Sony DSC-T77 zilver, roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-T77 zilver, roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jill 30-04-2008
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Gister de Sony H9 gekocht. Tevreden.
Wat mij opviel is toen ik de camera uit de verpakking haalde hij echt een stuk kleiner is dan ik had verwacht!
De macro's en portretfoto's zijn GEWELDIG. Gewoon in de automatische stand, harstikke mooi.
Maar dan, de beruchte sportfoto's. Foto's gemaakt van bewegende paarden of een normaleafstand. (Je staat geen meter van een galloperend paard af) Op het scherm leek het allemaal zo mooi, maar op de computer zag ik ze op 100% en dat was eigelijk om te huilen. Ik had dat ook op de automatische stand gefotografeerd (niet op de sport-stand) maar dat is dus niet mogelijk (tenzij je bewogen foto's wilt).
Ik heb net een aantal revieuws en vragen doorgelezen met verschillende tips, die gaan we maar eens gebruiken.

Met uitzondering van de sportfoto's -waar ik nog aan ga werken- vind ik de camera top! Ook de nightshot is leuk om mee te spelen, maar vooral ingezoomd zie je niet goed meer wat je onderwerp was.

Drieenhuizen 07-04-2008
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Erg tevreden over de Sony H9.
Scherp geprijst, mooie foto's, duidelijk menu, veel mogelijkheden, super zoombereik enz enz.

jos de groot 05-02-2008
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

wij hebben de sony h9 enkele weken in bezit en bevalt zeer goed, na een aantal foto te hebben gemaakt buiten en binnen , hebben wij hem op onze tv aangesloten, nou het is super, wij hebben een full HD
rearprojectie tv sony 55 inch a2000 serie,
kun je het voorstellen foto bekijken op een scherm van
122 cm bij 75cm , en dan super scherp,
niets dan lof voor deze H9 camera, goedkoop voor zo veel kwaliteit, wij kiezen wel altijd een goede fotovak winkel.

Eef M 17-09-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Ik heb de camera nu een aantal weken in bezit en ben zeer tevreden over de camera. Voordat ik hem wilde kopen had ik hier al het één en ander gelezen, waaronder ook regelmatig negatieve berichten, maar uiteindelijk er toch voor gekozen hem te kopen. Daar ben ik achteraf heel erg blij mee. Het enige is dat er ontzettend veel verschillende opties op zitten, dit kost enige tijd om het onder de knie te krijgen. Maar de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zijn gewoon geweldig!! Geen last van waterverfschilderijen enz... Ik raad hem iedereen aan!

Jacques51 25-06-2007

Hallo Miss;
De Sony H-9 is echt wel een goede camera, bijna alles is handmatig in te stellen, maar ook automatisch maakt ie goede foto's. Echter; bij bewolkt weer of in schemering zet ik de keuzeknop op de P-stand (programma) want dan kun je, om te voorkomen dat hij een te hoge Iso-waarde kiest, deze waarde vastzetten op bijvoorbeeld 200 of 400, zodat je bijna geen ruis (korrel-effect) hebt en met een iets langere belichtingstijd (alles te zien op het LCD-scherm en eenvoudig met de draaiknop te wijzigen) toch goede foto's maakt. Ik schakel meestal bij voorbeeld de flitser uit om meer waarheidsgetrouwe kleuren te krijgen. Gewoon kopen/bestellen, je krijgt er geen spijt van !!!

boersbroek 02-06-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Prima toestel. Gemakkelijk en eenvoudig in gebruik. Heeft Sony wederom goed voor elkaar.Telkens wel snel vette vingers op het schermpje. Accu gaat lang mee bij normaal gebruik. Prima, tot nu toe niets te klagen. Paar weken in bezit inmiddels.

tobani 30-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Heb lang gewacht op deze camera, maar heb m nu sinds een week in mijn bezit.
Het is even zoeken naar de juiste afstellingen, voor bepaalde type foto´s, maar het resultaat is werkelijk fantastich.
Superscherpe foto´s. Prachtige kleuren.
Kwaliteit die ik van sony gewend ben.
mijn vorige camera´s waren ook van sony.
Had misschien een spiegelreflex willen kopen, maar besloot toch om deze te nemen.
En ik heb er geen spijt van.
Ook snel bewegende onderwerpen, zoals vogeltjes vangt deze camera in perfecte scherpte. (vereist wel de juiste stand) In automatische stand ook helemaal oke, maar voor wie wat meer wil, en wil experimenteren is dit een mooi exemplaar.
Al met al, dik tevreden dus.

