Fujifilm FinePix S5700 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix S5700 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4591 17-07-2009

Toestel maakt vnl. buiten mooie foto's, met flits kan soms tegenvallen (onderbelichting, bewegingsonscherpte).
Zwak punt : zonder waarschuwing valt toestel door lege batt. spontaan uit.
Verder: het klepje van het compartiment voor de geheugenkaart is niet erg stevig.

Gisteren tijdens het fotograferen sprong het spontaan open waardoor de camera dan uitvalt. Verlies van data kan het gevolg zijn.

maffesigaar 28-03-2009

Ik heb sinds een jaar de S5800 deze camera maakt binnen en buiten perfecte foto's. de macro is super. Zeer zuinig in batterij gebruik. Maak foto's van bruiloften, portret enz. Ben zeer tevreden. Echt een aanrader. Wel raad ik iedereen aan een UVFILTER te gebruiken dit scheelt een helehoop met schitteringen. Niet op de sd kaarte te veel rommel met verwijderen enz. doe dat op je pc. Voor de beginnede fotograaf een prima instap en groei model. Veel oefenen in verschillende instelingen het zelfde gebouw fotograferen en je zult zien. Dat het echt een makkelijke en goede camera is.

frankbarmentlo 05-01-2009

heb hem ongeveer anderhalf jaar nu, het is echt een fijn toestel, en heb er echt mooie foto's mee gemaakt..

Theo Ichtus 25-12-2008

Heb de s5700 nu een jaar in bezit en ben er erg tevreden mee. De door anderen gemelde technische problemen ben ik eigenlijk niet tegengekomen. Ik vind het een goede tussenoplossing voor wie telefooncamera's eigenlijk wat te beperkt vindt, een redelijke telecapaciteit wil hebben om wat onopvallender vanaf een wat grotere afstand te kunnen fotograferen, wat wil oefenen met diafragma, scherptediepte, sluitertijd enzovoort - zonder direct overweldigd te worden door een teveel aan toch niet gebruikte technische mogelijkheden van high end spiegelreflex camera's. Je kunt er gewone oplaadbare penlights indoen, bij fel licht schakel je met één druk op de knop over op de heldere zoeker en als je zelf eens door een voorbijganger gefotografeerd wilt worden met je gezelschap zet je hem op auto en dan blijken de meeste mensen gewoon te kunnen mikken en schieten. Je hebt een continue knop / 3 opnames burst knop (ja hallo - geen 'echte motordrive' natuurlijk) en met wat oefening lukken ook actiefoto's vrij aardig. Budgetair is de camera helemaal onverslaanbaar omdat je er een goedkope SD kaart in kunt stoppen; bovendien kun je een s5700 waarschijnlijk voor niet al te veel nog op marktplaats.nl oppikken. Hij past zeker in een dameshandtas, mits die tas dus maar niet te klein is (want inderdaad, al snel 2 x zo dik als de meeste compactcamera's, maar daar heb je dan ook een lens voor waarmee je zowel macro als tele kunt fotograferen...)

tazzy28 10-12-2008

Ik heb de camera al meer dan 2 jaar. Foto's van bewegende beelden zijn meestal niet goed (deze wil ik juist veel maken, lukte met m'n vorige camera wel). Daarnaast vind ik de kwaliteit minder dan van m'n vorige camera met 5 MP (bijv. met het inzoomen op de computer, bij de vorige kon ik verder inzoomen voordat je de blokjes zag). Ook is het super irritant dat de camera meestal niet aangeeft dat de batterijen bijna leeg zijn. Oftewel: leuk fotomoment, je drukt de knop in en poef, camera uit.

O ja, de reden dat ik m'n vorige camera niet meer gebruik: is helaas kapot gegaan. Ik ben ondertussen aan het kijken naar een andere camera omdat ik deze helemaal zat ben (maak zo'n 5000 foto's per jaar)

mrooz 24-06-2008

Heel fijn toestel; veel mogelijkheden, mooie foto's, groot zoombereik.
Twee nadelen: de afmeting (niet makkelijk in je handtas mee te nemen) en hij heeft relatief veel tijd nodig om aan te gaan.

Jose85 16-06-2008

Na wat wikken en wegen en vorig jaar hier advies te hebben gevraagd aan gebruikers van de fujifilm S5700, had ik besloten om deze camera te kopen.

Ik heb de camera inmiddel een half jaar in bezit en hij bevalt erg goed.

Erg handig en makkelijk in gebruik, Alleen al op automatische stand maakt hij zeer goede foto's. Veel mogelijkheden en de software is ook makkelijk in gebruik.

