Casio EX-Z100 bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EX-Z100 bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Leon1210 11-03-2009
Geschreven voor: Casio EX-Z100 geel, zilver

Ik heb deze camera nu een half jaar in bezit en ik ben er uiterst tevreden over. In het begin is het even wennen en aftasten maar na enkele weken gebruik komen er werkelijk schitterend foto's. Zeer scherp, helder en duidelijk. Ook de filmpjes zijn goed van kwaliteit (met name het geluid erbij). Een absolute aanrader!

varabert 08-10-2008
Geschreven voor: Casio EX-Z100 geel, zilver

Camera nu een paar weken in gebruik.
Gekocht op basis van tests en reviews op kieskeurig.
Gebruik de camera naast een Canon Eos 400d als 2e camera. Ik begrijp niet dat deze camera niet sorm loopt.
Heel veel waar voor heel weing.
Batterij gaat lang mee.
Zoomlens is perfect.
Daarnaast ziet de camera er goed uit.
Voor dit geld top

ruudizzle 30-07-2008
Geschreven voor: Casio EX-Z100 geel, zilver

Na een dag spelen met deze camera ben ik behoorlijk enthousiast. Ik had eerst de Z15, maar heb deze omgeruild voor de Z100. Mede omdat de Z100 een groothoek van 28 mm heeft (wat een verschil zeg!) en de camera ziet er net iets gelikter uit. Er zitten op de Z100 ook meer optie's, zoals een uitgebreider BEST SHOT-menu. Ook heeft de Z100 hogere ISO-waarden, tot 1600. De foto's zien er op de computer helder en zeer natuurgetrouw uit. Ik moet nog wat spelen met contrast, scherpte en verzadiging, want ik hou zelf van wat 'fellere' foto's. De smiledetection gebruik ik niet, wat een onzin! Komen ze straks ook met een depressieve mensen-detection?? De plus- en minpunten:

PLUS:
- mooi design
- BEST SHOT; erg makkelijk, en je kunt die voorinstelling ook weer handmatig aanpassen en evt. opslaan.
- duurzame accu
- kwalitatief goede foto's; ook binnen met lage ISO
- uitgebreid flitsprogramma, waaronder soft-flits (net iets minder fel) en je kunt de flitssterkte zoiezo verminderen of vergroten
- groothoek van 28 mm!
- goede film- en geluidskwaliteit (voor een fotocamera)

MIN:
- schermweergave iets te donker en soms lijkt een foto niet helemaal scherp, terwijl ie dat wel is.
- kunststofbehuizing; niet erg duurzaam dus...

Sassskia 29-06-2008
Geschreven voor: Casio EX-Z100 geel, zilver

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de Casio EX-Z15 en lijkt qua vormgeving (en waarschijnlijk ook de mogelijkheden) op de Casio Exilium Zoom EX-Z100. Helaas zie ik op kieskeurig.nl mijn toestelletje niet terug en zie er dus ook geen reviews van. Op zich vind ik het een prima toestel, alleen de gemaakte foto's geven op de display nog wel eens een vertekend beeld van hoe ze werkelijk zijn gemaakt. Ik bedoel hiermee dat kleuren soms anders lijken (minder mooi en niet altijd even scherp) op de display dan wanneer ik ze op de computer zet. Heeft iemand hier ervaring mee met de EX-Z100? Ik zit me nu dan ook af te vragen of dit een fout van het toestel is of dat dit ´hoort´ (en vaker voorkomt). Dus wat ik graag zou willen weten is of de weergave van de gemaakte foto op de display en ook simpelweg het richten van de display van de camera op een object bij de EX-Z100 qua kleuren, scherpte e.d soms wat vertekend met de uiteindelijk werkelijk gemaakte foto (als je 'm op de computer zet of afdrukt)? Ik hoop dat ik spoedig een reactie van iemand krijg, want misschien dat ik mijn toestel dan wel terugbreng en de EX-Z100 koop. Alvast bedankt!

cas-io 24-06-2008
Geschreven voor: Casio EX-Z100 zilver

Zéér fijn toestel. Echt een aanrader! Foto's zijn absoluut kraakhelder. Voor de wat mindere fotograven onder ons is dit een makkelijk, en te begrijpen toestelletje. Vooral de best shot functie is erg bruikzaam. De groothoek 28mm lens is voor mij een uitkomst. Net als de accu die maar door blijft gaan.
Kortom; alleen maar lof voor de EX-Z100!!

Wishiej 23-06-2008

Heerlijke camera,

Voor onze vakantie op schiphol in een opwelling gekocht en nog geen centje spijt van... 9 dgn volop gebruikt (inzoomen/uitzoomen, foto`s bekijken enz.) en de batterij nog 2/3 vol.

Prima kwaliteit foto`s en mooi ontwerp, snel zat en genoeg opties maar toch makkelijk in gebruik.

juztin 17-06-2008
Geschreven voor: Casio EX-Z100 zilver

2 weken terug steeds lopen twijfelen tussen deze en de panasonic reeks zoals de fs5.
in de winkel goed advies gehad. en daar kwam ik achter dat de foto's eigenlijk niet zo scherp zijn als je het vergelijkt met nieuwe toestellen van andere merken.
ik ben na het proberen dus toch voor de panasonic gegaan die veel duidelijker beeld geeft met betere kleuren. de casio is mij wat te korrelig. voor de rest ziet hij er natuurlijk prachtig uit ligt lekker in de hand.

NLZ100 04-04-2008
Geschreven voor: Casio EX-Z100 bruin

De Casio EX-Z100 (pas op de markt) nu een paar dagen in gebruik, voor ik tot de aankoop ben overgegaan heb ik verschillende camera's uit de zelfde prijsklassen bekeken: Nikon, Canon, Sony, Panasonic, getest op foto kwaliteit, gebruikers gemak, mogelijkheden het ontwerp van de camera. Op alle punten komt deze camera er voor mij als beste uit. Ondanks Casio in tegenstelling tot Nikon/ Canon/ Sony/ Panasonic geen bekende lens bezit is deze Lens van top kwaliteit (foto kwaliteit) en doe voor mij zeker niet onder voor de bekende lenzen. Al heel wat getest en foto's genomen en het ziet er naar uit dat de batterij lang mee gaat (nog 2/3 vol)
Wat deze camera nog voor heeft op de andere(behalve Panasonic) is de Groothoek, 4x opties en de 10 MP. Het ontwerp en afwerking van de Camera is bijzonder mooi en degelijk, de kleur chocolade. (puur) is chick! Afhankelijk van persoonlijke smaak en wat je van een compact camera mag verwachten is de EX-Z100 zeker een aanrader!