Olympus FE-230 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus FE-230 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

tom10041999 21-01-2009
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Handzame camera, makkelijk te bedienen. Veel functies.

DaveV 19-04-2008
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Vorig jaar hebben we dit toestel gekocht tijdens onze vakantie in Hong Kong. Van te voren hadden we de, toen nog, voornamelijk positieve reakties gelezen op deze website. Echter al snel hadden we spijt van onze aankoop. De foto's zijn onscherp en het nemen van foto's in donkere ruimten is bijna onmogelijk. Onze oude Canon Powershot A70 gaf veel betere foto's.

We hebben deze camera inmiddels verkocht en zijn ons aan het orienteren op een nieuwe camera. Dit zal in ieder geval geen Olympus meer worden.

Ron41 18-12-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Het probleem met onscherpe foto`s was ook bij mij het geval. Dichtbij haarscherp, maar alle objecten verder dan een meter of vijf zeer wazig. Hiermee naar de dealer gegaan, deze heeft het toestel opgestuurd naar Olympus. Het zoom-mechanisme bleek een mankement te vertonen en is afdoende gerepareerd. Op dit moment ben ik er erg tevreden over en kan ik er haarscherpe foto`s mee maken.

msLinda 13-12-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

mooie vormgeving, makkelijke bediening en scherpe foto's stukken beter dan mijn oude camera die maar 2 megapixels had, ben zeer tevreden met het geheel

ET2007 10-10-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Ik heb dezelfde ervaring als Chill:vaak onscherpe foto's. Hoe stil je het toestel ook houdt en/of je de afdrukknop half ingedrukt houdt, het maakt niet uit....veel foto's zijn bewogen.
Het toestel zelf is prachtig, makkelijk mee te nemen, maar zolang de foto's niet mooi zijn, heb je daar weinig aan.
Daarnaast mis ik de zoeker. Als je alleen gebruik kunt maken van het schermpje kun je bij veel zonlicht niet goed beoordelen wat je nu eigenlijk gaat vastleggen.

Rene Coolen 18-09-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Uitstekende camera! Zeer compact, bediening erg intuitief en eenvoudig en prima foto's. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed! Gekocht naast een spiegelreflexcamera omdat je die niet altijd overal naar tooe kunt slepen.

Peter1998 14-08-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Ik heb deze camera gekocht in Italie tijdens mijn vakantie. Mijn oude camera was 2 megapixel en het scherpje was erg klein voor het terugkijken. Ik vind het werkelijk een heerlijk toestel. Makkelijk te bedienen, goede en mooie extra funkties en instellingen. De flitser is makkelijk uit te ztten met een paar toetsdrukken als je dat wilt. In de autostand maakt ie werkelijk goede foto's en met de speciale instellingen kan je aan elke situatie de camera aanpassen. Ik heb al een heel aantal extra mogelijkheden uitgeprobeerd en de resultaten zijn goed. Vandaag een aantal funkties vergeleken met een vriend van mij met zo'n heel duur ding. Natuurlijk was er een verschil te zien maar de foto's van mijn camera waren absoluut werkelijk acceptabel. Een aanrader als je erover denkt deze te kopen. Ik heb er geen spijt van !

Chill 29-06-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Ik heb deze camera net en heb hem gelijk uitgeprobeerd.
Wat baal ik ervan dat ik deze gekicht heb. Wat een onscherpe foto's!.
Ligt dit aan de instellingen, moet ik daar iets aan veranderen?
Ik ha hiervoor een 3 mp camera, die toch echt een stuk beter was!
Wat ook irritant is inderdaad is dat hij elke keer terugspringt naar de flitserfunctie, terwijl ik die meestal uit wil hebben staan.
Voor de rest vind ik hem er wel mooi uitzien, maar ik hoop dat iemand een tip voor mij heeft voor de kwaliteit van de foto?
Alvast bedankt

P. Steijger 16-06-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

De camera ziet er leuk uit en heeft veel mogelijkheden, maar de prestaties zijn matig. Alleen het object in het midden van de foto is scherp, de rest is wazig/out of focus. Zelfs met de camera's speciale instellingen is dit niet te verhelpen. Ik had de camera gekocht ter vervanging van een vijf jaar oude 2 megapixel camera, maar die maakt nog betere foto's dan dit 7 megapixel toestel. Gelukkig kon ik in de winkel mijn geld nog terug krijgen.

Sara4 08-06-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Ik heb deze camera nu een paar dagen en ik vind het best een goede camera. Ik twijfelde eerst omdat de camera alleen een schermpje heeft, maar ook met heel veel zon (tegen of niet tegen) is het schermpje echt goed te zien.
Twee praktiche nadelen; het klepje waar de batterijen het kaartje in zitten gaat veel te snel open, gebeurt bij mij dus regelmatig en ik heb nog geen manier gevonden om de flitser permanent uit te zetten; elke keer als ik de camera opnieuw aanzet, staat de flitser weer op automatisch en ik vind dat de flitser wel heel snel flitst, dus als iemand weet hoe die uit kan blijven; graag.
Verder dus heel tevreden over de kwaliteit van de foto's.

CR 25-05-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Echt een super toestel! Lekker klein zitten veel functies op en maakt mooie foto's!

D. Martens 13-04-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Naast de Olympus spiegelreflex camera die hebben, wilde we toch een kleine camera erbij.
Want er zijn altijd gelegenheden waarbij de toch grote spiegelreflex niet handig is om mee te nemen!
Deze FE-230 is een heel goed alternatief. Werkelijk een heel handig, klein en compacte camera die prachtige foto's maakt.
Voordeel is de bijgeleverde oplaadbare batterij (dus geen gedoe met altijd lege penlites) die behoorlijk lang meegaat. Verder veel mogelijkheden die door het makkelijke menu eenvoudig te vinden zijn. Zelf hebben wij er een Olympus XC kaart bijgekocht voor het snel wegschrijven van foto's, echt top!

TM 07-04-2007
Geschreven voor: Olympus FE-230 zilver

Gisteren een tweede digitale camera gekocht omdat mijn eerste (inmiddels 5 jaar oud) wat aan de grote kant is. Eerste indruk. Heerlijk ding. Lekker klein, maar toch goed hanteerbaar. Veel mogelijkheden met voorgeprogrammeerde menu's. Eenvoudige cq logische bediening.