Canon Digital IXUS Digital IXUS 70 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Digital IXUS 70 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rudiger 08-06-2008

Ik heb nu deze ixus 70 een maand of 3 in bezit , ik ging tot koop over nadat ik op deze site de lovende beoordelingen heb gelezen , goed er zijn een paar plus punten op te noemen .
1 de vormgeving is zeer compact en mooi
2 de accu gaat heel lang mee
3 de foto`s overdag zijn goed
4 de optische zoeker is aanwezig

maar tjonge tjonge de foto`s die je ermee maakt in de avonduren en bv bij een popconcert zijn ronduit zeer slecht te noemen , zeer wazige foto`s met veel ruis .
Goed ik heb de camera op automatisch staan , misschien kan en moet je de instellingen sàvonds veranderen .
Maar aan `n camera die slechte foto`s maakt heb je ook niet veel , ik denk eraan om hem weer door te verkopen .
Ik had hiervoor een Pentax s6 , en die was ook al bedroevend slecht .
Ik denk dat je voor een prijs tussen 100 en 400 euro geen fatsoenlijke camera kan kopen .

Arjan Lenoir 27-03-2008

Na 5 jaar vond ik het tijd om een compacte opvolger te vinden voor mijn Minolta Dimage F200. Destijds een degelijke 4Mp Camera met GT lens, maar naar huidige maatstaven erg groot van formaat

Na het lezen van vele reviews, zowel van consumenten als professionals, was de keuze gereduceerd tot 2 modellen. Het moest een Canon IXUS 70 of de FuijFilm f40fd worden.

Afgelopen week de knoop doorgehakt en de IXUS aangeschaft... en oh oh wat viel dat tegen. Ok, opstart en reactietijden zijn verbluffend in vergelijking met de ouwe trouwe Minolta. Het design en de uitstraling zijn dik in orde en ook het gebruiksgemak laat niet veel te wensen over, maar de scherpte in de foto's is ronduit teleurstellend. In het midden van de foto valt het nog wel mee, maar ook maar iets daarbuiten neemt de scherpte onmiddelijk af. Ook in vergelijking met de Sony DSC-W50 van de schoonouders presteert de IXUS 70 veel minder goed. De kleurbalans is ook een beetje zoek. 't Doet soms iets te rood aan, maar dat is meestal niet storend.

Terug naar de winkel dus. Ik neem een 2e Ixus mee, omdat de verkoper het mogelijk acht dat ik een van de uiterst zelzame slechtere exemplaren te pakken heb. Thuis gekomen blijkt na wat exeprimenteren ook de 2e Ixus tegen te vallen. De scherpte lijkt iets beter, maar dit exemplaar heeft last van erg donkere hoeken. 't lijkt net alsof je door een telescoop kijkt (wellicht overdrijf ik nu een beetje). Dus ook dit exemplaar gaat snel weer terug.

Mijn ouwe Minolta is dan wel lomp groot en vervelend traag, een ding staat vast. De fotokwaliteit is nog steeds dik in orde!

Inmiddels de f40fd besteld. Laten we hopen dat deze wel mijn Minolta weet te evenaren

Hana 24-03-2008

Een zeer gemakkelijk handelbare camera. Uitstekende Nederlandse handleiding (wel op CD). Foto's zijn prima!!

hejoja 23-02-2008

Na veel gedonder met het batterijklepje van onze HP camera, overgestapt op een Canon. Toto nu toe ee fijn ding. Simpel in het gebruik. Aanzetten en foto's maken.
Dat wil toch iedere amateur.

Nog geen problemen gehad, foto's zijn simpel terug te kijken op de PC met de bijgeleverde software.
Ook het pictbridge sysyteem werkt goed.
Een aanrader.!!!!

RMa 16-02-2008

Geweldig 2e toestel voor in de binnenzak. Dat doe je niet met de EOS350. De kwaliteit van de binnenfoto's zijn prima voor een compact toestel en de mogelijkheden meer als noodzakelijk. De metalen body doet degelijk aanvoelen. Echt Canon waardige kwaliteit voor prima prijs.

doorntulp 06-02-2008

Zeer degelijk en handig toestel. Kan in mijn borstzak! Zeer mooie buiten opnamen en redelijk binnenhuis. Zeer gebruiksvriendelijk met alles erop en eraan. Een aanrader voor deze prijs,voor een niet veeleisende klant.

