Ferroli BlueSense 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ferroli BlueSense 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

m*************@g******** 14-01-2022

Stille, compacte en betrouwbare ketel

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Ons huis had een Vaillant projektketel die aan vervanging toe was.
Na povere ervaringen met de Atag Engima en Vaillant en vergeleken met Remeha, Nefit, Itho, Intergas gekozen voor Ferroli, mede op basis van ervaringen van eerdere werkgever.

Ferroli is negatief in het nieuws geweest echter men heeft lering getrokken en dat laat de Bluesense zien.
De ketel is veel kleiner en veel stiller dan de Vaillant die ik had.
Hij hangt nu 5 jaar zonder problemen.

Wat jammer is, is dat niet ieder onderhoudsbedrijf de Ferroli wil onderhouden.

Al-met-al: dik tevreden!

Pluspunten

• Compact
  • Stil
  • Betrouwbaar
  • Makkelijk toegankelijk
  • Geen driewegklep die defect raakt

Minpunten

• Reputatieschade door voorgaande serie
  • Niet iedereen wil 'em onderhouden

Wim363 27-07-2020

Betrouwbaar en zuinig

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Januari 2019 de ketel laten plaatsen. Direct snel warm water, heerlijk comfortabel en snel een warme woning (in die periode meteen twee weken vorst gehad). Erg stil moet erbij staan om hem te horen.

Pluspunten

• Stil
  • Comfortabel en snel
  • Betaalbaar

Humphrey 26-01-2020

Verbrand plastic geur

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Op woensdag 22 januari is een Ferroli Bluesense 5 geïnstalleerd ter vervanging van een Econpact 127c. De econpact was 17 jr oud en vertoonde steeds meer gebreken. Circa 8 installatiebedrijven benaderd die allen op het noemen van de combinatie met de Agpo Optifor afhaakten omdat ze geen problemen met Ferroli wilden. Ferroli staat het plaatsen van een andere dan hun eigen merk ketel niet (meer) toe, was het antwoord. Na eigen onderzoek blijkt dat Ferroli bij de EC heeft bedongen dat de combi met Optifor WWE als 1 apparaat beschouwd dient te worden. Dat deze kijk van zaken rammelt blijkt omdat er wel twee onderhoudscontracten afgesloten moeten worden... Maar goed ik ben dus gedwongen een Ferroli Cv aan te schaffen vanwege de Optifor. Installatiebedrijf in Stiens is de uitvoerder.
De installatie duurde zoals de installateur aangaf langer dan gebruikelijk (afwijkende maten etc). 8:30 begonnen ca 15:30 klaar. In de vooravond loop ik naar boven (de CV is op de eerste verdieping geïnstalleerd in een daarvoor ontworpen afgesloten ruimte) en ruik op de trap een geur als van verbrand plastic. De geur is het sterktst in de ruimte met de cv. Ik heb dit aangekaart bij de installatiemonteur en het installatiebedrijf. Vrijdag kwam de installateur op aandringen van het installatiebedrijf kijken. Ik heb mijn visie, namelijk dat de 'bedrijfslucht van de ventilator niet weg kan en dus via de uitsparing, die in de afschermkap gestansd is voor het display, naar buitenkomt' met de beide partijen gedeeld. De inmstallateur komt er niet zelf uit (is geen 'storingsmonteur') Na overleg tussen de installateur en Ferroli wordt tegen mij gezegd dat de ruimte geventileerd moet worden zodat die lucht verdwijnt... Dat is de oplossing die men mij biedt. Op mijn opmerking dat daarmee niet verklaard is waarom het apparaat een naar verbrand plastic ruikende lucht voortbrengt wordt niet ingegaan. Dat lijkt me nl voor geen enkel apparaat een goed teken. Nu probeert men de indruk te wekken dat dit volkomen normaal is. Ferroli is voor de consument niet te bereiken, dit kan alleen via het installatiebedrijf. Ventileren maskeert alleen de onwelriekende en naar mijn mening verre van gezonde lucht, omdat de vervuilde lucht zich met gezonde verse lucht vermengt. De Bluesense maakt in vergelijk met de Econpact (storend) veel lawaai als de waterkraan openstaat. Ik vind de praktijk waarmee Ferroli de klant dwingt hun (in mijn situatie ondeugdelijk) product af te nemen kwalijk. Ik heb (naar mij verteld wordt) geen andere keus dan de Bluesense. Verder blijkt dat de door Ferroli aangestelde 'partners' geen verstand lijken te hebben van het product dat ze vertegenwoordigen. Ik zit nu met een CV ketel in mijn maag, waar ik absoluut geen vertrouwen in heb en naar mijn mening zeker niet goed voor mijn gezondheid is.

Pluspunten

• Is warmte afgifte echt een pluspunt?

Minpunten

• 'Kast' niet gesloten bij display
  • Onaangename verbrandplastic geur
  • Ferroli dwingt klanten tot aanschaf Bluesense
  • Lawaai bij het kranen van warm water

Carel 10-09-2017

Temperatuur blijft niet constant onder de douche

Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Heb zelf geen inspraak gehad/genomen alle woningen in het project kregen een ketel en je bent zelf niet thuis in merken en types van ketels. Op basis van vertrouwen denk je dat het goed zit.

