Nefit TopLine Compact HRC25/CW4

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 64 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nefit TopLine Compact HRC25/CW4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

HansS 20-05-2021

Nefit, goede ketel als hij het doet.

Nefit Topline Compact HRC25/CW4 gekocht en laten monteren begin 2008. Inclusief 10 jaar garantie, dat is ook wel nodig als ik zie hoeveel er al is vervangen in die 10 jaar. Helaas begon de ketel afgelopen week opeens spontaan te lekken, vandaag de monteur van Volta geweest en zijn reactie, ja hoor het hydro blok een zeer bekend probleem bij de(ze) Nefit ketel. Na 2 Nefits denk ik niet dat de 3e er nog een wordt. De leverancier zei destijds dat Nefit de Rolls Royce onder de CV ketels is, geef mij dan maar de "Toyoya" onder de ketels die staan tenminste bovenaan de lijst met de minste storingen.

Pluspunten

• Levensduur

Minpunten

• Prijs
  • Zeer veel storingen

BLUIMINCK 12-01-2021

Ketel

Waardeloos, de onder delen die en in zitten zijn allemaal al een keer vervangen. Veel storingen aan de ketel gehad. gekocht in 2008. Voor €2084,00. Dit merk koop ik nooit meer.

Sjoerd 09-02-2016

Goeiendag

De ketel staat als buitentemperatuur regeling met vloerverwarming en 3 douches en 2 keukens opgesteld.
Werkt goed tot ze na 5 jr via de stroom klachten uit voorzorg het hydroblok wisselen. Na een half jaar viel de luchtventilator uit in error en verloren druk in het systeem. De ventilator vevangen en de lekkage vond plaats in het hydraublok waar de rechter cv hierin gaat. Na demontage en montage zag ik dat het blok niet paste met het cv huis. Deze moet bij vervanging met de nodige kracht passend zijn gemonteerd waardoor cv pijp scheef onder spanning komt te staan.
Jammer maar na wat aanpassing en nu weer enkele jaren verder een geweldige machine.
Klacht gestuurd naar nefit het antwoord was geen onkosten vergoeding want het is buiten een service monteur gedaan. Na navraag bleek de gasventilator was een zwak type en het hydraublok was eveneens een fout in de fabrikage.
Wat ik al concludeerde een mooie machine incombinatie met de moduline 400. Met een hoog rendement. Voor de kosten die ontstaan zijn is het een dure machine.

Bas Linders 28-10-2014

Ook wij waren zeer tevreden zeer tevreden over onze Nefit. Totdat wij afgelopen vrijdag een grote plek op ons badkamerplafond zagen verschijnen. En ja hoor, de ketel lekte als een zeef. De monteur was er snel bij en zag dat het ook bij ons het hydroblok was. De monteur heeft contact met Nefit opgenomen en maandagmorgen stond er al iemand van Nefit op de stoep, ook wat betreft service niets mis met Nefit dus.

Maar ook ik vraag mij af, gezien de vele klachten over het hydroblok, of het niet eens tijd wordt om deze preventief te gaan vervangen. Hoeveel zolders moeten er nog blank komen te staan? Ik ben dus zeer tevreden over de ketel en de service, maar hier had Nefit toch wat kordater op mogen treden. Dat wordt weer het hele plafond opnieuw witten als het over een paar maanden droog is, en dat is toch wel even bitter.

sherrow 29-10-2014

Beste Bas Linders,
Ik begrijp uw teleurstelling, maar Nefit is al bijna twee jaar bezig om al deze blokken te vervangen. Deze operatie is bijna afgerond naar men zegt, maar komt voor u helaas net te laat. Advies is om de schade bij uw inboedelverzekering neer te leggen. Wanneer dat niet kan kunt u proberen om de schade bij Nefit neer te leggen middels een onderbouwde gespecificeerde factuur.

simonehennen 04-10-2014

Vandaag komt voor de 6 keer monteur op 4 jaar!
Is nu de 4 keer dat ik de badkamer onder water heb staan.
De cv hangt boven de slaapkamer en badkamer hebben we beneden.
Dus de cv hangt boven de badkamer.
Nu ontdekte ik vorige week dat het water weer door plafond druppelde.
Dit is dus de vierde keer. De eerste 2 keer was een of andere klepje defect.
En nu vandaag de tweede keer de hydroblok.(dat heeft het bedrijf vastgesteld waar we de ketel gekocht hebben.
Deze is reeds vervangen 1,5 jaar geleden.
De branders zijn preventief ook al vervangen. Dat is zeker alleen maar goed.
En een tijdje gelden viel warm water ook steeds uit.
Het is elke keer onder garantie vervangen dat wel maar we hebben ook 12 jaar garantie afgekocht dus dat moet dan ook wel.
Vertrouwen in nefit is eindelijk wel zwaar gezonken.
Elke keer de badkamer opnieuw witten en hele huis stinkt weken muf is geen pretje.
Dus we zijn benieuwd wat vandaag weer gebeurd.

