Bosch EasySaw 18V-70 (zonder accu) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch EasySaw 18V-70 (zonder accu) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Niels8A 30-01-2022

Bosch EasySaw 18V-70

De prijs van het product is goed te noemen voor wat hij kan. De accu gaat lang mee. Nadeel is dat de accu los verkocht wordt en je dus niet een opberg doos hebt waar de accu en decoupeerzaak in kunnen, een gemiste kans daar je nu de decoupeer altijd los hebt van de accu als je hem opbergt. De machine doet zijn werk goed wel voor thuisgebruik indien je heel veel zaagt dan is dit niet de juiste machine daar hij ook maximaal balken van 9 cm aan kan. Is het een aanrader Ja zeker als je een decoupeer zoekt kleine verbouwingen en thuisgebruik

Pluspunten

• Accu
  • prijs

Minpunten

• Opbergdoos
  • Accu los verkopen

Marjan 18-01-2022

Krachtig en vertrouwd

Ik was van tevoren sceptisch over de Bosch EasySaw 18V-70, een draadloze decoupeerzaag met een accu. Maar hij doet niet onder voor de bedrade. Hij kan ook gemakkelijk op de achterkant neergezet worden. De accu doet het lang en laadt snel op, geeft aan hoe vol hij nog is en geeft het gemak van plaats onafhankelijk werken. Door de verstelbare voetplaat gaat in verstek zagen tot 45 graden makkelijk. Kijkend naar de veiligheid: om het apparaat te gebruiken moet je een ontgrendelingsknop ingedrukt houden, wanneer je de aan/uit knop loslaat staat hij direct stil. Hij heeft de mogelijkheid tot stofafzuiging en het apparaat heeft een beveiliging tegen oververhitting waardoor het toerental lager wordt en de leds gaan knipperen, dit is mij niet gebeurt. Het apparaat ligt prettig in de hand, niet te licht maar ook niet te zwaar waardoor hij wel stabiel blijft, maar je geen vermoeide hand krijgt. In het werken met mdf en vurenhout ervaarde ik geen enkel probleem. Hij vibreert niet enorm en het geluid valt mij ook mee. Verwisselen van zaagblad is heel gemakkelijk. Klein minpunt is dat er geen plastic afdekkapje bijgeleverd zit. Voorop zit alleen een metalen aanraak beveiliging.

Pluspunten

• Doet niet onder voor elektrisch

Minpunten

• Afdekkapje niet automatisch meegeleverd

b**************@g******** 16-01-2022

Goed product met een zeer hoge gebruiksvriendelijkheid

Gebruiksgemak is heel hoog. Wat een prettig apparaat. Vooral dat het apparaat draadloos is, is echt een pluspunt. Ik heb in het verleden voornamelijk bedrade decoupeerzagen gebruikt dan is er een op accu echt veel vriendelijker in gebruik. Daarnaast dacht ik dat de accu vrij snel weer leeg zou gaan maar niks was minder waar. Ik heb een laminaat vloer gelegd en dan is de accu echt prima capabel voor. Voor de zekerheid aan de lader gelegd in de pauzes en dan red je het al helemaal. Overige pluspunten zijn de blaasfunctie tegen het stof en het gemakkelijk vervangen van de zaagjes. Nadelen van het apparaat heb ik niet ervaren! Je krijgt dus echt waar voor je geld. Ik zou misschien een extra accu aanschaffen om te kunnen wisselen.

Pluspunten

• Gebruikt een accu
  • Blaasfunctie voor resten
  • makkelijk vervangen zaagjes

Minpunten

• je krijgt er geen accu bij

Peter 16-01-2022

Een echte Bosch!

Weer een top product van Bosch! Fijn dat Bosch continue doorgaat met het vernieuwen van producten. Vroeger heb ik een decopeerzaag met snoer gebruikt, maar het verschil is merkbaar. Ten eerste is een accu decopeerzaag heerlijk mobiel! Geen gedoe met snoeren en aansluitpunten. Daarnaast werkt de blaasfunctie ideaal. Vlak bij de zaagsnede is er geen zaagstof, je hoeft niet zelf te blazen om te zien waar je de lijn getekend had. Het verwisselen van de zaagbladen gaat ook erg makkelijk met een simpel click systeem. Er is geen schroevendraaier meer nodig om de zaagbladen vast te zetten. Daarnaast is het ook handig dat je de voetplaat in graden in kan stellen, al merkte ik wel dat de decopeerzaag dan wat meer danstte en ik moeilijker de uitgekozen lijn kon pakken in het eerste begin, daarna gaat het makkelijker. De decopeerzaag voelt ook rustig aan in de hand, je krijgt geen lamme handen van het trillen (na kort gebruik in ieder geval niet).
Al met al een hele vooruitgang met decopeerzagen die ik van vroeger gewend ben, dus wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• blaasfunctie
  • gebruiksgemak

Biggel 13-01-2022

Fijne lichte machine

De EasySaw is een fijne machine om te gebruiken. De machine maakt nauwelijks geluid en is licht in het gebruik. Door de trilling onderdrukking is het makkelijk om de zaaglijn te volgen.

