Olympus SP-570 UZ zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus SP-570 UZ zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

sapulne1 06-12-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Ik portretfotó's gemaakt met de SP-570 en deze laten afdrukken op fuji digital professionel pearl papier. De foto's zijn scherp.Ben heel erg tevreden met de camera

peter22 16-09-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Ik heb de Olympus SP-570 vanaf begin maart in huis.
ik vind het een fantastische camera met zeer veel mogelijkheden. en als het even makkelijk moet, gewoon in standje auto en de rest gaat vanzelf.

Wat mij is megevallen is de afdruksnelheid, mijn vorige camera moest vrij lang denken na het maken van een foto, de sp-570 staat binnen een seconde weer gereed, alleen in RAW modus duurt het iets langer.

ik heb foto's laten afdrukken op poster formaat, gewwon fantastisch scherp.ook voor de beginnende gebruiker goed te hanteren.

wat mij beterft een super camera die een speigelreflex nadert, met het grote voordeel dat je alles met 1 lens doet!!!!

soulscare 06-09-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Een prima camera, deze SP-570. Makkelijk in gebruik, perfecte vormgeving, goed werkende dubbele stabilisatie en tot iso 400 zeer fraaie kwaliteit foto's over het gehele bereik (ook bij 20x zoom), met name de macro's zijn wat mij betreft super. Een van de panorama functie's waarbij de camera aangeeft waar je heen moet draaien en dan automatisch de volgende foto maakt is ook helemaal te gek.
Deze camera zit sowieso vol met unieke features, daar heb je wel wat tijd voor nodig om die allemaal te ontdekken.
Ik twijfelde tussen de overstap naar spiegelreflex en deze Olympus, maar ik ben blij dat ik deze camera heb gekozen, alle mogelijkheden die deze camera biedt vindt je gewoon niet in een spiegelreflex en als je daarbij nog het lensbereik neemt, dan heb je voor deze prijs een prima camera. (bij een spiegelreflex leur je met 3 lenzen rond om dit bereik te krijgen)

Een ander groot voordeel is de flitsschoen, ik heb de FL36S draadloze TTL flitser aangeschaft en dat werkt super. Je zet de flitser (binnen 10 meter) neer waar je zelf wilt en deze wordt aangestuurd door de camera.
Je kan zelfs met meerdere draadloze flitsers werken.

Nadelen zijn er natuurlijk ook.
- Moeilijk scherpstellen in situaties met weinig licht
- Zoomring is niet mechanisch (soms vertraging met zoomen)
- Foto's boven iso 400 te veel ruis

Maar al met al heeft Olympus hier een fraai staaltje camera neergezet voor een zeer betaalbare prijs en met legio opties voor instellingen, van geheel handmatig tot vol automatisch met zeer veel voorgeprogrameerde situatie instellingen.

Als je bereid bent je te verdiepen in de camera waarmee je werkt, dan kan ik deze SP570 van harte aanbevelen.

Thomas48 08-07-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

voor deze prijs is dit een uitstekende camera die voor normaal amateurgebruik de mogelijkheden biedt die een spiegelreflex ook heeft. Groot zoombereik en voldoende groothoek. Beeldstabilisatie werkt goed, handmatig scherpstellen krijg je na enige oefening gemakkelijk onder de knie, de zoomring is vertrouwd en de greep is fantastisch. Heb getwijfeld tussen de Nikon Coolpix P80 en de SP-570UZ. De flitsschoen en de greep gaven voor mij de doorslag. De resultaten geven mij bevestiging van de goede keuze: fraaie kleuren, volop instelmogelijkheden en bij normaal gebruik weinig ruis. En verder let wel: het is niet de camera maar de fotograaf die 90% van de kwaliteit van de foto bepaalt!

