Daalderop CombiFort 32/80+

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Daalderop CombiFort 32/80+ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

p**n@h**l.com 14-09-2023

ketel voldoet aan alle verwachtingen

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Prima ketel die aan alle verwachtingen voldoet maar ik heb vastgesteld dat er een continue stroomverbruik van 20kwh is ...boiler staat af en de ketel in "vakantiemodus "
iemand een idee hoe dit kan ?

Pluspunten

• twee circuits aan te sturen
  • altijd voldoende warm water

Minpunten

• stroomverbruik
  • ketel kan niet uit zonder de boiler

FRITS 24-06-2022

Uitstekend verwarmd.

Hoog rendement, zuinig.
Veel heet water.
Apart verwarmingscircuit (slaap- en badkamers onafhankelijk van kamerthermostaat met thermoventielen)
NB In 2019 nieuwe Combifort gekocht voor alle zekerheid. Vorige combifort was nog OK na 15 jaar.

Pluspunten

• zeer zuinig
  • Overvloed heet water
  • Apart onafhankelijk 2e verwarmingscircuit

Hans v R 24-11-2021

Veel plezier gehad van ketel

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Al 16 jaar plezier van onze Daalderop 32/80+. Wel 2 x kapotte plasticjes in de 3-wegklep, maar door goede relatie met monteur met verstand van deze ketel dit zelf verholpen door een boutje te plaatsen op de plek van het plastic. Volgende keer denk ik wel een kleinere ketel omdat 80 liter steeds op temperatuur houden met de huidige gasprijzen minder rendabel is.

Pluspunten

• Altijd voldoende warm water
  • Goed geluid geisoleerd

Minpunten

• Te zwak uitgevoerde 3-wegklep met plastic

Lucas 18-05-2021

Bijzonder betrouwbare en zuinige ketel.

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

In 2001 deze ketel geplaatst, in 2006 de driewegklep vervangen, bij onderhoud is de elektrode een keer vervangen. Nu in 2021 zou de driewegklep weer moeten worden vervangen maar omdat de ketel nu 20 jaar oud is gaan we ons eens oriënteren op een modernere of op een warmtepomp. Al met al erg tevreden over deze ketel. Is ook door een betrouwbaar bedrijf geïnstalleerd en dat is ook belangrijk. Samengevat, betrouwbare ketel, in twintig jaar twee keer een driewegklep kapot, zuinig en héél veel warm water! verder nooit storingen aan gehad.

Pluspunten

• betrouwbaar
  • veel warm water
  • heel weinig storingen

Minpunten

• groot

Fam. Voorn 07-04-2021

Fantastische ketel

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Wij hebben de 32/80 plus al 22 jaar in huis en nu pas treed de eerste storing op. Je mag dus spreken van een buitengewone goede ketel. Ook het comfort is prima. De opslag blijft lang warm en de ketel is behoorlijk zuinig. Wij zijn vol lof over dit product.

Pluspunten

• Wateropslag blijft lang warm
  • Extra badkameraansluiting
  • Werkt met intelligente kamerthermostaat
  • Weinig storing

Minpunten

• Beetje groot toestel

Claude 12-11-2019

Niet duurzaam + onbetrouwbaar (2004), en in 2019 vervangen.

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Geplaatst in 2004. Bedoeling was een combiketel met voldoende comfort en een tweede circuit.
Kostprijs 3499+BTW. Normaal moet zo'n ketel 20 jaar of meer meegaan.
Bij ons, dus 15 jaar, en moet vervangen worden. Binnensysteem lekt. Voordien ook al een week in de kou gezeten, wachtend op de Daalderop service, want eigen vaste chaufagist op snoepreis in Italië voor Daalderop. Daar is wel geld voor bij Daalderop. Degelijk materieel en opleiding wellicht minder. Focus ligt bij Daalderop duidelijk op verkoop.
Nieuw binnenvat kost 1800 euro + plaatsing + openstaande keren komen en gaan van technieker vanwege drukverlies. Is zowat 3/4 van de prijs van een nieuwe, en dan zit je ook met een nieuwe, zegt mijn chaufagist en 5 jaar waarborg en eventueel verlenging 10 jaar.
Vreemd toch, als je ziet dat de ketels beginnen te missen vanaf 10 jaar.
Wat moet een mens nu doen?! Ander merk ketel, met allemaal te wijzigen aansluitingen! in een net gerenoveerde (wit geschilderde) garage?!
I.p.v. een hernieuwingsklantenkorting te geven aan oude klanten die pech hebben, geven ze liever motiverende snoepreisjes aan hun dealers (die wij ook nog eens betalen).
In de automobiel branche eveneens schering en inslag.

