Panasonic DMC-FX55K zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic DMC-FX55K zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Callan 10-08-2011
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Ik begrijp ook niet waarom mensen enthousiast zijn over deze camera.

Ik heb de camera o.a. gekocht vanwege het 'Leica-objectief' met redelijke groothoek. Daarnaast werken Leica en Panasonic samen.

Ik vergelijk e.e.a. met de Ixus-serie van Canon.
Deze Panasonic is een gigantische teleurstelling. Wat een slechte camera!

Vergeleken met Canon is de Panasonic gewoonweg gebruiksonvriendelijk. Ook de meldingen op het (slechte) display zijn niet altijd duidelijk of handig. Het display zelf lijkt te komen uit de jaren tachtig: de resolutie is zo laag, dat je pixels wel knikkers lijken.

Het meest bedroevend is de fotokwaliteit. Het contrast is vaak niet goed, de (automatische) witbalans werkt slecht (foto's zijn soms rood, geel of groen). Daarnaast zijn foto's in het donker afzichtelijk: wat een ruis!

Het lijkt erop dat andere consumenten deze camera vergelijken met de fotokwaliteit van hun mobiele telefoon. Ja, dan lijkt het goed.

Vergelijk je de fotokwaliteit met een (echte) camera, dan is dit toestel de aanschaf niet waard.

frank1955 08-07-2009
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Ik heb de camera nu 1,5 jaar in mijn bezit. Ik kan niet begrijpen waarom mensen deze camera zo goed beoordelen. Ik heb alle instellingen geprobeerd en het is onmogelijk om een mooie scherpe foto te krijgen met goede kleuren. Ik maak foto's zowel handmatig als in de IA-stand. Alle foto's zijn onscherp en een beetje flets.
Ook in de foto speciaalzaak moest men dit beaamen. Ik ben nu op zoek naar een sinpele goede camera waar ook in de stand auto goede foto's zijn te maken. Iemand een goed idee laat maar horen.

robbie1965 06-08-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Camera afgelopen zaterdag gekocht, vol lof, supercamera.
Foto`s uitgelezen, echte plaatjes.
Super eenvoudig te bedienen, prima ding.

Erima 07-07-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Geweldige compacte camera, met superieure foto's. aangeschaft als uitbreiding, had al een FZ7 van panasonic, ook een top apparaat. Persoonlijk vind ik hem erg makkelijk. Menu is ook bij de FZ7 engels, voor mij geen hinder. 28mm lens is super, net zoals het uitgebreide scene menu. Geen spijt van aanschaf. Aan de broekriem hangen en klaar.

S.J.de.Vries 25-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Voor mij zijn maar 2 dingen belangrijk.
Mooie foto,s en een gemakkelijke bediening.
Op deze punten scoren ze wat mij betreft een 10

maria45 24-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Heb deze camera ook een paar dagen in mijn bezit en bevalt prima. Prachtige scherpe foto,s.
Het franse menu heb ik meteen in Engels gezet en dat gaat ook prima, ik heb er wel een Nederlands handleiding bij, anders kan je deze via internet downloaden.
Wat betreft de battery, gaat lang mee, wat degene bedoelt met je moet hem er steeds uithalen, ja met opladen, dan moet je hem in de lader doen, geen probleem.
Die joystick heb ik helemaal geen last van, ik vindt het erg handig.
Hij is ook lekker snel, kortom ik ben meer dan tevreden.

s3racer 12-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

sinds een paar dagen ook een dmc-fx55 aangeschaft.
wat een prachtapparaatje!!
de foto's zijn stuk voor stuk prachtig een zeer mooi helder.
het grote scherm is zeker heel erg fijn en het auto intelligient is ook super handig.
het is zeker een aanrader!!

w.v.d.poel 09-06-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Pima handzaam cameraatje die goede opnames maakt.

Rien856 31-05-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Na al wat digitale camera's te hebben gehad is de FX55 toch wel de topper. Maakt prachtige foto's en is zeer gebruiksvriendelijk. Ook de afwerking is zeer degelijk, dit heb ik bij andere merken wel eens anders meegemaakt.

nena99 18-04-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Gewoon een goede camera. Gebruiksvriendelijk, veel mogelijkheden, mooie foto's, mooie vormgeving en lekker licht en klein.
Hij is zo gebruiksvriendelijk dat onze ouders hem ook gekocht ook hebben. Mijn moeder is 76 en mijn schoonvader is 83.

MYW 28-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Mooi toestel met groot scherm. Kwaliteit van foto's (ook in het donker) erg goed. Makkelijk te bedienen. AI optie erg handig, geen gedoe met het instellen. Korte sluitertijd.

jchendriks 03-03-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Fijne en handige camera, ben zéér tevreden over de kwaliteit van de foto's.
- Knopjes zitten op handige plekken
- Menus navigeren logisch en snel
- Groot en helder scherm
- Toetsel gaat snel aan en neemt snel een foto (0,5 sec.)
- Accu gaat lang mee

Heb de camera nu een dikke maand en heb al talloze foto's gemaakt binnen, buiten, in de zon en s'avonds maar stuk voor stuk goede foto's.
Was hiervoor echt Canonfan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu een Panasonicfan ben geworden!

mr.moe 03-02-2008
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Na lang lang twijfelen heb ik gekozen voor dit toestel (andere optie was de canon IS 860). Uiteindelijk gekozen voor dit toestel om 2 redenen,
1: uiterlijk / formaat
2: mindere afwijking in lens.

Het toestel bevalt tot dusver prima, makkelijk te bedienen. Ik hoef weinig instellingen aan te passen op het toestel. De intelligent auto (optie waarbij de camera bepaalt welke iso waarden en kleuren hij gebruikt) is voor mij een uitkomt. Ik kan op deze manier makkelijke en leuke foto's maken op vakantie zonder al die opties waar ik toch niks van begrijp.

Hij pas makkelijk in de binnenzak en ligt lekker in de hand. Hoewel er in meerdere reviews online staat dat de rode ogen reductie niet werkt werkt hij tot nog toe wel bij mij.

Voor deze prijs is het een prima ding.

Hans1Hans1 22-12-2007
Geschreven voor: Panasonic DMC-FX55K zwart

Na lang vergelijkend onderzoek uitgekomen op deze camera.
1:beeldkwaliteit zeer goed
2:past makkelijk in de broekzak
3:28mm groothoek Leica DC Vario-Elmarit lens
4:automatische sceneherkenning
5:3,0LCD 230.000 pixels past automatisch veranderende lichtomstandigheden aan.
6:gewicht inclusief kaart en batterij 165 gram
7:goede bediening van het toestel
8:degelijk
9:ligt lekker in de hand
10: flitsfotos in het donker ook goed
Gekozen voor SanDisk Extreme III 1.0 gb geheugenkaart.