Groetjes Jose85

Mandyjwt 15-05-2008

Heey.
Ik bezit deze camera al bijna een kwartaal en hij bevalt me erg goed.
Ik ben veel bezig met fotografie en wil daar later ook mijn werk van maken.
Iemand beschreef dat de camera in het begin goed was maar later minder goed werd. Dit heb ik ook, het lijkt wel of hij de kleuren minder pakt.
Nadat ik de lens had schoon gemaakt met speciale vloeistof ging het beter.
Als je totaal geen verstand hebt van fotografie is deze camera ook geschikt. En als je veel met macro werkt is deze camera, in zijn prijsklasse, erg goed.
Als je een goedkope en goede camera wilt zou ik zeker voor deze Fujifilm Finepix gaan.

Gr. Mandy (16 jaaarr)

Mrs Karin 14-05-2008

Ik heb dinsdag de Fuji finepix s 5700 gekocht.

Mijn motivatie van de koop was de prijs kwaliteits verhouding je hebt voor dit geld een camera met veel zoom en mooie foto's.

Ik heb een zoon van drie jaar en als hij in de zandbak speeld o.i.d. kan ik op een afstand uit m'n stoel een foto maken die je normaal niet maakt omdat hij dan naar de camera van mama kijkt en niet meer bezig is met z'n spel en dat wil ik juist fotograferen.
SUPER AANKOOP!!!!!

Tjalling 23-04-2008

Fantastishe camera! Ik ben direct toen ik hem had gaan uitproberen, handleiding niet nodig gehad. Je kunt er heel veel mee, voorlopig niet op uitgekeken. Ben zelf beginnend persfotograaf, absoluut geschikt voor. Ook de zoom is handig. Dat je um tege je snuit kunt duwen is ook handig, ivm zon e.d.
Het kost je wel een poosje voordat je egt goede foto's maakt.

e.tonnard_ned 09-04-2008

heb deze camera nu een week in bezit. wat een genot veel functies erbij en toch zo gemakkelijk te bedienen. in korte tijd veel foto's gemaakt en ben zeer tevreden over de resultaten.

Ick 05-04-2008

Nu een paar dagen en al veel foto's gemaakt onder allerlei omstandigheden. FF weer wennen aan al die instelmogelijkheden en de bediening na jaren een compact cameraatje.
Perfecte camera zeker voor dit geld..

Simone SF 02-04-2008

Heb deze camera sinds een half jaar. Kan er erg goed mee uit de voeten! Super! Kan nu geweldig mooie foto's met de camera maken! Soms lijken de foto's wel afkomstig van een Spiegelreflex. Zeker aan te raden voor een beginende fotograaf! Binnen is de camera niet geweldig maar buiten maakt hij super foto's
Dit is een must voor de beginnende fotograaf!

wikky 23-02-2008

Vond de camera gisteravond bij thuiskomst op de mat, helaas alleen met franse handleiding, gelukkig is internet geduldig.....
Meteen vanuit de luie stoel op de auto-beeldstabilisatie stand in het wilde weg aan het afdrukken geslagen met/zonder zoom, met/zonder focus, met/zonder flits etc. en ik ben nu al zeer tevreden! Wat een vooruitgang met mijn vorige camera (HP618 5 jaar oud, 1,3 Mpixel): snel strak en duidelijke plaatjes.
Kan nog wat worden als ik me in de mogelijkheden verdiept hebt !!!!
Bovendien is de camera kleiner, lichter en dus handzamer als dat ik verwacht had (familie heeft de voorloper 5600).
Zelfs de flits is veel sterker als dat ik gewend was.

Mijn dag is al helemaal geslaagd!

Sjorssie 15-02-2008

Dit is een geweldige camera. Even oefenen met de verschillende mogelijkheden en dan kan je geen onscherpe foto's meer maken. Eerlijk gezegd staat de prijs totaal niet in verhouding met de geweldige kwaliteit die deze geweldenaar levert. Ik heb m pas sinds gisteren maar ben razend enthousiast over deze camera.

Mitchel_psv 31-01-2008

Geweldige camera! Ik kwam hem tegen in de winkel. Ik heb gevraagd naar verschillende camera's maar deze is het uiteindelijk geworden. ik heb er absoluut geen spijt want alles is gewoon goed. Duidelijke handleiding, groot schermpje, makkelijk te gebruiken, alhoewel in het begin wel even lastig is als je niet weet hoe het werkt, maar gaande weg leer je het wel.
Aanrader!!

Marcus31 28-01-2008

Na lang oriënteren en zoeken op internet en in winkels, kwam ik deze geweldige camera tegen. Ik zocht ook een camera die meer kon dan een compact camera, maar nog geen spiegelreflex camera was. Deze camera zal heeft geweldig veel opties in huis, waar je wel even voor moet gaan zitten en de tijd voor moet nemen. Ondanks de heel uitgebreidde handleiding, ontdek jezelf gaande weg ook de juiste instellingen. Als je jezelf die tijd niet gunt of je er niet in wilt verdiepen, raad ik aan om voor een gewone compact camera te gaan. Maar wil je mooie potret foto's, natuur of monumenten foto's maken, dan raad ik deze camera ten zeerste aan. Kwaliteit prijsverhouding zeer goed. Voor voorbeeld foto's van deze camera, zoek goed op internet en je zult zelf verbaasd zijn.

