Fujifilm FinePix S8000FD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix S8000FD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Hzp 22-12-2008

Ik had een Olympus 550 UZ.
Verkocht en na uitgebreide zoektocht op diverse reviewsites een S8000FD gekocht.
De aan te raden site is van Imaging Resource waar je camera'met elkaar kunt vergelijken aan de hand van diverse isoinstellingen.
Conclusie: de Fuji doet niet onder voor de duurdere concurentie zoals de superzooms van Panasonic.

Bij hogere iso waarden is de fuji zelfs ietsje beter.

Het enige minpuntje is wellicht de chromatic aberation die hoger is dan bv de superzooms van bv Panasonic.

De fuji is verder nagenoeg identiek aan de olympus 560UZ en die is, evenals de panasionics fors duurder.

De mogelijkheden van de fuji zijn legio en het menu simpel.
Bovendien te gebruiken met oplaadbare batterijen.
En als je dat een keer gebruikt hebt wil je nooit meer een camera( welke dan ook ) met accu's.

Kortom een aanrader zolang die nog te koop is.

Hzp

Judith1975 20-08-2008

Een perfecte camera voor de thuis hobby fotograaf. Een spiegelreflex vond ik te duur om aan te schaffen en dus gingen we op zoek naar een compact camera. Na een goede voorbereiding hebben wij uiteindelijk gekozen voor de FinePix S8000fd. En we hebben er geen spijt van gehad. Geweldig en dan die groothoek Super. De kwaliteit van de foto's is perfect. De camera heeft goede mogelijkheden om een en ander handmatig in te stellen. Ook de cursus die we bij aankoop hebben gekregen droeg bij aan het gebruik van de camera

Tom Gds 17-07-2008

Ik heb hem net en tijdens onze vakantie er 800 foto's en 50 filmpjes mee gemaakt.
Ik gebruik eigelijk alleen de P stand op auto is de kwalietijd niet zo best, op P kan je zelf lekker aan de gang met div instellingen en dan zijn de foto's erg mooi, filmpjes zijn wel leuk maar niet geweldig, meer voor de fun.
De zoom is echt geweldig,maar alleen met antie tril stand.
Ik ben heel tevreden, voor al voor het geld.
Batterijen gaan erg lang mee, ruim 750 foto's met veel gebruik van de zoom en het lcd scherm.

Janny Rottinghuis 17-05-2008

Ik heb het toestel nu sinds januari en vind vooral de buitenopnames mooi. Heb inderdaad problemen met de ruis binnenshuis en zal de gemelde adviesen opvolgen. Ik vind het verder een prima toestel, maar vergeleken met zijn voorganger de S5000, daar kan hij niet tegenop.
Ik vind het heel prettig dat hij de stand weergeeft in het beeldscherm, want het wil nog wel gebeuren, dat ik lukraak foto`s knip. Daarbij vind ik het stabilisteren niet altijd geweldig, maar moet nog veel foto`s maken wil ik daar een mening over geven. Ondanks dat het toestel niet een etrg vormvaste uitstraling heeft, vind ik hem wel degelijk in gebruik

Eline_ned 19-04-2008

ik heb mijn fuji s5700 die ik een half jaar had vervangen door deze camera. Hij is een stuk robuster, dat is het eerste wat mij opviel.
Het grootste nadeel is dat de lens naar buitenkomt, ook als de lensdop erop zit, vergeet je die eraf te halen, dan wil de camera wel eens vastlopen, en dat lijkt mij niet gezond voor de motor. Misschien dat ze in de toekomst nog eens een superzoom maken met automatische lensklep.
Ander nadeeltje is dat de batterijen minder lang mee gaan.

Voordelen: de foto's zijn helderder, veel minder purple fringe en ruis dan bij de s5700. De maximale zoom is moeilijk hanteerbaar, maar als je er een scherpe foto mee weet te maken, is die heel goed. Grootste voordeel is de groothoek, en die is buitengewoon goed voor een compact camera, ook in de auto stand. Ander voordeel is dat je de flits met de hand open moet zetten, de flits gaat niet per ongeluk af als je ergens niet kan of wilt flitsen. De avond opnames zijn ook beter en portretten zijn helemaal goed. Binnenopnames zonder flits geven een redelijk tot goed resultaat.

De camera is eenvoudig te bedienen op de handmatige scherpstelling na, die is vrijwel niet te gebruiken. De fotoprogramma's zijn matig, maar op handmatige instellingen en op de auto stand zijn zeer goede foto's mogelijk.

De degelijkheid laat iets te wensen over, met name de lens die naar buitenkomt doet erg plastic en zwak aan. Het huis komt stevig over, de electronica lijkt mij bij wat lagere batterijspanning licht onstabiel, opnieuw opstarten verhelpt dit.