BiancaC 30-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Gisteren deze camera gekocht, na heel veel twijfels. Eerst mijn zinnen gezet op de Panasonic FZ50 maar omdat we graag een kleiner toestel wilden bleek deze eigenlijk toch te groot naar onze zin (kan dan bijna net zo goed een DSRL kopen en dat wilden we juist niet ivm het zeulen en sjouwen). Toen twijfels tussen onder andere de Panasonic FZ8 en deze H9. Vond de H9 lekkerder in de hand liggen. Nog weinig reviews over deze camera te vinden dus vond de keuze redelijk moeilijk. Toch de stap gezet en hem gisteren dus gehaald. Uiteraard meteen gaan proberen en wat meteen opvalt is dat bij hogere ISO waarden de camera voor mij in ieder geval mooie plaatjes schiet. Bediening van de camera werkt prettig en goed. Inmiddels om te proberen zo een 200 foto's geschoten en ik ben tot op heden erg blij dat we deze camera gekozen hebben. Zoomfunctie is heerlijk en ook bij ver inzoomen zijn de afbeeldingen haarscherp.

Het LCD scherm is erg groot, zeker in vergelijking met mijn oude camera (minolta dimage 5 gehad sinds deze uitkwam dus al heel wat jaren) erg helder en mooi enige nadeel is dat je er snel onbedoeld aan zit waardoor je al snel vingers op het scherm ziet.

Al met al is de eerste indruk erg goed.

Naomi56 27-04-2007
Geschreven voor: Sony DSC-T77 zilver, roze

Ik heb de H9 nog niet lang, maar durf nu al met zekerheid te zeggen dat dit een topcamera is!

De zoom is enorm en het is snel met scherpstellen (ook volledig ingezoomd), de grote lcd is fantastisch, je kunt hem bovendien op en neer bewegen. Eerst had ik de H7 in gedachten omdat ik dacht dat ik zo'n lcd niet nodig zou hebben, maar nu ik hem heb: ideaal! Helmaal met macro-foto's en foto's laag bij de grond.

Het toestel is ultra-licht in gewicht, had ik niet gedacht, bovendien is hij kleiner dan de H5. De lithium batterij doet z'n werk zoals ik verwacht had en is een pluspunt voor flitsgebruik.

Het menu is ook snel te begrijpen en te gebruiken.
De kleine zoeker (EVF) is ook mooi scherp en duidelijk (misschien wat klein beeld, maar daar stoor ik me niet aan).

Inzoomen gaat snel en met weinig geluid. Inzoomen tijdens het filmen is ook mogelijk. Wanneer het echt erg stil is in de omgeving dan hoor je het motortje van de zoom, maar dit is niet storend.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar met de manual (M) functie foto's gemaakt, dus over de sportmode en gezichtsdetectie kan ik nog niets zeggen.

Oja, nightshot werkt ook prima..... je krijgt dan groenig beeld (zoals met de videocameras). Leuk om mee te experimenteren.

Ik heb een paar foto's uitgeprint en die zien er mooi scherp uit, de kleuren zijn ook realistisch.

Kan maar 1 ding zeggen: bij twijfel gewoon doen!

Oja, voor de zogenaamde pixel-peepers: er kan inerdaad purple fringing optreden (kleurzweem), maar heb nog gen schokkende dingen gezien of het was iets dat gemakkelijk te verwijderen was..
Ik heb alleen iso 400 geprobeerd en op het beeldscherm zie je lichtelijk wat ruis (dus hardstikke netjes) en op print is het mooi strak. Boven de iso 400: ?? geen idee, nog niet nodig gehad..

vrgr

Naomi56