeeld wat een waanzinnig mooi beeld zeg!
Was al van plan er een te kopen, dus direct maar gedaan, met een aantal spellen erbij!

Dit is echt top zeg wat een details en snelheid, op mijn Sony Bravia lcd spetter het van je scherm af.

Even de voor en nadelen op een rijtje

Voordelen;

•Prachtige Graphics
•Veel games verkrijgbaar
•Veel accessoires verkrijgbaar
•Online modes
•Goedkoop in vergelijk tot zijn concurrentie
•Zeer degelijk en duurzaam
•3 jaar garantie van Microsoft

Nadelen;

•Hij is tamelijk zwaar
•Hij is wat aan de grote kant
•Helaas niet Draadloos ( wel mogelijk met accessoires )
•Xbox Live mag wat beter worden gedocumenteerd

Met het lawaai vind ik het persoonlijk wel meevallen hoor.

Heb overigens ook nog een draadloos toetsenbord erbij gekocht en een Xbox Wireless Network adapter.
Gebruik hem tevens als Media Center Extender

Voor dit geld kun echt maanden lang heel veel plezier beleven.

Hans7703 17-05-2008

Ik adviseer niemand om een Xbox 360 te kopen.
Ik heb echt alleen maar problemen er mee, Geluid dat niet werkt, hardeschijf meerdere malen kapot, krassen op games maken, niet opstarten en ga zo maar door.
Microsoft stuurde mij mn vouchers zelfs te laat toe en daarna was de garantie verlopen en kon ik gaan betalen voor de reparaties. Heb de 360 meer als 2jaar in bezit en daarvan heeft hij een jaar bij het repearcenter in Duitsland gestaan.
Was nu zo boos dat ik een Ps3 heb gekocht en die bevalt super.

MR.Chiel Lommers 26-04-2008

Hallo,
Ik heb mijn xbox 360 nu 2 weken. Ik ben er heel blij mee. Ik heb een xbox laten invliegen vanuit America. Bij deze zit een ingebouwde cooler (Standaard). Nu kan ik geen Red Ring Of Dead krijgen. Je kunt natuurlijk ook een cooler kopen. Maar de RROD komt echt niet vaak voor. GOUDEN TIP: Als je de RROD hebt-->
1: Doe je xbox uit.
2: Wikkel je xbox in 4 Handdoeken.
3: Zet hem aan.
4: laat hem ongeveer 20 minuten oververhit raken. (Hierdoor weet de chip niet meer dat je de RROD had)
5: Zet je xbox na 20min uit. Wikkel hem uit de handdoeken. En laat hem 20min. afkoelen.
6: Zet hem aan en hij doet het weer!!!
DIT WERKT ECHT. Ik heb dit 7 keer gedaan bij mijn oude xbox. Het werkt gegarandeerd. Ik kocht een nieuwe omdat ik hem had laten vallen.

Verder is het super Beeld, geluid, mogelijkheid enz.
Dit is ECHT een aanrader. En de PS3 is misschien ook wel leuk. Maar met de Xbox kun je meer.
Ik hoop dat je wat aan me revieuw hebt!

Groetjes,
Chiel

hhh 12-04-2008

Ik vind het een superding!.

Ik heb hem in mijn netwerk staan met windows media center extender kun je er heel mooi films en muziek op kijken.

Het is ook mooi dat je het frontje kunt veranderen naar je eigen stijl!

Kortom een Toppertje.

kinpin 10-01-2008

inmiddels aan vijfde 360 toe (ROD),
leuke games/mooie graphics en genoeg mogelijkheden maar zulke onbetrouwbare slechte hardware heb ik nooit eerder meegemaakt.

Terre 02-01-2008

Mooi beeld en geluid. Machtige games.
Maar maakt veel lawaai, loopt teveel vast.
Geeft af en toe unreadable disc errors.
Heb sedert 3maand een Elite aangeschaft en die is in alle opzichten verbeterd!
De Elite is wat de Premium had moeten zijn bij release:
Betrouwbaar.

