Nefit SmartLine Basic HRC24/CW4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit SmartLine Basic HRC24/CW4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Rene 30-01-2019
  • Product gekregen

Rampketel

Deze ketel hangt al sinds 2006 in mijn huis dat ik in 2013 gekocht heb. Het gaat om een huurketel die ik gedwongen over moest nemen of de nieuwwaarde betalen voor een toen 11 jaar oude ketel.

Sindsdien alleen maar gedoe met dat ding: regelmatig storing, waarvan tot nu toe twee keer langer. Een keer 1,5 maand en nu sinds afgelopen week woensdag, dus precies een week.

Zelfs als hij werkt werkt hij echt matig. Eenpersoonshuishouden dus geen gigantische warmtevraag, maar dat kan hij nog niet aan. Als je in bad ligt en jij wil even warm bijvullen is eerst het hele badwater koud voordat er weer warm bij komt.

Het liefst zou ik dat ding van de muur trekken en Delta / Comfort Partners voor de deur zetten, maar ik mag er niet aankomen en zo het lijkt moet ik het contract tot 2021 uitzitten.

Als jij een huis koopt, waar er nog zo een aan de muur hangt: echt, doe je een plezier en weiger het contract te tekenen voordat deze niet verwijderd is.

Pluspunten

• af en toe heb je het warm en warm water
  • men leert "overleven" bij lage temperaturen
  • je leert de storingscodes uit je hoofd

Minpunten

• Is om de haverklap kapot
  • Zelf als hij werkt doet hij dit maar zeer matig
  • kom er maar niet vanaf ivm (wurg)huurcontract
  • Lekt echt regelmatig

eric veldhuizen 03-10-2017

rust zacht beste nefit

15 jaar geleden kocht mijn vriendin een huis en liet er de nefit smartline hrc 24 in plaatsen.
geregeld zijn onderhoudsbeurd gehad en nooi probleen gehad.
in 2008 is er een onderdeel vervangen dat explosie gevaarlijk was.
vanmiddag kwam de monteur en die vond dat het tijd was om zijn stekker eruit te trekken en heeft hem onbruikbaar gemaakt vanwege brandgevaar.
de brandkamer zat vol vuil en was in dusdanige toestand dat het inderdaad niet veilig was geweest om hem nog te gebruiken 2008 was ook de laatste keer dat de monteur de ketel had verzorgd dus noem het achterstalligonderhoud dat de ketel de nek heeft omgedraaid of gewoon een slechte instalateur die hem niet wil reviseren/schoonmaken.
de woning was snel op temperatuur op meerere punten water pakken met degelijke druk deed ie ook zonder moeite en bad van 300 liter was in notime vol en heet als verse koffie

Pluspunten

• zuinig
  • goede waterstroom bij 60 graden
  • beter dan menige moderne ketel

Minpunten

• onderhoud
  • risicovolle onderdelen

Gerard 21-08-2017

Nefit SmartLine HRC 24/CW4

Na 10 jaar afgeschreven. In het eerste jaar ging alles stuk in deze ketel wat er maar stuk kon gaan. Installateur had het toen uit handen gegeven aan Nefit die hete eerste jaar veel onderdelen verving. Na die jaren buiten de garantie vaak storingen en kosten. Deze ketel heeft ons zo vaak in de kou laten zitten. Heb nu de laatste reparatie laten uitvoeren. Sensor en driewegklep. Als hij weer een storing krijgt, en dat duurt meestal nog geen half jaar, gaat hij eruit. Volgens de installateur een maandag exemplaar. Hierna maar eens een ander merk proberen maar eerst voorlopig geen Nefit meer!

Minpunten

• onbetrouwbaar
  • vele kosten. komt een ketel bij !

DeMus 24-08-2021

Een maandag exemplaar? Dan maakt Nefit deze ketels blijkbaar alleen op maandag. De mijne gaat weg en dat is echt geen dag te vroeg. Het ding is eigenlijk nooit goed geweest, maar de storing die we nu hebben waarbij de pomp en ventilator maximaal draaien en daarbij een hels kabaal produceren omdat de vlam niet aan wil gaan is de druppel. Weg ermee.