Gebruiker1 20-01-2008

Bij het ophalen van de foto's is geen knipfunctie mogelijk uit de map camera.
Dit is hinderlijk: A) vanwege het dubbel werk om later de foto's van de camera te moeten wissen. B) verlies van overzicht omdat je niet altijd precies meer weet welke foto's wel of niet zijn binnengehaald. Hierdoor gaan af en toe foto's verloren.
De fotokwaliteit van de IXUS70 haalt het niet bij de kwaliteit van mijn oude Olympus mju 300 camera. De foto's zijn minder helder en opvallend vaak minder scherp.
Bij de Canon helpdesk adviseerde men om de cd-rom te installeren. Helaas maakte dat geen verschil. Overigens wordt je overrulled met veel info. Deze camera had voor mij een stap hoger moeten zijn tov mijn Olympus, die overigens wel toegankelijke en overzichtelijke software bijleveren.
De camera heeft wel een heel handig formaat.

Richard_ixus 02-12-2007

Goede camera, inmiddels al mijn 3e ixus.
( eerst ixus II, toen ixus 50)
Prettig is het 2,5 inch beeldscherm. Nog groter wat de ixus 75 heeft is niet meer prettig. Foto's zijn duidelijk.
Binnenkwaliteit is (ruim) voldoende. Buitenfoto's zijn heel goed. Je kunt en mag dit toestel niet vergelijken met de dure spiegelreflexcamera. Hiervan is uiteraard de kwaliteit beter. Maar als handtoestelletjes is dit een uitstekende keuze.

Martine Lammens 16-11-2007

Ik heb deze ixus nu een paar maanden en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik heb toendertijd erg getwijfeld tussen deze en de ixus 75. Ik heb voor de 70gekozen omdat ze dezelfde specs hadden en deze goedkoper was, ook vond ik deze persoonlijk mooier.
Wat ik erg fijn vind zijn de menu's waar je uit kunt kiezen als je een foto maakt, ik ben niet zo'n held met handmatig instellen dus die vooringestelde menu;s maakt het mij juist simper.

Ik heb zelf ook een canon printer waardoor ik de ixus meteen met het bijgeleverde kabeltje meteen aan de printer kan koppelen. Samen met canon printpapier kom ik echt tot heel mooie foto's. Een goed toestel voor mijn behoeften!

Cingulata 04-10-2007

Zeer fijn, klein apparaatje. maakt goede foto's. Gebruiksgemak is goed, batterij gaat lang mee.

Slurfo 18-09-2007

Ik heb deze camera net en ben er zeer over te spreken. Echt een retro-Ixus.

King dj 27-07-2007

Geweldige camera. Had een andere ixus van canon en dat was helemaal niks en die is ook kapot gegaan (snel). Deze kregen wij ervoor in de plaats. Perfecte service en echt een prachtig apparaat.

Fotos zijn vrijwel altijd scherp te krijgen met de mogelijkheden die de camera biedt. Een eenvoudige camera waar snel prachtige plaatjes mee te schieten zijn.

Batterij is ook zeer snel opgeladen. Ik zie alleenmaar positieve zaken.

mariekemarieke 20-07-2007

Prima camera. Heb hem voor mijn vakantie aangeschaft en hij maakt erg mooie foto's en filmpjes. Hij heeft ook veel mogelijkheden. In het echte donker moet je niet veel van de foto's verwachten, maar bij schemer wel!
De uitgebreide handleiding staat op cd-rom, en dat vond ik wel jammer, aangezien ik mijn camera op schiphol had gekocht toen ik op vakantie ging.
Ik ben erg blij met deze camera en vind het zeker een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.

milou 22-06-2007

na vier weken uitproberen,ben ik van mening
dat deze ixus 70 een prima klein cameraatje is voor
op zak naast mijn nikon D50,inmiddel s een paar honderd mooie plaatjes geschoten(ook dankzij mede de fotograaf)alles werkt prima en zo hoort het ook.

Hans123 20-06-2007

Ik ben niet zo fanatiek met het uitnutten van allerlei mogelijkheden van een fototoestel. Vooral naar een klein en goed toestel gezocht met filmmogelijkhed en zoeker. Daar voldoet de Ixus70 prima aan. Mooie kwaliteit foto's (lens), vooral met 4 GB SD kaart kan je je gang gaan.
De mogelijkheden zijn te uitgebreid voor een gebruiker zoals ik. Er zitten op disk 2 soorten gebruiksaanwijzingen bij. 1 Van 84 pagina's en 1 van 150. Die mag je zelf uitprinten. Ben er echter nog steeds niet achter hoe je rode ogen kan vermijden.

