Sony Cyber-shot DSC-RX100M3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot DSC-RX100M3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ab 10-02-2016

Zeer compact een kleine camera met mooie prestaties en dat doet deze camera Sony DSC-RX100 III.Alles zit erop wat ik zou willen en het werkt geweldig. Met deze camera kan aan mijn riem hangen dus geen problemen met grote spullen.Wifi werkt ook geweldig en je kunt perfect snel je foto's op het scherm.

josthebosssable 01-02-2016

Mooi klein toestel wat kwalitatief hoogwaardig aanvoelt/uitziet. Wel jammer dat ze bij Mediamarkt Rotterdam bij aankoop vertelden dat hij in 4K zou filmen. Het 4K-logo staat ook op het doosje van de camera. Helaas blijkt dit alleen te gelden voor het afspelen van je foto's op een 4K monitor. Je kunt er dus geen 4K films mee maken:(
Waarschijnlijk heb ik nu ook voor niets een extra dure geheugenkaart gekocht!?
De camera biedt veel mogelijkheden, ik heb hem nog niet lang, dus het is vooral nog even zoeken waar alles zit. Omdat er zo veel mogelijkheden zijn, lijken ze niet allemaal even snel toegankelijk, hoe stel ik bv. de camera snel in op slowmotion filmen...
Ik ben de Lumix FZ 1000 gewend, die is een stukje groter en het grotere formaat van de camera, met een veel prettigere handgreep maakt deze camera toch wel minder gemakkelijk in gebruik... groot voordeel daarentegen is natuurlijk dat de camera lekker klein is en in je zak past.... ik ben wel wat bang voor stof in de lens, zal nog een goed hoesje moeten vinden waar de camera goed in is beschermd, o.a. tegen stof.
vormgeving en degelijkheid zien er goed uit, of het beweegbare beeldscherm goed blijft functioneren zal de tijd leren... de klepjes van de contacten voor HDMI en multi voelen nogal kwetsbaar aan.
Jammer dat er geen externe batterijlader bij zit, hoe moet ik nu mijn tweede accu opladen, dat kan alleen via de camera.

Bij het scherpstellen op AF-C lijkt het of de camera blijft zoeken (op en neer bewegen van de lens) om de scherpte te zoeken... misschien te weinig licht?
De eerste beelden die ik van de camera zag zien er veelbelovend uit,

Tom 11-01-2016

Klein, licht en compact toestel met veel mogelijkheden en zeer scherpe foto's. Filmknopje gaat te gemakkelijk onbedoeld aan.

Wil 17-12-2015

Had een Canon spiegelreflex camera, maar heb deze omgeruild voor een Sony RX 100 m3! Deze is veel makkelijker meegenomen als ik ga wandelen en hij is zeer makkelijk in gebruik en maakt erge mooie foto's, doet niets onder aan de Canon. Ben er erg blij mee!.,