M. van Helden 01-11-2015

Eind 2007 aangeschaft, na diverse adviezen van diverse instalateurs om een Nefit aan de muur te hangen ( Voorheen een huurhuis, dus geen keus )

8 jaar en 2 modificatie's verder, waarbij de eerste keer het water via de trap naar beneden kwam, dus het warmtewisselaarblok vervangen, en de tweede keer een hoop foutcode's over verbrandingstemperatuur, waarbij net voordat de hele zolder in brand zou kunnen vliegen, de branderkop en spiraal zijn vervangen.
(Overigens zijn deze modificatie's WEL door Nefit geheel kostenloos uitgevoerd)

Nu weer een probleem met de warmwatervoorziening, waarbij de ketel regelmatig in de fout schiet net na een warmwatervraag ( 20 sec warm water, daarna steenkoud, best beroerd als je net onder de douche springt ) Met als antwoord van de loodgieter, dat het een sensor kan zijn, of die andere sensor, of de driewegklep, maar het kan ook de kabelboom of de pomp zijn, en in het ergste geval de computer.( Erkend Nefit Installateur welteverstaan).

Ik zal het dit stookseizoen nog aankijken, mits ze hem kunnen repareren, maar als dit zo doorgaat rip ik hem dit jaar nog van de muur af.

M de Lange 21-10-2015

Eind 2007 aangeschaft, sindsdien probleemloos gefunctioneerd, onder garantie is de branderkop vervangen. Afgelopen zomer het hydroblok onder garantie vervangen. Waterschade valt daar inderdaad buiten maar dat hangt niet van Nefit af maar van de verzekering. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding eigenlijk een prima ketel waarbij de service van Nefit er een is die wel zijn verantwoordelijkheid neemt. Voor mij dus de volgende keer weer een Nefit.

bugsfunny 27-03-2015

De slechtste c.v. ketel ooit gehad. 3 of 4 keer een modificatie gehad onder garantie omdat onderdelen niet goed functioneerden. Vandaag een Brief binnen gekregen van de Nefit dat het hydroblok onder garantie vervangen kan worden i.v.m. lekkage. Helaas 1 jaar te laat want hij is al vervangen nadat de vloer bij mij blank heeft gestaan. 5 tot 6 keer per jaar zonder duidelijk reden koud water waarbij de ketel gereset moet worden. Nog nooit een ketel gehad met zoveel problemen.

DeMus 24-08-2021

Idem dito. Heb ook lekkage gehad door dit te sappe onderdeel. Daarbij kwam nog dat het nieuwe blok verkeerd is gemonteerd zodat we later weer lekkage hadden. Miserabel apparaat. Gaat nu ook de deur uit. Definitief.

gude 28-01-2015

Ketel in 2008 aangeschaft, jaarlijks onderhoud laten plegen. Broodnodig gezien de mankementen na het 1e jaar. Code c1 is een vast gegeven. En ook bij mij is de branderkop vervangen door Nefit zelf.De ketel is nooit geheel mankementen vrij geweest afgezien van het eerste jaar. Nu in 2014 is de ketel officieel 'dood' verklaart.....En dan denk je met een Nefit gebakken te zitten. Voor mij geen Nefit meer, zekers geen ketel uit de smartline serie.

