Olympus XZ-2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus XZ-2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

oschut 02-10-2014
Geschreven voor: Olympus XZ-2 zwart

Mooie scherpe foto's. Veel instelmogelijkheden en handmatig scherpstellen is gemakkelijk. Zelfs (voor een compactcamera) mooi onscherpe achtergrond (Bokeh) mogelijk bij 1.8 diafr. Macro vind ik verrassend goed. Geweldige opnamen bij weinig licht. Minpuntje is dat de scherpstelling (op de plek van een tik op het scherm) wel eens een steekje laat vallen. De camera is iets groter en zwaarder dan ik had gedacht, maar dat heb ik er wel voor over. Dit wordt mijn reiscamera.

oschut 20-01-2015

De groothoekstand had ik wel iets wijder willen hebben. Juist voor vakantiedoel.

mcjeee 29-12-2013
Geschreven voor: Olympus XZ-2 zwart

Pakweg 100 fotos gemaakt en een paar filmpjes
Wat vooral fijn is allemaal instellingen snel handmatig te kunnen doen. De grip is aan de kleine kant maar kan je vervavngen voor een dikkere. Wel eerst aanschaffen. Het lensdopje is wat ouderwets terwijl ze ook een veel beter vanzelf opengaande versie hebben maar dus niet bijgeleverd.
De multifunctionele ring om de lens is erg handig in samenwerking met de functie hendel aan de voorzijde. Scherpstellen met de hand gaat erg goed. De fotos zien er goed uit. Ook de bokeh onscherpte is best aardig voor een dergelijke compact. Het is ook een mooi formaat. Past in de jaszak en is snel fotoklaar.. Ik heb heel erg de neiging om door de zoeker te kijken door de wijze waarop alles op de camera zit. Maar die moet je er dus los bij kopen. Maar het kan dus wel, maar dan ben je 160 euro kwijt. Voorlopig laat ik het even zo maar die lensdop ga ik vervangen. Al een paar keer is de lens achter het touwtje blijven hangen waarmee de lesdop aan de camera is bevestigd waardoor hij dus
blokeerd. Liijkt me niet goed voor het mechanisme. Je kunt al bj weinig licht fotograferen, dat was een belangrijke reden voor aankoop, ik hou niet van flitsfotos. Degelijkheid nog onbekend maar het voelt robuust aan dus alvast een 7.