Canon PowerShot G15 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G15 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

evertjan3 15-08-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G15 zwart

Heb nu 3,5 jaar ervaring met de G11 Powershot, die een voorloper van de huidige G15.
Was tot nog toe zeer tevreden over de mogelijkheden en prestaties van de G11 zie mijn review uit 2010 onder de naam "evertjan2" met een beoordeling van gemiddeld 9,2).
Onlangs bleef de zoomlens echter vastzitten op de uiterste stand. Het toestel is dus stuk en onbruikbaar. Ik heb bij gespecialiseerd bedrijf geinformeerd naar een prijsindicatie voor reparatie: het benodigde onderdeel (lens ca), dat vervangen moet worden kost 205 Euro met daarbovenop de reparatiekosten, die niet tevoren in te schatten zijn. Reparatie kost dus al gauw tenminste 300 Euro. Jammer voor een toestel dat nog geen 4 jaar (!) oud is.
Ik ga dus een camera van een ander merk aanschaffen, omdat ik bang ben dat de opvolgers van de G11 wellicht hetzelfde zwakke punt hebben en ik dus over een aantal jaren weer met een kapotte zoomlens zit. Een reden voor de keuze voor een ander merk is ook omdat G15 in haar klasse niet meer de beste prestaties levert(zie test Consumentenbond).

Zeb1957 29-06-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G15 zwart

Fijne camera. Ben tot aanschaf over gegaan na een aantal camera'a in de hand genomen te hebben. De camera voelt goed aan in de hand, het huis is opgebouwd van iets grof kunststof wat het gevoel geeft dat je hem stevig vast hebt, gewicht is goed, niet te licht. Had hiervoor de Canon S100, een maatje kleiner, maar de G15 voelt voor mij beter aan in de hand. Is met een dikte van 4 cm nog redelijk makkelijk mee te nemen zonder als "camera-toerist met lens op buik" rond te lopen. Omdat er meer knoppen op zitten ivm de S100 kan makkelijker gebruik gemaakt worden van bepaalde instellingen zoals over en onder belichten. Accu gaat veel langer mee dan de accu van de S100. Heb vooralsnog geen tweede accu bijgekocht. De 28 mm groothoekstand is wat minder dan de 24 mm op de S100, maar in de praktijk maakt dit niet veel verschil. Wat wel verschil maakt is het grotere diafragma van de G15 in de tele-stand 140 mm. Vooral in donkere omgeving merk je dat er veel licht binnen blijft komen ivm met de S100 waarbij het diafragma veel kleiner wordt in de tele-stand. Prettig is ook dat als de camera uit word gezet er een diafragma voor de lens sluit om deze te beschermen.

Laurens de Waard fotografie 06-05-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G15 zwart

Zeer fijne camera, sublieme fotokwaliteit.
Werk zelf als prof. fotograaf, maar wil niet altijd met mijn hele kit rondsjouwen als ik voor mezelf op pad ben of onderweg ben. Dan is dit dé camera om altijd bij de hand te hebben, en toch goede kwaliteit foto's te maken.

Bij mij heeft wel de beschermsluiter (klepjes die lens beschermen wanneer camera uit staat) het begeven, maar dit werd onder garantie zeer snel opgelost. Blijft beetje gammel ogen, had liever een lensdop gezien.

Closeup stand werkt perfect, ragscherp en je kan zeer dichtbij komen(natuurlijk niet te vergelijken met een macrolens op dslr, waar je met veel meer afstand hetzelfde resultaat hebt).

Lekker lichtsterk over het gehele bereik, presteert zeer behoorlijk op hogere ISO waarden. Wanneer toch niet genoeg licht zien de flitsfoto's er ook netjes uit.

Scherpte zowel groothoek, als ingezoomd, als macro bizar goed voor zo'n kleine sensor.

Zoeker valt erg tegen, eigenlijk onbruikbaar ivm afwijking.

Accuduur is netjes, gaat +- 10 uur mee bij continue gebruik.
Oftewel: 1 accu op een weekend weg is vaak al genoeg.

Als op bijna alle compactcamera's blokkeert het accuklepje bij gebruik op statief, beetje jammer maar was te verwachten.

Al met al de perfecte reisgenoot, zou hem niet meer willen en kunnen missen!

pdaalmeer 12-02-2013
Geschreven voor: Canon PowerShot G15 zwart

Zeer fijne camera met prachtig scherpe foto's. Handig mee te nemen, en niet te klein. Zeer veel mogelijkheden in makkelijke menu's.
Heel handig als 2e camera om er altijd bij te hebben, maar dan goede resultaten, ondanks grootte.
De lens is zeer lichtgevoelig, dus ook bij concerten e.d. goed te gebruiken.
Geen spijt van deze aankoop!