Nefit EcomLine Excellent HRC22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit EcomLine Excellent HRC22 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

radja.bill06@gmail.com 09-11-2021

Zoek niet verder...

Een perfect werkend apparaat.
In gebruik sinds 2010 zonder enig mankement.
Trekt de vloerverwarming 50m2 zonder enig probleem en snel.
Bij douchen geeft hij een stevige straal.
Kortom betrouwbaar tegen een goede prijs.

Pluspunten

• snel
  • geruisloos

Minpunten

• vult zichzelf niet bij. ☺

joosas 02-03-2010

We hebben sinds 4 jaar een Nefit EcomLine Excellent HRC22 in verticale versie. De aannemer heeft hem destijds uitgekozen. Toestel is bij ons zeker niet betrouwbaar gebleken. Storingscode 9L komt keer op keer terug. Bij onderhoud en storingen is al van alles vervangen (tegen aanzienlijke kosten). We denken ernstig aan vervanging, en dat zal ws geen Nefit worden.

TvdB 07-02-2010

----------Update review, 7-2-2010-----------
De ketel is inmiddels 2,5 jaar oud en er zijn geen problemen opgetreden.
Sterker nog: door hardnekkige lekkage in mijn radiatoren werd de druk op het systeem soms (te)laag. Daarnaast heb ik door werkzaamheden de installatie 2-3 keer geledigd en gevuld en al deze acties gaven geen enkel probleem of protest van de ketel.
De ketel is 6 maanden geleden onderhouden, en er waren geen acties noodzakelijk, anders dan het systeem een beetje bijvullen (door de lekke radiatoren).

Eindoordeel Nefit HRC22: zeer tevreden, ook qua duurzaamheid.

-----------1e review, 10-2-2008----------Wij zijn in het bezit van een Ecomline Exc. HRC22 Hor: dwz een horizontale uitvoering ipv verticale uitvoering vanwege plaatsmogelijkheden. Geen buitentemp koppeling oid.

Ketel bevalt uitstekend, en in combinatie met de moduline thermostaat komt er tegenwoordig een gelijkmatige(re) warmte in de woning itt de oude situatie: klassieke no-rendement ketel met niet modulerende mogelijkheid en een losse badgeiser.
De moduline thermostaat wordt gevoed door de ketel (geen baterijen-blues meer), en heeft maar 2 draden nodig voor voeding/signalering, dus het was niet noodzakelijk om extra draden aan te leggen.

We zijn vooral te spreken over de 25 liter ingebouwde boiler. De ketel staat nl. op zolder (=lange leidingen) en de aanspreektijd (tijd tussen warm water kraan open en dat er werkelijk warm water uit de kraan komt) is heel erg verbeterd tov de badgeiser. Twee kranen tegelijk open (klassiek geval douche en keuken) geeft nog wel een temp verlaging, maar niet meer zo'n ijsblokjes douche gevoel als vroeger :-)

Duurzaamheid kan ik nog niets zinnigs over zeggen, we hebben de ketel 6 maanden en er is nog geen echte winter geweest.... Maar vooralsnog: geen problemen oid, zelfs na wat stroomstoringen (door oorzaken buiten de ketel om), gaf de ketel geen krimp en startte gewoon zonder problemen op nadat de stroomtoevoer weer hersteld was. Twee jaar na installatie krijgt de ketel een geplande eerste onderhouds beurt, dat is voor ons pas over 1,5 jaar.
Tot nu toe: 100% tevreden.

RJW 08-01-2010

Nefit HR Ecomline Excellent, bouwjaar 2000

Comfortabel en zuinig in gasverbruik. Helaas wel storingsgevoelig. Afgelopen 9 jaar zijn de ventilator en de ingebouwde boiler vervangen, en dat zijn prijzige ingrepen. Ook zijn er storingen in de warmwater-voorziening geweest.

Al met al niet de degelijkheid waar Nefit ooit om bekend stond.