Pluspunten

• comfort
  • extra circuit

Minpunten

• duurzaamheid
  • betrouwbaarheid
  • warmwatertoevoerweerstand in douche

FW van Dijk 27-01-2019

Al vijftien jaar lang probleemloos goede prestaties.

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

ITHO DAALDEROP Combifort HR ketel geeft plenty warm water en verwarmt ons huis al 15 jaar prima. Door 2e circuit warme bad- en slaapkamers, als kamerthermostaat afslaat tgv open haard. Zuinig en betrouwbaar.

Pluspunten

• zuinig
  • betrouwbaar

Minpunten

• afgekraakt door velen

Peter 12-02-2018

Nooit meer een Daalderop

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Na 5 jaar boiler lek. Bij hoge uitzondering onder coulance vervangen. 2 jaar later weer boiler lek. Daalderop geeft niet thuis. Waardeloos product en service. Net nieuw Remeha besteld.

Maartje 10-11-2017

Daalderop Combifort 32/80

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Gekocht najaar 2010 en zodra het eens serieus koud wordt, valt de ketel uit. Minstens eens per stookseizoen moet het ding gerepareerd worden. Als hij het doet, doet hij het prima, maar bedrijfszeker kan ik hem niet noemen. Monteurs weten er ook niet altijd weg mee en momenteel zit ik alweer drie dagen in de kou en zonder warm water. Gelukkig hebben wij een onderhoudsabonnement, anders waren we nu failliet. Dure misser!

John Beunis 05-11-2017

Nooit gedacht van DAALDEROP

Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

aangeschaft jaar 2010, 2011 drieweg-klep kapot, geen wonder dat deze gauw kapot gaan de veren worden aan plastic verbonden. Bij mijn vorige classic Daalderop was dit van aluminium ook die ketel na 10 jaar de kopere boiler op lasnaad gescheurd. Toch weer een nieuwe aangeschaft in de veronderstelling dat het niet gebruikelijk is. Helaas is hier bij comfort het hele binnenwerk verroest en binnenbekleding verteerd. Ook ventilator vervangen op 01-01-2017 ventilator schoep aan tig stukken blijkbaar iets naar binnen gezogen dat niet de schuld is van daalderop maar is gewoon pech hebben. Ook de pomp is vervangen bij terug regelen pomp kreeg deze kortsluiting. Nu draait de ventilator met schokken en valt de ketel in storing. Verdenk nu de regelunit daar de ventilator nog steeds stroom krijgt en wil draaien. Kort gezegd een drama dus ook voor mij geen nieuwe Daalderop meer. Ben dus nu op zoek naar wel een goede HR-ketel totale kosten nu al ruim 5600 in 17 jaar voor zo'n merk is super slecht te noemen.
De ketel doet wel uitstekend zijn werk als alles in orde is dat wel maar dit soort grappen maakt het voor mij niet meer rendabel. U bent dus gewaarschuwd het is een goede ketel echter met de nodige vraagtekens. Heb ook nog een nieuwe ontluchter die ik niet meer ga gebruiken.
En inderdaad er zijn weinig goede monteurs te vinden die voldoende kennis hebben van deze HR-ketel. Doe dan ook alles zelf behalve inregelen e.d. laat ik over aan erkende monteurs die de code kennen van deze HR. Tot slot ben ik er van overtuigd dat al deze ellende grotendeels te danken is aan het condenswater wat zich vrij door deze machine kan bewegen minuscule waterdruppeltjes veroorzaken dan vermoedelijk kortsluiting op de gevoelige electronica.

Pluspunten

• verwarmd uitstekend
  • geeft veel warm water
  • is redelijk zuinig

Minpunten

• levensduurketel
  • onderhouden kosten

Henk 07-02-2016
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Goede ketel, altijd voldoende warmwater. Super met die 2e aansluiting. Binnen de garantie is wel de ketel lek gegaan. Alles kostenloos gerepareerd. Die ionisatiepen is wel 2 x vervangen (15 euro) dat klopt. Die geluisisolatie van de kap is ook na 15 jaar vergaan, gewoon nieuwe ingeplakt. Als hij kapot gaat koop ik beslist weer een Daalderop.
In 1999 gemonteerd.