Officiele reactie van Nefit 15-10-2014

Beste Simone Hennen,

Wij vinden het bijzonder vervelend dat u geconfronteerd bent met lekkages en storingen. Dit strookt niet met de betrouwbaarheid die u van de TopLine Compact mag verwachten. Helaas hebben we onvoldoende gegevens om inhoudelijk te reageren en na te gaan waarom zich bij herhaling problemen voordoen. Wij stellen het daarom op prijs als u contact zou willen opnemen met onze afdeling Consumentenservice. U kunt ons bereiken onder telefoonnummer 0570-678500 of via consument@nefit.nl

Officiele reactie van Nefit 15-10-2014

Beste Simone Hennen,

dederdeman 09-05-2014

waardeloze ketel sinds geplaatst 2010 3 keer nieuw branders v/d nefit 2 keer nieuwe inosodepen en 2 keer moduleblok
ik wou dat ik er nooit aan begonnen was

Marinus12345 03-04-2014

Na 5 jaar opeens grote reparaties. Ionisator defect en zelfs de brander defect. Volgens de installateur komt dit meer voor bij deze Nefits en zijn zelfs nog een keer te verwachten in de levensduur van deze ketel.De installateur heeft zijn verantwoording genomen en een deel van de reparatie vergoed super!
De houding van Nefit is zeer teleurstellend geen coulance, komt nooit voor zeggen ze. Het consumentenrecht is hierbij in het geding.

sherrow 04-04-2014

Tja, een ionisatiepen is een slijtdeel net als de bougie in je auto, en een brander heeft 5 jaar garantie....een deel van de reparatie vergoed??? Ik zou toch eens vragen welk deel dat dan is.

Marinus12345 26-11-2014

Een update inmiddels is onder garantie een modificatie uitgevoerd aan het hydroblok. Dit is in het geheel vervangen door een andere ook van plastic!!! Ketel geeft regelmatig 2F storingen even gegoogled en de oplossing is 3!!! sensors vervangen kassa!!!.
Hoezo kwaliteits product

Ton camper 04-01-2014

Tot onze volle tevredenheid hebben wij vele jaren een nagenoeg storingsvrije nefit turbo gehad. Helaas heeft deze ketel het enkele jaren geleden begeven. Vanwege de goede ervaringen die wij hadden met nefit toch maar een nieuwe aangeschaft ondanks de forse aanschafprijs. Wat een tegenvaller is dat echter geworden. Voortdurend, met name in de zomermaanden als de verwarming niet in gebruik is, veel problemen gehad met de warmwater toevoer (6a of a6 ben het even kwijt) en als klap op de vuurpijl 3e kerstdag een lekkage. Gelukkig tijdig ontdekt want wij waren net van plan om een paar dagen met vakantie te gaan. De ramp zou anders niet te overzien geweest zijn. Wij kregen de toezegging dat Nefit kontakt met ons zou opnemen voor het maken van een afspraak. Inmiddels is het 4 januari en nog steeds geen reactie laat staan reparatie dus voorlopig bij gebruik van warm water de zolder maar weer op. Wat ik echter het kwalijkste vind is dat Nefit op de hoogte is van dit probleem bij dit type ketel (fabrieksfout) en het er dus maar op aan laat komen of en zo ja wanneer er een storing optreedt met alle gevolgen van dien. Meerdere mensen hebben namelijk met dit probleem te maken (gehad). Eigenlijk een schandalige handelswijze. In de autobranche doen ze het gelukkig anders. Enfin, maar afwachten wanneer Nefit bereid is of zin/tijd heeft om dit op te lossen. Of ik ooit weer een nefit aanschaf is echter zeer twijfelachtig. Bij zo'n bedrag mag je toch wel iets meer verwachten zowel op het gebied van kwaliteit en service. Er zijn namelijk veel goedkoper alternatieve in de markt.

reluts 06-01-2014

Let wel, de lekkage wordt veroorzaakt door het Hydro blok, dit geeft volgens Nefit zelf alleen problemen bij de eerste serie van de ketel. Dit is door Nefit na te kijken aan de hand van het serienummer.
Overigens worden de Hydro blokken niet door Nefit zelf vervangen maar door een door Nefit ingehuurd bedrijf.
Ook vervangt Nefit ze niet actief maar alleen op verzoek, is ook informatie die ik van een Nefit medewerker kreeg.
Nadat het blok bij ons was vervangen, wat achteraf helemaal niet nodig bleek te zijn, hebben wij enorme waterschade gehad omdag tijdens de vervanging een o-ring niet goed was geplaatst en daardoor een leiding is losgeraakt. Het water kwam vervolgens de trap afgelopen en door het plafond heen met alle gevolgen van dien.
Dit is overigens door Nefit zelf keurig opgelost, over de service niets dan lof.