Jacko 01-10-2009

Ik heb een Ecomline Classic met een ingebouwde boiler, de ketel draait al zo'n 13 jaar,en nooit problemen. Een keer is er een plug vervangen. Altijd lekker warm water en zeer snel. We hebben ook zo'n speciale thermostaat van Nefit laatst gekocht en het lijkt wel of de ketel nog zuiniger is gaan branden, en toch altijd lekker warm in huis. Als de ketel vervangen moet worden over een paar jaar neem ik zeker weer een Nefit.

appie1970 27-08-2008

ben in bezit van de HRC22 horizontale uitvoering
geplaatst op04-02-2005, dus nu al ruim drie jaar oud.

heeft in die 3 jaar ook een jaar wegens verbouwing op de grond in een hoekje gelegen in stoffige omgeving.
De ketel heeft geen krimp gegeven en na herplaatsing draaide die weer als een tierelier.

de ketel heeft sinds plaatsing nog geen onderhoud gehad, zal binnenkort zijn eerste onderhoudsbuurt krijgen.

verwarming van de woning is zeer goed te noemen, heb de temperatuur altijd op 19 graden staan(als ik thuis ben), en dat voelt voldoende warm. in mijn vorig huis moest ik de ketel altijd op 21 graden hebben.

Jansen S 04-04-2008

Ben al eneige jaren in het bezit van een NEFIT ecomline Hr 32 ,langs deze weg wil ik even enkele bevindingen van deze combiketel ventileren,destijds toen ik een keuze moest maken voor een combiketel, heb ik besloten om [op instalateursadvies] de beste ketel n.l. een Nefit Ecomline aangeschaft. na enkele weken in het bezit te zijn, begon het als volgt STORING ventilator kapot, deze is toen vervangen,-volgende ! -- ontsteking bougie ,werkte niet,deze heeft men vervangen ,-volgende ! sesor kapot deze vervangen,-volgende,-driewegklep deze is vervangen,volgende,- branderblok defect ,vervangen,volgende,- lekkage,alle pakkingen vervangen,volgende,-electonisch manegement defect,vervangen,volgende,weer diverse sensoren defect,weer vervangen,volgende,voor de 2e keer ventilator kapot,weer vervangen,zo kan ik nog even door gaan.kortom ik heb met NEFIT alleen maar doffe ellende,en heb inmiddels wel 3 ketels aan reparatiekosten versleuteld.,als iemand mij zou vragen over NEFIT,dan kan ik alleen maar zeggen dat ik er niks anders als door de jaren heen GROFFE -ELLENDE mee heb gehad,en zou ook nooit meer tot het nemen van NEFIT over gaan. de ellende die er bij komt, is dat je zoveel kosten maakt,met het gevolg dat je niet het besluit neemt om dat ding de deur uit te gooien,en met iets beters kan beginnen.IK HEB GEEN GOED WOORD VOOR NEFIT !!!ze jagen je op KOSTEN.!!

A.E.57. 18-12-2007

Hallo ik heb een Nefit Ecomline Excellent Elite HRC22v.
De term Excellent houd in dat de inlaatcombinatie en de overstort zijn ingebouwd en dat de ketel een verhoogde tapwatercapaciteit heeft.
De term Elite houd in dat de ketel geschikt is om meer cv groepen te voeden en te regelen denk b.v. aan woonhuis en kantoor e.d.,maar ook b.v. een groep radiatoren en een groep vloerverwarming.
De ketel word bij mij geregeld met een moduline 400 klokthermostaat,welke weersafhangkelijk regeld met 50% ruimte invloed,de verwarming bestaat bij mij uit vloerverwarming en radiatoren,die ik zo heb aangeloten dat de aanvoer van de ketel eerst door de radiatoren gaat en vanuit de retour van de radiatoren door een warmtewisselaar weer naar de retour cv ketel.
Op deze warmtewisselaar heb ik mijn vloerverwarming aangesloten,voordeel hiervan is dat mijn aanvoer temperatuur van de vloer verwarming lager is dan de aanvoertemperatuur van de radiatoren en automatisch mee gaat regelen.
De combinatie Nefit Ecomline/Moduline en de hierboven beschreven manier van aansluiten geeft een hoog comfort met een laag energie gebruik.
Een zeer tevreden gebruiker.