Canon PowerShot SX280 HS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX280 HS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

jarijn1960 08-08-2015

Ik ben zeer tevreden over deze camera.

Vooral de superzoom-lens geeft machtige resultaten!
Want je kunt dus inzoomen tot 1.000 mm. Maar je hebt wel een standaard nodig om scherpe foto's te maken.
Maar een kleine standaard van zo'n 15 cm. is ruim voldoende.
Vooral op mijn vakantie in China heb ik prachtige scherpe gemaakt. Met name bij de details van gebouwen, tempels en mensen.

Maar er is een zwak punt: het heeft wel veel zonlicht nodig...

Hendrik377 24-01-2015

Na een aantal jaren de Hv20 gebruikt te hebben,was ik toe aan een camera die betere plaatjes kon schieten.
Om de gps heb ik de Canon powershot 280 gekocht.
Het bekende batterij probleem dook bij mij ook op.
Deze camera zou ik niemand aanraden.
Het is vanwege batterij problemen een prutscamera.

Ilona 28-09-2016

Ik heb precies hetzelfde met de batterij, de camera is al eens opgestuurd geweest. Het was een interne fout. Maar doet het nog steeds, lampje gaat knipperen terwijl batterij vol is, en tijdens filmen slaat die af. Geen aanrader, is erg irritant. Ik ben een Canon fan, heb ook de duurdere merken zoals Canon 1Dmark4. Dat is niet te vergelijken met deze powershot. Wat ik wel doe is de middelste pool van de accu afplakken dan houd het knipperen op en kan je gewoon blijven fotograferen. Dat doe ik inmiddels al een geruime tijd,

ZUIVERE1 14-11-2014

Ik ben tevreden over het toestel, echter als ik nog eens de keuze mocht maken zou ik nooit dit toestel gekocht hebben.

Dit WAS mijn enige probleem toestel van Canon. Ik heb regelmatig problemen met de batterij gehad. Al na 1 of soms 2 foto's gaf het toestel aan dat mijn net opgeladen batterij opgeladen moest worden. Hoewel de batterij indicatie op het display gewoon aangaf dat het helemaal vol was.

Na wat speur werk op internet heb ik de oplossing gevonden voor het batterij probleem. Het is eigenlijk te simpel voor woorden.

==================================================
Heeft u ook last van batterij problemen, net opgeladen batterij geeft al snel weer aan dat het opgeladen moet worden. Probeer dan eens het volgende. Open het batterij klepje en meet de lengte en breedte op van de ijzeren beugel die de batterij omhoog moet drukken. Knip bij voorkeur een stuk klittenband (zachte deel) op maat en plak dit met dubbelzijdig plakband over de ijzeren beugel. Dit zal zorgen voor een beter contact tussen de batterij en het toestel. Waardoor voor veel gebruikers het probleem opgelost zal zijn. Ik heb dit antwoord gevonden op internet en helaas werkt het niet bij iedereen, maar bij zo'n 70 tot 80% waren hierna de problemen over.
Ik zelf gebruik het pas en kleine week en tot nu toe gaat het goed over een paar weken zal ik laten weten of het nog steeds werkt.

===================================================

FlexMind 05-11-2014

Heb ooit een Powershot S50 gekocht voor ca. 502 €, was 5.0 mega pixel maar maakte mooiere en scherpere foto's dan dit toestel.

Jaap Mungo 26-08-2014

Foto's zijn mooi van kleur. Flits-fotos zijn heel goed en beter dan ik gewend was. Ik gebruik wel de fijnste resolutie, zodat bij uitvergroten het beeld beter details behoudt.

zomer1947 11-07-2014

Camera aan onze schoondochter met haar verjaardag gegeven en krijgen nu wekelijks prachtige foto's en filmpjes retour. Canon hartelijk dank

lianneenkees 04-06-2014

Ik heb mijn Canon Powershot SX280 HS retour gedaan. De indicator van de accu werkte niet goed. Steeds stond ik ineens met een lege accu terwijl de indicator aangaf dat hij nog vol was. Tot 2 x toe is de camera naar Canon gestuurd ter reparatie, maar ze kregen het niet voor elkaar daar verandering in te brengen. Heb ook geen nieuwe aangeboden gekregen. Voor mij voorlopig een Canon meer al maakte hij wel mooie foto's, jammer eigenlijk. Ook de plaatsing van de flitser is niet ideaal. Over de verdere degelijkheid kan ik niets zeggen. Als Canon het probleem opgelost had had ik de camera nu gewoon nog in mijn bezit gehad.