HeinB 27-12-2007

Ik heb van de XBOX 360 het Supersize pack. Hier zitten o.a. 20 GB harddisc, 2 draadloze controllers, media center afstandsbediening, 1 batterij pack met oplader en headset in (geen spellen).

Ik heb hem nu een half jaar redelijk vaak gebruikt en geen problemen opgemerkt. Diverse spellen gespeeld (o.a. King Kong, Call of Duty 2, Need for Speed Most Wanted en Tomb Raider Legend). Beeld en geluid is erg mooi, speel via gewone TV met de bijgeleverde component kabel met scart adapter. XBOX Live (online) werkt goed, leuk om allerlei (oude) eenvoudige arcade spelletjes te spelen. Prima controllers ook. Als DVD speler werkt de console trouwens ook prima.

Paar aandachtspunten:
-de ventilator is vrij lawaaig tijdens het spelen
-een aantal demo´s die je kan downloaden zijn gemaakt in de PAL/60 TV norm die blijkbaar mijn Philips TV van enkele jaren oud, niet kan weergeven NB Geen echt nadeel natuurlijk van de console
-XBOX Live content is (terecht) vooral game trials en updates, andere zaken als muziek of films zijn er nog niet

Ik ben erg tevreden mee met deze game console en kan geen echte nadelen bedenken nog.

killyou007 20-12-2007

top apparaat. Had hem omgebouwd dat wel en toen gebanned.heb nu nieuwe en wel met de falcon chip!
Heb na veel wikken en wegen de arcade gekocht. Deze hebben tov de premium met de 2 gratis spellen pakket wel een hdmi aansluiting en ze verbruiken 175 watt ipv de 203 watt.
verschil daarin is dat de 175 watt uitvoering vanaf produktie datum 0740(dit staat allemaal op de doos) de nieuwe chip hebben. Dus niet de 203 watt kopen!
Nu nog een tweedehands harde schijf kopen en dan heb ik een goede en complete Xbox.
p.s zonder de harde schijf kan je ook niet de oude xbox spellen spelen. sony heeft geen trilfunctie.

arnhem026 19-12-2007

Net als over mijn oude xbox ben ik zeer tevreden over mijn 360. Een grote keuze aan game's en accessoires.
Genoeg en leuke functies, en de mogelijkheid om ze daadwerkelijk te gebruiken. Een echte AANRADER en dat terwijl ik ooit heb gezegd voor mij alleen playstation.

Andrea Barbera 18-12-2007

Geweldig apparaat. Nu ruim een jaar in huis zonder problemen. Verreweg de meeste én beste games, Xbox Live werkt ook ontzettend makkelijk en goed. Gebruik nu ook veel de Media Center functionaliteit, is simpelweg spectaculair i.c.m. Windows Vista Home Premium pc. Maar het gaat natuurlijk vooral om de games, daar koop je een gameconsole voor, en die overtreffen werkelijk iedere verwachting. Ik raad wel iedereen aan om hem aan te sluiten op een HD (ready) televisie, dat maakt echt een wereld van verschil.

Boxtelgast 10-12-2007

Laat je niet beinvloeden door al die 360 bashers hier. Ik heb de 360 vanaf maart 2006 en er nog nooit problemen mee gehad. Een super apparaat, op dit moment de best ondersteunde game console met de meeste games. Waarom Eur. 200,00 meer betalen voor een geforceerde HD speler met inferieure graphics en een voor spelontwikkelaars onaantrekkelijk en moeilijk te programmeren architectuur, om nog maar te zwijgen over het magere spelaanbod en de absurd hoge spelprijzen (lees PS3)

Ik wilde een GAMEconsole en HDVD of Blueray films interesseren mij (nog) niet. Als ik hiervan wil genieten koop ik wel een hybride speler of wacht op de opvolger van HD.

Qua performance en ondersteuning van Microsoft niets dan lof. Ja je betaald per maand voor het online spelen, speel je niet online dan kun je via het gratis Live abbonement wel gewoon demo's en trailers downloaden en voice chatten, zelfs MSN'en.

