Remeha Quinta 28c

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Remeha Quinta 28c op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Harry 13-01-2017

Overname huurtoestel Remeha Quinta 28c van Volta Limburg

Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

Heel tevreden over dit toestel. Wil nu toestel overnemen, maar moet na 10 jaar huur betalen nog
€ 542 betalen voor overname van dit 10 jaar oude toestel. Is dat niet een beetje veel? Wie heeft advies?
Harry

slaan35 22-01-2017

zou dat echt niet doen voor 960 heb je een hele nieuwe die beter en zuiniger is

Groetjes
Stefan

itsnicky 22-01-2014

Verschrikkelijk!
Spijt dat ik mn 20 jaar oude zuipschuit heb vervangen.
Vanaf de eerste dag problemen. Hij slaat constant op storing. Het installatiebedrijf zegt dat wij geen klant zijn ...? Remeha zou het probleem moeten oplossen. Zij sturen ons weer terug naar de monteur. Heen en weer. En niemand die langskont. Dus zelf maar monteurs zoeken.
Die dure monteurs kunnen het niet vinden. Zijn al honderden euro's kwijt zonder resultaat of hulp van Remeha.
soms lopen we wel 5 keer op een dag naar de zolder om de kachel te resetten.
nu al 4 jaar lang.
ondertussen hoor je ook constant het water stromen en sinds een week een fluittoon bij opstart.
en elke dag de frustratie voelen dat je veel geld betaald hebt voor iets dat kapot is als je zuchtend weer naar de zolder loopt
spijtspijtspijt

kraantjes6 28-01-2014

Je kunt bellen naar 055-5496900 je klacht bij remeha neerleggen socialmedia@remeha.nl. zij willen het graag voor je oplossen

Officiele reactie van Remeha 07-04-2014

Beste itsnicky,

Wat vervelend dat je nog steeds geen resultaat hebt na zoveel monteurs. Is het onderhand al opgelost?

Zo niet, zou je dan contact met ons willen opnemen?
Dit kan via: 055-5496900 of socialmedia@remeha.nl

Groet Jasper
Remeha

RW78 09-07-2013
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

in 2003 laten installeren. Fijne, betrouwbare ketel. Af en toe een service beurt maar verder geen onderhoud of storingen. Lekker gemakkelijk in gebruik, handig en overzichtelijk display. Hoeven ook maar heel zelden water bij te vullen.

Officiele reactie van Remeha 11-07-2013

Beste,

Fijn om te horen dat je tevreden bent over je Remeha cv-ketel. Nog veel warme en storingsvrije jaren met je toestel toegewenst!

Groet Enid
Remeha

apenoetis 29-01-2012

Wij hebben de ketel nu 2 en een half jaar
Sinds twee maanden veel problemen met de driewegklep
Deze dient vervangen te worden om weer normaal warmwater te kunnen krijgen zonder op de driewegklep te moeten kloppen met een schroefendraaier
Okk bij andere modelen van remeha Gezien de vele problemen met deze driewegkleppen lijkt het mij dat Remeha nu eindelijk een actie op touw moet gaan zetten om al deze ondeugelijke kleppen te vervagen door een deugdelijke driewegklep

Remeha doe er jullie voordeel me en vervang die rommel voor een deugdelijk iets (denk aan jullie verkoop cijfers)

Richard 23-04-2019

De klep is niet het probleem maar het water. De klep verkalkt en kan in een beetje azzijnwater weer schoongemaakt worden. De aandrijving op de klep is een ander verhaal maar als je de kap er af haalt en de contacten schoonmaakt doet het weer jaren. mijn setje is inmiddels 14 jaar oud en ik wissel bij storingen even met de oude zodat het huis wel warm blijft.

j. van den Goorbergh 30-01-2012

De driewegklep is makkelijk te vervangen en kost 25,00 Euro in de ruim 4 jaar heb ik deze al 6 X vervangen en 2 X de stuurmotor á 80,00 Euro.
Remeha is voor garantie niet thuis en dat is wel een beetje Jammer!!
Om de 3 wegklep te vervangen, even de water druk van de CV halen de klep met het mee geleverde sleuteltje er uit draaien en de nieuwe er in, de CV vullen en op druk zetten en ontluchen (automaat op de ketel) en het is klaar, 10 minuten werk.

J. van den Goorbergh 22-12-2010
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

onze Remeha Quinta 28C van 3-2007 is 3x voorzien van een 3 wegklep en 1x de stuurmotor van deze klep dit is bij de installateurs een bekend probleem en Remeha steld dat je het een voudig kan laten vervangen en vind het geen echt probleem, ik ben van mening dat dit product 10 jaar zonder probleem moet kunnen werken bij een jaarlijkse onderhouds beurt. als de klep blijft hangen bijft ook de cv draaien en stookt deze 100 m3 gas per 24 uur en raakt de installatie oververhit, maar dit alles is voor ons letterlijk en figuurlijk een koude douche, de installateur wijst naar Remeha en deze naar de installateur.

marcelquinta 10-12-2009
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

Mijn Remeha ketel heeft het (pas) vier winters gedaan, maar onlangs is de branderautomaat zomaar stuk gegaan. Dit heeft me me ruim 300euro gekost. Ik heb Remeha gemeld dat ik vind dat een ketel veel (!) langer probleemloos moet functioneren en bovendien dat ik het wel redelijk vind dat ik wordt tegemoetgekomen in de kosten. Daar wil Remeha helaas niet van weten, ondanks 2 brieven. Hoe dan ook, ondanks mooie praatjes op de website over kwalitiet en duurzaamheid laten ze mijn gezin in de kou zitten en met hoge kosten. Vandaar een 3.