TheoenGonny 27-05-2014

Een geweldig toestel, geeft prachtige foto's ligt gemakkelijk in de hand. Nodigt uit om teveel kiekjes te maken.
Bij gebruikersgemak is er een minpuntje. Mijn vrouw en ook ik leggen te vaak de vinger op de flitser, maar gelukkig waarschuwt het toestel dat de flitser niet juist zit

wberk82 08-04-2014

Als eigenaar van meerdere producten van Canon is deze PowerShot SX280 ook weer een goede aankoop geweest.
De kwaliteit van de foto's zijn erg scherp en de kleuren zijn super helder. De filmpjes zijn ook netjes van kwaliteit. Deze komen goed in de buurt van de gemaakte filmpjes van de Canon HD Legria series.
Het gebruiksgemak is goed. Je kan de camera gewoon op automatisch laten staan en hij maakt gewoon goede foto's. Zelf ben ik de EOS serie gewend om zelf alles in te stellen, ook met de PowerShot SX280 kan dat vrij gemakkelijk. Op een paar kleine instellen na kan je alles zelf op jou gewenste instellen aanpassen.
De zoomlens is netjes, een goed bereik met de 500mm. Echter is het wel noodzaak om de camera goed stil te houden. Maar dat is bekend bij hogere zoom bereiken.

1 minpunt voor mij, wellicht is dit een bekend probleem van dit model, tijdens het zoomen als je aan het filmen bent geeft de batterij status daarna aan dat de batterij bijna leeg is. Na het uitzetten en weer aan dan geeft de camera aan dat de batterij gewoon vol is. Wellicht een aandacht punt voor Canon om een verbeterde firmware hiervoor te maken.

Al met al is het voor mij een goede camera voor dat geld!

R.Brakele 25-03-2014

Ik heb deze camera gekocht, een week uitvoerig gebruikt/getest en vervolgens weer teruggebracht naar de winkel. Telkens als ik videofilms maakte, gaf de camera aan dat de accu leeg was, terwijl dit niet het geval was. Als ik de camera weer uit en aan zette gaf de accu weer aan dat hij opgeladen was. Bij nader zoeken op internet bleek dit probleem vaker door gebruikers te zijn geconstateerd. Aangezien ik geen losse videocamera wilde gebruiken, vond ik de videofunctie belangrijk bij deze camera. Verder was ik erg te spreken over de uitgebreide mogelijkheden. De flitser vond ik wel in de weg zitten. Ik was niet helemaal onder de indruk van de fotokwaliteit. Bij uitvergroting zijn de foto's korrelig. Verder hadden verschillen foto's van dezelfde composities vaak verschillende kleuren. Ook vond ik dat de uitschuifbare lens erg kwetsbaar oogde.

Folkert Post 17-02-2014

Zeer tevreden met deze camera! Ook met weinig licht en geen flitser geeft deze camera prima beelden zonder veel ruis. De flitser zit inderdaad een beetje in de weg, maar ik gebruik een flitser zo weinig mogelijk!
Met recht een aanrader!

Anoniem 13-02-2014

Na ruim een half jaar gebruik ben ik redelijk tevreden met dit fototoestel. Helaas zijn de kleuren van de foto niet altijd goed. Groene natuur wordt te vaak overdreven geel. Bij grijs bewolkte lucht fantaseert de Canon onnatuurlijke kleuren erbij. Bij de oudere Ixus camera's was dat niet zo. Kortom met heeft er ongewenste intelligentie toegevoegd.
De full HD films zijn heel goed, maar wel grote bestanden. De bediening is onhandig, zeker vergeleken bij de Sony. Ook mis ik een aantal instelbare functies zoals backlight compensatie. De GPS functie gebruik ik veel, hoewel de locatie bij veel foto's ontbreekt omdat het een tijdje duurt voordat de GPS locatie bepaald is.
Over batterijduur heb ik niet zoveel te klagen. Ik kom, ook op vakantie, altijd goed de dag door.
Het toestel is gelukkig compact en voelt heel degelijk aan. Wel wat aan zware kant dit formaat.