Miss Moontje 05-06-2007

Ik heb de Canon teruggebracht naar de fotospeciaalzaak. Ook ik was teleurgesteld over de kwaliteit van de foto's op de automatische stand. Ik vond de kleuren grauw en de foto's niet scherp. Vooral de gezichten zijn wat korrelig. De mogelijkheden en de gebruikervriendelijkheid van dit toestel zijn super! Ik heb nu een Sony Cyber Shot W90. De helderheid van de foto's spreekt me veel meer aan, maar de menustructuur en het gebruiksgemak vind ik veel minder. Wel jammer. Het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de foto's toch?
Nu kon ik de Canon ook instellen op levendige kleuren, waarbij de rest op automatisch bleef staan (omdat niet elk moment zich leent om de instellingen even snel te veranderen). Dat gaf al wel een beter beeld, maar bv. rood werd levendiger, het gezicht naar mijn smaak nog steeds minder mooi. De fotograaf vertelde dat Canon inderdaad gaat voor zachte foto's en dat dat sommige mensen juist wel aanspreekt. Ik ga voor meer contrast, scheroe lijnen en helderheid. En dat geeft de Sony direct op de automatische stand. Smaken verschillen. In ieder geval iets om over na te denken als je overweegt dit toestel aan te schaffen.
(Toch vond ik de foto's onscherp.....de fotograaf noemt het: zacht).

barbaramama 25-05-2007

Ik heb het toestel teruggebracht naar de winkel. De mogelijkheden zijn geweldig. Vooral het uitlichten van één kleur geeft erg leuke foto's. Om die mogelijkheid had ik hem graag willen houden. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Wat een teleurstellende kwaliteit. Ik snap niet dat mensen de foto's als scherp beoordelen. De omgeving van eht onderwerp is haarscherp, maar gezichten krijgt de camera niet scherp in beeld. Ik heb alle opties uitgeprobeerd (portret, macro, spot, gemiddelde lichtmeting, deelmeting, gezichtsdetectie aan/uit, AF hulplicht aan/uit), echt alles. Maar de foto's zijn gewoon niet scherp. Op eht LCD scherm zijn ze fantastisch, maar zodra je ze op de PC bekijkt zie je dat de gezichten niet scherp zijn. Ook bij afdrukken is dit heel hinderlijk. Daarnaast is de camera niet geschikt voor mensen met een bleke huid. Mijn baby en ik zijn vrij bleek. De foto's mislukken daardoor vaak omdat de flits weerkaats op onze gezichten en omdat de witbalans niet goed is. Onze gezichten zijn dan één grote witte vlek. Echt niet mooi. Aanpassing van de witbalans geeft neit het gewenste resultaat. Daarnaast is het lampje voor AF hulplicht / rode ogen reductie zo ontzettend fel dat spontane foto's niet mogelijk zijn. En mijn kleine gaat fronsen door het felle licht waardoor de foto's niet lukken. Buiten zijn de foto's redelijk, maar ook daar zijn de gezichten niet scherp. Binnenfoto's zijn op zich wel erg goed, behalve dan weer de gezichten; onscherp en flets. Niet waarheidsgetrouw, wij vonden het het meest weghebben van uitdrukkingloze maskers. De lichtopbrengst en lichtgevoeligheid is enorm goed bij dit toestel. Vrijwel geen last van ruis omdat het toestel automatisch een zo laag mogelijke iso waarde kiest. Dit is bij veel toestellen wel anders.

Steffen Walvius 02-05-2007

Dit is het perfecte toestel. Deze kleine camera heeft alle mogenlijkheden die je verwacht van een spiegel reflex. De kwaliteit van de foto's zijn onvoorstelbaar, binnen en buiten.

Door de de grote ISO (1600) is de flits vrijwel nooit nodig waardoor objecten in de foto's, op grote afstand, er helder opkomen. TL-licht is voor deze camera ook geen probleem. bij het inzoemen word vaak wel de flits gebruikt om een wazige foto te voorkomen.

Door de snelle prosessor in de camera kun je snel foto's achter elkaar maken. Bij het inschakelen komt de lens er razendsnel uit en kun je al na 1 seconde een foto vastleggen. Nadat je een foto hebt genomen kun je direct een nieuwe maken. De functies zijn heel makkelijk en snel te gebruiken. Veel speciale effecten. Zo kun je bijvoorbeeld een zwart/wit foto maken waarbij je 1 specifieke kleur kunt houden, bijvoorbeeld rood. Of je kunt 2 kleuren omwisselen, zodat bijvoorbeeld rood groen wordt. Alles is autmatisch maar je kunt ook alles handmatig instellen zoals de ISO. Niet alleen de camera heeft hele goede software, de meegeleverde CD werkt erg goed samen met de Canon camera's. De Camera weet het verschil tussen een foto die is opgenomen in de lengte of breedte, zo word de foto ook overgestuurd naar de computer waardoor je niet meet elke foto hoeft te kantelen. De software weet ook welke foto's je nog niet op de computer hebt en welke wel en er is een handige share knop op de camera die werkt op alle Canon apperaten. De Li-ion accu is erg goed, ik heb nu al 410 foto's gemaakt en de 2de accu is nog niet eens leeg.

