Nikon COOLPIX AW110 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX AW110 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kiesnu2015 15-08-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 blauw

Mijn Nikon Coolpix Aw110 was niet water dicht.

Na onderwater gebruik met snorkelen had ik altijd last van condens achter het glas van de lens en achter het glas van het lcd display. Ook bij het open maken van de batterij klepje zat er altijd een klein water druppel.

Terug naar de winkel gegaan met de camera. De reparatie zou 4 a 6 weken duren. Na 3 weken gebeld, maar het duurde nog wel een paar weken. Na 5 weken langs gegaan dan zou het nog eens 2 weken duren en zouden ze bellen.(niet dus)
Na 9 weken nog maar eens bellen, er lag een nieuwe klaar(AW120). Die was net binnen zeiden ze.(jaja)

En nu nog de Aw120 gaan testen.

Anon565 24-12-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 blauw

Het lijkt een leuke camera, maar niet om mee te gaan zwemmen. Een half jaar en 2 vakanties later zijn we toe aan camera 3.... De eerste 2 camera's hebben een kapot scherm doordat ze toch niet waterdicht blijken. We gaan nu maar ons geld terugvragen, want wat wij er mee willen doen (meenemen tijdens het snorkelen met kinderen, dus heel ondiep...) blijkt deze camera niet te kunnen. Een prima compact cameraatje maar niet voor de waterdichtfunctie...

willemw61 15-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

De camera doet wat hij belooft. Start zeer snel op. Mooie snelle actiefoto's, goede macro. Super degelijk.

reneroelofsen 12-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

Heb deze gekocht voor eenvoudig gebruik naast mijn spiegelreflex camera's. En voor onderwater fotografie. Werkt makkelijk en de kwaliteit is goed. Heb onderwater gefilmd en kwaliteit is boven verwachting. Binnenkort gaat hij mee met een duikgang. Met name de wifi functie is erg makkelijk

AW110fan91 12-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

I had purchased the AW110 for it's ability to be able to shoot underwater. Not that im a diver or a sea life photographer. Im studying fashion and commercial photography and the camera inspired a underwater shoot.
Not only becuase the camera is wateverproof did i decide to purchase it, but also because of its

durable form and shape, its comfortable and produces sharp images (when used correctly). I like the fact that you cant just click and the image is perfect, it takes choosing the right setting and focusing on the element that you want etc. Its an amazing camera that fits in any handbag (always a bonus :P )

Eric v w 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

Mogelijkheden genoeg, echter om hier gebruik van te maken is omslachtig. Accu is snel op, een reserve accu is noodzaak. Panorama werkt niet altijd goed, stopt soms voortijdig. Doordat de lens aan de bovenkant zit moet je oppassen met je vingers bij het vasthouden. De behuizing ziet er degelijk uit. Voor echt mooie foto's gebruik ik toch liever mijn spiegelreflex. Voor sportieve vakanties een prima apparaat.

bototaal 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

Ik heb deze camera aangeschaft vanwege de mogelijkheid om onder water te filmen en fotograferen. Dit gaat prima, de behuizing is echt waterdicht en de foto's zijn, ook boven water, van scherpe kwaliteit. Wat me tegenvalt is de positie van de zoomknop, onhandig zodat je steeds moet overpakken. En het is oppassen met vingers voor de lens omdat je geneigd bent het toestel juist daar vast te pakken. Verder mis ik een polsband want die gebruik ik meer dan het riempje wat is bijgeleverd (kan alleen om je nek). De wifi met een tablet werkt perfect. Overall een prima camera voor veel fun!

colly_1990 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

Een goed werken product met veel mogelijkheden!
Ik gebruik mijn camera vooral tijdens buitensport activiteiten en dan werkt deze zeer goed. Hij is goed voor gebruik tijdens buitensport activiteiten zoals paarden rijden, wandelen en mountianbiken. Foto's die
je maakt tijdens beweging worden ook erg mooi!
Van de winter ga ik hem gebruiken tijdens het skieen maar ik verwacht dan ook goede foto's!
De watermodus werkt ook goed, ik heb tijdens het snorkelen erg mooie foto's van vissen gemaakt.
Voor mij is dit de beste keuze en ben ik erg blij met mijn nikon!

johansite 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 zwart

Goede camera, snel opstarten en voldoende zuinig met de accu. Wel jammer dat er geen manuele instellingen zijn. De drukknopjes achterop zijn erg klein en voelen onduidelijk. Prima camera om altijd bij de hand te hebben.

Minimam 11-09-2013

11-09-2013

De kwaliteit van de foto's zowel onderwater als boven water was erg goed. De bedieningsknopjes mogen wat mij betreft wel wat groter zijn. Onder water zijn ze vrij moeilijk te zien en te hanteren wanneer je bv geen bril ophebt. Er zitten veel mogelijkheden op. De macro functie werkt erg goed.
Totaal: 9.4

Jantje008 26-05-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW110 blauw

Ik heb de Camera nu 3 dagen. Nog geen heel bijzondere dingen mee gedaan.

Het volgende valt mij nu al op:
- De kwaliteit van de foto's vind goed voor een compact camera, er zou misschien iets meer kleurdiepte ik kunnen zitten, maar ik heb nog niet alle opties geprobeerd.

- De mogelijkheden vallen mij wat betreft de WiFi een beetje tegen, Je kunt deze enkel gebruiken om met een Android of IPhone App op afstand een foto te maken, of het SD kaartje uit te lezen, je kunt dan foto's op de smartfoon/tab downloaden (en dus ook delen). Je kunt de camera niet op je huis netwerk aanmelden, zodat je draadloos je foto's naar je harde schijf, netwerkstation kan sturen.

- de accu kan je enkel opladen met een bijgeleverde adapter, je moet dan de accu uit de camera halen. De camera kan niet opgeladen worden met een USB kabel.

- De USB stekker is weer een nieuw type, een soort mini micro USB

- Het gebruiksgemak vind ik erg makkelijk, Als je de camera aan zet kan je meteen een foto maken. Met een apparte knop kan je meteen een filmpje maken, Je hoeft dus niet te switchen, zodat je perongeluk een filmpje maakt als jij eigenlijk een foto had willen maken.
De Eenvoudige auto stand heeft gezichtsherkenning, en past de belichting aan, aan de scene, bv Portret, landschap enz.
Een grappige feature: er zit een 180 of 360 graden panorama stand op, Daarmee kan je door de camera rond te bewegen een panorama foto maken.

- De GPS heb ik nog niet gebruikt, Er zit een kaart op van de hele wereld, die in ieder geval op NL niveau ook de kleine weggetjes bevat. Voor Geotag's op vakantie lijkt het mij erg handig.

- hij is al gevallen op de tegels van 1,5m hoogte.... niets aan de hand.

- Ik heb hem bediend met mijn wanten aan (mijn vrouw vroeg wat ik in hemels naam aan het doen was), de camera heeft een knopje zodat je hem kunt bedienen met beweging. Dit werkt redelijk, ik kan mij voorstellen dat dit prettig werkt als je op wintersport bent, je hoeft dan je handschoenen niet uit te doen. Het on/off knopje is wel wat moeilijker te bedienen.

- De vormgeving is basic, niet futuristisch of hoogwaardige design, maar wel doeltreffend.

Al met al een leuke camera, één die je mee neemt in je jaszak op de piste, je zeiltocht, of de werkplaats.

ps. in de handleiding staat: als de camera vies is moet je hem af spoelen onder de kraan....