Mindy 09-01-2008

Ik vind het ook een zeer fijne camera. Alleen jammer dat beide camera's die we tegelijktijd hebben aangeschaft nu inmiddels alweer 1,5 maand in reparatie zijn, omdat ze beide 'kaart vol' en kaartfouten aangeven. Heel erg vreemd en jammer. Hopelijk wordt het verholpen.

Verder kun je er mooie fotos tot op een kleine afstand van maken.

a.dullaart 02-01-2008

Op vakantie in namibie foto's en films gemaakt. Veel zoom gebruikt ook films. De resultaten zo'n 10 maal aan fam. en kenissn laten zien. Twee hebben intussen dezelfde camera gekocht. Wel goed uitproberen met handleing er naast

Moow 31-12-2007

Ik heb deze camera nu een paar maand in bezit!
En ben super enthousiast!
De macro functie is geweldig en de handmatige instellingen voor de flitsers zijn ook heel fijn!
Het enige nadeel is dat je soms wat blauwige randjes hebt !

Verder alleen maar positief!

Vip3r 28-12-2007

Ik heb de camera nu zo'n 3 maanden in bezit en hij bevalt heel erg goed. De instelbare sterkte van de flitsstand is een groot plusspunt, nooit meer overbelichte foto's op bijvoorbeeld een feestje in huis.

Andre69 07-12-2007

Ik vindt dit een fijn handzaam toestel met goede fabrieksinstellingen.Toestel in eerste instantie aangeschaft vanwege de macrofunties tot op 1cm dichtbij foto's vallen zeker niet tegen zelfs door glas heen nog acceptabele plaatjes geschoten van vissen en insecten.
Buiten veel mooie foto's gemaakt in dierentuin waarbij stand beweegende objecten en 10x optische zoom zeker van pas kwamen.
Enige extra's aangeschaft voor optimaal bebruik zijn een geheugenkaartje 2 gb en een zonnekap geweest.
Ik verwacht nog veel plezier te hebben van dit toestel en raad hem iedere beginnende amateurfotograaf van harte aan.

Eline_ned 18-11-2007

ik heb de camera nu 2 maanden en na circa 2500 opnames weet ik dat het niet een top camrea is.

Het meeste stoort mij de purple fringe, paarse randjes waar het contrast iets hoger is dan normaal, dit is erg storend en na een ruiling in de winkel heeft ook de tweede camera hetzelfde probleem.

Ten tweede is de ruis nogal hinderlijk, en ten derde is het autofocus systeem niet optimaal. of je nou eenpunts of multi focus insteld, hij blijft er in sommige gevallen naast focussen, zodat de achtergrond scherper is dan het voorwerp.

Deze camera kent ook vele pluspunten.

Hij reageert vrij snel
Hij kan sd kaartjes aan
Heldere daglichtfoto's zijn echt heel goed
De Macro is denk het beste van alle compact toestellen die ik tot nu toe gehad heb.
Het display is mooi helder, ook in fel zonlicht te gebruiken.

Stijn Bakker 13-10-2007

Ik heb de Fujifilm S5700 nu een half jaar, en ik moet zeggen, dat ik er op sommige plekken wel tevreden mee ben, en op sommige niet. De optische zoom is goed, en genoeg, maar zodra je de digitale zoom ook nog eens gaat gebruiken wordt de foto wazig. Je kunt de grote hoeveelheid zoom overigens alleen gebruiken met een korte sluitertijd, zodra het donker wordt schakelt hij dan automatisch naar een hogere ISO waardoor er erg veel ruis op de foto komt. De ruisfilter is niet zo goed. Ook claimt Fujifilm dat ze een stabilisatiesoftware hebben ontwikkeld voor filmpjes, hier moet u niet teveel van verwachten.
Over de Macro modus ben ik zeer tevreden. Met de Super Macro kun je erg mooie foto

Roelof3 13-10-2007

Ik heb dagen gezocht en zat zelfs aan CanonS5 te denken en Pana FZ-18 maar na het zien van foto's van deze Fuji op internet deze gekocht.
Dus je bent:
Klaar met je 3x optisch 3x digitaal
Geen professional
Wil geen speigelreflx maar wel meer zoom
Mooie foto's

Koop dan dit apparaat. Ik heb hem vandag gebruik op het voetbalveld, top actiefoto's lekker helder en groot. De macro is toppie. Super helder 2 toetsen op het toetsenbord gefotografeerd. Zelf een foto van mijn eigen beeldscherm is prima.

Een mooi toestel voor iemand die probleemloos net iets meer wil dan een goedkope aanbieding.

Ik kon zowel met USB en de Card gewoon met verkenner in Vista op de camera, ik heb geen software geinstalleerd. Deze camera is ook VISTA Certified