Olympus E-520 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus E-520 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Van Gelderen 16-12-2010
Geschreven voor: Olympus E-520 zwart

De 520 is een typisch instapmodel. De 10 megapixels zijn ruim voldoende, maar zijn beperktheid blijkt uit het aantal AF-meetpunten (maar drie) en het tegenvallend oplossend vermogen van de kitlens 14-42. Daar staat wel tegenover dat deze lens overeenkomt met een analoge 28-85 lens, dus redelijk groothoek tot gematigd tele, heel erg bruikbaar op vakanties e.d.
De foto's zijn in de standaardinstelling tamelijk soft. Gestoken scherpe plaatjes krijg je alleen via het bijgeleverde bewerkingsprogramma Olympus Master. Kijk dan wel uit, want het kan ook zomaar een beste hoeveelheid ruis opleveren.
De scherpte is ook in het cameramenu instelbaar, maar dat werkt echt minder goed.
De camera ligt voortreffelijk in de hand, de instellingen zijn redelijk snel te wijzigen, kortom: technisch is er weinig mis mee, al moet je wel constateren dat er modernere en snellere instapmodellen (Nikon, Sony, Canon) op de markt zijn. Redelijke waar dus voor relatief weinig geld.

vanbuuren 06-10-2009
Geschreven voor: Olympus E-520 zwart

Ik fotografeer al even met een Nikon D80x en ben er heel tevreden over. Ik wss nieuwsgierig naar de ervaringen met deze 520 omdat ik een cmera nodig had voor de wat wildere avonturen, waar ik zo zuinig wil zijn met de Nikon. De camera is inmiddels een uitlopend model. Bij de plaatselijke Dixons trof ik een prima aanbieding. En voor 295 Euro vind ik dat men heel veel krijgt. Mooie camera, voor het geld. Want nader bekeken vind ik sommige functieknoppen wat wennen t.o.v. de Nikon. Maar de mogelijkheden zijn plenty, men krijgt zelfs een beeldstabilisator en sensorreiniging mee. Voor deze prijs heb je wat moois in handen.Een DVD waarop men je leert met de camera om te gaan maakt het beginnende plezier professioneel compleet! Toch is er wel degelijk een kwaliteitsverschil met bijvoorbeeld de Nikon D80. Maar dat is logisch eigenlijk . Die camera kostte ook het drievoudige. Het kan altijd beter. Al met al vind ik het serieus goede koop.

KevinBos 05-10-2009
Geschreven voor: Olympus E-520 zwart

Sinds 1 week hadden wij de Olympus e-420. Echter kon ik de e-520 kopen voor hetzelfde geld bij een andere winkel.

Als u twijfelt tussen de e-420 wat een uitloop model is en de 520, ga dan gewoon voor de 520.

Waarom? De 520 heeft stabilisatie in de body. Dit scheelt zoveel als u een keer een andere lens erop zet.

Ook is hij net even iets robuster en iets groter, waardoor hij lekkerder in de hand ligt.

Ook de riem voor om je nek, word bij de e-520 op een slimmere manier eraan gemaakt dan bij de 420. Bij de 420 zit het net even in allemaal in de weg.

Hetzelfde met de aan en uitknop. Die zit bij de 520 net aan een andere kant, waardoor je er ook weer beter bij kunt.

Als u twijfelt tussen een digitale camera met bijv 7 a 10 keer optishe zoom, of tussen een spiegelreflex, koop dan gewoon een spiegelreflex.

Tegenwoordig ben je voor een normale digitale camera al zo'n 240 a 260 kwijt.

Voor 299 heb je gewoon een super camera. De fotos zijn gewoon niet te vergelijken met een normale camera. Zo levensecht.

Tevens moet u niet denken dat je veel verstand moet hebben van fotografie om hier mee te werken. Bij olympus zit zelfs een dvd waar alles netjes uitgelegd word aan de hand van video's.

Ook kunt u op de camera gewoon scenes selecteren voor wat voor fotos u wilt maken.

Wat betreft de lenzen werkt Olympus met zuiko. Dit zijn kwalitatief echt goede lenzen.

Absoluut waar voor uw geld, en makkelijk te bedienen!

Als u eenmaal een spiegel reflex camera heeft gehad, wilt u niet meer zonder!

Marcel Koppelaar 29-08-2008
Geschreven voor: Olympus E-520 zwart

Gisteren gekocht en me laten over halen door de verkoper. Ik ging met het idee en de mooie rapport cijfers van de Canon 450D naar de winkel. Daar werd ik in een paar minuten omgeturnd. De keuze is gevallen op de Olympus E520. Wat een heerlijke camera, heeft alles wat de Canon ook heeft maar nu met een stabilisatie in de camera zelf (Canon in de lens). en ook nog in horizontaal en verticaal of beide af te stellen. Snel instel toetsen en vaste voorinstellingen maken het fotograveren nog leuker. De kast is net iets groter dan de Canon dus met grote handen ligt deze wat fijner in de hand. De uitleg was erg goed in de winkel en leek wat op de eerste wiskunde les. Goed bedoeld maar teveel op eigen kennis gericht uitgelegd. Voor het huis en tuin gebruikt te technisch. Maar de demo DVD heeft mij al veel meer over het toestel uitgelegd dan het boekje. De dvd tweemaal bekeken en met het toestel op schoot. af en toe de pauze knop gebruiken en zelf uitproberen. Super toestel en mooie resultaten.