Nikon COOLPIX AW120

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX AW120 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

maxvw_ 27-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Ik heb eerder een onderwatercamera gehad, maar die is toen helaas kapot gegaan. Voor mijn duikvakantie in Egypte wilde ik graag onderwater foto's maken, dus had ik een nieuwe nodig. Nadat ik deze AW120 heb gekocht, heb ik hier geen moment spijt van gehad. De foto's zijn in geweldige kwaliteit, voor zo'n kleine camera. Hij is makkelijk te bedienen, alles kan met 1 hand worden bestuurd wat onderwater natuurlijk super handig is.
De camera is goed stof- en waterdicht en de batterij etc. zijn makkelijk te veranderen. Een ander groot voordeel is het goede GPS systeem (wat de meeste camera's niet hebben) en de wifi optie. Ik kon vanuit de boot al mijn foto's handig op me telefoon zetten en in het hotel gelijk naar vrienden sturen!

Ik heb dus niks te klagen over deze camera en raad hem zeker ook iedereen aan!

Rob9382 26-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Ik ben ook enige tijd in het bezit van deze Nikon AW120 en moet zeggen deze voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Ik heb dit toestel in mijn bezit gekregen doordat ik mijn vorige Nikon AW 100 verkeerd had opgeborgen in de tanktas van mijn motor waardoor het scherm gebarsten was en ik hem ter reparatie had opgestuurd naar Nikon. Voor 100 euro zou hij gerepareerd worden maar bij gebrek aan onderdelen heb ik deze spiksplinternieuwe Nikon AW120 toegestuurd gekregen! UITSTEKENDE service!! Deze Nikon AW120 heb ik ook onderwater in het zwembad gebruikt om foto's te maken van mijn kleinkinderen die net zo mooi zijn als boven water.
Ook de App om de smartfoon met de Nikon AW120 te verbinden is leuk om bijvoorbeeld vogels te fotograferen op de voederplank en deze vanaf afstand te kunnen maken. Ook is de AW120 makkelijk te gebruiken, hij nodigt uit om te experimenteren met diverse instellingen onder verschillende omstandigheden. Je kan er "avontuurlijk" mee omgaan omdat hij stootvast en waterdicht is. Zodoende dus veelzijdig inpasbaar zonder te moeten opletten of hij nat wordt. Denk bijvoorbeeld aan foto's op strand of in de sneeuw met spelende kinderen die met zand en water gooien allemaal geen probleem voor de AW 1200! Ik heb hem ook, vast op het stuur gemonteerd met RAM mounting system, van mijn motor prachtige reisfilmpjes gemaakt. Kortom een aanrader voor ondernemende mensen.

elenron 26-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Sinds enige tijd in het bezit van de Nikon AW120 en moet zeggen deze voldoet boven verwachting.
Heb hem onderwater gebruikt in Egypte op 15 meter diepte en de foto's onderwater zijn net zo mooi als er boven.
Ook via de App op telefoon en Tablet is super handig om de camera uit te lezen en eventueel foto's op afstand te maken.
het gebruiksgemak van de AW 120 is heel eenvoudig.
zoek je een goede camera die tegen een stootje kan en ook waterdicht is tot een leuke diepte en niet zoals vele tot 3 meter maar gewoon tot 18 meter
ga dan voor de Nikon AW120, ik gebruik hem eerlijk gezecht meer dan mijn Nikon D700.
Nikon Dit is weer een top camera die jullie gemaakt hebben.
GR
Ronald

zapjos 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Camara voldoet geheel aan de verwachting. Vooral via je tablet foto's inlezen en bedienen, hier heb je geen technische kennis voor nodig. kwaliteit foto's zeer goed. Ook gps t.o.v. inlezen computer en google earth perfect

johanswa71 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Mijn eerste aw 120 ging na een par maanden kapot, en ik weet niet wat de oorzaak was, ineens paarse strepen. Maar ik kreeg gelijk een nieuwe! ik gebruik hem op de motor voorop en dan filmen, in het water (ondiep), op vakantie op het strand, ideaal!! mijn kinderen maken er leuke filmpjes mee.
de kwaliteit van de foto's is wel goed.
Ik weet niet of de waterdichtheid echt to zoveel meter is.

Mgompie 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Gekocht naast mijn D800 als snorkelcamera. En ik denk dat dat prima gaat lukken. Ben geen duiker, dus duizenden euro's besteden aan onderwaterapparatuur vind ik zonde, maar op derze manier is de onderwaterwereld toch prima te fotograferen.

bolluhhh 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Ik heb deze camera gekocht om naast mijn Nikon DSLR te gebruiken. Met name voor onderwater foto’s te maken. Doordat de onderwaterbehuizing voor mijn huidige DSLR aan de erg dure kant was en ik nog niet zo heel ervaring heb met onderwater fotografie ben ik opzoek gegaan naar een alternatieve camera. Ik kwam eigenlijk al heel snel bij Nikon AW120 uit.