Het wisselen van de zaagjes gaat heel makkelijk door het klik systeem.

Bij het starten met zagen kan de machine traploos geregeld worden door de knop minder ver in te drukken.

Voor de decoupeerzaag zijn verschillende accessoires beschikbaar (splinterplaatje, stofafzuiging, zaaglijncontrole). Helaas zijn deze niet standaard meegeleverd.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Geluidsarm
  • Trillingsvrij

Minpunten

• Geen accu geleverd
  • Maar één zaag meegeleverd

smika 31-12-2021

Een erg fijne draadloze decoupeerzaag

Een draadloze decoupeerzaag die tot 45 graden verstek kan zagen. Hij ligt erg fijn in de hand, waardoor je het zagen lang kan volhouden en niet tot nauwelijks kracht hoeft te zetten. Doordat deze decoupeerzaag draadloos is, kun je hem overal gebruiken. Als je meerdere producten van Bosch uit de draadloze lijn hebt, kun je de accu’s uitwisselen, waardoor je dus nog langer kunt zagen.

Een zaag is makkelijk te vervangen, door een eenvoudig klik systeem. Het verstellen naar verstek zagen is wat lastiger, maar eenmaal ingesteld werkt dit prima. Ik heb verschillende soorten hout getest en de machine kwam hier makkelijk doorheen. Er zijn natuurlijk ook andere zagen te verkrijgen om bijvoorbeeld keramiek te zagen.
Er zit ook een aansluiting op om een stofzuigerslang aan te sluiten. Ook is er rekening gehouden met de trillingen in het apparaat door middel van “Bosch Low Vibration”, maar heb hier zelf niet zo veel baat bij.

Al met al is het ene prima draadloze decoupeerzaag voor de gemiddelde doe het zelver.

Pluspunten

• accu
  • draadloss
  • alle soorten hout die ik getest heb

Minpunten

• 1 zaagje
  • 45 graden niet makkelijk instelbaar

f****************@g******** 30-12-2021

Blij met de Bosch EasySaw

De Bosch EasySaw doet zijn naam eer aan; Easy. Als je weet hoe het werkt is het super eenvoudig. Ik moest even opzoeken hoe ik het zaagje moest vervangen, maar als je dat weet is het zo gedaan. Gewoon de rode knop bij de zaag omhoog duwen met twee vingers en je haalt het zaagje er zo uit. We zijn net verhuisd en hebben alle vloerbedekking eruit gehaald op de zolder en de eerste verdieping en zijn daar nu laminaat aan het leggen. Ik was net begonnen toen mijn decoupeerzaag het begaf. Dus ik ben superblij met de Bosch. De andere had een snoer en deze heeft een accu, dus geen gedoe met snoeren of zoeken naar een stopcontact. Dat is al 1 belangrijk pluspunt voor mij. En die andere zaag had een afwijking, deze zaagt perfect recht. Ik heb nu een hele strakke laminaatvloer. De EasySaw is ook nog eens lichter dan de decoupeerzaag die ik eerst had. Al met al dik tevreden!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Prettig gewicht
  • Doet wat hij moet doen
  • Zaagt recht
  • Eenvoudig verwisselen van zaagje

Dennis 29-12-2021

Aanrader onder de instap decoupeerzaagmachines

Ik heb de Bosch EasySaw 70 gekregen om te testen. Ik had meteen ook een leuk project: een vogelhuisje. Het zagen van 18mm multiplex bleek een koud kunstje te zijn voor de Bosch, hoewel het gemis aan een pendelstand wel betekende dat het zagen wat langer duurde. Daarvoor kreeg ik wel een mooie, nette zaagsnede. Daarbij viel op dat de EasySaw weinig vibraties kende en dus lekker rustig in de hand lag. De gestanste voetplaat ziet er wat goedkoop uit en ziet er redelijk fragiel uit, maar werkt naar behoren. Een paar zaagsneden moest ik onder een hoek van 20 graden zagen en hoewel dit mogelijk is met deze machine, is het nauwkeurig afstellen van de hoek nogal lastig. Op 45 en 22.5 graden zit een nokje, dus die zijn makkelijk, maar 20 graden was nog niet zo eenvoudig in te stellen. Normaal zou ik dit gezaagd hebben met de invalzaag (het afstellen van de hoek is veel preciezer) maar eenmaal de hoek afgesteld was, deed de EasySaw het zonder problemen. Ik kreeg wel kramp van de motor vergrendeling. Deze moet je elke keer indrukken voor je kan gaan zagen, het is veilig, maar ik moet er wel aan wennen. Nu moet ik natuurlijk op zoek naar een nieuw project.