sherrow 05-01-2014

Beste Ton Camper,
Allemaal super vervelend, met name lekkage kan groet schade aanrichten, vooral als het toestel boven is geplaatst. Ik wil toch graag even iets zeggen, ik heb eenzelfde toestel, en bij mij is inmiddels dat lekkende ding preventief vervangen. Volgens de monteur die bij ons kwam is nefit al een hele tijd bezig om bij al deze toestellen dat onderdeel preventief te vervangen.(net als in de autobranche) Bij ons hebben ze dat dus al gedaan zonder dat er een lekkage was. Bij u helaas nog niet, met alle gevolgen van dien. Ze kunnen natuurlijk ook niet overla tegelijk zijn, maar het is natuurlijk wel zuur voor u.

Ton camper 25-04-2014

Reparatie is na deze klacht snel uitgevoerd. Ik vermoed echter daf een andere kwaal, namelijk de warmvoorziening nog niet verholpen is. Zolang de verwarming in werking is heb ik hier geen problemen mee. Zodra deze echter niet meer in werking is (tijdens zomer) duurt het erg lang voordat het water opgewarmd is. Erg lastig als je wilt afwassen of douchen. Op advies van de monteur hebben wij de stekker al eens omgezet maar dat helpt niet. Ook is er al eens een onderdeel vervangen maar ook dat biedt geen soelaas. Maar eens kijken wat er de komende weken gaat gebeuren.

Officiele reactie van Nefit 06-01-2014

Beste Ton Camper,

Wat vervelend dat je lekkage hebt door je cv-ketel en daarop van ons nog niets hebt gehoord. Net als in de autobranche is Nefit echter al wel geruime tijd een preventieve vervangingsactie gestart en heeft alle installatiebedrijven hierover geïnformeerd. Waarom het onderdeel bij jouw ketel nog niet is vervangen en wat er is misgegaan met het maken van een afspraak kunnen wij helaas niet nagaan door het ontbreken van gegevens. We stellen het daarom op prijs als je even contact met ons opneemt onder telefoonnummer 0570-678500 of via consument@nefit.nl

arjensikkema 02-12-2013

Topline van 2009 met extra boiler ivm 2 badkamers, binnen een jaar een sensor vervangen. nu steeds "3L"storing, of te wel de ventilator. Krijg het gevoel een Dacia gekocht te hebben met mercedes ster....

Officiele reactie van Nefit 09-12-2013

Beste Arjen,

Vervelend te vernemen dat je storingen ondervindt met je cv-toestel. Er zijn meerdere oorzaken te noemen, waardoor we geen concreet oordeel en oplossing kunnen geven. Wij adviseren je om je installateur in te schakelen, zodat deze ter plaatse een diagnose kan stellen. Bij twijfels kan de installateur hierbij altijd terugvallen op Nefit.
Desgewenst kun je zelf ook contact opnemen met onze afdeling Consumentenservice (0570-678500 of consument@nefit.nl).

jm.valk 02-09-2013

Wij hebben 4 jaar deze ketel en er zijn al meer monteurs bijgeweest , dan bij de vorige 2 ketels in 32 jaar
Kosten tot nu toe,297,50 euro voor kapotte ventilator waar maar 2 jaar garantie op was
Al met al,spijt dat ik geen andere keus heb gemaakt

annastam 19-05-2014

Ik heb nu precies hetzelfde! Pas 3 1/2 jaar oud en opeens de ventilator stuk. Precies een onderdeel waar maar 2 jaar garantie op zit! :( Ik ga toch nog even de Europese wetgeving hierover nalezen.
Hiervoor al heel vaak storingen gehad.

painter 05-02-2013

vandaag de monteur gehad,de ketel lekte,bleek dus het hydroblok te zijn wat veel voor komt bij deze ketel,alles is onder garantie vervangen,nefit is ook al bezig deze hydroblokken prefentief te vervangen maar dat zijn er nog al wat,verder is alles perfect afgehandeld ik ben dan ook zeer te spreken over de ketel en de stipte service van nefit,een dikke pluim jongens.

