Itho Daalderop Kli-Max 2 HR30 CW5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Itho Daalderop Kli-Max 2 HR30 CW5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

Fam. oorschot 17-12-2017

Na 8 jaar al einde cv-ketel.

Dit product is ons geadviseerd. Het kon allemaal met minder vermogen en een kleinere cv-ketel. Enigzins sceptisch hebben we ons toch laten overtuigen. Wij hebben inmiddels al lang het idee dat de ketel te weinig vermogen heeft voor ons jaren 70-huis en daarom altijd op zijn tenen loopt. Na 4 jaar begonnen de storingen, steeds vaker, het 7e jaar 3x en dit 8e jaar inmiddels 5! keer. Iedere keer is er weer wat anders wat storing geeft of stuk is.
We zijn er nu wel hélémaal klaar mee. Nooit meer deze ketel. Afknapper.

Minpunten

• storing, storing en nog eens storing
  • onvoldoende vermogen
  • warmwater tappen duurt lang

alvdb 13-09-2015

Zoals blijkt uit eerdere reviews is de ketel negen en een halfjaar in gebruik. De lijst met vervangende onderdelen loopt gestaag op. Vorig jaar de drieweg kraan vervangen. Nu blijkt de hoofd warmtewisselaar op één punt best stevig te corroderen. Laten vervangen kost naar schatting €700. Dus komt de vraag op hoe lang het duurt voor die gaat lekken en of we gaan vervangen door een Atag E325EC of nog niet. We hebben nog even bedenktijd.

alvdb 17-02-2011

Zoals valt terug te lezen op deze site, draait de ketel bij ons nu vijf jaar. Ben eigenlijk steeds meer tevreden. De ketel draait hier als een zonnetje. Regelt zelf voor het verwarmen van de gehele, flinke woning inclusief garage ook bij flinke vorst vrijwel constant een keteltemperatuur van ongeveer 40 graden (wij vinden dat ideaal en regelen per vertrek met thermostaatkranen). Van 11:00 tot 06:00 uur staat 'open therm'-thermostaat zo laag, dat de ketel die periode niet aanslaat. Voor warm water staat de ketel ingesteld op ongeveer 60 graden (voorkomen legionella). Hoewel het aanvankelijk wat moeite kostte de ketel goed in te regelen en hoewel de ventilator dus binnen de garantie van drie jaar door Itho is vervangen, loopt alles nu al weer geruime tijd op rolletjes. Wij hebben goede ervaring met het op maat trimmen van de ketel, waaronder het terugschroeven van de verschillende capaciteiten.

H Quirijns 16-02-2011

Ketel nu 18 maanden in bezit en installateur is er al vaker bij geweest dan bij de vorige Radson-Bosch van 15jaar oud.
Ketel slaat vaak niet aan. Warm water instelling aanvankelijk voor CV was slecht duurde meer dan 30 minuten voor de ketel de CV warm had. Ketel geselecteerd op basis van diverse internet aanbevelingen. o.a. Consumentenbond. Foute keuze dus. Beter iets meer uitgegeven voor een goed merk zoals ATAG o.i.d.
Verder maakt de ketel veel lawaai op zolder door de uitlaatpijp. (Straalmotor idee)
Foutcodes zijn niet direct af te lezen. Absoluut geen aanbeveler.

Miaboots 30-10-2014

Heb precies hetzelfde en zou ook nooit meer voor deze ketel kiezen

jetze 29-10-2008

Na een belangrijke beslissing te nemen en in overleg met een installateur hebben we ervoor gekozen om een Itho te nemen. Voordelen o.a. waterdruk voor bad en douche, energiezuinig (moet nog blijken), klein enz.

Meestal blijven de mensen bij hun EIGEN merk en zullen niet zo snel overstappen.
Als er iets mis mee is is er voldoende losse materialen te bestellen.
Ik ben zeer te spreken over de Itho, dus waarom niet eens proberen?