Ik stream met gemak foto's MP3's en films vanaf PC, USB stick of externe harddisk. Sinds de update van december 2007 kan de box ook divx bestanden afspelen en dat werkt werkelijk perfect!

Tot nu toe uitgebrachte spellen zijn zeer divers en er zitten echt TOP titels tussen, Bioshock, Mass Effect, Assasins Creed, Call of Duty 4 en Gears of War om een paar te noemen,

Enige minpunt wat ik terecht een punt van kritiek vind is de belabberde 1e generatie 360's en de daarbij behorende kras- en overhittingsproblemen. Dit is echter verleden tijd met de huidige gereviseerde generaties.

Mocht je twijfelen kies dan voor je portemonee en het platform wat op dit moment de meeste ondersteuning vanuit de game developerswereld krijgt, de 360 dus.

MAPV 06-12-2007

Kwaliteit / duurzaamheid is waardeloos, 6 dagen in bezit en hij stopt er gewoon mee. We gaan maar bellen met Microsoft om te zien wat ze hier nu weer over weten te melden. Mijn advies, koop een ander merk als je echt ongestoord wil spelen, we hebben nog een PS2 (al een jaar of drie/vier), nog nooit problemen mee gehad.

trojan 16-11-2007

Rotding... ik kocht er in september 1!! Na 8 dagen spelen ging hij al kapot!! Doorgebrand... en dat terwijl ik er nauwelijks op gespeeld had! Toen probeerde microsoft de schuld ook nog bij mij in de schoenen te schuiven! Xbox 360... hij gaat inderdaad 360 graden rond... van mij naar microsoft en weer terug naar mij!! Ik kreeg hem terug en ja hoor, na een maand was ie alweer kapot!! Ik heb hem nu net weer terug en meteen verkocht... weg met dat prutaparaat. Ik spaar wel door voor de ps3!

erik79 05-11-2007

Fantastisch apparaat, online is geweldig. Er komen op dit moment zeer veel goede spellen voor uit. Een echte aanrader.

Vexusz 24-10-2007

Geweldig apparaat!!!! Ben er heel erg tevreden over.
Alleen de draadloze controllers aansluiten op de 360 is vervelend, en zeker als je een paar dagen niet gespeeld hebt, dat duurt gewoonweg te lang!! Maar voor de rest geweldige console. Kheb ook de gewone Xbox, maar dit is toch wel even iets anders!!!

DJ Rock 24-10-2007

Tweedehands gekocht. De cd tray doet wat vreemd, volgens de vorige eigenaar al vanaf het begin. Maar over het algemeen opent hij normaal (in liggende stand).

Beeldkwaliteit is geweldig op een plasmascherm. Jammer van het gemis van hdmi. Maar zit er op nieuwe versie wel op. Maar dit had gewoon standaard moeten zijn.

Bij het geluid mis ik de rechtstreekse aansluiting voor surround en dts etc. Echt raar, de ps2 had dit al. Moet je weer apart een kabeltje voor kopen om het compatibel te maken.

Mogelijkheden zijn enorm, is net een pc. Niet vreemd met microsoft achter je.

Grootste nadeel is de HERRIE, ongelovelijk wat een bak met herrie komt eruit. Ik moet de tv vrij hard zetten om erover heen te gaan. Dit is gewoon niet van deze tijd en geen enkele van mijn gewone pcs maakt zoveel herrie.

Ik speel nu medal of honour de nieuwste en gears of war en call of duty 3 en de graphics zijn geweldig, echt weer een stap verder als de ps2.

De controllers spelen ook lekker. Moest even wennen na de sony, maar doen hier zeker niet voor onder voor mij.

Johanson 28-09-2007

Ik vind het echt een geweldig ding ik heb hem 2 jaar en geen 1 probleem mee gehad het is echt elke cent waard dus voor de mense die twijfelen zou ik het wel weten.

Rudie73 06-07-2007

Ben blij dat MS eindelijk heeft toegegeven dat hij defect gaat.
Al 3 keer defect opgestuurd.
Ik heb ook een PS3 en die is in alle opzichten net iets beter.

ferry34 12-06-2007

Lekker subtiel die vorige post....