A.v.O 27-01-2013

Sinds gebruik van deze ketel hebben we een lagere energierekening, snel warm water, en makkelijk in gebruik.

painter 26-01-2013

toen ik 3 jaar geleden verhuisde naar een vrijstaande woning dacht ik dat het gasverbruik aanzienlijk zou toenemen,in vergelijking met de andere woning met hete lucht verwarming,maar ik was hartstikke verrast dat deze ketel zo zuinig is,prima warmte overal in huis en met douchen ook prima,voor mij een dikke meevaller deze ketel van nefit.

reluts 09-02-2013

Let wel, het hydroblok geeft alleen problemen bij de eerste serie van de ketel. Dit is door Nefit na te kijken.
Overigens worden de hydroblokken niet door Nefit zelf vervangen maar door een door Nefit ingehuurd bedrijf.
Ook vervangt Nefit ze niet actief maar alleen op verzoek.

janssen65 26-01-2013

Heb deze ketel nu 2 jaar hangen
hij is erg stil, wat natuurlijk ideaal is als je hem in een kast hebt hangen op de slaapkamer, je hoort hem nauwelijks. ik weet natuurlijk nog niet wat de duurzaamheid is maar dat zit wel goed denk ik.
Mijn gasverbruik is ook lager als bij mijn vorige ketel.wat ook een hr was.

fredjo74 25-01-2013

Vorig jaar januari 2012 aangeschaft. De vorige was een nefit turbo die heeft 23 jaar dienst gedaan. Dus weer een Nefit. Hij doet het prima, weinig om kijken naar. Toppie

maartenskamp 25-01-2013

Heb deze ketel nu 3 jaar hangen en inderdaad de Topline is van Topklasse, weet natuurlijk nog niet wat de duurzaamheid is maar dat zit wel goed denk ik.
Mijn gasverbruik is ook lager als bij mijn vorige ketel.

Groet Ed.

Louk 25-01-2013

Ruim 5 jaar geleden ruilde ik mijn VR ketel om voor deze toen gloednieuwe Nefit. Nu met 10 graden vorst buiten realiseer ik me opnieuw dat deze ketel me uitstekend bevalt. In 5 jaar nimmer een probleem gehad. Behoorlijk geruisloos en een perfecte opwarming van het huis. Mijn gasverbruik is zeker 25% lager dan met de VR ketel. Douchewater is beperkt maar voor ons voldoende. Gecombineerd met een Moduline 300 thermostaat kijk ik practisch werkt alles in beginsel automatisch en stel ik hooguit iets handmatig bij b.v. als we bezoek hebben en het wat later dan anders wordt.

teeup2013 24-01-2013

Ben zeer tevreden over mijn nieuwe Nefit Topline. Heb hem nu bijna 1 jaar
Veel comfort, erg stil en zeer degelijk.
Het is een betrouwbare cv ketel

Early adopter 24-01-2013

Het wamtecomfort is hoog, keteltemperatuur is zeer goed in te stellen en houdt deze ook veel langer vast dan een standaard ketel. De Nefit thermostaat zorgt er ook voor dat de warmte gelijkmatig wordt afgegeven. Ook de warmwatervoorziening is ruim voldoende om gelijktijdig te kunnen douchen en op een andere plaats nog warm water te tappen.
De ketel biedt veel instel- en uitleesmogelijkheden. Deze mogelijkheden zijn ook eenvoudig via de Nefit thermostaat te beheren.
Tot slot is de opbouw van de ketel zelf zeer fraai. De inwendige afwerking staat op een hoog peil en is ook gemaakt om onderhoud zo eenvoudig mogelijk te maken.

El-Kapitan 24-01-2013

Ik ben al een jaar of twee in het bezit van deze ketel. Veel comfort, erg stil en zeer degelijk. Ik laat m elk jaar nakijken maar er is nog niets aan geweest. Ik heb er veel plezier van

robro1 24-01-2013

Al een paar jaar in bezit. zeer stil. werkt perfect.
Defect aquabloc gehad, dit werd keurig opgelost door servicemonteur van Nefit.

abenjan 24-01-2013

Het is een prima ketel met prima resultaat en een zeer duidelijke handleiding. Ook zeer duidelijk omschreven hoe onderhoud uitgevoerd moet worden.
Bijkomend voordeel: onderdelen zijn overal gemakkelijk te verkrijgen.

H.a 24-01-2013

Bevalt zeer ,goed makkelijk te onderhouden al meer dan 5 jaar probleemloze ketel.
In het begin is het display van de ketel uitgevallen dit is keurig opgelost door nefit.

Mschonewille 24-01-2013

Goeie en betrouwbare ketel. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Uit voorzorg is er een hydroblok door nekt vervangen. Goede service dus.

pietdekoning 24-01-2013

Ik heb deze ketel nu meer als 'n jaar en werkelijk probleemloos. Ik heb er wel een serviceabonnement bij. Maar deze heeft steeds een makkie. Wij vinden het een prima aankoop.