meeusen58 11-02-2014

het is een zeer degelijke fotocamera maakt snel goeie foto's achter elkaar aan er zitten genoeg mogelijkheden op hij is wel gebruiks vriendelijk alleen het scroll wieltje is even wennen
het enige minpuntje is de de flitser automatisch uitklapt als je een foto maakt waar te weinig licht is en op die plek hou je vaak het fototoestel vast met je vingers

TheoenGonny 04-02-2014

Met wandelen draagt mijn vrouw de camera altijd in de hand. Deze camera ligt haar heel goed. Het moment telt voor haar het meest niet de kwaliteit maar als ik de foto's naderhand bekijk zijn ze kwalitatief geweldig. Verkoper van B.C.C. bedankt voor je aanrader!!!

frankaenrini 03-02-2014

Het is een zeer solide camera die, wat mij betreft, zonder flits heel goede opname's maakt en ook met het gebruik van de zoom maakt hij nog mooie foto's. de automatische stand biedt al heel veel mogelijkheden om snel te handelen met de camera.
Ook vind ik de camera degelijk van vorm en praktisch in gebruik.
Kortom een camera met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding, en een echte aanrader.

Bodeg002 03-02-2014

Het is een handig klein toestel met veel mogelijkheden en maakt prachtige foto's.
Tot dusver ben ik erg tevreden over het toestel.

henkdirksen 22-01-2014

Toestel overtreft de verwachting. Voelt heel degelijk aan en ziet er gewoon goed uit.
Wel gelijk aan leren dat je met de linkerhand niet de bovenkant van het toestel vastpakt, hier popt de flitser omhoog.
Fantastische foto' s en veel instel mogelijkheden. Zelfs met minder licht maakt hij zonder van de flitser gebruik te maken prima foto's.
Zeker geen spijt van de aanschaf.
Met 30€ cashback en inleveren van airmiles, had ik hem voor net iets meer dan €100 euro.
Een heel goede deal voor dezen prima camera.

Ete 20-01-2014

fijn handzaam toestel! veel mogelijkheden, incl diafragma en sluitertijdkeuze. Vanwege de vele aanbiedingen ook top prijs-kwaliteit verhouding.(ik heb hem voor €159, afgehaald) Minpuntje: de flitser klapt uit op de plek waar je je vingers hebt, jammer dat die niet in de body zit.

Jos Schumans 16-01-2014

Handzame camera,mooie vormgeving.
Gebruikersvriendelijk.
Scherpe opnames, forse zoomfunctie.
Jammer geen RAW opnames.
Video opnames goede kwaliteit.
Ben uitermate tevreden over deze camera.

tonu47 14-01-2014

Geweldige camera door de vele mogelijkheden, de zeer goede processor en compactheid ondanks het fantastische zoombereik. Foto's maken zonder flits bij minder licht werkt uitstekend. Ook weinig bewegingsonscherpte. Ik gebruik de flitser eigenlijk nooit. Dus staat die standaard uit. De range aan instelmogelijkheden is gemakkelijk bereikbaar en bedienbaar via de centrale functie set knop. Display is in de meeste omstandigheden (behalve bij fel tegenlicht)goed te gebruiken. Het gebruik van Wifi vind ik enigszins omslachtig.

BvanderKolk 28-12-2013

Camera nu 2 weken in bezit en ik twijfel of ik de juiste keuze heb gemaakt.
De camera is volgens mij echt een topper op de locatie van de flitser na.
De flitser komt soms omhoog als je het niet verwacht waardoor je je vinger net op die plek zit en de camera eerst uit en weer aan gezet moet worden.
Er zitten veel opties op de camera, waardoor de camera soms trager wordt met scherpstellen. de gesloten ogen functie werkt niet, heb de funtcie aan staan, maar toch een mooie serie gesloten ogen, Wat mij het meest stoort is dat er in de automatische stand geen optie is om de flitser aan te zetten, alleen automatisch of uit, waardoor bijna al onze foto's met kerstmis op ISO 1600 zijn genomen, omdat de flitser het niet automatisch aan gaat, de foto's zijn enorm korrelig. Op handmatige stand, bijv Av dan kan de flitser aan staan, maar 's avonds, thuis met kunstlicht selecteert de camera toch nog ISO 800 met flits en is de foto ook enorm korrelig.
Ik kan me echt niet vinden in alle positieve reacties en reviews van deze camera, de firmware lijkt gewoon nog niet af.
Inmiddels heb ik de laatste firmware geinstalleerd, waardoor het batterij probleem is opgelost dat de camera halverwege een film uitging.
Ik heb tevens een Ixus 750 en een EOS 550 di eperfecte foto's maken, maar deze camera is echt een miskoop voor mij.