Laat je nou niets wijsmaken door Kassa of sony-fanboys. Ik heb de xbox360 nu1,5 jaar en het is een fantastisch apparaat.
Heeft me nog nooit in de steek gelaten en mocht er wel wat gebeuren, dan hoef ik maar te bellen en ze komen hem gratis ophalen, repareren en terugbrengen.
Overigens fantastisch hoe de mensen die hun xbox hebben laten ombouwen, nu niet meer op Live kunnen!

En jij sony fanboy, hopelijk ben je meer tevreden over je ps3, maar zulke posts zijn nergens voor nodig natuurlijk.

Oh ja, mn review.
Mogelijkheden, geweldig! Ik kan via xbox Live online gamen tegen de hele wereld voor 60 euri per jaar. Gelukkig is het niet gratis, want dan krijg je al die kids en mensen die lopen te gallen op je netwerk!
Heb 2 draadloze controllers en een draadloos force feedbackstuur. Terwijl ik aan het gamen ben tegen die gasten over de wereld, kan ik met de headset tegen ze praten.
Op Live kan je echt heel veel demo's downloaden, gratis, zodat je eerst kan kijken of jij die game wel leuk vindt zodat je geen game hoeft te kopen die later niks aan blijkt te zijn.
Je kan een vriendenlijst aanmaken van mensen, waartegen je hebt gegamed en zo contacten leggen. Je kan als je je xbox aanzet, meteen zien of zij ook online zijn.
Muziek op de harde schijf zetten zodat je tijdens het gamen ernaar kan luisteren enz enz
Je kan een HD-DVD speler bij kopen en nog voor de kerst komt er een Blu-ray speler!

Beeldkwaliteit: Hallo! Full HD, 1080p, wat wil je nog meer? Ik heb m aangesloten op een 30 inch lcd die boven mn bureau hangt, waanzinnige graphics!

Geluidskwaliteit. Er zit een optische uitgang op, zodat je 5.1 surround sound hebt. Ik kan je vertellen, je weet niet wat je hoort! Auto's links-rechts achter je, geweldig.

Vormgeving: Ik vind het heel mooi, al die apparaten met dezelfde look. Stijlvol

Degelijkheid: ik gebruik m echt iedere dag, uren achter elkaar en hij geeft geen krimp. Geen enkel probleem gehad.

Lycan 11-06-2007

De xbox360 is waardeloze troep en als de garantie verlopen is gaat deze overlijden...

Het gebeurt overal! Dit onderwerp is ookal bij Kassa! verschenen...

MS doet hier niets aan... ze hebben mij een dikke middelvinger gegeven... Dit was de eerste en laatste keer dat ik hun een kans gaf!!!

Overal zie ik het gebeuren... Wacht maar af... Jij bent de volgende!

Wees gewaarschuwd...

Ik ben geen fanboy maar ik ga wel voor de betere kwaliteiten etc. dus heb nu sinds kort een ps3 - ok, het is nog een jonkie nu maar ik ben er dik tevreden over! Geen lomp asociaal overhittings probleem zoals anderen hebben - geen lompe asociale blok/stekker met warmte oven erin... en zo zijn er nog wel meer voordelen!!!

De Klerk 08-06-2007

Ik heb de xbox 360 nu ruim 1 jaar zéér tevreden in het bezit.Console heeft enorm veel power,en geeft haarzuiver beeld en geluid.
Sinds kort aangesloten op een lcd tv op 1080i en het beeld is om van te smullen!Echt een aanrader,als je zo'n tv hebt.
Mijn console heeft me nog niet in de steek gelaten,en werkt feilloos.Absoluut een waardige tegenstander van de PS3,en laat je niets wijsmaken dat die beter zou zijn,want lees de review's op internet er maar op na.Laten we het op een gelijkspel houden.Dan heb je de aanschafprijs die net de helft is,dus voor degene met een minder budget,is het ideaal.Ook zijn er voor de 360 véél meer games beschikbaar momenteel,en zijn veel toppers onderweg.
Een aankoop waar je nog lang plezier van zal beleven,voor een goede prijs!