Het uiterlijk is natuurlijk heel persoonlijk, ik vind het wel best hoe het ding eruit ziet. Hoe kleiner hoe beter, en deze camera is extreem klein. Maar ondanks de grote heeft deze camera nog een grote 2,5 beeldscherm en een zoeker. Deze zoeker is handig als het erg licht is buiten waar je bij deze camera niet eens erge last van hebt. Mijn vader vind een (ouderwetse) zoeker altijd wat prettiger. Ook heb je de mogelijkheid om het beeldscherm bij het opstarten uitgeschakeld te laten waardoor energie op de baterij word bespaard. Om over te schakelen naar een ander mode word een schuif schakelaar gebruikt, wat ik niet erg prettig vind omdat het wat minder sterk aanvoeld.

Alhoewel dit de beste camera is die ik heb gezien zijn er natuurlijk ook wat nadelen. De zoeker is in het midden van de camera waardoor je wang afdruk nog wel eens op het beeldscherm kan komen. Ik had de zoeker liever in de linker hoek gezien. Ook is er geen indicator om te laten zien hoe vol de accu is.

Uitstekende camera, helemaal niet duur voor de kwaliteit. Zeker de moeite waard om deze camera te overwegen!

Timppa 23-03-2007

Als fanatiek Canon-gebruiker (Ixus V3, Ixus 50, Canon 300D en 400D) was de Ixus 70 de volgende aanschaf. En een goede ook! Ben erg tevreden over dit toestel. Heb een vergelijking gemaakt met de Olympus FE240, de Nikon Coolpix S500 en de Panasonic DMC-Fx30 kom ik tot de conclusie dat Canon 'gewoon' goede camera's blijft maken. Na aanschaf blijf ik erbij: super!

Michiel07 21-03-2007

Na maanden oriënteren, en eind februari bijna de IXUS 65 gekocht te hebben, heb ik toch nog een klein maandje gewacht op de IXUS 70 en IXUS 75. De IXUS 75 was voor mij ook een optie maar een optisch zoekertje is toch wel een pré aangezien binnenkort de zomer er weer aan komt en hinderlijk fel licht op het scherm zorgt voor geen goed beeld en je gewoonweg betere foto's kunt maken zonder trilling als je het toestel tegen het oog zet (nb. Professionals zweren bij een zoekertje) heb ik gekozen voor de IXUS 70. Canon blijf aub toestellen met optische zoeker produceren, want er zijn nog maar weinig merken die dit ondertussen nog aanbieden op hun toestellen. Terug naar mijn aankoop: wat een fantastisch toestel zeg, zowel qua styling als qua prestaties. Het toestel is super-compact, licht qua gewicht, maar voelt tegelijk ook degelijk met zijn metalen behuizing. De foto's zijn ontzettend scherp en waar op gebied van fotograferen juist mijn wensen liggen, nml. bewegende objecten goed kunnen vastleggen, GEEN irritante rode ogen, en snelheid mbt vastleggen geschoten beeld, voldoet deze camera ruimschoots aan mijn eisen. Daarnaast vind ik dat er veel opties op het toestel zitten en de DIGIC III processor is geweldig staaltje technologie.
Ik ben reuze-enthousiast over dit toestel zoals jullie kunnen lezen en het wachten op deze IXUS 70 was het absoluut meer dan waard!!

ixje 20-03-2007

een mooi en leuk klein cameraatje dat zonder meer mooie foto's maakt ; bediening erg eenvoudig / intuitief
scherm relatief groot en bestendig, batterijtje gaat dagenlang mee

verder bekende ixus-kwaliteit, toppertje !!

Remkoning 13-03-2007

Wat een geweldige camera! De fotos zijn haarscherp, de bediening makkelijk en door de hoge isowaarde krijg je ook in het donker betere fotos. Ook het design vind ik super mooi. Zat lang te twijfelen tussen andere camera's (zoals de casio 70 en 700, Olympus FE 240 en Panasonic FX3) maar ben blij dat ik toch voor de Canon ben gegaan. Ze hebben hun naam meer dan eer aan gedaan!