Laptobber2 21-12-2015
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Wij hebben de Daalderop 32/80 nu 9 jaar. Nog geen enkel mankement gehad. Is 1x onderhoud aan gepleegd, geen bijzonderheden. Zeer tevreden over warmwatercapaciteit, regendouche en bad laten vollopen mogelijk.

g.klaaysen 22-12-2015

Da's mazzel dan, Ik heb al 2x de wisselklep vervangen, de blower-fan is volledig verbrijzeld door veroudering, temperatuursensor 2x vervangen en aan de binnenzijde is de zaak door condensvorming aan het roesten. Als ie het doet zijn er verder geen klachten behalve dat de belofte op ruim en veel warm water bij ons nooit is opgegaan. Geen idee of het een instelling is maar als het reservoir leeg is dan kan ie het water niet eens lekker warm stoken voor een goede douche. kortom voor mij en vele anderen is deze ketel een grote teleurstelling.

jan6319 14-09-2015
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Zeer dure ketel, in 2007 gekocht voor ruime waterhoeveelheid en een tweede circuit. Echter veel problemen gehad met warmtewisselaar en condensatie van de ketel. Alles is dan kletsnat in de ketel en tevens de vloer eronder. Vele reparaties doorgevoerd met bijhorende kosten. Herken het beeld dat monteurs niet goed weten wat ze met de ketel moeten ondanks dat zij officiele dealer zijn.
Advies niet kopen!

jan6319 12-05-2014
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Binnen vijf jaar veel storingen, twee keer regelunit kapot, condensvorming en roest in de ketel. De driewegklep is nu kapot. Voor mij geen Daalderop meer!

Kwubbe 13-03-2014
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Vergeten te melden: heb de ketel nu 10 jaar maar naar mijn idee, gezien de condensatie, haalt de ketel bij lange na niet 15 jaar.
Voor een dergelijke "kwaliteitsketel" van die prijs een mager resultaat gezien alle kosten die wij al gehad hebben.
Wil best weer een daalderop comfort 32/80, nieuwe lichting, maar dan met garantie van minimaal 10 jaar en 15 jaar op de warmtewisselaar.
Lijkt mij, dat wil itho/daalderop in de markt blijven, alle mensen met deze ketel een zeer voordelige aanbieding doen wanneer de ketel vervangen moet worden. Reparaties bedragen al meer dan de helft van de nieuwwaarde van de ketel.

Dure ketel en duur in onderhoud. Vaak storingen.
Drie x display vervangen, 2x driewegklep , pomp vervangen, diverse sensoren vervangen, condensatie in binnenkant kap (isolatie is al verpulvert).
Meeste monteurs kennen de ketel niet. Hebben er ook geen verstand van en doen maar wat.
Onderdelen moeten vaak besteld worden en monteur moet weer komen ( voorrijkosten en uurloon).

Fterburg 25-02-2014
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Onze 3280 hangt negen jaar heeft een historie van continu druk verlies en dure reparaties en is nu lek. Afgeschreven. Of we even 3000 euro + kunnen neerleggen voor een nieuwe. Nooit meer een daalderop dus

Cast0r 23-02-2014
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Onze ketel is na 13 jaar afgeschreven met een lekke warmtewisselaar. Daarvoor een historie met vele reparaties waaronder besturingseenheid en rookgasverdrijver (meerdere keren).
Na overleg met vertegenwoordiger Daalderop boden ze, 'als goodwill', een paar tientjes korting op een nieuwe ketel.:(
Wij zijn dus overgestapt op de Nefit AquaPower Plus II. Vergelijkbare specs (CW6 ook op warm water), maar met 15 jaar garantie op de warmtewisselaar.

adamadam 02-02-2014

Koop geen Daalderop!

Ik heb een Daalderop ketel, zes jaar geleden aangeschaft. Al twee keer zijn er onderdelen vervangen en nu heb ik een lekkende ketel. Ongeveer 1 emmer per dag lekt hij nu. De installateur heeft er naar gekeken en die zegt: vervangen. Dat kost me dan incl installatie EUR 3200,-.

Gebeld met Daalderop. Na tien minuten aan de lijn te hebben gehangen, heb ik het maar opgegeven.

Vervolgens een mail gestuurd. Dit was vijf dagen geleden. Nog niets vernomen. Wat een deceptie!