JaapP 14-04-2008

Ik heb vijf jaar gewerkt met een fujifilm f303, leuk cameraatje, mooie resultaten. Ik wilde echter wat meer doen met fotografie, en zocht een canera met superzoom en supermacro, en - gezien mjn goede ervaringen met fuji - viel mijn keus uiteindelijk op de fujifilm s8000fd. Ik moet zeggen: dit is niet echt een makkelijke camera, de auto-stand levert aardige resultaten op, de voor-geprogrammeerde landschap-instelling is echter maar matig, en soms gewoon slecht. Maar, als je met deze camera gaat experimeneten met de talloze handmatige instellingen dan kun je echt prachtige resultaten bereiken. Ik heb inmiddels - in pakweg twee weken tijd - zo'n vijfhonderd foto's gemaakt, in allerlei condities en met diverse handmatige instellingen, en ja, er zitten ware juweeltjes van foto's bij. Ik raak steeds enthouisaster over deze camera. Bijzonder natuurgetrouwe kleuren, scherpe foto's, indrukwekkende macro's. Een aanrader dus, deze camera, maar je moet er wel veel geduld voor hebben om er mee te leren werken. Als als je hem eenmaal een beetje door hebt is dat niet zo moeilijk. Daarbij komt ook nog dat-ie spotgoedkoop is voor zoveel kwaliteit. Minpuntje is de degelijkheid: het klepje van het batterij-compartiment voelt tamelijk krakkemikkig, het klepje waarachter de USB-aansluiting zit is nog erger.

Rob Peters 14-04-2008

Prima camera, hoewel ik weinig de Auto stand gebruik. Ook de ruis op hoge ISO waarden is makkelijk te beperken door hem op Auto stand een maximum van 400 in te stellen. Ik heb hem ondertussen een paar weken in mijn bezit. Heb er ondertussen Varta 2600 mAH batterijen in, hierdoor heb ik ook niet te klagen over de gebruikstijd.

muisenmar 07-04-2008

Sinds donderdag 03april aan het stoeien met deze camera. Ik ondervind hier en daar wel wat mindere kantjes, erg rode/oranje foto's bij foto's binnenshuis
's avonds bijvoorbeeld, ben er nog niet achter hoe dat beter kan. Maar ik heb gisteravond op een feest rondom schemer, duidelijke , goede foto's kunnen maken op de feeststand. Teven perfecte zonsondergangfoto's gemaakt met de zonsondergangsstand.
Prachtige foto's op strand/landschapstand met een weerkaatsende zee op de achtergrond. Ik ben het met Yvette eens dat je de AUTO stand los moet laten en je gaan verdiepen in de andere mogelijkheden. Wie gewoon snel snapshots wil maken doet er beter aan een andere te kopen. Voorlopig geef ik een 7 voor kwaliteit foto's maar dat zal hoop ik snel hoger worden.
Voordeel van deze camera boven Panasonic zijn de batterijen. Ik reis veel naar Afrika en daar kun je nu eenmaal regelmatig zonder stroom zitten , dan is een accu niet handig! Batterijen gaan erg lang mee in deze camera. de 18x zoom is fantastisch, scherpe foto's op ultieme zoomstand! Batterijklepje is erg wankel, zal wel snel kapot gaan helaas, dus voor degelijkheid daardoor ook maar een 7

Bas.Smits 24-03-2008

Wanneer je een vervanger zoekt voor je compact digitale camera, dan kun je deze beter overslaan.
Enige kennis van fotografie is op z'n plek ten aaanzien van instellen van film gevoeligheid en sluitertijden en dergelijke.
Je moet bedenken dat wanneer je deze camera in de auto stand gebruikt, er concessies moeten worden gedaan.
Echter na het handmatig instellen van de juiste film gevoeligheid komt dit japanse juweel tot bloei!
Wanneer de licht gevoeligheid toeneemt word het beeld wat
korrelig, hetgeen ook het geval is in een ouderwets toestel met rolletje en andere collega digi's.
Dit is natuurlijk snel te zien met 8 megapixel.
Conclusie: op auto stand nog voor verbetering vatbaar, handmatig ingesteld ken ik weinig camera's van deze prijs klasse met deze geweldige resultaten. voor de liefhebber een echte aanrader!

slobberbone 01-01-2008

Ik herken veel van wat @Yvette3112 weergeeft en ik kan dat in mijn revieuw onderstrepen en wat @ niels1971 weergeeft klopt echt niet als de FZ18 echt 100x beter is had hij overal allles en iedereen verpulverd in iedere testverslag maar toch is dat niet zo lees bijvoorbeeld test dec 2007 consumentenbond waar hij toch degelijk punten laat liggen op fotokwaliteit en de s6500fd en s5700 voor moet laten gaan. Im mijn ogen gaat het om nuances verschillen tussen de FZ18 & S8000fd .

Ok wat heeft de S8000fd meer dan de FZ18 ?

Batterijen i.p.v accu vindt ik veel makkelijker en handiger want neem zonnodig setje extra mee .

Betere grip ligt beter in hand en voeld daardoor zeer solide aan .

