Samsung Digimax i8 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Samsung Digimax i8 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

MrMookie 02-07-2009
Geschreven voor: Samsung Digimax i8 blauw

Ik heb de i8 gisteren binnengekregen.
Hij is voor mijn zoon en vrouw bestemd en wilde een kleine compacte camera met multimedia mogelijkheid rond de 100 euro...
Ik moet zeggen er is rond deze prijsklasse bar weinig te vinden... tot dat ik de i8 aantrof.

Ik heb hem gisteren uitvoerig getest en mijn conclusie is hierbij :

-Klein & compact
-Geen uitstekende lens maar in de body zelf.
-2'7 inch helder scherm en de -Grafische user interface is overzichtelijk en mooi weergegeven.
-Taal instelbaar :Nederlands

-*Camera kwaliteit foto's prima te noemen niet hoogwaardig maar kan er prima mee door voor de point & shoot kiekjes.

Zoom is 3 x ook prima voor zijn klasse.
Super macro zoom van 1 cm is een aanrader om insecten te bekijken erg leuk
De instellings mogelijkheden zijn zeer uitgebreid je kan echt alles instellen veel scenes zoals Anti-shake ,portret,sportstand,nacht modus allemaal prima voor elkaar.
-*Film modus is ook voor deze prijsklasse zeer goed te noemen:
kwaliteit is tot 800x592 en je kan inzoomen tijdens het filmen wat niet bij alle camera's kan.
-Geluid is bijzonder scherp.
Ingebouwde speaker is krachtig genoeg klinkt niet blikkerig.
Daarnaast is het mogelijk om de filmpjes te bewerken op de camera zelf in Zwartwit,sepia je kent het wel..
-*Multi Media :
-MP3
Heel goed voor elkaar MP3's klinken goed via koptelefoon en instellingen voor EQ zijn prima (rock,classic en zelfs SRS!)mp3 player is duidelijk en lcd dimt na een korte tijd waardoor batterij langer mee gaat.
-PMP Movie mode

WOW! 1 WOORD geweldig! mijn zoon wil ook filmpjes bekijken in de auto of op reis en heb gelijk een paar filmpjes geconverteerd naar .SDC bestanden (wat helaas wel lang duurt!) en afgespeeld ..de SRS sound is fenominaal te noemen voor zo'n apparaatje... een live concert converteren naar .SDC formaat en lekker op het strand bekijken het kan allemaal (en dat voor een camera!)

- Tourguide en TextViewer nog niet gedaan maar in de gauwigheid zag de tourguide er erg leuk uit met informatie over bekende touristische plaatsen in de wereld.

Even op een rijtje:
De camera is gezien de prijs/kwaliteit & mogelijkheden verhouding in mijn ogen een dikke voldoende waard.
Een kleine ,lichte multimedia camera met een hoge FUN factor!

Oh ja zeker ook belangrijk ,de batterij levensduur is zeer goed heb gisteren de hele avond zitten prutsen (muziek,films,foto's bekijken tijdens het luisteren naar mp3's) en hij bleef op volle 3 streepjes.
Dus ook dit is in orde met de meegeleverde 900 mhA accu.