Casio EXILIM High Speed EX-FS10 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM High Speed EX-FS10 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

johnw8 23-05-2010

De Casio EX-FS10 oogt zoals hij wordt gepresenteerd: Een handzaam en solide cameraatje met veel extra’s. De reden dat ik dit (goedkope) model heb gekocht is dat ik wil ondervinden wat de zogenaamde high-speed voor meerwaarde presenteert (Om evt. later de FH20 aan te schaffen).
Ik heb het grijze model aangeschaft bij Camera4all.nl met hierbij als extra’s: een 8Gb geheugenkaart en een König-driepoot (KN-Tripod19). Ik krijg na betaling (i-Deal) alles netjes na 3 werkdagen in een grote doos aangeleverd door TNT.
De gebruiksaanwijzing is (zoals bij veel camera’s) in meerdere talen. Om het nog ingewikkelder te maken hebben ze bij Casio telkens 3 talen bij elkaar gegooid. Het is dus telkens even zoeken in het boekje tussen het Duits en Fins (Suomi) naar de juiste Nederlandse aanwijzingen. Echter, alles is concreet en beknopt vertaalt.
De High-speed functie is zeer uitgebreid en de resolutie is boven mijn verwachting (6Mb). Na enkele snapshots en uitprobeersels kan ik concluderen dat Casio boven mijn verwachting presteert.
Het enige minpunt wat ik kan ontdekken is, zoals verwacht, de energie/batterij. Toekomstige kopers adviseer ik een extra batterij te bestellen. De batterij laad redelijk snel op (1.5 uur) en de adapter is, zoals de camera, zeer klein en compact en dus handig mee te nemen.
Mijn conclusie: Een koopwaardige Digitale-camera voor degeen die wat extras willen.