Olympus µ 1030SW zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 1030SW zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

tientje-1985 15-01-2009
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

ik had voorheen de mju 770 sw. maar ook deze werd nat van binnen. maar ik geloof niet dat het aan de instelling ligt voor onder water. want ik heb hem destijds in het watergebruikt met de sportmodus en er was toen niks aan de hand. maar nu heb ik de mju 1030 gekregen omdat de mijne dus ook nat werd vanbinnen. ik vind het jammer dat op dit model zo'n draaiwieltje zit. de 770 is daardoor makkelijker in het gebruik.
verder is het een prima ding en ben ik erg tevreden met de foto's

Johnkees 08-01-2009
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW groen

Geweldige camera,ben er zo tevreden over dat ik er nu 2 heb.
Veel leuke foto's onder water mee genomen tot ongeveer 4a5 meter
ook boven water goede resultaten mits goede afstelling

Andrew van der PLas 11-11-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW groen

Op de één-na-laatste dag snorkelen op Bonaire deed het LCD-gedeelte het niet meer. Bleek er water in de behuizing te zijn gekomen (batterij en geheugenkaart nat). Ik ben niet dieper geweest dan 3 meter.

Laat hem nu drogen en hoop maar dat hij het weer doet. Foto's maken lukt nog wel, maar omdat de LCD het niet doet, weet je dus niet waar je precies op richt en kun je de instellingen ook niet meer veranderen.

Zal hem misschien opsturen naar Olympus Nederland en laat wel weten hoe de service is (heb hem gekocht in NY).

rp2008 07-11-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zwart

Deze camera heeft véél pluspunten. Hij is klein en plat, maakt mooie foto's, heeft goede scene voorkeuzes, is waterdicht, kan tegen een stootje, is snel paraat, stelt snel en goed scherp, is zeer gebruikersvriendelijk, communiceert zonder problemen of extra programma's met PC en TV, schakelt snel van opname naar foto's bekijken...
Minpuntje is het slechte geluid bij een filmopname (in aanmerking genomen dat dit geen videocamera is, is dit slechts een héél klein minpuntje). Verder niets dan lof. Kortom een regelrechte aanrader.

Patrick de Bruyn 03-10-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

De camera kan tegen een stootje? en overleefd een val van 2 meter met gemak? nou niet echt hoor!!! de mijne werd uit mijn handen gelopen door onze eigen hond en hierbij viel de camera ongelukkig op de rand van de tafel... display is nu gebroken!! ach ja en ik ga niet gelijk zeuren bij Olympus....... maar zet dit soort dingen dan niet op de doos!

ik had 'm net 3 dagen! ik heb gelijk een tweede gekocht omdat ik over 2 dagen naar Egypte op vakantie ga, maar de tweede Olympus 1030 maakt ongelooflijk veel plop geluiden bij film opnames!

Ik heb kontakt met Olympus Nederland gehad over beide zaken,... en vind het erg bedroevend om te horen dat er niks aan gedaan kan worden?

Ach ja,... zal ik maar even een DERDE gaan kopen? hahaha!

mijn advies luid... centjes lekker op zak houden!
Normaal als ik geweldig geholpen ben door een fabrikant dan meld ik dit ook altijd op kieskeurig.nl maar nu helaas een negatieve beoordeling...

ik ga mijn koffer inpakken en mooie plop filmpjes maken! (als ik maar niet laat vallen!)

teamjaro 20-09-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zwart

ik heb deze camera gekocht voor de zomer vakantie ben 3 weken naar egypte gewest en ik moet echt zeggen het is een top toestel hij kan echt alles onderwater,hij is bijna iedere dag mee het water in geweest en geen last gehad van water in mijn camera maakt mooie fotos filmpjes en alles onderwater instellen onderwater wissen van foto's onderwater ik had hem aan een polsbandje en daar mijn camera aan vast dat polsbandje had ik in egypte gekocht.ik heb een 2gb memory card gekocht bi de koop en in egypte nog een kaartje van 1gb alles bij elkaar zo'n 1000 foto's gemaakt zowel boven als onder water.ben echt zeer tevreden over dit toestel.mzzl