Myradas 22-06-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Zoals ik heb aangekondigd wil ik hierbij een uitgebreid review geven van mijn ervaringen met deze camera.
Ik heb een wandelreis gemaakt door Kreta en ik heb met de camera heel veel foto's gemaakt onder heel veel (licht) omstandigheden. Ik heb deze camera gebruikt onder ruige omstandigheden op een boot met windkracht 8, dus veel bewegingen enz.
De beeldstabilisatie heeft zich daarbij prima gemanifesteerd. Ik heb daarbij foto's gemaakt van de wal met tele.
Ik heb heel veel geëxperimenteerd met sluitertijd, over -en onderbelichting en diafragmawaarden enz. Ik fotografeer al vele jaren en dus weet ik daar wel raad mee. Het resultaat van dit alles is - als ik mijn opnamen op de computer terug kijk - dat er verbluffend mooie kiekjes tussen zitten. De kwaliteit is zeer scherp, contrastrijk en met hele mooie kleuren. Je moet bij het fotograferen in een zeer zonnige, felverlichte omgeving zoals op Kreta wel gebruikmaken van de juiste witbalans voor een optimaal resultaat. Zet deze op zonnig en je krijgt betere kleuren b.v.. De mogelijkheden van deze camera zijn bijna onbegrensd. Zowel voor de beginnende als voor de gevorderde fotograaf. De beginnende fotograaf kan gebruik maken van de standen auto en scenerie ( met uitgebreide mogelijkheden) en voor de gevorderde fotograaf staan de standen A (diafragmawaarde) S (sluiterijd) en M (manual) diafragma plus sluitertijd ter beschikking. Handig is ook de knop voor schaduwaanpassing. Verder zijn er nog zeer uitgebreide menu-opties. Ik heb nog nooit een camera van een dergelijk type gezien met zo veel mogelijkheden. De camera bezit een fraai lenzenstelsel van supermacro (1 cm) tot macro en van groothoek(26) tot tele (520). Ik ben er echt zeer enthousiast over. Alleen het gebruikmaken van de scherpstelring is wel even wennen, maar als je dit onder knie hebt dan werkt het eigenlijk vanzelf. Ik ben ook zeer te spreken over het energieverbruik van de camera. Ik heb gebruik gemaakt van hoge capaciteit oplaadbare batterijen van 2700 mAh, waarmee zo’n 300 foto's zijn te maken. (wel nadat de batterijen zo’n 3 keer zijn opgeladen en ontladen)
De camera is zeer robuust. Is daardoor zeer prettig te gebruiken bij harde wind en trillingen. De instelknop en de vatting van het objectief is van metaal. Hij beschikt ook over een helder en goed afleesbaar (ook in de zon) lcd scherm. Ook al vind ik persoonlijk gebruikmaking van de optische zoeker bij het fotograferen prettiger. Je kunt elke instelling (door het menu in te stellen)ook in de zoeker goed aflezen. Voorts wordt de camera zeer compleet geleverd en is voorzien van een prima softwareprogramma, Olympus Master II, voor beeldbewerking enz. Voor degene die het toestel overwegen aan te schaffen heb ik nog een aantal tips: Lees zeer uitvoerig de gebruiksaanwijzing verschillende malen goed door en pas daarna de het een en ander toe. Maak gerust meerder foto's van een object en noteer welke programma en belichtingstand je hebt gebruik. Zo leer je de camera goed kennen want dat is een must. Er zijn zeer veel mogelijkheden als je dit apparaat goed wil gaan gebruiken en deze moet je niet laten liggen.
Ik ben tot de volgende puntenwaardering gekomen voor dit type apparaat. Ik zeg expliciet “dit type”, want een spiegelreflexcamera van b.v. Sony of Canon enz. is fotograaftechnisch toch vele malen beter. Vooral wat de lichtsterke van de lenzen en uitbreidingsmogelijkheden betreft

hoekie69 07-06-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

ik heb de camera nu ongeveer 2 maanden in mijn bezit, waarvan 3 weken bij de fabrikant. de gemaakte foto's vallen mij vies tegen, vandaar dat ik hem had teruggestuurd naar de fabrikant. foto's gemaakt op de tele en/of macro stand zijn het afdrukken niet waard, heb hiervoor nog wel speciaal een statief gekocht. voor deze camera had ik een sony H5, en die maakte vele malen mooiere foto's dan deze sp-570 uz. heb nu dus erge spijt van deze switch. van buiten ziet deze camera er gelikt uit, maar van binnen schort er toch het een en ander aan. wat mijn ervaring tot nu toe betreft raad ik niemand deze camera aan, helaas voor diegene die de camera al bezit (waaronder ik zelf) heeft. voor mij is het gewoon een MISKOOP................................

Klunk 07-05-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Uitstekende kwaliteit foto's. Veel morgelijkheden (die je ook echt kunt gebruiken!!). Een echte aanrader.

2 reacties op ondestaande reviews: 1) van ontspanvertraging heb ik niets kunnen merken 2) bij mij was de batterijduur uitstekend. 600 foto's redt hij niet, maar ik kon toch ca. 350 foto's schieten met oplaadbare batterijen.

Sandorro 19-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Ik heb een aantal jaren tot volle tevredenheid gefotografeerd met een Olympus Camedia C-750 ultrazoom. Ik heb het batterrijklepje van de C-750 gesloopt. Er moet dus een nieuwe komen. Logisch vervolg lijkt dan de Olympus SP-570 UZ. Die gekocht en aan de slag gegaan. Prachtig toestel, veel mogelijkheden, maar ....... waar het om gaat ..... de foto's, die vallen me tegen. Om te vergelijken heb ik dezelfde foto;'s met zowel de C-750 als met de SP-570 UZ genomen. Steeds met identieke instellingen, dus ook bijvoorbeeld beiden op 10x zoom. De foto's van de C-750 zijn dan gewoon veel scherper dan van de SP-570 UZ. De fot's van de SP-570 UZ zijn veel grover/korreliger. Dat is jammer.