Meer opslagmedium ook XD

En belangrijkste hij is vele tientallen euro goedkoper dan de FZ 18 en koop je een gelijkwaardige digitale zoomcamera voor .

Wild u zelf dit vergelijken kunt u ook op andere fora kijken.

Yvette3112 22-12-2007

Inmiddels heb ik de camera bijna drie maanden en ben nog steeds zeer tevreden!
In de auto-stand heb ik al diverse erg mooie foto's gemaakt, scherp en zuiver.
Daarnaast lees ik al maanden mee op een internationaal forum waar onder andere deze camera veelvuldig wordt besproken en waar onder andere het volgende wordt gezegd, wat ik alleen maar kan onderstrepen.

Deze camera is het meest geschikt voor mensen die méér willen dan alleen de auto-stand. Hoewel de camera in de auto-stand goede foto's kan maken, is de kwaliteit véél beter wanneer je de auto-stand loslaat. Zelf experimenteren in de P, A, S of M-stand levert echt prachtige resultaten op!!!

Tip: bij binnen-fotografie is de camera geneigd een hoge ISO-waarde in te stellen, waardoor er een grote kans is op ruis. Stel de camera zo in, dat een hoge ISO-waarde niet gekozen kan worden, of kies zelf de ISO-waarde. Hierdoor verbeterd het resultaat aanzienlijk.

De 18x zoom is geweldig, de beeldstabilisatie hierbij een absolute must.
De superzoom geeft ook prachtige resultaten.

Kortom.......na een paar maanden ben ik nog steeds erg tevreden over de camera, zeker sinds ik de auto-stand heb los gelaten en zelf beslis over ISO, diafragma en sluitertijd.

Een absolute aanrader voor een ieder die meer wil dan een 'point-and-shoot'-camera.

niels1971 14-12-2007

Helaas moet ik op mijn eerdere review terugkomen.
Na ruim twee maanden met dit toestel geworsteld te hebben,is hij ingeruild voor een Panasonic FZ18.
In het begin dacht ik dat ik gewoon even moest wennen.Omdat er af en toe loepzuivere foto's tussen zaten had ik het idee dat het aan mij lag.
Na het verliezen van mijn geduld wat het proberen betreft,heb ik iemand met jarenlange ervaring foto's laten maken.Ook die zei onmiddelijk dat het niet meevalt om fatsoenlijke foto's te maken.Bijna alles bewogen,onscherp,en vol met ruis.Nu ben ik niet extreem veeleisend,maar dit ging echt nergens meer over.
Zelfs in de automatische stand waren er maar weinig foto's die het bekijken waard waren.Zo erg,dat ik de camera niet eens mee zou nemen op vakantie,vanwege de slechte foto's.Dan zou ik bijna liever mijn gsm gebruiken.Wat mij betreft een zware teleurstelling,en ik kan hem iedereen van harte afraden.
Bovendien heeft de Panasonic veel meer mogelijkheden,ten opzichte van de Fuji.Vandaar ook mijn lage cijfer ten aanzien van de mogelijkheden.
Maar misschien had ik een maandagmorgen product,en gaat het met andere camera's beter.Ik moest echter op mijn vorige review terugkomen,omdat ik daar niet meer achter sta.

rodger 17-11-2007

Mooi toestel, 18x zoom ideaal en met een groothoek, beeldstabilisatie werkt prima en zoals alle fuji's korte afdruktijd.
Groot 2,7 inch scherm, duidelijk afleesbaar.
Prima toestel, echt het enige min puntje is de gekke lensdop.

Erik29 01-11-2007

M'n fuji F710 was kapot en na lang dubben of ik een spiegelreflex zou aanschaffen, toch voor 't gemak van een relatief kleine en lichte camera (tov spielreflex) gekozen. En het voordeel van een grotere lens die minder vervorming geeft dan de kleinere digitale compactcamera's. De zoommogelijkheid was overigens de belangrijkste overweging. Eén lens. En wanneer zoom ik nou op ruim 400mm (kleinbeeld)?
Fotokwaliteit: ook met de 18x zoom een zeer behoorlijke foto. Voor portretfoto's geweldig op zo'n 135 mm (kleinbeeld). De macro functie is super. Veel mogelijkheden van voorgeprogrammeerde fotosituaties. Vooralsnog heel tevreden.

Jeroen2323 19-10-2007

Wij hebben de camera vandaag gekregen en besteld.
Na de eerste foto's te hebben genomen zijn wij al heel erg enthousiast over de camera. Snelle response tijden, zeer snel in scherp stellen, Zeer goede super macro functie, robust model,
Een groot minpunt heeft de camera wel:
De flits moet je zelf openzetten. Bij ons vorige model de s5600 opende de flits als het nodig is.
Jammer genoeg bij dit model niet en dat is jammer.
Binnenkort zal ik nog een tweede review geven als wij er een weekje of zo mee hebben gewerkt.