andre670 26-11-2011

Sinds 2006 hebben wij deze ketel. Al vanaf het begin moeten we regelmaat de ketel resetten omdat we geen warm water hebben (en dus ook geen warm huis). Alleen werkt de reset-knop niet goed en moet het toestel dus uit- en weer ingeschakeld worden. Met name vervelend als er net iemand onder de douche staat.
Daarnaast hebben we momenteel lekkage. Door onze installateur niet te verhelpen, dus Nefit moet er zelf aan te pas komen. Ook is er vorig jaar een nieuwe branderkop geplaatst... uit voorzorg, omdat er problemen zijn met deze ketels. Volgens de installateur die bij mij op het werk komt, hebben deze ketels ook problemen met de printplaten. Het kan goed gaan, maar dus ook helemaal fout.
Al met al niet echt betrouwbaar dus! En dat was onze vorige Vaillant wel. Maar goed, verder is hij wel zuinig en ook vrij stil. Dus daar mopperen we dan maar niet over. Overigens vind ik de bijgeleverde thermostaat ook behoorlijk omslachtig om te programmeren en te beperkt in zijn weekprogramma. Kniesoor die daar weer over zeurt natuurlijk....

andre670 11-12-2011

Nou, die Nefit monteur kon niks vinden en deed niks met de andere klachten die ik noemde. Dat moest de installateur maar verhelpen... Tot zover de service van Nefit dus. Inmiddels staat mijn dochter van 4 net weer onder een koude douche, terwijl ik haar net heb ingezeept. Nefit laat je dus gewoon in de kou staan.

35Bakker 24-07-2011

Na nog geen 5 jaar een scheur in de warmtewisselaar en loopt het water door je huis. Gelukkig heeft Nefit zich goed ingedekt en is er geen vervolg schade te verhalen. Een nieuwe warmtewisselaar kan er nog net van af maar arbeidsloon is niet gedekt.
Van een CV ketel moet je geen last hebben hij moet het gewoon doen dus nooit meer een Nefit.

Robbert B. 24-02-2011

Nefit zou je als een zeer goed product moeten ervaren, een vooruit strevend merk.

Maar op het moment dat hij keer op keer defect blijkt te zijn omdat de brander een gat blaast in de zijkant en er bijna een woningbrand ontstaat krijg je niet echt een veilig gevoel bij het product. Als de klantenservice je dan ook nog afwimpeld met "we hebben uw adres niet dus we konden u niet bereiken" dan zakt de broek af aangezien ze twee weken ervoor een brief voor modificatie sturen.... Kortom - we houden hem nauwlettend in de gaten en de volgende keer gewoon weer een simpele vaillant.

Kortom een aanrader voor één ieder die bij de vrijwillige brandweer zit en van een beetje spanning houdt.

Dit geld voor de smartline, ik weet niet of de overige reeks met dezelfde "techniek" werkt.

Donk 03-02-2009

Ik heb nu 2 jaar deze ketel. Ik twijfel of de boiler wel goed werkt. We hebben een forse terugval als we warm water tappen. Eerst lauw water, daarna koud en na 40 sec pas echt warm water. Boiler temp. staat op 60 graden. Graag zou ik jullie ervaring willen delen.

King feiko 19-12-2007

De smartline HRC 24 al 4 jaar in ons bezit. Was niet oze eerste keus, echter als projectaanbod verplicht gesteld door de projectontwikkelaar.
CV is perfect, geruisloos en probleemloos. De warmwatervoorziening is echt aan de zuinige kant. Is natuurlijk wel leuk voor de gasrekening, maar niet voor het echte douche-gevoel.

Maxi 30-07-2007

We hebben de Smartline nu ongeveer 2 jaar geleden laten plaatsen door een erkend installatiebedrijf. De installateur heeft er nu 1 keer preventief onderhoud aan gepleegd, maar verder tot nu toch nog geen enkele klacht gehad.
Het schijnt dat de ketel af en toe 's nachts aanslaat, maat dat hebben wij nog nooit vernomen, dus voor ons gevoel erg stil! Ook qua gasverbruik een hele verbetering. Onderhoud nog niet gehad, de ketel doet gewoon wat hij doen moet en wij hebben er geen omkijken naar. Wanneer wij warm water vragen geeft hij het en wanneer wij de verwarming opdraaien is het in no-time lekker op temperatuur.
Eigenlijk is het enige nadeel wat wij kunnen noemen van deze ketel dat Nefit net de prijzen van dit model heeft verlaagd...