tdw785 28-12-2013

Mooie foto's. Heel gemakkelijk foto's maken op de auto-stand. Ik moet wel even wennen aan de flitser die omhoog komt, terwijl ik mijn vinger er bovenop had. Prima aankoop waar ik nog jaren plezier van ga hebben.

NuDa 28-12-2013

Top camera voor de prijs en daar gaat het om. Beter dan deze camera voor die prijs kan je nergens vinden. Ik heb hem gebruikt hij maak supermooie fotos en video is ook full hd. ik snap niet hoe kan iemand 1 geven voor video of gebruik gemaakt als je niet slim bent zeg maar gewoon niets

willemcj 25-12-2013

Ik kocht de Canon Powershot SX280HS vanwege de goede reviews, de gunstige prijs en de aantrekkelijke €30,00 cashback actie van Canon op deze camera die de nieuwste beeldprocessor (DIGIC 6) heeft. Maar mijn enthousiasme was van korte duur.

Er zit een ontwerpfout in deze camera waardoor het opnemen van video, vooral in combinatie met het gebruik van de zoomlens problemen geeft. De resterende accuduur indicator verspringt tijdens het filmen al vrij snel van "vol" naar "leeg" en de camera schakelt zichzelf uit. Start je 'm daarna weer op in de fotostand dan blijkt de accu weer ineens "vol" en kan je nog heel veel foto's nemen.
Canon heeft dit proberen op te lossen middels een firmware update maar dat is maar gedeeltelijk gelukt. Je kan nu weliswaar langer doorfilmen maar de resterende accuduur indicator begint na een paar minuten al rood te knipperen en je weet dan niet of je nog 20 seconden of 20 minuten over hebt, en als je de zoom gebruikt tijdens het filmen kan het al heel snel afgelopen zijn...
Er is op het internet al veel over dit probleem geschreven, Google maar eens op "sx280 hs camera battery drain issues".

Ik heb de Canon Powershot SX280 HS geretourneerd en het voorgaande model, de
SX260 HS aangeschaft. Deze mist alleen de WiFi optie maar werkt zonder problemen en bevalt mij ook heel goed. Ik gebruik 'm als 2e camera naast mijn Canon SX50 HS.

Conclusie: de beeldkwaliteit, zowel van foto's als - video, van de Canon Powershot SX280 HS is, dankzij de nieuwe beeldprocessor, zeer goed. Foto's maken gaat perfect maar helaas is de videomode onbetrouwbaar vanwege de optredende accu problemen. Canon heeft dit, ook met de laatste firmware update, niet opgelost. Als je alleen maar foto's maakt, is dit geen probleem. Wil je er ook video mee kunnen maken, dan kan je dus beter het voorgaande model (de Canon Powershot SX260 HS) kopen.
Ik heb het vermoeden dat de Canon Powershot SX280 HS niet langer gecontinueerd zal gaan worden en heb ook geconstateerd dat de prijzen van dit type nu sterk aan het dalen zijn.

egbertkanis 19-01-2014

Ik lees dat je ook in bezit bent van de Canon SX50 HS. ik twijfel eigenlijk of ik wel weer een grote camera weer wil en denk daarom aan deze SX280. Ben nu in bezit van een Sony HX 1. Zou een advies willen geven op mijn geven en de verschillen in foto kwaliteit van deze 2. Het gaat mij alleen om de foto kwaliteit van binnen en buiten.

Bvd Egbert

F.T. G. 11-12-2013

Een handige en veelzijdige camera. De vele instelmogelijkheden maken het mogelijk om in alle omstandigheden goede foto's te maken. Hiervoor gebruikte ik de Canon Powershot S45 met tevredenheid, maar deze Powershot SX280 HS is wel even iets anders! Vooral de automatische stabilisator bewijst mij goede diensten. De vakantiereportage wordt met de GPS functies en bijgeleverde software veel interessanter.
F.T.