Verder viel mij op dat de batterijen wel erg snel leeg zijn. Ik las hier ergens dat het maken van 650 foto's met een set beatterijen geen probleem is, wel ... ik haalde het bij lange niet. Misschien als ik de ontspanknop constant indruk dat ik er 650 krijg voordat de batterijen opgeven, maar gewoon een wandelingetje door de stad vam een uurtje of 2 en zo nu en dan een foto (< 100 totaal) kost mij een setje batterijen. Ik gebruik de meegeleverde Duracell Ultra batterijen. Met oplaadbare batterijen is het helemaal zo gebeurd.

Verder vind ik dat de knopjes voor de tegenlicht correctie erg slecht reageren. Het ongedaan maken van een tegenlichtcorrectie lukt soms pas na 3 of 4 keer drukken. Al met al een teleurstelling dit toestel.

Ik zit nu met een tegoedbon, want het toestel is terug. Waarschijnlijk ga ik de Panasonic DMC-FZ18 maar proberen. Die komt goed uit alle tests. Ik had beter kunnen weten, want als ik de reviews van de 550 en de 560 lvan Olympus lees, kom ik ook weinig enthousiaste gebruikers tegen.

Schnappi 15-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Met de overgang van een oude FinePix 4700 naar de Olympus SP-570 kan ik natuurlijk niet ontevreden zijn. Sterker nog, hij is z'n geld gewoon waard. De herhaalopnames met 13.5 fps zijn verbluffend en de zoomlens is goed en snel te doseren. Ook het fotograferen op heel korte afstand werkt perfect. Het is bijna een kopieerapparaat!

En met de 23 scenekeuzes is ook voor de niet geoefende fotograat altijd een goede setup te vinden voor haarscherpe beelden. En het nadeel van die xD kaart? Dat is een eenmalige aanschaf waarmee je jaren vooruit kunt.
Echte nadelen moet ik nog tegenkomen. Zij het dat misschien de levensduur van de NiMh batterijen iets beperkt is tov. accu's. Voordeel is wel, als ze leeg zijn kun je op iedere straathoek nieuwe kopen want ook op reguliere AA's werkt hij.

Cor62 14-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Sinds 3 weken al een hoop mogelijkheden van deze camera geprobeerd, en zeer tevreden. De specificaties beloven veel, en maken dit ook waar. Mijn vorige C765 (10x) stelde teleur in situaties met weinig licht en scherpstellen. Handmatig scherpstellen met de ring of knoppen werkt goed. Geweldige (sport, kinderen of dieren!) repeterende snelle opname mogelijkheden, trefzeker, fraai resultaat.
Optische zoom 20x (5Mb) uit de hand en zonder kwaliteitsverlies 30x (3Mb). Groothoek
Geweldige (zeer gebruiksvriendelijk) panorama mogelijkheden. Weergave mogelijkheden incl. bewerkingen zeer fraai. Ik heb geen last van enige afdrukvertraging.
Kortom zeer tevreden.

r.neumann 05-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Heb sinds een paar weken de Olympus 570 in mjn bezit. Echt een geweldige camera. Ben er zeer tevreden over... Elke keer als ik hem gebruik blijft ie me verbazen over de vele mogelijkheden.

e is aan alles gedacht en of je nauw hobby fotograaf f beginneling of gevorderd ben. Het blijft leuk en spannend om deze camera tot aan zijn grens te testen...

Eelco 04-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Net terug uit de US en de camera daar gekocht. Flink mee gefototgrafeerd en super tevreden!!
Erg makkelijk menu en gewldige kwaliteit. Aanrader!

Rofesa 03-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Gisteren binnen gekregen en hij ziet er mooi uit. Degelijk en goed scherm. De 1e kennismaking is super. Makkelijk te bedienen en scherpe foto's.

Ben benieuwd wat er allemaal mee kan

hans kool 03-04-2008
Geschreven voor: Olympus SP-570 UZ zwart

Ik heb nu de afgelopen week flink kunnen stoeien met de SP570 en wat een fijne camera zeg. De zoomring werkt erg fijn en is goed te doseren. De 26 mm zorgt ervoor dat je veel op de foto kunt krijgen.
Het beeld op het LCD is soms iets korrelig, maar de afdrukken (en daar gaat het om) zijn erg goed.
Mijn DSLR zal nu wel wat vaker in de kast blijven liggen.