De camera presteert goed boven water maar ook onderwater. De beelden onderwater zijn qua kleuren in combinatie met de ingebouwde flitser goed voor een compact camera. De ruis bij donderlicht valt reuze mee. Uiteraard kun je dit niet vergelijk met een DSLR maar voor een compact camera zijn deze zeer netjes.

De GPS en Diepte sensoren zijn een grote toevoeging aan mijn fotocollectie. Voorheen deed ik met mijn telefoon een geotagging die ik dan koppelde aan mijn foto’s. Met de aanschaf van de AW120 hoeft dat niet meer en kan ik de rest van de foto’s gemaakt met de DSLR taggen aan de hand van de AW120.

Jammer dat er geen RAW bestanden mee gemaakt kunnen worden.

rjrosseboom 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

ik heb deze camera nu bijna 3 maanden in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden over ik gebruik hem voornaamelijk tijdens de sport (zeezeilen) hij heeft nu al een aantal keren een aantal golven en vallen mee gemaakt en je ziet er bijna niks aan

met de 16mp kan je prima foto's boven en onderwater maken in het donker is dit iets moeilijker.

voor een shock/waterproof max 4x zoom maar dit is prima voor normaal gebruik

wifi nikon app zeer goed en snel

accu gaat lang genoeg mee

maakt haarscherpe video opname

is water en stootvast ook zoutwater heb ik geen problemen mee

goede compas hoogte en gps functie

goede flitser

en besturing via bekende nikon software

Paul G - Amersfoort 24-12-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 zwart

Ik was al een gebruiker van de AW 100, maar toen ik de spec's van deze camera zag, was ik verkocht. Het is een perfecte camera, bijzonder mooie en scherpe foto's Wij zijn zeilers, dus de camera doet mee in weer in wind, op en in het water. Geen probleem. De wifi mogelijkheden van de AW 120 zijn goed en vooral snel. Enkel even opletten als je zwemt met de camera en je wilt een foto zwemmend boven het water maken, even de druppels van de lens halen. Maar daar kan de camera niets aan doen. Kortom een echte aanrader

Zfoto 20-07-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 oranje

De kwaliteit van foto's boven water zijn uitmuntend! Onder water ook tot dat er luchtbelletjes komen uit het aan en uitknopje. Het bleek dat het toestel niet waterdicht was. Het was tijdens het snorkelen en ik was niet dieper gegaan dan 1 meter onder water. Je zou het kunnen verwachten op het punt waar je de batterij moet opladen en waar je je geheugenkaart instopt. Maar dat was gelukkig nog droog. Dus alle foto's die zijn genomen zijn nog in tact.
Misschien een fabricagefout en bad luck?

OG72 23-04-2014
Geschreven voor: Nikon COOLPIX AW120 oranje

Camera aangeschaft om naast mijn DSLR leuk, makkelijk leuke foto's en filmpjes te maken.

Fotos prima
filmpjes erg goed (voor een fototoestel).

daarnaast kan het tegen een stootje en mee het water in. Wat met de zomer in het vooruitzicht leuk is.

Mogelijkheden zijn voldoende incl leuke gadgets m.b.t. WiFi, GPS - geotagging en ook SELECTIEVE kleuren. mooiste voorbeeld is de gele "yellow-cab" met de zwarte/wit new york achtergrond.

Zoom had persoonlijk (achteraf)iets meer mogen zijn (nu 5x) maar dat is een persoonlijke keuze.
Foto's en Video met zoom zijn ook erg goed.

Kijk goed naar de specificaties qua mega pixels, videoformat en zoom. als die je bevallen dan is dit in mijn optiek een erg goede leuke camera

NikonNL 03-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Gefeliciteerd! U heeft door het achterlaten van uw review op kieskeurig een Nikon COOLPIX AW120 accessoirepakket gewonnen! Het accessoirepakket bevat een tasje voor uw AW120 met een Nikon stuur mount.

Mail uw naam, adres en woonplaats naar ons terug, zodat wij u het pakket kunnen toesturen.

Wij houden onze klanten graag op de hoogte van nieuwe producten, win-acties of leuke Nikon nieuwtjes.
Bent u al fan van onze Facebook pagina www.facebook.com/IamNikonNL ?

Nikon Nederland

OG72 16-06-2014

Nikon,
bedankt voor de presentjes naar aanleiding van mijn beoordeling. erg leuk!

NikonNL 04-06-2014

Beste Nikon-liefhebber,

Nogmaals gefeliciteerd! In onze vorige reactie werd aangegeven uw naam en adresgegevens door te mailen. Dit kan naar volgend mailadres: marcom@nikon.nl

Nikon Nederland