Patrick-1030 18-09-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

Ik heb de Olympus 1030 nu ongeveer een paar maanden in bezit. Ik kwam op dit toestel uit omdat het waterdicht tot 10 meter diep zou zijn en schok-proof. Ook het kleine compacte model trok mij erg aan. Het toestel maakt mooie fotos, ik heb zeer mooie foto gemaakt waar mijn ouder Canon nog een puntje aan kan zuigen. Kleuren van de opnamen zijn mooi en vol qua kleur. Nog geen ervaring met fotos namen tijdens het duiken, ik ga dit zeker uitproberen. Ook de panoramafunctie samen met de Olympus memorykaart is super. Ik heb helaas in juli de camera uit mijn zwembroekzak verloren in het zwembad. Ik heb de camera teruggevonden op de bodem van het bad op een diepte van 1.70 meter. De klepjes bleven goed dicht van de camera en toch zat de camera vol met water. Gelijk het geheugenkaartje veilig gesteld, maar de camera was afgeschreven. Terug gegaan naar de fotozaak. Na 1 1/2 maand wachten kreeg ik keurig van Olympus een nieuwe camera. Ook zonder gezeur. TOP SERVICE !

Henny Curacao 24-08-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW groen

Omdat ik veel snorkel en duik heb ik deze camera gekocht. Canon maakt naar mijn mening de beste fotocamera's, maar vanwege de mogelijkheden toch voor deze Olympus gegaan.
De bovenwater foto's vind ik minder scherp/mooi dan die van mijn Canon. Onderwater moet ik nog wat experimenteren, de foto's die ik gisteren heb gemaakt vielen wat tegen. Ik had namelijk bij het snorkelen de flitser gebruikt en op die plek dwarrelde er blijkbaar wat vuil in het water, die reflecteren op de foto dan ook het flitslicht :-(
Met het foto's maken dus op letten of de flitser aangezet moeten worden... Verder is de standaard instelling van de camera dat na foto's verwijderd te hebben van de camera je nieuwe foto's maakt, de foto's opgeslagen worden als 0001, 0002, enz. Niet echt handig bij het opslaan op de computer. Kan gewijzigd worden bij SETUP/2/FILE NAME/AUTO. Je kunt trouwens bij de instellingen van het filmen VGA en 30 fps maar 10 seconden filmen, dat is niet te wijzigen. Wil je dus langer filmen dan 10 seconden moet je VGA veranderen in QVGA.

Michel Verlaat 14-08-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

Uitstekende camera die door waterdichtheid geheel nieuwe manieren van fotograferen (en korte video) mogelijk maakt. Ideaal voor in het zwembad met familie en vrienden. Geluid is zelf onderwater (video) nog redelijk!
Ook voor (jonge) kinderen een prima camera om een beetje mee te leren fotograferen! Geen angst voor breuk of schade.

wasfrans 12-08-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW groen

Ik had ook deze camera gekocht voor de vakantie, makkelijk mee te nemen en leuk voor in het water foto's te maken. Helaas ging het vrij vlot verkeerd, kreeg de melding dat de klep van de batterij open zou zijn. Dit was niet het geval. er bleek water ingekomen te zijn. In baalde als een stekker. Ben vandaag terug gegaan naar de winkel, die bieden hem aan aan de reparateur. Die moet vervolgens beoordelen wat er mee gebeurd. Repareren lijkt me in geen geval een optie, als er eenmaal water in is geweest, tot achter de display zelfs, krijg je geheid corrosie in dat ding. Ik moet nu 4 weken wachten, ben erg benieuwd naar de oplossing. Wel jammer, was wel tevreden met de camera tot het moment dat hij kapot ging. Vrees dat het nu eenmaal niet echt goed te doen is om zo'n ding waterdicht te krijgen. Het liefste zou ik mijn geld terugkrijgen. Ben het vertrouwen een beetje kwijt namelijk. Voor de duidelijkheid, ben nog geen meter diep geweest en ben zorgvuldig met de camera omgesprongen. Ben benieuwd of er ondertussen meer mensen problemen hebben gekregen. Ik zal de camera nog wel beoordelen. Mijn beoordeling slaat op de periode dat hij het deed.

