Casio Exilim Zoom EX-Z85 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio Exilim Zoom EX-Z85 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

x95 05-07-2009

In tegenstelling tot het merendeel hier vind ik deze camera prima! Ik heb deze voor 99 euro gekocht. Voor deze prijs hoef je natuurlijk ook niet superveel te verwachten. Het verhaal over ruis klopt, maar dit is vooral binnenshuis zonder flitser. Maar dat is opzich niet zo heel raar voor een digitale camera...

De foto's zijn naar mijn mening verder prima, de sluitertijd is zonder flitser kort. Ik heb een 2GB geheugenkaartje en de camera staat op 9MP waarop foto's genoeg kunnen staan.

Jammer alleen dat video opnemen maar 10 minuten kan. Niet dat het heel erg is, maar onbeperkt zou fijner zijn. Of is dit in te stellen? De kwaliteit van video's is naar mijn mening prima.

Over de batterij valt niets te klagen. Ik gebruik mijn camera best vaak en hij blijft het doen!

Helaas is deze camera best kwetsbaar. Ik heb hem per ongeluk laten vallen en nu veert de zoomring niet meer terug. Hierover heb ik al contact opgenomen met foka om hopelijk samen een oplossing te vinden.

De behuizing van de camera is denk ik wel goed genoeg voor de meeste mensen. Hij is klein, ik heb de zilveren versie en mede doordat het 'streepjesmetaal' is zie je eventuele krassen als die ontstaan haast niet. De knopjes zijn, voornamelijk de aan/uit knop wel soms vervelend met lange nagels maar deze knop heeft bijna elke camera geloof ik hetzelfde.

Ik raad deze camera aan aan mensen die niet teveel geld aan een camera uit willen geven, die voornamelijk buiten foto's willen maken en er voorzichtig mee om zullen gaan. Zelf ben ik heel blij met deze camera op een paar punten na dus. Ik zou voorlopig dus ook geen nieuwe willen.

jorisvo 04-03-2009

Hallo,
Ik had hem gister ook gehaald maar vandaag toch maar weer terug gebracht.
Die korreligheid gaf mij echt het gevoel een 2 megapixel camera vast te hebben...

Heb nu de Canon ixus80s, moet stukke beter zijn verw8 ik en anders brengen we die ook weer terug :)

Henkv17 04-02-2009

Prima toestel voor dit geld. Handzaam maar daardoor wel erg klein. Past makkelijk in je binnenzak. Toch zitten de knoppen op de juiste plaats en elkaar niet in de weg. Maakt ook prima foto's. Ik begrijp niet dat mensen camera's als deze soms zo slecht beoordelen en vraag me vaak af of het wel aan de camera ligt en niet aan de gebruiker. Korreligheid en onscherpte worden m.i. veel veroorzaakt door veel te weinig licht, een sterke zoom of het ontbreken van een goed ingestelde focus. Mijn vrouw had eerst ook niet door dat je de zelfontspanner eerst half in moest drukken om te focussen en daarna als het zoekertje groen was kon afdrukken. Met haarscherpe foto's tot gevolg.

Camera heeft verder leuke features zoals Easy Mode (staat standaard niet aan) waardoor je makkelijk redelijk goeie foto's kan maken. Wil je wat meer invloed uitoefenen op de kwaliteit dan zet je Easy Mode af en heb je ineens veel meer mogelijkheden zoals Best Shot. Je krijgt dan de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal templates, foto voorbeelden eigenlijk, waarbij de camera zorgt voor de meest optimale instellingen. Verder vond ik de 16:9 stand erg interessant vanwege de weergave op een HDTV.

Prima ding verder, goed genoeg voor de vakantie foto's en dergelijke. Kwaliteit prijsverhouding is dik in orde wat mij betreft.

Lisanne van Houten 29-01-2009

Ik heb deze camera vandaag gekocht, en tot nu toe bevalt hij prima. Maakt zowel binnen als buiten zeer scherpe foto's en heeft veel opties en instellingen!

SKI 20-01-2009

De kwaliteit van de foto's valt erg tegen bij edeze camera. De kleuren kloppen niet en de flits brengt te weinig licht op (zelfs als je deze extra licht instelt).HEt maken van filmpjes doet de camera prima, maar daar koop je geen fotocamera voor.

Camera ligt niet lekker in de hand en voelt niet echt degelijk aan.

Gelijk terug gebracht naar de winkel en geruild voor de Canon IXUS85 (die wel 50 euro duurder is).

Een wereld van verschil tussen deze twee camera's.

Bauke 08-11-2008

Een heel goed toestel.
Gemakkelijk in gebruik,knipt mooie foto,s en filmt ook goed.
Klein van formaat en een mooi groot display.