Casio EX-V8 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Casio EX-V8 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Snikhaas 06-01-2008
Geschreven voor: Casio EX-V8 zwart, zilver

Een mooie compacte camera met 7x optische zoom.

Handige dockingstation met directe highspeed usb2.0 verbinding naar de pc, accu lader en tv-aansluiting.

Foto's met daglicht zijn zeer goed
Foto's met 's avonds binnenshuis zijn goed, maar je moet wel rekening houden dat deze camera wel 7x kan inzoomen, maar de flits deze afstand natuurlijk niet kan halen. dus opjecten op 20 meter afstand zal de flits dus niet belichten .. logisch :P

Functies zoals gezichtsherkenning en antishake werken goed

Video opnames: in een woord GEWELDIG, de kwaliteit doet niet onder voor mijn DV-Video Camera.
Mooi zuiver zonder blokvorming. geluid is stereo en past bij de kwaliteit van de film

Wat voor mij even wennen is dat is de zoom knop, deze zat bij mijn oude casio boven bij de shutter, en nu naar het display.

De aan/uit schuif beweegt soepel en is geveerd, maakt een degelijkere indruk als wat ik dacht.

Ik heb getwijfeld tussen de panasonic DMC TZ3 en deze Casio EX-V8, en heb gekozen voor de casio omdat:

- Deze compacter is als mijn oude camera, de panasonic was groter

- De lens blijft binnen de behuizing, dus zit ten alle tijde beschermt

- Tijdens het opnamen van fimpjes bestaat de mogelijkheid tot optisch zoomen, welke niet hoorbaar is in het filmpje

- Uitmuntende kwaliteit van filmpjes, DV-qualiteit

- Geen kabel salade op je bureau , dokking plaatsen kabeltjes 1x netjes wegwerken , en dan alleen de camera erop of eraf halen , ziet super strak uit.

- Heb voorheen 2 casio cameras gehad (qv-7000 en een qv-r4) en deze zijn zeer goed bevallen. de qv-r4 werkt nog steeds en heeft in 6 jaar tijd alleen een nieuwe accu gekregen.

Mijn beoordeling is gebaseerd op mijn bevindingen tot nu toe. Het punt voor degelijkheid is dus in dit geval niet berust op een lange of niet lange levensduur van de constructie , want dat kan ik nu nog niet weten. Degelijkheid beoordeel ik nu op de indruk welke de onderdelen maken

Nog even 1 opmerking, de door casio mee geleverde polsbandjes zijn naar mijn mening geschikt voor japanners en vrouwen (dit bedoel ik niet discrimineren),want mijn hand past er met moiete door , en dan is het niet meer mogelijk om de camera nog vast te houden. de lus is te kort. ik gebruik dus de polsband van mijn qv-r4 , deze is beduidend groter

Tot zover mijn bevindingen, succes met het maken van de voor jou beste keuze.

Grtz,
Snikhaas