Dahua Technology DHI-VTO2111D-WP - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Dahua Technology DHI-VTO2111D-WP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kiplingski 16-11-2018

Als je een hobby zoekt, is dit een goede keus

Eenmaal werkend is het een prima apparaat, maar....bereid je voor op vele uren studie en handwerk voor het zover is. Eigenlijk is dit product niet voor de consumentenmarkt bestemd. Allereerst werkt het niet goed over wifi, dat is niet betrouwbaar/stabiel genoeg. Dat werd ook afgeraden door de leverancier. Je kunt hem dus eigenlijk alleen met een netwerkkabel aansluiten. De bijgeleverde informatie over installatie en configuratie is summier en veronderstelt de kennis van een professionele installateur om te kunnen begrijpen, zeker als je hem wilt gebruiken i.c.m. een Dahua binnenpost. Het is geen deurbel-met-video, maar een intercom en de techniek erachter is geënt op telefooncentrales. Er is een woud aan instelmogelijkheden die je niet zult begrijpen en alleen zult gebruiken wanneer je meerdere producten koppelt en een centrale gebruikt en daar is in een huis-tuin-en-keukensituatie natuurlijk geen sprake van. Overkill dus. Op internet is wel het een en ander te vinden maar je moet goed zoeken (dahuawiki.com biedt soms uitkomst). De site van Dahua zelf geeft erg weinig info (en Dahua Benelux is niet erg coöperatief).

Daarnaast is het netjes ophangen aan je deurpost een probleem. De meegeleverde netwerkkabel is veel te kort. De connector aan de apparaatzijde is een printplaatstekkertje. Er zat voor mij niets anders op dan die los te knippen en te solderen aan een utp kabel die lang genoeg is om naar mijn meterkast te gaan (ik kon niet solderen, nu wel). Het werkt op PoE dus je zult ook een PoE-injector of een switch met PoE moeten kopen om hem aan te sluiten en stroom te geven. Extra kosten, dus. Wil je dat niet, dan moet je toch een losse voeding kopen, want die wordt niet bijgeleverd.
En oh ja, wanneer je bezoek belt hoort het geen gong of desnoods een wachttoon, maar een in erbarmelijk Nederlands ingesproken, tamelijk cryptische mededeling: “het nummer is gekozen”. Dit is niet aan te passen, alleen uit te zetten maar dan weet de aanbeller niet dat de bel gebeld heeft.

Positief: het is wel een degelijk apparaatje, de app op je smartphone werkt prima en die werkt via een p2p-verbinding, dus geen abonnementen (zoals bij Ring) en geen servers van de fabrikant waar jouw dataverkeer overheen gaat. Hij is ook te koppelen aan een Synology NAS. Kortom, als je een hobby zoekt is dit een goede keus.

Pluspunten

• Werkt goed als het eenmaal werkt
  • Geen abonnement nodig

Minpunten

• Installatie kost enorm veel tijd
  • Extra kosten voor stroomvoorziening
  • Slechte support

Maurice 04-04-2020

Beste Kiplingski, Ik sluit me 100% aan bij je uitgebreide review over de functie, mogelijkheden en het slechte gebruiksgemak van deze Dahua Easy4ip VTO2111D-WP Smart Video Deurbel.

Zoals je aangeeft is het zeker geen product voor de consumentenmarkt. Menig installateur zal nog moeite hebben met het installeren hiervan.

Helaas hebben wij een fors bedrag betaald voor zowel een buiten als binnenunit, met de veronderstelling dat dit een top product zou zijn. Echter zijn wij totaal niet tevreden over dit product en gaan dan ook deze Dahua vervangen voor een ander deurbel systeem.

Deze Dahua set zal niet als een "zo goed als nieuw" product worden verkocht op Marktplaats. Wij willen deze ellende niet een ander aandoen. Jammer van deze dure aanschaf maar de beste optie is gelijk de prullenbak in.