De ketel slaat uit en zakt terug, stilletjes aan wordt de temperatur lager. Daarna slaat hij aan en wordt die een stuk warmer. Dat blijft zich herhalen. Dat niet prettig onder de douche.

Pluspunten

• klein en compact
  • vrij stil

Minpunten

• ongelijkmatige temperatuur douchen, ook volle druk

Reiver001 05-06-2015
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Vandaag is de Bluesense 5 aangesloten op de plek van een Nefit ecomline met boiler. Wat een verschil is dit in ruimte, geluid en energiebesparing! De monteur heeft alles ongeregeld op 50 graden max en ego stand. Doordat er een 5 traps modulatie opzit is de verwarming erg comfortabel. Heet water beneden in de keuken hebben wij in 10 seconden, die Nefit was 2 seconde sneller maar de kosten waren veel te hoog. Deze ketel hangt op zolder in het trapgat en is de helft stiller dan de Nefit en veel sneller met de verwarming. Ik hoop dat de componenten waar de ketel mee opgebouwd is lang meegaan, er zitten goede merken in zoals Honeywell en het Duitse Wilo.

Reiver001 14-06-2015

Na 1 week de standen opgenomen en het resultaat is verbijsterend goed: kosten stroom 10 ct en kosten gas 6,5 euro (gemeten na 7 dagen in bedrijf). Ik weet dat we in juni zitten met hogere temperaturen, maar dit is een geweldig resultaat. Elke dag wordt de douche 3x gebruikt en beneden warm water getapt voor de afwas. Op deze manier besparen we heel veel geld ten opzichte van de oude Nefit ketel. Ook het geluid tijdens het produceren van warm water is werkelijk fluisterstil. Je hoort wat gesuis is de ketel en meer niet. De ketel gebruikt 27 watt bij warm water en ci. 76 watt als de CV aanslaat. Het mooie van deze BlueSense serie is de modulatie technieken die zijn gebruikt. Nu nog kijken hoe duurzaam de ketel is.

Steef1971 08-01-2018

Hoi,

Na 3 jaar nog steeds tevreden over deze Ferroli BlueSense5 ketel? Mijn ketel is aan vervanging toe en nu stuitte ik op deze ketel. Mijn vriendin heeft liever een bekend merk, ze denkt dat de kwaliteit van de bekendere merken beter is. Is het warm water nog steeds goed warm? Mijn awb thermomaster 2hr, kan het water niet lang op temperatuur houden. Zijn er geen onvoorziene kosten voorgevallen in de 3 jaar? Is het verbruik nog steeds zo laag?

Hoop dat u mij kunt antwoorden op deze vragen.

Vriendelijke groet,

Steef

p.vestjens 06-06-2015

Hoi. Je schrijft dat je in 10 seconden heet water hebt in eco stand. Geldt dit ook als je de kraan tussendoor even dichtdraait? Bij ons op de badkamer (pal onder de ketel) duurt het namelijk tot wel 30 seconden voordat de temperatuur van het water dan weer constant is. Het water is eerst warm, dan koud, dan heet en dan pas weer op de juiste temperatuur.

vswaay 07-04-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Nu opnieuw voor een Ferroli toestel gekozen. Ditmaal de kwalitatief zeer goeie BlueSense met veel comfort voor warmwater en verwarming. De installateur gaf aan dat dit toestel onderhoudsvriendelijk is en een lange garantie kent.
Toppie dus.

carlovb 21-03-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Nadat mijn vorige ketel na 4 jaar de geest gaf en een dure reparatie de enige optie was, de keuze gemaakt voor deze Ferroli ketel. Prima apparaat, stil, snel warm water en zuinig.

fkem 18-03-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

De ketel doet het prima, snel warm water en meer warm water dan mijn vorige Nefit ketel! We kunnen er 15 jaar tegen.

sigjas 10-03-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

De cv ketel van Nefit is na 17 trouwe dienst vervangen door een bleusense 5 van Ferroli, een kleine ketel qua formaat, als cv ketel groot, sneller warm water dan de vorige , en je hoort de ketel bijna niet.

Best lastig om keuze te maken, wat voor ketel past het beste bij je wooncomfort. Hebben een hoekhuis met 460 m3 inhoud, deels vloerverwarming, 2 badkamers. Vrienden van ons hebben een vergelijkbare woning, en hebben deze ketel al hangen. Toen we de prijs hoorden, was de keuze snel gemaakt.
Kleine ketel, groot plezier! Zeker een aanrader...

C.Prins 27-02-2014
Geschreven voor: Ferroli BlueSense 5

Na jaren een Nefit Ecomline te hebben gehad waren wij opzoek naar een nieuwe cv ketel. Het gezin bestaan uit 2 volwassenen en 2 kinderen.
Mijn installateur bood mij naast de Nefit Pro line ook een BlueSense 5 aan het verschil in prijs was enorm.
Maar na het zoeken op internet was ik nogal huiverig gezien de historie van het bedrijf. Mijn installateur Pronk uit Emmen wist mij te overtuigen dat er niets met dit toestel aan de hand was, en bood ons extra garantie aan. Dat was voor ons een van de redenen om de Ferroli BlueSense aan te schaffen.
Wij moeten zeggen dat wij uiterst te vreden zijn over de cv ketel, ik kan deze ook aanraden! De prijs is zeer interessant, hij geeft veel warm water, is stil en ook nog eens klein, een ware krachtpatser