Verder heb ik geen bijzondere opmerkingen over de ketel. Ik vind er bij douchen/baden niet veel warm water uitkomen: een 7.

The Comedian 16-05-2009
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

We hebben de ketel nu een maand. Warm water komt snel, en veel! Ketel is stil (wij horen hem niet), en we hebben nog geen storing oid gehad. Icm met Celcia 20 kamerthermostaat makkelijk te bedienen.

Enige minpuntje is dat de ketel wel iets kleiner had mogen zijn (je moet altijd iets hebben natuurlijk ;)

Goudberg 27-11-2008
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

Wij hebben onze ketel nu ruim 4 jaar en nog nooit problemen gehad. Problemen zoals tijdens douchen ineens koud water kennen wij niet, maar misscien dat dit komt doordat we een thermostatische douche/badkraan hebben?

Bert1967 27-11-2008
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

Wij hebben nu een jaar een Remeha quinta 28C en helaas begaf de 3wegklep het. Dit was met onze vorige ketel ook al 3x gebeurd, dus hoop je door een kwalitatief produkt te kopen deze mankementen niet te krijgen. Helaas dus wel. Duurde 3 dagen voor Remeha voor de deur stond om het te repareren, ze hadden het erg druk...??

h blankers 31-12-2015

Het feit dat de 3wegklep regelmatig kapot gaat is vooral te wijten aan vuil in de CV-leiding. Ik heb dit probleem ook gehad en de groothandel vertelde me dat ik de cv moest spoelen. Daarna jaren geen problemen meer.

naamloos 30-04-2008
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

We hebben de ketel nu 4 jaar en we zijn er dik tevreden over. Wel was de ketel in de eerste week al stuk doch dit werd de volgende dag direct verholpen door een nmonteur van Remeha ( hadden de ketel zelf geplaatst)

Mikke71 19-01-2008
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

Prima ketel in alle opzichten maar de bijgeleverde kamerthermostaat Celcia 20 is minder. Probleem oa. met deze thermostaat is dat de kamertemperatuur 3/10 graag omhoog springt op het moment dat ik de gevraagde temperatuur 1 of 2 graden verhoog.
Volgens Remeha klopte dit niet en daarna toch wel.... Ben nu 3 exemplaren verder, allen met hetzelfde probleem.

dekker321 27-12-2007
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

Deze ketel hebben we inmiddels dik een jaar.
Voor deze hadden we een Radson. Het is echter onmogelijk deze 2 ketels te vergelijken.
De Remeha is 25% zuiniger dan de Radson.
Hij geeft aanzienlijk meer warm water en sneller.
De modulerende ketel werkt goed snel en zoals je hem eigenlijk ook zou verwachten.
Daarnaast is de ketel erg stil en heeft tot nu toe geen storing gegeven.

vanrooijen1 16-11-2007
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

ik heb de remeha cv ketel mede gekozen vanwege de goede reviews op kieskeurig. deze week begaf mijn 13 oude agpo ketel het en ik heb de remeha quinta 28 laten installeren door een erkend installateur. deze heeft mij van goed advies voorzien. het is een zeer stille ketel en de prestaties zijn enorm ter vergelijking van mijn oude ketel. de helft sneller en 3 keer zo veel meer warm water dan de vorige ketel. Mijn oude ketel deed er erg lang over om het huis op temperatuur te krijgen soms wel een 1 uur voordat het 2 graden warmer was en met de remeha quinta is het de helft sneller. ik vind het jammer dat de ik de ketel niet eerder had aangeschaft. voor mij dus een aanrader

Erikje 29-07-2007
Geschreven voor: Remeha Quinta 28c

We hebben deze HR-ketel nu ca. 1,5 jaar.
Warmte is zeer gelijkmatig en behaaglijk.
Zeker vergeleken met onze oude VR-ketel.
Maar ook stiller én duidelijk zuiniger in gebruik !
Over gebruiksgemak kan ik weinig melden. In aug. of sept. waterdruk controleren en eventueel bij vullen.
Verder hoef én kun je niets aan deze ketel veranderen.
De ketel is nl. computergestuurd en bij een storing dien je toch een vakman te raadplegen.
Een betrouwbare installateur/vakman achter de hand is onontbeerlijk, maar dat geldt voor elke moderne ketel.
Ook bij betere buitentemperaturen slaat de ketel wel een 's nachts kortstondig aan. Zo houdt deze zich constant en behoeft geen grote verschillen te overbruggen, wat natuurlijk meer energie zou kosten.
De warmwatervoorziening is bij 2 kranen open nog steeds goed.
Wij zijn tot nu toe zeer tevreden. Zeker voor ons huis met een inhoud van 520 m3.