Canon Digital IXUS 510 HS wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 510 HS wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

fracam107 26-08-2013

Ook ik vind dat de accu het (enige) zwakke punt bij dit toestel is, de kwaliteit van de foto's en film is uitstekend. En daar gaat het uiteindelijk om.
Het instellen, de mogelijkheden en noem maar op, is - zeker - gelet de prijs geweldig goed.
Zoals bij anderen is aangegeven koop een 2e (of zelfs 3e) accu om te voorkomen dat je accu zegt "ik ben leeg "
Op basis van de inmiddels opgedane ervaring zeg ik dat de koop van deze Canon een aanrader is en zeker niet zal teleurstellen.

fracam107 14-09-2013

Vooral de laatste week deze Ixus uitvoerig getest en kan op basis hiervan aan mijn eerder review het aangegeven zwakke punt (accu)iets opwaarderen.n.l. een volle accu bied de mogelijkheid om zeker 75 foto's(zonder flits)te schieten. En dat is - gezien deze zeer kleine accu - toch acceptabel te noemen maar kan overigens ook weer niet echt goed te noemen zijn.
Verder blijf ik bij mijn positieve beoordeling deze Canon aangaande.

quatremains 06-12-2012

Ik geef toe, de batterij is een zwakke schakel, maar dat geldt eigenlijk voor alle compact camera's. Kijk eens hoe klein dat ding is, en hoe groot het beeldscherm! Bij een DSLR is de batterij veel beter en bestaan er zelfs professionele batterypacks. Maar die wil je niet in je binnen- of broekzak!

Batterijen geven na verloop van een aantal keren herladen de geest. Dat is zo. Ben je op vacantie, neem reserve-exemplaren mee en herlaadt elke avond. Merkloze zijn zeker niet beter, zo is mijn ervaring.

quatremains 04-12-2012

Het is inderdaad een wonder van techniek. Ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden. Zwak licht? Geen probleem! Optische kwaliteit? Niet van onze Canon 5D Mark III te onderscheiden! Formaat? Hij past beter in mijn binnenzak dan een spiegelreflex!

We gebruiken hem, misschien een beetje vreemd, vooral om te filmen. Scherpstellen doet hij helemaal zelf. De belichting klopt meestal heel aardig. Beelden zijn redelijk stabiel. Nabewerken gaat moeiteloos.

Nadelen? Natuurlijk. Gebruik de digitale zoom niet te uitbundig, dat blijft een zwak punt. Hij kost een fractie van een fully flegded DSLR. Hij kan er mee concurreren. Totdat je weet dat je meer kunt en wilt. Maar tot dat punt is het een fantastische investering.

Ouwe Snoepert 14-03-2013

Klinkt allemaal erg goed:D
Ondanks je er vooral mee filmt.. maak je ook wel eens foto's als het helemaal donker is? zeg maar gewoon buiten op straat of tijdens feestjes of zo?
Had eens een 300HS gekocht, en het is zo een drama, ongeveer 9 van de 10 foto's in het donker was wazig namelijk..
al nam je alle tijd om rustig scherp te stellen voor een groepsfoto faalde t nog :(
voor de rest zeker Ixus-serie fan

mvg Stefan

quatremains 15-03-2013

@Ouwe Snoepert,

Fotograferen in het donker is sowieso niet eenvoudig, ook niet met onze 5d mkIII. Op de automaat kom je toch nog een heel eind. Maar eerlijk is eerlijk, als de lichtomstandigheden heel slecht zijn, kan je beter filmen dan fotograferen met de Ixus. Hij houdt het dan langer vol.
En wat altijd helpt is een statief en een manuele instelling.

Maddevil 13-05-2012

Prima camera. Ik ben erg tevreden. Makkelijk in gebruik. Zeer compact! Zeker gezien de mogelijkheden.
Start snel op en nauwelijks afdruk vertraging.
Goede video kwaliteit. Scherpstellen van video vraagt wat aandacht voor onderwerpen verder weg en minder licht.
De meningen over de fotokwaliteit zijn wisselend. Als je de camera als snapshot camera gebruikt voldoet deze prima. De kleuren zijn fris en de scherpte en details zijn vergelijkbaar met mn canon 450d. Wil je speciale instellingen dan kun je allen gebruik maken van de aanwezige programmas. Geen separate instellingen geen raw formaat.

Enige aandachtspunt is de accuduur! Deze is beschamend kort voor de originele accu! De merkloze bestelt via internet

peetje024 05-12-2012

thnxs voor je review
maar hoe zit het nu met de batterij?
en is die merkloze dan echt beter? en welke is dat dan?
canon waarschuwt er wel voor, en ben wel bang dat het niet goed voor de camera is.

peetje024 24-03-2013

en trouwens het foto/film bekijken op tv met hdmi kabel is heel irritant en onhandig met dit apparaat. Filmen in omgeving met weinig licht trouwens heel slecht