Pluspunten

• Licht, handzaam
  • Accu

Minpunten

• Geen pendel stand
  • Vergrendeling motor

Zaagmans 29-12-2021

Test product

Product getest:

De zaag wordt geleverd met slechts 1 zaagblad en zonder accu.
De accu is apart bij te kopen inclusief lader.

Deze decoupeerzaag ligt lekker in de hand en is lekker licht, dat is een groot voordeel als je er langdurig mee werkt.
Echter wordt het zagen wat instabiel juist door het lage gewicht en dat is jammer.
Zagen kan traploos instelbaar, dus langzaam zagen is geen probleem
Zoals gezegd is het zagen in zijn algemeenheid wat wiebelen en instabiel

Al met al vind ik het een leuke zaag voor de thuisklusser, maar wil je wat meer stabiliteit en stevigheid zou ik voor een ander product gaan

Pluspunten

• Licht
  • Licht fijn in de hand

Minpunten

• Licht
  • Instabiel

Marco Marco 29-12-2021

Goede decoupeerzaag voor de doe het zelfer

Ik was de gelukkige en mocht de Bosch decoupeerzaag een maand lang testen! De zaag werd geleverd in een stevige Bosch doos waar alles perfect in past. Zelfs de accu en de acculader waardoor je in één doos alles voor je klus bij je hebt.

De zaag heeft een mooi design en is kwa gewicht perfect. Niet te licht en ook zeker niet te zwaar. Doordat de zaag een accu heeft kan je overal zagen waar je wilt. Geen gezeur met verlengsnoeren voor als je buiten wilt zagen of dat het snoer in de weg zit.

Als je de zaagknop zacht indrukt maakt die minder toeren en is die wat rustiger. Als je hem hard indrukt zaagt die op hoge toeren, je kunt dus zelf bepalen hoe je wilt zagen.

Het plateau onder de zaag kan tot 45 graden draaien maar om het plateau te draaien heb je wel een schroevendraaier nodig. Ik zou het prettiger vinden als het een soort kliksysteem is waardoor je snel de graden kan verstellen. Het zaagblad is wel makkelijk te verwisselen. Er word maar één zaagblad meegeleverd en die is vrij grof. Ik zou het fijner vinden als er ook een fijn zaagje wordt meegeleverd zodat je voor elke klus een passend zaagje hebt.

De zaag blaast het zaagsel weg zodat je kan blijven zien waar je zaagt. Maar als je op volle toeren zaagt en wat grotere stukken overlegt zie je soms niet goed meer waar je precies zaagt.

Voor mijn werk bouw allerlei apparaten in zoals kookplaten en vaatwassers en moet ik soms een kleine aanpassing aan de keuken doen zoals een stuk van de plint afzagen of het gat waar de kookplaat invalt groter maken. Daarvoor is de zaag perfect.

Daarnaast kan je een stofzuiger aansluiten op de zaag zodat die het meeste hout opzuigt (zelf niet kunnen testen omdat ik geen passende stofzuiger heb)

Een leuke zaag voor de doe-het-zelvers maar mocht je heel de dag aan het zagen zijn zou ik een andere decoupeerzaag aanraden

Groetjes Marco Marco

Pluspunten

• Zaagblad makkelijk te vervangen
  • Goed gewicht om mee te werken
  • Draadloos
  • Accu laad snel op

Minpunten

• Plateau onder de zaag lastig in te stellen
  • Maar 1 zaagblad meegeleverd

Miccie 29-12-2021

Goede toevoeging aan het gereedschapsassortiment

Het is voor een klusser altijd fijn om een decoupeerzaag in huis te hebben. Ik gebruik het in vrijwel elk project. Al is het maar om restproducten in stukken te zagen en het makkelijker weg te kunnen gooien. Deze variant van Bosch doet het erg goed voor de prijsklasse. Een groot pluspunt is de mogelijkheid om de accu te vervangen als het op is. Een voorwaarde is dat je wel extra accu's hebt liggen maar dan kan je wel eindeloos doorgaan zonder dat je last hebt van draden die in de weg zitten. Als je al gewend bent om te werken met draadloos gereedschap zal je ongetwijfeld al een 18v accu in huis hebben.
Ik heb deze decoupeerzaag getest op verschillende soorten hout en het werkt in alle gevallen prima. Je moet natuurlijk niet verwachten dat je dikke blokken kan zagen, maar met geduld kom je een heel eind. Ik ben erg blij met dit type, het vult mijn gereedschap assortiment goed aan en raad het anderen zeker aan. Als je het wat vaker en serieuzer wilt gaan gebruiken dan is het het overwegen waard voor de Advanced decoupeerzaag van Bosch te gaan.

Pluspunten

• Vervangende accu
  • Kan verschillend hout aan