KenNiksVanLoodgieten 17-05-2014

Sinds 2005 een Daalderop Combifort 32/80+ laten installeren. Dit jaar een lek van zo'n 5 liter per dag (pas na één dag opgemerkt, gevolg: leuke vochtvlek op de verdieping eronder. Ik heb een onderhoudscontract moeten nemen bij de installateur en die heeft de totale verkalking van het afvoerpijpje (achter dat sifonklokje)verwijderd en opnieuw vervangen, tegen één werkuur en verplaatsingskost, omdat hij moest terugkomen wegens onbereikbaarheid van dit onderdeel (ik heb mijn omkasting eerst zelf moeten verwijderen, vandaar) Ik hou het bij een goede, begripvolle installateur!

Queen gerrit 28-10-2013
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Net als de vorige schrijver ook ketel lek en dus reddeloos verloren!
Ook al diverse storingen gehad met install.kosten .
Nieuwe module ingekomen à, € 325,- ketel is nu ca, 9 jaar en dus Total los.
Ben gebonden aan afmeting/formaat qua inbouw. Wil graag de 80l water behouden en een tweede circuit .... Wat voor keuze heb ik...?

Mark14Mau 26-10-2013
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Heb de ketel nu 9 jaar en heeft nu lek in de warmtewisselaar. Dat wil zeggen niet meer te redden! Zeker niet duurzaam dus. Ook al eerder de regelunit en de pomp moeten vervangen. Geen Daalderop meer voor mij.

Queen gerrit 28-10-2013

Zelfde probleem en leeftijd !
Maar wat insecten goed alternatief..? Gezien de 80l water en het 2e circuit..?

Fredklijzing 01-12-2013

Ik had ook een 32/80 boiler lek helaas daar zit maar 5 jaar garantie op, in november 2011 voor 1100 lregelunit gasblok ventilator en kabelboom laten vervangen nu 2 jaar later kan hij naar de sloop een vat kost weer eens 750 euro en plaatsen 250 euro.
Daalderop ik ben het zat, nieuwe installateur gezocht deze gaf aan dat de gasrekening nu met de nieuwe ketel zal gaan dalen.
Ik ben benieuwd

Fred

g.klaaysen 27-10-2013

Voor mij ook niet, concept kan aardig zijn maar betrouwbaarheid , duurzaamheid maar ook draagvlak binnen de branche is belangrijker. Heb ook al diverse storingen gehad. De support van Daaldrop richting de eindgebruiker is ook niet best. Toch zijn er enkele enthousiastelingen die er helemaal lyrisch over zijn. Mij is nog steeds niet duidelijk waarom. Als ie werkt dan gaat het goed. probleem zit vooral is bovenstaande punten.

math7777 12-06-2013
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

We hebben twee van deze ketels in gebruik, echter toch diverse problemen gehad, nu weer een probleem, ik vind het toch snel dat deze ketels op korte termijn stuk gaan, volgende keer wordt het toch weer een vertrouwd merk

heboeie 12-04-2013
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

2 douches tegelijk en lekker warm, wat dat betreft niets mis, maar de betrouwbaarheid is hopeloos.

Eerder al druk sensor stuk en regelmatig onduidelijke storingen die verdwijnen na een reset.

Onderhouds monteurs voor b.v. schoonmaken kennen het systeem vaak niet, ook niet erg handig.

na vier jaar nu ketel doorgeroest op lasnaad, en dat voor een systeem van die prijs. Reparatie ong. 1500 euro dus dit onding gaat naar de vuilnisbelt. Hiervoor nooit problemen gehad met CV installaties, nooit meer een Daalderop.

g.klaaysen 25-10-2012
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Deze ketel werd mij met stip aanbevolen door de installateur. Hij was erg duur maar a la je wilt er voorlopig mee klaar zijn dus ga je af op z'n advies. Direct na montage gaat het bedrijf failliet en dan blijkt dat er bijzonder weinig bedrijven deze ketel kennen. Daaldrop zelf is ook niet erg hulpvaardig dus zoek het maar uit. Inmiddels al diverse keren sensor vervangen en de drieweg klep gaat steeds kapot. De isolatie van de kap is verteerd en de ventilator / turbo maakt enorm kabaal. Verder is het ook nog een enorm groot apparaat. Denk niet dat ik deze ketel opnieuw zou kiezen.

onedaypass 26-10-2012

uw toestel heeft een probleem met terugkerend condenswater; het vocht komt via de verbrandingskamer terug in het toestel, dit kan U zien aan de ventilator (corrosie in de ventilator) en aan de verteerde isolatie van de kap. Enige oplossing is het plaatsen van een condensrecuperator op de rookgasafvoer, daalderop kent dit probleem maar houd zich zeer afzijdig...