Harold bouwvakker 10-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

Ik werk in de bouw en heb de camera gekocht i.v.m. de degelijkheid, deze is in orde. Ik vindt de kwaliteit van de foto's matig tot slecht in vergelijking met de diverse Sony camera's die wij hebben gehad. Mijn collega heeft ook dezelfde camera en in grote lijnen dezelfde opmerkingen over de kwaliteit van de foto's. Ook de kwaliteit van de flitser vindt ik voor een dergelijk dure camera onder de maat.

bakkert 06-07-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

op zich een hele mooie camera.......maar ik denk dat ik wel heel veel pech heb gehad..... ben nu op vakantie en er is op de een of andere manier water in gekomen,dag vakantie foto,s wat een knakending ben der goed ziek van! even voor de duidelijkheid ben er heel erg voorzichtig mee omgesprongen!!!!!!!!

Brutus66 09-06-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW zilver

Als je een camera zoekt die je makkelijk bij je steekt en die niet al te kwetsbaar is is dit een goede keuze. Maakt makkelijk hele mooie foto's in de buitenlucht.
Snel bruikbaar.. En vooral in en om het zwembad een verademing. Geen gedoe met een dikke behuizing, maar wel goed afspoelen en laten drogen.... De grap is wel als je in het zwembad springt met de camera in je hand zie je mensen soms echt schrikken. Zelfs in een indoor zwembad is het leuk om foto's en filmpjes te maken. De filmkwaliteit is voldoende, verwacht geen hoogstanden. Enige verbeterpunt wat ik kan bedenken is dat je de acuu ook op zou willen laden met behulp van de USB kabel. Nu moet je de acuu er steeds uithalen. Verder niets dan lol en lof over deze camera.. Leuke grap is op visite foto's maken van de vissen in de vijver.. Gewoon onderdompelen en afdrukken. Voelt stevig aan en is behoorlijk krasvast. Zoontje van 4 speelt er ook mee, en daar zie je nu na ruim drie weken en 500 foto's niets van..

Cama 29-05-2008

Hallo
twee weken in mijn bezit.
Fotos maken prima.
Maar het filmen is waardeloos
1. bij het filmen slecht geluid.
2. filmkwalitijd slecht, maar het is filmcamara
Het verslag volgt
Bij Olympus zelf informatie waardeloos.

Mr. Aart 11-05-2008
Geschreven voor: Olympus µ 1030SW groen

Camera gekocht op Curacao, dacht dat flink zou schelen, maar valt tegen. (incl luxe tasje, 2 gb xd-kaartje en speciale polsband voor in het water (zinkt camera niet)). Camera doet het uitstekend, mits je een aantal rubbertjes uiterst zorgvuldig schoonmaakt voordat je gaat snorkelen/duiken tot 10 meter. Dat ging bij mij helaas mis na een week. Overigens waarschuwt de camera onder water als je 7,5 meter passeert. Je kan onder water zien hoe diep je zit (dieptemeter in beeld). Ook onder water zijn alle instellingen en menu's te benaderen en die werken heel intuitief. Er zitten een paar vaste instellingen op die het makkelijk maken, o.a. voor onderwater. Ik heb een paar onderwatermacro's van garnaaltjes op 1 cm voor de lens: echt prachtig. Daarbij had ik de resolutie-instelling helaas niet op fine staan, dus het kan waarschijnlijk nog gedetailleerder! Ook flits werkt onder water, maar er is wel kans op reflecties van zweefdeeltjes onder water. Echter, dieper, is meestal minder. Filmpjes zijn ook heel aardig voor zo'n klein cameraatje. Er zijn 2 instellingen 15 en 30 frames/sec. Met 30 kan je per keer maar 10 seconden opnemen, met 15 onbeperkt. Koop er een 2 gb kaartje bij dan heb je geen enkel probleem met opslagruimte.
Door beeldstabilisatie kan je flink inzoomen, ook digitaal, en dat levert verrassend goede foto's op.
Accu(tje) levert genoeg energie voor ruim een uur continu fotograferen en filmen onder water. Ondanks de pech van dat lekje (hopelijk is reparatie mogelijk), zou ik hem zo weer kopen. Ik heb ondertussen een onderwaterhuis besteld om de camera te kunnen gebruiken bij duiken, dat zegt denk ik genoeg.