Officiele reactie van Itho Daalderop 07-11-2012

Beste G. Klaaysen,

Allereerst wil ik onze excuses aanbieden voor de problemen die u hebt gehad met een van onze producten. Wij zouden erg graag contact me u opnemen zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden zodat u weer zorgeloos kunt genieten van de Combifort.

Ik wil u vragen om contact op te nemen via: 0800 – 945 3225 of een email te sturen naar: consumenten@ithodaalderop.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact me u op.

Itho Daalderop

mohan 02-05-2012
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Mijn advies: ABSOLUUT NIET KOPEN!
Na 8 jaar twee keer de ventilator (a 200 euro) en regelunit (500 euro) moeten vervangen, om de 2 jaar heeft het ding een nieuwe ionisator nodig a 40 euro, ondanks dat het ding elk jaar wordt geserviced door Tempus. Totale kosten aan materiaal ruim 1100 euro exclusief arbeid en servicecontract. Regelunit gaat kapot als de ventilator niet goed werkt...
Voor arbeid/service heb ik een servicecontract van 110 euro per jaar bij Tempus. Mijn energieverbruik is gemiddeld 3500 m3 per jaar.
De behuizing ziet er niet uit (roestvorming door condens) na een paar jaar
Deze Daalderop is gewoon geldklopperij! Ik heb verder een normale badgeiser van Bosch, die werkt al 15 jaar zonder problemen, elk jaar gewoon schoonmaken en hij werkt probleemloos (Bosch). Dit Nederlands produkt van Daalderop is een schande. Garantie stelt niks voor, de grote problemen (ventilator en regelunit) komen pas na de garantieperiode van 5 jaar. U bent gewaarschuwd!

Henry Mac 15-05-2013

Ik heb een daalderop Combifort 32/80+ sinds begin 2007. Nooit een probleem geweest. Wel goed gekeken naar de installatiehandleiding! Goede afvoeren, condensafvoer op de buitenpijp, niet te lange rookagasafvoer. Een goede Daalderop erkende monteur scheelt ook ;)
Want er zitten wat cowboys tussen.

onedaypass 23-10-2012

u heeft een probleem met terugkerend condenswater, dit is een probleem eigen aan de ketel; kontroleer de binnenkant van het frontpaneel, deze is waarschijnlijk volledig verstorven, zie ook naar de servicesticker op de polystyreen isolatie van de binnenketel, deze is ofwel verdwenen of toont tekenen van vochtopname. kontroleer ook de koperen buis aan de plastic mengkamer onderaan de ventilator; deze toont hoogstwaarschijnlijk sporen van corrosie... graag bericht in retour aub

JanVennik 14-05-2013

Ik heb mijn Daalderop combifort 32/80+ nu 9 jaar en ik heb tot nu toe totaal geen problemen gehad. Ik snap niet dat het verschil zo groot kan zijn van een product dat bij de ene 100% goed is en bij de ander 100% slecht is. Erg merkwaardig moet ik zeggen. Misschien een maandag product? Of gewoon een onderhoudsmonteur met geen verstand. Kortom, ik heb goed te spreken over dit product.

Hennyanne 01-08-2012

mijn advies is ABSOLUUT NIET KOPEN! ik geef je groot gelijk wij hebben die ketel 2jaar alleen maar klachten,en nog nooit zo,n hoge gasrekeningen gehad, en de adviseur loodgieter ,wat zich zelf een goede vakman noemt , wil het probleem niet oplossen! mohan had ik jouw reactie maar eerder gezien ik voel me genaaid met die ketel, zou de fabriek hier of kieskeurig hier wat aan kunnen doen?

Mark__84 04-12-2011
Geschreven voor: Daalderop CombiFort 32/80+

Ernstig overpriced! Zowel mijn eigen woning, van mijn vader en zus zijn voorzien van een 32/80+ (de std. combi van onze installateur). Al snel problemen met o.a. retoursensoren en bij alle drie de units is de computer reeds vervangen. Ook twee van de drie stuks de driewegklep en nu is de ketel van mijn vader lek... Door een gebrekkig ontwerp ontstaat er speelcorrosie waar de brander en de koperen mantel samenkomen. Voor mij NOOIT meer een Daalderop!

ivo 7 09-02-2012

hallo Mark,
wat heb je gedaan om de boel weer op orde te krijgen?
ik heb ook problemen met mn 32/80+, telkens een knipperende 3.
mvg,
ivo